Page 1 of 1
Laserstuudio
Posted: Tue Apr 22, 2008 15:23
by Ervin2
Palusin siis laserstuudiolt hinnapakkumist tiivaribide lõikamise kohta.
Asi toimis kiiresti ja korralikult,saatsin failid ja sain pakkumise.
Aga asi ei tule sugugi odav - detail suurusega 200x20mm kogus 50-100tk,hinnaks kujunes 20eek+18%käibekas.
Mulle vajalikud 64 ribi seega ca 1500 eek - iseehitamine on ikka kallis lõbu!
Posted: Tue Apr 22, 2008 15:49
by Marek
jep, kogemus sama. Töö on neil korralik ja kiire aga eks see hind on jah vastav. 40 suurusele mudelile läheb lõikamise peale oma 1500 ära küll. Eelis on ainult see, et saad ise jooniseid ja mudeleid valida, mida võibolla laias tootmises ei leia aga netist surfates joonise saab või siis mõni friik joonistab ka ise valmis ja laseb laseris välja lõigata.
Posted: Tue Apr 22, 2008 15:49
by tulnuk
On sul reaalselt laseri täpsust vaja?
Kas tahmaprinteriga joonise väljaprintimine ja siis detailide jooniselt balsale kopeerimine triikrauaga ei sobiks? Kui detailid juba balsa peal, on ju vaid puhas väljalõikamise rõõm.
Posted: Tue Apr 22, 2008 16:07
by Ervin2
Olen ka seda võimalust kaalunud,aga mõtlesin lihtsalt minna mugavamat teed.
Samas profiliga sai ribid tehtud kergendusaukudega ja suht detailsed,esimese osa üles ja alla balsakate,tiiva tagumine serv sirge,eleronid jne.
Vaatan täna õhtul veel korra üle palju ja missuguseid ribisid täpselt vaja on,hetkel planeeritud ribid ca 50mm vahega,ehk ajan vahe pisut pikemaks,või muudan veelgi midagi.
Samas pane veel 1500 eeku juurde ja saad tellida juba valmis korraliku mudeli.
Posted: Tue Apr 22, 2008 21:51
by tulnuk
Mis lennukist jutt käib? Plaaner? - Kui nii, siis ei tasu kergendusaukud end ära, flatteri puhul pidavat tiib varem järgi andma. Ning kui ees on niiehknaa balsast D-box, saab selle "aukude kaalu" natuke kergemat balsat valides tasa teha.
Posted: Tue Apr 22, 2008 22:03
by [J]
Tiib läheb flatterisse ainult siis kui tiiva tõstekese ja tiiva raskuskese paiknevad teineteise suhtes valesti ehk ainult vale konstruktsiooni korral.
Posted: Wed Apr 23, 2008 1:34
by Ervin2
Jutt on üldiselt plaaneri tiivast,pikkus veel lõplikult paika panemata,aga ca 2,3-2,6M,sõltub jõuallikast.Kuna kere on juba enamvähem valmis ja sinna sisse mahub ainult 28mm diameetriga mootor,ei julge tiiba 3 meetrini ajada,nagu algselt plaanis oli.
Cycloni väiksest ja võimsast mootorist jäin ka ilma,tuleb kasutada alternatiivseid variante ja keres on ruumi liiga vähe.
Hetkeseisul mõtlen ,et mida kergem seda parem,sestap iga gramm arvel ja kõikvõimalikud kergendused tulevad kasuks.
Tiivaprofiil on kas E205 või S3021(kisub rohkem viimase poole).
Posted: Wed Apr 23, 2008 19:25
by eerikkarts
CNC frees mul olemas
Kui sul Balsa/vineer olemas ACAD'i fail olemas saab välja lõigata.
Viska fail ma mõtlen, lepime hinnas kokku!
Varsti valmib uus korralikum pink mis on ka täpsem ja kiirem.
Posted: Thu Apr 24, 2008 17:45
by cbjuss
Ma printisin tiivaribi joonistuspaberile kleepisin paberi duralumiinium lehe külge ning pool päeva viilimist ja sabloon oli olemas .Tuli veel kaks ava sablooni sisse puurida,et sablooni laua külge kinnitada. Iga balsaribi lõikamine võttis aega paar minutit(hobinoaga).Pärast nende aukude kaudu,mis jäid sablooni kinnitamisest sai ribid täpselt pakki pandud ja vajadusel liivapaberi klotsiga silutud - vägagi täpselt tulid välja . Maksta tuli ainult balsa eest
Posted: Fri Apr 25, 2008 0:22
by Ervin2
Vaata,kui tiivaribid kõik on ühesugused on see ehk ideaalne variant,aga tegemist on plaaneri tiivaga,otstest ahenev,tagumine serv sirge,kõik ribid on erineva suuruse ja vormiga jne.
Ma peaks tiiva kesktüki jaoks tegema 15 shablooni ja otste jaoks ka samapalju,see alumiinium koos töötlemisega läheb mulle kallimaks kui kuld lõpuks.
Posted: Fri Apr 25, 2008 5:54
by cbjuss
Ja,selles suhtes on sul muidugi õigus
Posted: Fri Apr 25, 2008 9:31
by Kuno
Vaata,kui tiivaribid kõik on ühesugused on see ehk ideaalne variant
aga miks ei saa pakki panna tiiva ribisid,mis otsast peenemaks läheb (trapetsikujuline tiib)?Vanasti,kui laserlõikamine eksisteeris vaid teaduslikus fantastikas,tehti ka trapetsikujulisi tiibu.Tõsi küll,pakis viilides jäävad ribi servad kaldu aga kui esiserv balsaga katta ei ole ka see probleemiks.Valmistadki esimese ja viimase ribisablooni,vahele paned niipalju balsalehti,kui on vaja ribisid,siis kerge töötlus noa ja liivapaberiklotsiga ja tehtud ta ongi.Mäletan aegu,kui balsat ei olnud ja ribid tehti näit haava või krt teab mis puust-siis võttis see tegevus ilmatu aja....
Posted: Fri Apr 25, 2008 10:52
by [J]
miks ei saa pakki panna tiiva ribisid,mis otsast peenemaks ...
See meetod on ka nüüd ülilevinud ja tegelikult lausa asendamatu ja massiline.
Posted: Fri Apr 25, 2008 11:44
by Ervin2
Jah olen ka ise niimoodi korduvalt teinud ja ilmselt teen ka need tiivad niimoodi,pole probleemi,aga mõtlesin otsida lihtsamaid ja kaasaegsemaid teid.
Aga tundub et need kaasaegsemad teed on ikkagi veel liialt kallid,eelpoolkirjutatud 1500.- eeki on ribide eest ikka väga ränk,seda enam et mudel ei tule mingi udupeen rahvusvahelise taseme oma,rohkem selline kodukootud prooviplaaner.