Page 1 of 1
ROBBE ASW 15 KIT
Posted: Mon May 05, 2008 13:35
by mcmatrix
Sai siis täna kõvasti rahakotti tuulutatud ja
lisaks puldile Spectrum DX6i viimaks üks lennumasin ka ostetud.
Ei hakanud asja välismaalt tellima vaid läksin Kullosse
lasin seal endale komplekti kokku panna.
Algul olid mõttes küll midagi EasyStar'i või UHU Electro sarnast
aga Rein (loodan, et ei eksi nimega) soovitas natuke paremat
ja asjalikumat lendajat.
Peale põgusat jutuajamist jäi sõelale ROBBE ASW 15 (see oli kohe riiulis olemas).
Lennuk/plaaner sai siis "ROBBE ASW 15"
http://www.modellbau-bichler.com/asw15k ... anguage=en
Pidi algajale sobima küll, kuna aga tsipa tummisem (2m siruulatusega, kaldtüüridega, tiiva V kuju väiksem ja otstes ainult pisikesed kõrvad)
kui Easystar või UHU siis peab kindlasti alguses rohkem simus harjutama enne kui julgen päris lennukiga proovida.
Juurde siis veel brushless mootor, klapiv prop, regu, LiPo aku, servod ja igast muud pudipadi.
Ning kuna laadija ka puudus siis sai soetatud "Compact Duo Power 8506" laadija (seal toide, balanser, kõik akutüübid jne sees seega loodame, et sai norm asi).
Eks nüüd kulub natuke aega selle kupatuse kokkupanekuks ja simuga harjutamiseks enne kui kusagil põllul vaikselt julgen proovima tulla
Posted: Mon May 05, 2008 14:06
by ak
Hei,
väga hea valik - piisavalt suur, samas kerge ja hea performancega!
Tähtis on teha esimene lend teha koos kellegagi kes on vilunud lendaja - tema viib lennuki õhku, häälestab sujuvalt lendama ja siis annab puldi tagasi - kui kisub ohtlikuks, siis võtab puldi taas oma kätte jne. Teise(d) lennu(d) teed juba ise.
AndrusK
Posted: Mon May 05, 2008 22:33
by martc
Ohhoo,siis on kellegil sama lennuk mis minul
Saame kogemusi vahetada,mis mootori ninasse asetasid
Kui lend proovitud anna teada
Posted: Tue May 06, 2008 1:11
by tulnuk
Mitme purgise aku võtsid sellele?
Varsti (24.05-25.05) on tulemas ka esimene F5J võistluse etapp, oled osavõtja?
Posted: Tue May 06, 2008 7:30
by [J]
Vähemalt võistlust vaatamas võiks kindlasti käia (lennuk ikka kaasa)! Kõigile probleemidele saaks kompetentsed vastused ja ka praktilist abi nii palju kui tarvis.
Posted: Tue May 06, 2008 8:34
by mcmatrix
Kuna ma ikka päris algaja siis ostsin juurde need asjad, mida Kullos soovitati
mootoriks sai ROXXY BL OUTRUNNER 2827/34 Robbe - sellel pidi võimu olema piisavalt ja ülegi jääma
bl-regu - Roxxy 8622
aku - LiPo 11,1V 950mAh 3S1P
Varsti (24.05-25.05) on tulemas ka esimene F5J võistluse etapp, oled osavõtja?
Igasugustest võistlustest osavõtt on esialgu täiesti välistatud.
Kuigi pealtvaatajana pole asi võimatu.
Püüan Simus enamvähem elementaarsed juhtimisvõtted selgeks saada ning lennuki vaikselt kokku panna.
Äkki siis julgen kuhugi platsile ka tulla ja mõne guru abi paluda esimesel lennutamisel
Posted: Tue May 06, 2008 10:15
by Ervin2
Mootori oleksid võinud pisut veelgi võimsama võtta,midagi seeriast 3530 või isegi 3536,seda oleks saanud hiljem ka mõne kobedama mudeli peal kasutada.
HIrmsasti tahaks ka tulla vaatama seda etappi,isegi päevad vabaks tehtud,aga KUS see siis lõpuks toimub?
Milline on ajakava jne?
Infi praktiliselt pole.
Posted: Tue May 06, 2008 10:16
by vana
Aku 950mAh on väga nõrk. Kui valid väiksema propi, saad ettevaatlikult, ilma akut "tapmata"lennutada,
Posted: Tue May 06, 2008 11:54
by ak
Hei,
2827/34 veab kirjade järgi 3 LiPo'ga 11x8 propellerit ja tarbib seejuures 9.3A, staatiline tõmbejõud 820g. Arvestades, et Robbe 3S950mAh pakk on 26C, siis aku kindlasti siin piiraja pole. Arvestades, et ASW15 kaalub kirjade järgi 750G (lennukaal), siis algaja kindlasti võimsamat ei taha.
Kui panna näiteks 12x8 prop, siis saab mõningase mootori ülekoormamise hinnaga parema tõusukiiruse, aga kindlasti tuleks siis jahutuse huvides turbo-spinnerit kasutada (see kus auk keskel). Turbo-spinner on anyway kasulik, mootori jahutus vahu sees jätab muidu soovida.
AndrusK
Posted: Tue May 06, 2008 15:19
by tulnuk
Ervin2 wrote:
HIrmsasti tahaks ka tulla vaatama seda etappi,isegi päevad vabaks tehtud,aga KUS see siis lõpuks toimub?
Milline on ajakava jne?
Infi praktiliselt pole.
Võistlus peaks toimuma kõigi eelduste kohaselt Riidajas, Torupilli talu platsil/lennuväljal.
Ajakava ilmub ehk lähiajal
www.nakotne.com lehele.
Posted: Tue May 06, 2008 16:17
by [J]
Kas läti keeles? Kohati kummaline see maailm!
Posted: Wed May 07, 2008 15:54
by arne
Kusjuures, kui keegi tunneb, et elektrilennukid ei ole _see_, siis poolsada kilomeetrit lõuna pool on pühapäeval F3K võistlus. Et laupäeval Torupillis F3J ja siis pühapäeval kähki Lätti :)
Ma pole hetkel kindel ainult, et kas võistlus on Cesises või Valmieras.
Arne
Posted: Sun May 25, 2008 17:25
by martc
mcmatrix oled robbe lendama saanud
kus kandis lennutad
Posted: Mon May 26, 2008 10:32
by mcmatrix
Hetkel ajaga päris kitsas.
Pole veel saanud mahti lennukit korralikult kokku panna
ja lennutada ka mitte
Loodan suve jooksul selle asja ikka ära teha.
Asun ise Rae vallas Peetris ja eks ma pean leidma mingi Harjumaa lennutuspaiga.
Posted: Thu Jun 05, 2008 21:51
by mcmatrix
Jõudsin täna natuke lennukit uurida ja ehitada.
Sai servod külge pandud (esky 8g servod).
Pilt on pärit õpetusest.
Tekkis kohe paar küsimust.
Kas peaksin servod kinnitama kuumaliimipüstoliga või on mõni muu hea moodus? Samas niisama istub ka seal päris tihkelt.
Millist kleeplinti kasutate kaablikanalite ja pistikuavade teipimisel tiival?
Kas sobib kasutada tavalist kontoriteipi või on vaja mingit spetsiaalset kleeplinti.
Tekkis mõte, et kui kohe mootorit peale ei paneks ja käiks alguses käest viskamas ja harjutamas.
Kas on ideel jumet või peaks ikka kohe mootoriga harjutama?
Kuidas algajale parem oleks ja mida gurud arvavad?
Posted: Thu Jun 05, 2008 22:16
by ak
Hei,
mitte et ma seda tingimata soovitaks, aga lihtsalt statistika mõttes - arvestades, et ma pole praktiliselt kunagi pidanud tiibadest servosid välja kiskuma lennuki eluea vältel, siis ma kinnitan nad paari tilga 5-min epoga kõrvade kohalt. Siis nad ise ei lahku, ka ei loksu, aga vajadusel saab kruvikeeraja otsaga nad kerge vaevaga vabastada.
Teip on tavaline kleeplint, peaasi et ta väga rabe ei ole. Reeglina katan ma iga ostetud vahust mudeli kleeplindiga, eriti ninaosa ja tiivad - see annab tugevust ja tolm ei nakku nii kergesti. Kui kleeplindiga katmata lennukiga hooga maasse panna, siis kipub nina tükkideks lendama - kleeplindiga kaetuna jäävad nad ühte tükki, lihtsalt nina on lühem. Keeva veega saab enamasti algse kuju siiski üllatavalt hästi taastada.
EDIT - kas komplektiga dekoratiivkilet kaasas ei ole, kus ka servoavade ja kanalite katmiseks tükid valmis joonistatud?
Mootor tuleks kindlasti külge panna, et raskuskese paika saaks(!), iseasi kas Sa teda esimese paari lennuga käivitad. Kindel soovitus on lasta lennuk enne esmalendu häälestada vilunud lenduril, kes ka esimese lennu teeb - aga kui Sa valid nukrama variandi ja soovid tutvuda vahulennuki parandustehnikatega kohe päris algusest peale, siis igal juhul viska esimesed korrad teda nii, et mootor ei käi - kui ta maha kukub, siis see on ikkagi palju leebem kui ta alguses kõrgust ja kiirust koguks ja siis maha tuleks.
AndrusK
Posted: Thu Jun 05, 2008 22:59
by martc
Aga minu robbe kohta ütlesid kollasel spetsid ,et eleroni õlakud on tagurpidi ,nüüdseks on viga parantatud.Proovi ikka simu palju harjutada,et refleksid paika saada. Minu kogemus on see,et 10 proovimist 10 pisiremonti.Nüüdseks on mudeli tiivad ja kere kinnituse koha pealt kevlari ja epoga tugevtatud ja nigu ak soovitab ,läbipaistva teibiga tiivad kaetud,et iga väiksem ebaõnnestumine kohe remonti ei tähendaks.Soovitan soojalt tulla L,P kollasele las spetsid vaatavad asja üle,minu jaoks osutus asi tunduvalt raskemaks kui arvasin,Midagi sellist ,et vaatad asi siis zönglöörida 5 palliga nagu tsirkuses aga tegelik elu midagi muud
Posted: Thu Jun 05, 2008 23:17
by [J]
Algaja lennuk läheb katki ebaõnnestunud maandumisel, harva õhus. Käest väga palju loopides koosneb tegevus põhiliselt maandumistest ja lennuaega, kus piloteerimist saaks õppida, tuleb ääretult vähe.
Kasutada tasuks varianti, kus lennuaeg on võimalikult pikk ja maandumisi võimalikult vähe.
Posted: Thu Jun 05, 2008 23:22
by martc
Ehk siis spets viib lennuki üles ,algaja juhib spetsi järelvalve all ja spets maandab edukalt.Loomulikult sekkub juhtimisse kui algaja lend läheb ohlikuks