Page 1 of 1

Kas nina või saba?

Posted: Mon May 12, 2008 15:28
by Ervin2
Milline versioon oleks parem,kas nina või sabarattaga ?
Tegemist oleks ülatiivalise mudeliga,nagu cessna,piper ja muud taolised.

Posted: Tue May 13, 2008 11:04
by vana
Saba...

Posted: Tue May 13, 2008 11:31
by Marek
See oleneb väga paljudest asjadest. Kui tahad kiirelt mootorlennukiga lendama õppida ja seda nt asfalti või väga hea murukattega rajal siis vast pigem ninarattaga; need ruleerivad maas paremini ja hoovõtt on mugavam. Sabaratta eelis on vast see, et ei ole nii kapriisne maastiku suhtes, kuid ruleerimine on jama ja hoovõtul kipuvad vänderdama rajal.

Hakkama saab mõlemaga.

Maitse asi vast kah rohkem.

Posted: Tue May 13, 2008 11:49
by Ervin2
Saades natuke innustust Viljandi päevadest,mõtlesin asjale tõsisemalt lähenema hakata,ehk siis korralikumat sorti traineri muretseda.
Kuna muud vidinad(mootor,akud,servod)vedelevad riiulil,siis miks ka mitte.
Sõelale jäid:

http://www.der-schweighofer.at/pics/64690.jpg


http://www.der-schweighofer.at/pics/74193.jpg

Posted: Tue May 13, 2008 12:18
by lauri
A miks mitte Multiplex Magister? Ülatiivaline EPP vahust vastupidav trainer.

http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1060227
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1060226

Posted: Tue May 13, 2008 12:25
by vana
Lauri soovitus on õige.
Kui tahad tõepoolest lennutamise selgeks saada, võta midagi Multiplexilt, seal on nüüd ka uuemat kraami.
Kui on aga teised plaanid, st. soovid mudelte lõputut parandamist praktiseerida - jälle Sinu oma valik ja anna aga tuld.

Posted: Tue May 13, 2008 13:05
by Marek
no parandatakse igasugu kraami, nii radikaalselt ka soovitusi jagada ei saa.

Posted: Tue May 13, 2008 13:49
by Ervin2
Olemasolev tehnika (mootor) võimaldaks pisut suuremat,st tiib 1,8m.
Pealegi pidi ka suuremaga pisut parem lennata olema.
Muidugi vaht on ka ok ja multiplexil on Mentor ka päris ok.

Posted: Tue May 13, 2008 14:26
by lauri
EPP vaht on lahe... mudel on üleni ühest jupist ja kui on õigesti projekteeritud, siis nõrki kohti sisuliselt nagu ei tohikski olla! Ei ole ribisid, tugevdusi ja ühendusi mis saavad liimist lahti tulla. Kui lähebki katki, siis liimi vahele, veidi teipi peale ja kestab jälle. Balsakonstruktsiooniga mudel selles osas kuidagi vastu ei saa. Keerulise balsakonstruktsiooniga mudeli remont peale vähegi suuremat crashi on ju tihtipeale pea-aegu mõttetu.

Pilotaazhi õppimiseks veel üks variant on depron-lauast lennuk. Sellist lõhkuda on ka päris raske ja remontida lihtne. Kuna lennuk ise on "kipakas" ja ei lenda stabiiselt, siis õpetabki juhtimist, vaja teda koguaeg kangide otsas talitada. F3A Sport võistlusel näiteks Mardile, kes ongi vist enamasti selliseid väikeseid lennukeid lennutanud öeldi korduvalt, et tehniliselt väga hästi juhib mudelit ja kasutab pöördetüüri õigesti :!: Sealt see tulebki tõenäoliselt, harjutad reflekse ja kangide liigutamist... suure stabiilse mudeliga saab lennatud ainult kald- ja kürgustüüridega ja pöördetüüri kasutamist peab eraldi harjutama. Lennatud saab ka ilma ning tulemuseks on see, et pöördetüüri ei oskagi kasutada! Tean seda omast käest, kui nägin kurja vaeva, et pöördetüüriga õppida: selililennus korrigeerimist õigesti, sõlme ajal pöördetüüriga korrigeerimist, keerise ajal külili olles automaatselt õigesti korrigeerimist. See õppimine siiani pooleli ja automaatne kahjuks veel pole...

Balsamudeliga väga ei kipu niimodi harjutama ja lendama esialgu http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1010281

Posted: Tue May 13, 2008 15:09
by vana
Mentor ka päris ok.
See on ülihea lendaja, kuid Sa Ervin saad ka number väiksemagi hakkama.
Kui refleksid paigas ning kõhutunne ütleb, et maa liiga lähedal ja kiirust manöövriks vähe, saab juhtida ka õrnemaid asju. Selleks on vaja lennutada ja lennutada

Posted: Fri May 16, 2008 10:26
by Ets
Tere.

Kas selliste lennukite kohta on kellegil mingitki infot või kogemust:
http://www.arcmodelfly.it/en/shop/ready-mk2
Meeldima hakkas teine just oma kuju ja materjali pärast. Midagi teistsugust kui puust karbid.Paraku leidsin suht vähe tagasisidet selle isendi kohta.
Või on siiski elektrikas parem valik?

Posted: Fri May 16, 2008 10:45
by Ervin2
Suht sama mis Multiplexi Mentor.

Posted: Fri May 16, 2008 20:37
by cbjuss
Need itaalia Mantua plastlennukid pidavat enamuses väga hästi lendama on super põrutuskindlad -väga raske pidavat neid katki teha olema, absoluutselt veekindlad ... ainuke puudus ,et on raskemad kui balsast tehtud

Posted: Fri May 16, 2008 22:37
by Ervin2
Ja tellida on sealt ilgelt kallis,transa 68 euri.

Posted: Sat May 17, 2008 5:18
by cbjuss
Vaata austriast Schweighoferist -seal on nende valik kõige suurem miskit 7 erinevat malli on seal pidevalt saadaval ja odavamalt kui kuskil mujal üldse
Nad esinevad Mantua ja Aviomodelli firma nime all.

.