Page 1 of 1

Keermestatud süsinikvarras !

Posted: Wed May 14, 2008 14:20
by Ervin2
Kas keegi on proovinud süsinikvardale keeret peale keerata?
Peaks ju võimalik olema.
Mõtlesin ,et mida vähem liimitud vahejuppe juhtvarrastel seda parem,st keereaks kahvli otse söevarda otsa,ilma metallist vahetükita.

Posted: Wed May 14, 2008 16:41
by tulnuk
Tundub võrdlemisi mõttetu tegevusena, loogiliselt mõeldes lõhub keere ju pindmised söe kiud niiehknaa ära ja seetõttu pole erilist vahet, kas on liimitud või keermestatud.
Keerme lõikamine nätsutab söe kiudude vahelt ka vaigu välja ja lõpptulemus on igal juhul nõrgem, kui liimitult.

Nt Tragi mudelitel on kõrgustüüri poolses tõukuri otsas tavaline liimitud kahvel, mille keere on välja puuritud ja teises otsas siis see metallist üleminek kahvlile.

Posted: Wed May 14, 2008 16:52
by pipercub
Olen lõiganud 3mm vardale. Välja tuli õige nadi. Varras kippus pikkupidi lõhenema. Tehtud sai selleks, et liimimise ajaks konstruktsiooni mutritega eelpingestada. Peale liimi kõvastumist jäi töösse vigastamata osa.

Normaalset keeret saaks teha lihvimisega, aga sel pole mingit mõtet, sest kiud on risti keermega ja mingit tugevust ei saavuta. Pealegi on see kallis töö tööstusmasinaga.

Varda painutamisel tekivad kõige suuremad pinged välispinnal, kui seda vigastada, jääb alles ainult osaline tõmbetugevus.

Posted: Wed May 14, 2008 17:26
by Ervin2
Seda minagi mõtlesin,jäin ikka liimimise juurde.

Posted: Wed May 14, 2008 19:15
by [J]
Lõigatud keere teeb vardale sama, mida klaasinuga klaasile. Sellistes kohtades kõlbab ainult rullitud keere ja sedagi metalli korral.
Süsinikvardale päris otsapoole üksikud väikesed tsälgud olen küll viiliga sisse teinud enne liimimist.