Page 1 of 1

Kiirem mootor Sprinterile

Posted: Wed May 14, 2008 20:25
by vana
Katsetasin Sprinteri kiiremat mootorit, 190g ja 1200p/V (mõõdetud), 3S akuga.
Toas, st. režiimis STAND.
Esimene prop oli 12x11 Aeronaut 42mm. Õnneks koormasin lühiajaliselt, muidu oleks kogu kupatus maha põlenud (max111A):
Image
Näha on ka mootori ülekoormamisest kehva efektiivsus.
Järgmine prop 12.5x7.5, max. vool 87A, peaaegu OK, kui arvestada, et lennus see langeb:
Image
Prop 10x8 max. vooluga 58A:
Image
Motocalc andmeil tõmme ca. 1850g, kiirus 104 km/h, efektiivsus 70.3%
190g mootori ja 58A juures polegi eriti hull tulemus.
Põllul alustame katseid just selle viimase, 10x8 propiga.

Posted: Thu May 15, 2008 10:59
by [J]
Kui logu või hoopis hea see "Sprinter" tundub. Kas kannataks sellist vaadata?

Posted: Thu May 15, 2008 17:58
by vana
Sprinter on normaalne Tsehhi toodang – üldisemalt rahuldav. Nagu kõik poe mudelid, vajas pisemaid täiustusi. Uus on mootoriraam, kere siseossa liimisin söeliiste. Tiiva-kere ühenduskoht vajab sobitamist jne.
Leian. et selle raha eest on mudelit küll. “Päris” hotlinerid on kõigest 2x kallimad, kuid esimeseks käib Sprinter küll.
St. - soovitan

Posted: Fri May 16, 2008 15:04
by Ervin2
Sul ehk on aeg hakata ka inrunnereid katsetama,kuna otrunneri piirid on enam vähem kusagil 800-1300 pööret per volt.
Inrunneritel aga on kuni 3500 pööret,ehk saad asja veelgi särtsakamaks ajada.

Posted: Fri May 16, 2008 15:04
by mart63
Ta ei salli väikseid proppe, kuna neil on natuke madalam effektiivsus.

Posted: Fri May 16, 2008 16:36
by vana
Ervinile
Katsetatud mootor (1200p/V) osutus liiga "kiireks" 12x11 Aeronaut CAM carbon 42mm propile. Tellisin juba uue ja aeglasema...

Posted: Fri May 16, 2008 16:38
by Ervin2
Arvata on ,mul on 1300p/V inrunneri ees 12x6,5 toide 11,1V ja 1500p/V inrunner veab 13x6,5 toide 7,4V.

Posted: Fri May 16, 2008 21:17
by vana
Sprinter 1200p/V mootor, 10x8 prop ja 3S Kollasel:
Image
Image
Pisut lahja.

Posted: Sat May 17, 2008 22:54
by vana
Sai proovitud 1200p/V mootorile proppi 12.5x7.5.
Max. näitajad: I =112.7A (järsul gaasi põhja keeramisel), muidu alates 88A,
1057W, 10608 RPM, 165km/h (pikeerimisel), min. U=9.25V.
Igapäevalennutamiseks paljuvõitu, ESC on ametlikult kõigest 80/100A.
Kiirusmõõtja näitab aiateibaid. Maandumiskiiruseks näitas 30km/h, mis oli ilmselgelt vähe.
Üks vertikaalse tõusu I ja kiiruse (kiirenduse) graafik. Ei julge eriti kõrgele lasta.
Image

Posted: Sat May 17, 2008 23:21
by [J]
Maandumiskiiruseks näitas 30km/h
8,3 m/s tundub usutav tiiva koormatusega kuskil 40 g/dm2 kanti kui lõpus kõrgustüüriga nina üles tõmmata?
Mis sealt siis ikka tuleb - 5 sekiga umbes 100 m kõrgust?

Posted: Sun May 18, 2008 10:44
by vana
Vastutuul maandumisel oli vahemikus 6-9.5 m/s.
EasyGlider maandus tõesti kiirusega 25-30 km/h.
Sprinteri tiivad niitsid maandumisel võililli, nii et õied lendasid meetri kõrgusele.
Ei julge maa lähedal kiirust väga alla lasta.
Tõusu ei oska hinnata, “suure” propiga julgen vaevalt 10 sek. lasta.
Aleksandr küttis kord 14sek. Minul kadus asi vähemalt 10 sek silmist, peale maandumist tunnistas ka Aleksandr, et tühikud olid nägemisel sees.
Peab hankima kõrgusmõõtja ja kiirusmõõtja kalibreerima.
Seniks tõus silma järgi, endal kogemusi pole.
Järgmine kord võib ju vaatama tulla…