Page 1 of 2
tulevane rada tartu lähistel
Posted: Tue May 20, 2008 15:18
by gearvisual
Tere,
on plaanis hakata konstreerima esialgu off-road rada Tartu lähedale. Selleks oleks mul mõned küsimused. Kas oleks üldse Tartu lähedale uut rada vaja? see koht on 14 km Tartust Põlva poole. Ma tahaks ehitada kõigile standarditele vastava täismõõtudes off-road raja. Sinna samma oleks plaanis ehitada hiljem ka on-road asfalt-rada ja vajalikud kohad paadi-, lennuki- ja helikoperimudelite sõidutamiseks. Seal on hetkel olemasolev tiik. Mõtlesin, et off-road rada võiks osaliselt sildadega üle tiigi sõita. Tahaks teha kvaliteetse ja huvitava raja. Idee on selles, et teha selline mugav ja ilus kompleks, kus mudeldajatel oleks hea sõita ja võistelda, aga kus oleks võimalik korraldada ka suuremaid üritusi, kus oleks kohal ka pealtvaatajad. Sinna kohta viib asfalttee ja kohalejõudmine võtab umbes 10 minutit Tartu piirist. Maad on seal palju ja arendamisvõimalused on suured. Samuti ei ole tegemist lihtsalt põlluga, vaid halastatud kohaga, mis muudaks kompleksi hubasemaks. Seal on elekter ja vesi. rada saaks valgustada. Seal saaks toitlustada. On olemas internetiühendus. Ma oleks nõus sinna päris kopsakalt investeerima, kui huvi oleks piisav. Palungi teie abi raja osas. Milline see rada olla võiks? Ja kas seda oleks reaalselt vaja? Kas sinna oleks üldse käijaid. Kindlasti tahaks ma täpseid nõudeid rajale, et vaadata, kuidas see sinna mahutada. Milline võiks olla off-road raja materjal? originaalis on seal suure savisisaldusega liivapinnas. Pigem ikkagi savi, sest kuivdes on see täiesti kõva. Panen kaasa ka poolelioleva 3d-pildi kavandatavast rajast.
ja siin üks pilt olemasolevast kompleksist
Martti
Posted: Tue May 20, 2008 18:49
by Taits
Idee tundub hea. Ja uute radade vastu ei ole mitte midagi. Mida rohkem seda uhkem. Isikliku mätta otsast muidugi loodaks, et rada tekiks kuhugi Tallinna lähistele
Ega seal mingied elumaju läheduses ei ole, kurjadele naabritele võivad pinisevad autod või lennukid närvidele hakata käima? Lennutamise platsi on vast kõige lihdsam teha. Muru vaja ära niita, suuremad mättad ära, maandumis-/startimisrada nii sile kui võimalik. Mida siledam seda parem. Ja raja kõrvale kvartsipuu. Off-road raja puhul kola netis ringi ja uuri mida tehtud on. Saad kindlasti häid ideid.
Piltidelt asjalik ja kohalkäiad kiitisd:
http://www.xraychallenge.com/modules.ph ... page&pid=6
Pane google pildiotsingusse näiteks rc off-road tracks ja leiad terve posu radasid, mis tehtud on. Mingil rajal on mingi detail kindlasti geniaalne ja kui piltidelt kogud neid kokku, saabki ühe korraliku raja.
Posted: Tue May 20, 2008 18:56
by silver
Idee iseenesest väga hea, ja eks siis hakka ka lõunaeestis huvilisi juurde tulema, omalgi poiss huvitatud rohkem autodest kui lennukitest
Ja kui rada saab tasemel, siis ei jää ka kaugemakandi rahvas tulematta
Posted: Tue May 20, 2008 19:07
by pipercub
Lennuhuvilisena huvitaks muruga lennurada kõigepealt. Kaardilt vaadates võiks sobiv koht olla tiigi juurest vasakule puude taha. Fotol heleroheline, kas põld? Kolmest küljest vaba. Kui 3 suunas 100-150m vaba on, saaks lennutada küll. Niidetud stardirada võiks minimaalselt olla kuskil 30x10m, kogu vaba plats 100x 200m. Need on peast välja pakutud mõõdud, Tallinna mehed peaks paremini teadma, neil on platsi ehitamise kogemus.
Olen sel kevadel lennutamiskohtadesse sõidule ~1500kr eest bensiini kulutanud + sõiduaeg.
Posted: Tue May 20, 2008 19:26
by gearvisual
see on seal puude taga põld, jah. ja selle saaks ilusasti ära planeerida ja niita. lennurada oleks vist tõesti kerge sinna teha. aga mis lennurajal olema peavad? kuidas see tavalisest muruplatsist erineb?
Posted: Tue May 20, 2008 19:33
by seriff
ei erinegi,pea asi et tasane.poleks mingeid mättaid kuhu maandudes või startides otsa põrutada ja propist ilma jääda.või halvemal juhul telikut alt sõta.
Posted: Tue May 20, 2008 20:25
by gearvisual
aga ma mõtlengi, et miks peaks siis lendurid minu rajale tulema? pigem leiab see kasutust ikkagi siis, kui ma hakkan seal võistlusi korraldama. ise olen mõelnud ka sellistele teatevõistlustele, kus helikopter/lennuk teeb missiooni, annab järje üle paadile, paat autole ja kiireim kolmene võistkond võidab. aga lennusõpradele mõtlesin ise teha sellise asja, et teen lennuraja kõrvale (ühtlasi ka off-road raja kõrval) sellise katusealuse, kuhu paneksin suure ekraani, millele projektor kuvaks lennusimulaatori. nii saaks algajad või uue lennuki omanikud suhteliselt reaalses keskkonnas katsetada. aga rääkige mulle natuke rohkem off-road raja nõuetest. raja üldpikkus, raja minimaalne/maksimaalne laius, äkki mingi kindla pikkusega kiirenduslõik?
Posted: Tue May 20, 2008 21:11
by tarts
Olen ise tähele pannud, et lendamise ajal segab liigne müra keskendumist päris korraliklt. Ja kui kõrval autod mööda pinisevad ei ole eriti hea. Paigutaksin autode ja lennukite raja üksteisest mingi vahega eemale
Lennu raja puhul peaks ka arvestama, et päike silma ei paista.
See tingimus paistab olevat täidetus pipercubi poolt pakutud variandis
Posted: Tue May 20, 2008 21:14
by cuprum
gearvisual wrote:aga ma mõtlengi, et miks peaks siis lendurid minu rajale tulema?
Aga sellepärast, et korralikke ja kõigi poolt aksepteeritud ning muust maailmast eraldatud radasid (terves eestis) eriti ei ole...
On olemas kohad, kus saab lennutada, aga ei ole kohti, kus saaks end vabalt tunda. Isiklikest kogemustest: Piibe - kaklus motohulludega (jagamine "Karlssonitega" on suht mõistlik). Kollane - tigedad "pärismaalased"?!?.
Tartus kõige potensikama kohana välja pakutav Raadi kuulukse samuti motohulludega hädas olema.
Kui suudad välja pakkuda esialgu kasvõi lihtsalt lendamiseks sobiva eraldatud ja enamvähem sileda platsi, siis julgen ennustada, et ega rahvas tulemata jää. Lisaboonuse annab loomulikult infrastruktuur.
Seda, kuidas Sa oma äriplaani üles ehitad (investeeringud tasa teenid), tead Sa loomulikult ise paremini - kas loodad kohapealsete lisateenustega (hamburger & Coca) kasumisse jõuda või käid välja rajapiletid.
Ilmselt oleks võimalus ka vähemalt rääkida koostööst kohalike mudellennuklubidega (neid peaks vist Trt kandis koguni vähemalt 2 olema, esindajatele võid siinsamas silmused püsti panna, tean, et nad hulguvad siingi ringi).
Kui minu teha oleks, siis ma tegelikult mõtleksin esmalt miskisuguse hooajapileti peale (vihje võimalikule hinnale andis siin läbi jooksnud bensukulu number). Loomulikult peaksid olema võimalikud ka korrapiletid. Hmm, sellist jama ja trahviametnikke, nagu praegu ühissõidukites toimub pole vist mõtet aretama hakata
Aga jah . o O ( Oleks Tallinna lähedal kah mõni selline "Golfiklubi" )
Posted: Tue May 20, 2008 22:48
by eerikkarts
Kas tohib küsida millise eelarvega see raja ehitus on kes sponsoreerib?
Paraku aeg näidanud et tasuta ja odavalt seda asja ei tee ja pealegi veel sellist mis aktsepteeriks nii onroade koptereid lennukeid ja paate. Üksinda sellise asjaga hakkama ei saa ja olen näinud ka isehakkajaid tegijaid kus plaan on jäänudki sinnamaale...
Kas on mingi konkreetne äriplaan? Korrastus, elekter, niitmine jms kaasnevad kulutustega kuidas nendega lood on?
Tegelt selline asi on helesinine unistus veel
Oleks väga hea kui mingi klubi eurorahade abiga teeks midagi sellist, siis oleks asi lihtsalt SUPER. Paraku mina seal treenimas ei käiks enamasti ainult võistlemas kuna 200km reisi iga nädal Tallinnast ei teeks, kuid arvan huvilisi oleks kuhjaga ja rohkemgi veel Tartu kandist
Posted: Wed May 21, 2008 1:25
by pipercub
Esialgu oleks niipalju vaja.
Hiljem võiks midagi sellist olla: varjualune lauaga, kaitsetõke, piloodipesad.
Suures plaanis.
Posted: Wed May 21, 2008 1:25
by gearvisual
olen mõelnud, et alustaks paarisaja tuhandega ja hakkaks arendama off-raod temaatikat, sest ma eeldan, et seda on siiski odavam teha. praegu on seal vesi olemas tavalise kaevu näol, mille taga on väike pumbajaam, aga on plaanis teha puurkaev. elekter on samuti olemas ja niitmiseks on võimas murutraktor, trimmerid ja muu tehnika. niitmine on muidugi kõige väiksem mure seal. ja kindlasti saaks ma nii teha, et lennutamisrada oleks autorajast eemal. lähimad talud on kilomeetrite kaugusel ja ainult üks talu on selline, mida paks mets ei varja. selles suhtes jääks lendajatele ainsaks segajaks off-road autorada. aga selle saab eraldada muldvalli ja siksakilise aiaga. see peaks müra suhteliselt hästi summutama. ja raha tagsiteenimise koha pealt olen ma ise mõelnud pigem lepingud või siis aastapiletid. aasta on paras aeg ka, et raha väärtus liialt ei langeks. ühe korra piletite kohta ma ei oskagi öelda... kuna ma ise elan tartus ja mul on muid tegemisi ka, siis ei saa ma ise iga päev seal olla, et oodata juhuslikke külastajaid. võib-olla kui asi on paremini töös, saab kellegi palgata. ma ei taha teha mingeid poolikuid variante... et teen mingisuguse lennuraja, mingisuguse autoraja jne. ma tahan tasapisi, aga heal tasemel seda arendada. ja rajapääse töötaks mingi kavala nipiga... näiteks sellised võtmed, mida ei saaks kopeerida. või siis näiteks sellised kiiplukud, mina pannakase korruselamutele. ja ega ma päris valvama ei hakkaks. pigem loodan inimeste aususele. aga ma usun, et aed tuleks ikka sellele kompleksile ümber panna mingi hetk.
ja vastates minule eelnenud vastajale:
ma usun, et sellise esimese pildi kvaliteediga maajupi saaks päris kähku tekitada. ja varjualune pole ka üldse probleem. pigem niidaks muru ära, ajaks enamvähem sirgu. siis teeks sinna kohe mingid kerged ehitised peale ja hakkaks tasapisi maad siledaks ajama ja korralikku muruseemet istutama.
ja siin on pilt potentsiaalsest lennuplatsist. see on küll tee kõrval, aga seal sõidab päevas vaid mõni auto. muidugi saab natuke nihutada ka, sest plats on suur. maaamet näitab punase ala suuruseks 5,7 hektarit ehk siis piltlikult 100x600 meetrit, muidugi proportsioonid on teised. aga ruumi peaks ju seal olema.
Posted: Wed May 21, 2008 13:10
by Kristoka
gearvisual wrote:olen mõelnud, et alustaks paarisaja tuhandega ...
Ot, olen kuulnud, et korralik sügav puurkaev maksab juba sinna kanti .
Kristo
Posted: Wed May 21, 2008 13:29
by lauri
Plaan on tore ja kiiduväärt. Hea on see, et olemas on vaba maalapp ja tehnika näiteks muru niitmiseks jms. Väljahõisatud eelarvest peaks algatuseks hea majandamise korral piisama.
Kõige lihtsam oleks lennuplatsi rajamine raadioteel lennukitele ja kopteritele. Kui on olemas sile heinamaa, siis on asi pea-aegu olemas. Golfimuru vaja pole, kuid selline tavaline "maja hoovi muru" on piisavalt hea, kui madalalt ära niita. Meil on siin tekkinud asjatundjaid küll, kes oskavad nõu anda! Võiks olla 100x10m stardi-maandumisrada, mis on siledaks tehtud ja selle äärtes ka ära niidetud maa, mis pole küll ideaalne, kuid kuhu häda korral saab ka lennukiga maha tulla. Lisaks veel kopterite platsid, mille kohta ma ei oska nõu anda, kuid need olid vist a la 10x10m ?
Offroad autoraja ehitamine on juab keerulisem teema. Ka selles osas on meil asjatundjaid ja üks korralik rada Luigele Harjumaal ka kerkimas. Kohal pole veel ise käinud, kuid olen aru saanud, et sisuliselt kaevati auk, kuhu ehitati rada, pinnas jms veeti kohale! Eesti probleemiks on pinnas. Mulla peale võid raja ehitada, kud see ei kesta. Ühe võistlusega laguneb ja läheb "auku" ehk lainetama ja tekivad väiksed augud kurvidest küntakse pinnas üles jne. Kui tahad head rada teha, siis tuleks tõenäoliselt pinnas kohale vedada ja see maksab. + selle töötlemine, juhtpuki ehitamine, kohtunikeruumi ehitamine juhtpuki kõrvale. Kui korraliku offroad raja teed, siis oleks see kõva sõna, aga lihtne see pole!
Paadivõistluste kohta puudub mul igasugune info, kuid tasuks jällegi meestelt uurida, mis klasse sõidetakse ja tahetakse sõita ning mis on nende soovid ja nõudmised.
Võistluste puhul oleks hea ka see, et oleks olemas katusealune, kuhu oma lauad-toolid püsti panna ja masinate kallal nokitseda.
Küll aga ütleksin oma subjektiivse arvamuse mõne väljapakutud mõtte osas. Esmahooga vaevalt, et paljud viitsiksid mitmevõistlusest osa võtta, vähemalt ei saaks see olema põhiline kompleksi külastamise eesmärk. Taoline mitmevõistlus on lahe ja väärt mõte a la RC Madness saade Discovery kanalil. Ehk olekski see üks variant kompleksi meelitada uusi külastajaid, kes ei ole võibolla varem rc-mudelismiga kokku puutunudki. Pistad neile pihku kohalikud rendi-mudelid ja võib kihutama hakata. Probleemiks muidugi lendavad mudelid, nende juhtimisega ei saa suvaline inimene hakkama ja tuleb palju pilpaid. Küll aga autod ja paadid - miks ka mitte!
Juhul, kui sul huvi on, võid minult erinevate inimeste kontakte saada... ei tasu hakata ise jalgratast leiutama, kõike seda on Eestis tehtud ja vaevalt, et teadmisi endale hoitakse.
Kõige suurem probleem oleks kompleksi majandamine... Seda just offroad raja osas, tegemine on kallis! Ilma sponsorite abita nulli tulemine kokkuvõttes on keerukas, vähemalt minumeelest. Aga kui on vabu vahendeid, siis miks ka mitte...
Posted: Wed May 21, 2008 13:31
by gearvisual
puurkaevu ma esialgu ei teeks. alguses piisab vast sellest ka, et on olemas rada ja veevõtu võimalus. palju sul ikka seal vett vaja läheb. see paarsada tuhat oleks raja ehituseks:offroad rada, juhtimispult ja võib-olla näpuotsaga haljastust ja muud.
kuna seal vesi väga sügaval ei ole, siis peaks puurkaevu saama kuskil 150 000 ja selle sees on ka pump ja pumbamaja
Posted: Wed May 21, 2008 13:52
by SASS160
Korraliku puurkaevu saad juba 70t kätte(juhul kui ei taha ala küla taha panna)Eriti, kui tegu on maakohaga.
Ise huvituksin paatidega võistlemisest.
22 km Tartu kesklinnast
Posted: Wed May 21, 2008 14:27
by pipercub
Mõõtsin teekonnapikkuse Regio kaardiga - 22km Tartu kesklinnast.
Posted: Wed May 21, 2008 16:22
by gearvisual
just. ise elan tartu kesklinnas ja gps näitab 22 km. muidu oli viimane lõik (4 km) kruusa all, aga nüüd pannakse sinna freesitud asfalti. muidugi see kruusatee on ka läbi aasta väga heas korras. kuival ajal ei ole mingi probleem seal 90-100 km/h sõita. suhteliselt lai tee ning auke ei ole.
aga üleeelmine vastaja on huvitatud paadisõidust. räägi natuke, mida sina tiigilt eeldad. kui suur see olema peaks, mis kujuga jne. äkki oskad tuua mõnda näite olemasolevast kohast. offroadi raja ja lennuplatsi kohta olen saanud juba häid viiteid ja pilte. räägi natuke oma paadispordist.
ma tahaks praegu mahukat infohulka kõikvõimalike mudelspordi variantide kohta, et siis seda olemasolevat maad kõige paremini kasutada. kõige kindlam ongi asi vist hetkel lennutajatel, kelle jaoks võiks sisuliselt kogu põllu muruplatsiks teha.
Posted: Wed May 21, 2008 16:29
by SASS160
Ausaltüeldes ei eeldagi midagi
St ei ole ühelgi võistlusel käinud veel ja just võistlusi ootaks.
Minuteada puuduvad ültse mingeidd kooskäimisi...ainult kullo basseinis pidi väike solistamine käima.
Kindlasti jääb tiik väikseks
ja süvendamine on oi kui kallis.
Posted: Wed May 21, 2008 16:34
by gearvisual
no mul on plaanis niikuinii tiiki suurendada. aga suurte võistluste jaoks oleks juba midagi väikse järve laadset vaja?
Posted: Wed May 21, 2008 16:35
by SASS160
Seda pead Lauri käest küsima...see on iseasi, kas suure võistluse jaoks osalejaid on.
Siiamaani Pärnu jõe peal sõitnud.
Posted: Wed May 21, 2008 17:10
by gearvisual
aga kui te räägite siin suurtest olemasolevatest veekogudest, kas siis mul on üldse võimalik sellest tiigist midagigi tekitada? äkki ei ole mul mõtet sinna siis üldse raha matta, kui see igal juhul väikseks jääb. maaametis saate platsi ja tiiki mõõta. vaadake, kas sellel on paadisõidu koha pealt üleüldse perspektiivi.
Posted: Wed May 21, 2008 20:42
by lauri
Paatide tegijaid kokkuvõttes väga vähe, vähemalt minuteada. Tallinnas on mõningaid ja kuskil ida pool vist ka. Mingeid võistlusi ikka tehakse, nii elektrikatega kui sisepõlekatega. Täpsemalt ei tea mina midagi. Äkki tasuks Kullo Mudelspordipoest ka paadi teemal uurida, seal Rein on enamvähem kõigega kursis, teab inimesi, saad kontakte.
Sind peaks huvitama see, et kõik tehtav oleks võistlusteks sobilik. Siis harrastajale ja niisama "fannimisega" sobib raudselt.
Posted: Wed May 21, 2008 20:48
by gearvisual
no vähemalt pean ma sellega arvestama, et saaks sinna hiljem võistlusteks sobilikud kohad teha. kõike ma korraga rajada ei jõua aga logistiliselt peaks kõik paigas olema. detailplaneeringul peab asi töötama
Posted: Wed May 21, 2008 21:12
by lauri
Just... näiteks ma ei tea, kas paadimehed tahavad ka pukist juhtida? Kui jah, siis võiks olla näiteks üks ühine pukk offroadi sõitmiseks ja paadisõiduks, ühel pool offroadi rada, teisel pool tiik näiteks vms...eks siin on sulle kõvasti uurimist
Posted: Thu May 22, 2008 1:55
by gearvisual
pigem teeks ma nii, et ühel pool kaserida on offorad, teisel pool onraod ja siis piki kasekede rida on ühine pukk.
Posted: Sat May 24, 2008 21:54
by motokrosser
Arveta nii, et onroad rada maksab VÄHEALT (!) 200.000 eek...
Posted: Sat May 24, 2008 23:06
by lauri
Järgmisel laupäeval offroad võistlus Luigel, pühapäeval onroad võistlus Pärnus ARK parkimisplatsil. Ole kohal ja uuri maad! Infot leiad - modelcar.ee
Posted: Sun May 25, 2008 11:33
by gearvisual
olen kindlasti kohal. ja onroad raja kohta arvan nii, et see maksab kõvaasti rohkem 200 000 kroonist. muidugi... ega sellel rajal ju raskuskoormust suurt pole, siis võib asfalt suht õhuke olla. korralik killustiku- ja liivapadi alla ja seejärel ei ole väga palju asfalti vaja
Posted: Tue May 27, 2008 21:34
by motokrosser
gearvisual wrote:olen kindlasti kohal. ja onroad raja kohta arvan nii, et see maksab kõvaasti rohkem 200 000 kroonist. muidugi... ega sellel rajal ju raskuskoormust suurt pole, siis võib asfalt suht õhuke olla. korralik killustiku- ja liivapadi alla ja seejärel ei ole väga palju asfalti vaja
Asfal peab ka talve üle elama ja seoses sellega väga õhuke asfalt kõne alla ei tule.