Page 1 of 1

Brussless pôles läbi

Posted: Fri May 23, 2008 16:36
by silver
Mure siis selline, et oma lolli vea pärast pôletasin mootori läbi( sai sutsu suurema propiga lennatud) ja oleks vaja uuesti mähkida, mähkimises iseenesest probleemi pole, kuna usun et saan sellega hakkama, probleem selles, et mul on olemas 0,1mm mähise traati, kuid vana traat oli 0,2mm-ne, kas saaks seda peenemat kasutada ja kuidas need mootori andmed muutuvad? Mootor on 12 mähise ja 14 magnetiga , traat mida kasutati oli 7 kiuline ja ühe kiu paksus 0,2mm, keerde mähisel 7, niipalju veel et mootor oli 260w-ne max vôimsus 28A.
Tuli sutsu segane jutt :oops: , aga kui keegi oskab nôu anda asja kohta siis tänan juba ette.

Posted: Fri May 23, 2008 18:18
by Ropka
2x peenema traadiga saab mootor poole lahjem

sellest saab läbi lasta tükk maad vähem voolu. Kuna vool on väike, on magnetvoog väiksem ja mootoril jaksu vähem

Posted: Fri May 23, 2008 18:23
by silver
aga kui pistaks sedavõrra rohkem kiude, kas see aitaks.

Posted: Fri May 23, 2008 19:20
by pipercub
7 kiudu on selle pärast, et nii on lihtsam masinaga mähkida. 7x0,2 vastab umbes 0,55 mähisetraadile. 0,5 traat kannatab minu kogemuse järgi umbes 12A, väga hea jahutusega 15A. Ehk max 150W. 300W mootoril peaks olema ~0,8 traat. 7 keerdu võtaks hambal pikkust ~6mm.

Võib tekkida 2 probleemi:
1. 12-14 mähkimise skeem on vastikult keeruline, ma olen sellise mähkimisega mitu korda nihu pannud. Kõige lihtsam oleks vanad mähised ükshaaval maha võtta ja kohe uus asemele mähkida. Teine variant on teha värvilise traadiga paarikeerulised imitatsioonid ja siis ükshaaval õiged asemele mähkida. Kel on hea ruumiline mälu, sel pole muidugi probleemi.

2. Mähkimine ise. On vaja 2 lihtsat abinõud. Esiteks üks pihku mahtuv ümmargune puupulk, mille peale keritaks üheks mähiseks vajalik traat. Selle pulgaga saab traati mähkimise ajal küllaldase tugevusega pingutada. Staator vasakus käes ja mähkimispulk paremas. Staator on ka hea sobiva pulga otsa ajada, et kindlamalt hoida.
Teine vajalik asi on mähise tihendamise heebel. See on selline 1,5-2mm klaastekstoliidist ~30 mm pikkune ja mähise akna laiune käepidemega keeleke. Servad ümardatud ja otsa poole kegelt kahanev.

Posted: Fri May 23, 2008 19:36
by pipercub
0,1 traadiga on vaja 4x rohkem kiude, kui 0,2 ehk 28 kiudu 150W mootorile(pi korda D ruut jagatud 4-le e. kui D jagada kahele siis S väheneb ruudus). Kõik need kiud tuleb kahest otsast korralikult kokku joota. Kodustes tingimustes tähendab see 2x28x3=168 traadiotsa lakist puhastamist. Võimalik, aga mitte lihtne. 300W mootoril 336 otsa. 8)

Posted: Fri May 23, 2008 19:56
by silver
Tänud pipercub, asi oli selgelt ja arusaadavalt seletatud, nii et tuleb lihtsalt uue traadi järel käia, kuid sinna lääb oi oi kui kaua aega :cry:

Posted: Sat May 24, 2008 14:17
by mart
Hei!

Väga hea ja pöhjalik juhend pipercub´i poolt.

Omadest kogemustest (ca 20 mootorit) tean hoiatada, et peamine mure on kerimisel tekkiv traadi laki kahjustus ja sealt tulenevalt lühis kas keerdude vahel vöi juhtme ja rootori vahel.

Kui vähegi vöimalik, siis mähkimiseks kasutada kahekordse körget temperatuuri taluva lakikihiga kaetud traati.
Köik mu katsed tavalise elektroonikapoodidest ostetud lakktraadiga, mis pole körget temp. kindel, on löppenud lühisega.
Parim traadi allikas on firmad, kes mähivad elektrimootoreid.

Veidi infi ka:

http://www.torcman.de/peterslrk/
http://www.powercroco.de/

Edu!

Posted: Sun May 25, 2008 17:22
by Ervin2
Laktitud traadilt saab isolatsiooni maha suht väikese vaevaga,tuleks kasutada aspiriini tablette,lõhn on küll kirbevõitu aga isolatsiooni võtab maha nagu niuhti.
Võid isegi traadid enne kokku keerata ja pärast terve pundi otsad puhtaks lasta.

Posted: Sun May 25, 2008 20:41
by silver
otsustasin mähkida 0,8mm-se traadiga, eks siis näis mis juhtuma hakkab :D , kuid jama on see, et traati saan ma alles järgmise nädala lõppupoole :cry:
Suured tänud vastanuile