Page 1 of 1

Mida ei tasu osta: Lennukid

Posted: Mon May 26, 2008 23:43
by Marek
1. China Model Production, ehk CMP Extrad - kõik variandid on suht jamad aga üle kõige on 1.4 m tiivaga klaasplast kerega Extra 330L. Võimatu lennata, sest raskuskeset ei saa paika. Kaalu juurde lisades jääb jälle liiga raskeks - mõtetus täielik. Nii hullu lennukit pole ma veel juhtinud.
2. Sama firma Giles 202 1.4 m tiivaga pole ka suurem asi tegelt aga 5 korda parem ikka kuid Extra. Kuigi Giles lendab väga normaalselt siis osade vigurite tegemisel on ta väga ebastabiilne. Samas on väge kerge lennuk ja alguses norm. Tutikat siiski ei soovita. Makske pisut juurde ja saate korraliku lennuki.

Isiklik arvamus on mul CMP lennukitest nüüdseks väga madal - 0.

Re: Mida ei tasu osta: Lennukid

Posted: Tue May 27, 2008 0:10
by lauri
Marek wrote:1.4 m tiivaga klaasplast kerega Extra 330L. Võimatu lennata, sest raskuskeset ei saa paika. Kaalu juurde lisades jääb jälle liiga raskeks - mõtetus täielik. Nii hullu lennukit pole ma veel juhtinud.
Kuhu poole raskuskese jääma kipub siis ja kui palju?

Posted: Tue May 27, 2008 9:01
by Marek
ikka see sitem variant, ehk siis taha poole. Lennuki kere on nii lühike et peab pool kilo raskust juurde lisama, et asi korda saada. Vladimiriga oleme püüdnud seda looma taltsutada aga tulemusteta. Mõni päev tagasi nägid Piibel päris paljud, et see asi ei lenda. Cuprum ohkas kergendatult, et CMP veidi suuremat Gilesi ei tellinud.

PS! Asi pole ka ainult CMP lennukites, vaid ka pakendis, kust tavaliselt puuduvad osa juppe. Mina aretasin oma Gileiga ikka korralikult. Ragistasin hullult ajusid ja lennukit, et asi kokku saada üldse.

Posted: Tue May 27, 2008 10:03
by Kuno
ehk CMP Extrad - kõik variandid on suht jamad aga üle kõige on 1.4 m tiivaga
olen kuulnud sellist kommentaari,et kõik Extrad,mille tiivaulatus on 1,4-1,6 m lendavad kehvasti.Ei ole kuulnud,et keegi oleks kirunud sama firma 2 m tiivaulatusega versiooni.
Ilmselt on küsimus mingisuguses kummalises kriitilises suuruses,millest allapoole mudel lihtsalt ei lenda hästi.Puutusin sama probleemiga kokku,kui üritasin Planexi pisikest Spitfiret lendama õpetada,aga ega tulemuseni eriti ei jõudnudki-ikka jäi selliseks kipakaks.Samas,suuremad versioonid lendavad väga normaalselt.

Posted: Tue May 27, 2008 10:14
by Marek
Pigem viga ikka konstruktsioonis. Kere paeaks veidi pikem olema, tiivad asetsema pisut taga pool, rattad ees pool jjne jne. Suuremad vesrioonid on samuti praak kaup. Pole veel ühtegi näinud, millel telik on terveks jäänud originaal konstruktsioonina. kahe erineva 2 m Extra teliku purunemist olen ise pealt näinud + Kolja 2.6 oma. Ok, seal on lihtsalt veidike modifitseerimist ja asi on korras aga miks peab seda kodus tegama, miks ei tee seda CMP?

PS! Sinu Planexi väike spit lendas väga hästi :p isegi võistles. Kahjuks küll kukkus alla aga seda aint minu oma vea tõttu.

Posted: Tue May 27, 2008 10:22
by lauri
Eks see on vist nende koopiamudelite probleem. Tehase üritab võimalikult õigete mõõtudega teha, aga siis selgub, et 1.5-meetrise mudeli puhul ei mängi hästi välja ja jõuad kompromissini - lennuk ei lenda :wink:

Seetõttu olekski alati kindlam tee minna vigurlennu mudelite suunas ja vahele jätta Extrad, Su-d, Gilesid ja teised. Oxalys, Bravo, Super Air on tehtud ja mõeldud rc-vigurlennu jaoks.

Posted: Tue May 27, 2008 11:01
by [J]
Spets. F3A vigurlennu lennukid on enamus märgatavalt pika sabaga ja suure stabilisaatoriga stabiilsuse huvides. Veel piisav kere külgpindala. Päris lennukite koopiatel on reeglina lühikesed sabaosad ja väikese lennuki jaoks liiga väikesed stabilisaatorid ja lisaks hirmus lühikesed ninaosad. Põhjuseks, et aerodünaamika on suuremate Reynoldsi arvude korral (mehitatud lennukid) teistsugune kui F3A lennutingimustel.
Spets F3A lendab kindlasti neist poolkoopiatest võrratult paremini.

Posted: Tue May 27, 2008 11:54
by Kuno
PS! Sinu Planexi väike spit lendas väga hästi
kui aus olla,siis sellel viimasel modifikatsioonil oli Planexi algsest konstruist säilinud vaid tiivad-stapp oli suurendatud,kere pikendatud ja õhemaks tehtud.CMP toodangut olen ise ka korduvalt kirunud-positiivne on seal tõesti hind ja disain,muu kõik kesine - lennukid kipuvad kas liiga rasked või õrnad olema.Viimane kehv kogemus oli Viljandis,kus Quest sai pisut raske põllu peale ilma mootorita maandumise tõttu tõsiseid kerekahjustusi,niiet isegi mõtlen,kas viitsin üldse taastada.1,8 m Katana oli selgelt ülekaaluline -lubatust 1,5 kg enam!Samas Katana telik oli tehtud väga kõva.
Kokkuvõtvalt võib siiski nentida-hind paneb kvaliteedi paika (õiged F3A lennuki toorikud tükid maksavad pea 800 EUR).

Posted: Tue May 27, 2008 12:19
by Marek
kui aus olla,siis sellel viimasel modifikatsioonil oli Planexi algsest konstruist säilinud vaid tiivad
Siis küll, usun et oli kipakas.

Mis puutub koopiatesse, siis minu Extrast paremat pole siiani lennutanud :P . Muidugi on aerodünaamilisem F3A nö originaal stabiilsem aga jällegi mitte selliste manööverdamisvõimalustega. Siin polegi tähtis võrrelda F3A-d 3D lennukitega.
Tähtis on rahvale teada anda milliste lennukitega võib probleeme tekkida ja milles probleemid väljenduvad - olgu siis shou flyer või 7 m tiivaga B-29 koopia 8)

Posted: Tue May 27, 2008 12:20
by lauri
Viljandis olnud Raimo "uus" ehk rootslaselt ostetud kasutatud lennuk, täismõõdus MM-il käinud, küll varulennukina, maksis täiskomplektsena tuhatkolmsada eurooparaha. Puudu ainult vastuvõtja.

Ehk see number paneb mõtlema. Ei olegi nii suur, arvestades et KÕIK on olemas, pane vastuvõtja peale ja põrista. Sealhulgas servod, mootor, toru jms.

Samal ajal mingi väiksema hiinlase peale nullist üles ehitades kulub nii kuni 500€ ikka ära. Tasuks äkki soome ja rootsi foorumeid uurida ja sealt kasutatult mingi 1.6-1.7m lennuk osta?

Posted: Tue May 27, 2008 14:02
by Kuno
kõige parem variant saaks siiski ise tehes,kahjuks aeg ei luba väga süveneda teemasse.Viimati Viljandis nähtud mudelid,mille jooniseid ka jagati,lendasid väga muljetavaldavalt.

Posted: Tue May 27, 2008 14:30
by lauri
Need soome ise tehtud lennukid olid a la Planex. Üks mees tegi 6tk valmis, teised ostsid poolvalmis toorikud ja lõpetasid ise oma maitse järgi ära. Kokkuvõttes üks selline läks sama kalliks või isegi kallimaks kui osta üks hea pakend - rääkisin nendega! Jutt siis 1.65m lennukist.

Posted: Tue May 27, 2008 18:23
by Ropka
joriseks kah midagi kaasa

minu punane Staudacher-300 on ka CMPro (Viljandis lebas auto juures), no ei ole väga vigurlennuk, pigem siuke lihtsa lendamise lennuk... kokkupanemise koha pealt - juhend oli selline väga napp, masstoodangu juhend, ise pidi üsna palju nuputama mis ja kuidas, puudu ühtegi kulinat ei olnud. Samas ei saa öelda, et see nii kehva lennuk oleks, et ei tasuks osta.

lennukid kui sellised, on teada tava ju, mida suurem, seda parem lendaja, ka koopiad

kui mõni ehitaja viitsiks meil samamoodi toota 1,7m lennuki, küll sellele huvilisi/kokku panijaid oleks, kui aga üsna nullist midagi leiutama hakata, siis tavaliselt ei jõua oodatud tulemuseni, või läheb selleks üüratu aeg.

Ma siin juba konstrueerin kuu aega ühte olemasolevatest osadest kokku, suvi ei ole selleks ikka õige aeg, no ei saa kuidagi valmis :)

Posted: Tue May 27, 2008 21:17
by martc
Aga Marek ,millise tootja valmistatud ja mis marki on sinu uus mootoriga lind :?:

Posted: Tue May 27, 2008 23:00
by Marek
Model Expert

Posted: Wed May 28, 2008 9:32
by vana
Ma lasin ka oma CMPro Questi korra vastu maad. Propp jumalast puru.
Kuradi iindlased...

Posted: Tue Dec 01, 2009 0:00
by mg3a1@hot.ee
On kellelgi kogemust antud isendiga? Saab asja või täitsa lootusetu aparaat?

http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=71377

Posted: Tue Dec 01, 2009 1:06
by aretaja
mg3a1@hot.ee wrote:On kellelgi kogemust antud isendiga? Saab asja või täitsa lootusetu aparaat?

http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=71377
kuju järgi vaadates võiks lennata küll :)

Posted: Tue Dec 01, 2009 10:37
by Ropka
neid peaks meie mail ikka olema, nii punaseid, kui siniseid, tossuga ja ilma

omanikud ehk kommenteerivad

Posted: Tue Dec 01, 2009 12:24
by Kuno
neid peaks meie mail ikka olema, nii punaseid, kui siniseid, tossuga ja ilma
ei ole - meil liiguvad Extrad,ehk -
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=60607
selle Extra kohta kommentaare nii ja naa - vähe raskevõitu ja telik nõrk,kindlasti vajab 50 ccm mootorit (küsi Piperclub'ilt?).
Aga selle Marathoni kohta ei oska midagi öelda.Ma arvan,et kui panna sinna otsa DLE30 ja muidu ka hästi kaalu jälgida,siis peaks ta lendama küll.

Posted: Tue Dec 01, 2009 14:13
by pipercub
1,96m Extraga olen ma tegelikult vägagi rahul. Vähem, kui aastaga on 55l bensiini ära põletatud. Rohkem probleeme on olnud mootoriga.
Lennuk on raske ja kiire, maandumiskiirus 70 km/h. Adrenaliini küllaga.

Suurel kiirusel hakkab kile õhus ära kaduma:
Image

Posted: Tue Dec 01, 2009 19:14
by mg3a1@hot.ee
Vaatasin CMPro tootevaliku hindu ja UK´s 200 naela, Saksas 200 eur´i, USA´s 200 daala. Seega kõige odavam usa´st, aga sealt ei saa tellida.
Kust ma saaks endale 26ccm-50ccm vigurlennuki ca 200daala eest???

Posted: Tue Dec 01, 2009 22:10
by Ervin2
Osta jupikaupa,üks sealt teine siit ja vaata hiina saite ka,mootori saab ju hobbycityst vist.

Posted: Tue Dec 01, 2009 22:27
by mg3a1@hot.ee
Ervin2 wrote:Osta jupikaupa,üks sealt teine siit ja vaata hiina saite ka,mootori saab ju hobbycityst vist.
Nii öelda jupikaupa muidugi, aga et lennukit ennast. Hiina poodides ainult sihukesed meetrised lennukid. Sealt vist saatmisega probleem.
Mootor nagu ei maksa kah miskit, Kõige kallim ikka Lennuk ise ja no servod vist kah juba maksavad miskit. Sinna need kolme daalased vist ei sobi. :))

Posted: Tue Dec 01, 2009 22:39
by titan
mg3a1@hot.ee wrote:Vaatasin CMPro tootevaliku hindu ja UK´s 200 naela, Saksas 200 eur´i, USA´s 200 daala. Seega kõige odavam usa´st, aga sealt ei saa tellida
Miks sa sealt tellida ei saa?
Ma olen oma viimased tellimused just sealt teinud. Kõik kätte ka saanud.

Posted: Tue Dec 01, 2009 22:51
by mg3a1@hot.ee
titan wrote:
mg3a1@hot.ee wrote:Vaatasin CMPro tootevaliku hindu ja UK´s 200 naela, Saksas 200 eur´i, USA´s 200 daala. Seega kõige odavam usa´st, aga sealt ei saa tellida
Miks sa sealt tellida ei saa?
Ma olen oma viimased tellimused just sealt teinud. Kõik kätte ka saanud.
Lehed mis mina leidsin oli kirjas, et lennukid üle ".40" ainult usa kanada.

Aga anna mulle mõni netipoe aadress.

Posted: Tue Dec 01, 2009 22:59
by titan
Mul kopterisaitide ja kopteritega kogemus, lennukid on suuremad tiba vist jah. Lennukeid seal pole, kust tellisin.
Suurim pakk oli 600mm pikk.

Posted: Tue Dec 01, 2009 23:05
by titan
Mõne leidsin, aga mis lennukid, kuidas tarnitakse, ehk ise vaatad...paar suuremat lennuvahendit silma hakkas küll. Sellega kogemus puudub.
http://www.eboyztoyz.net/index.php?ncat=1 ja veel see http://www.espritmodel.com/index.asp

Posted: Wed Dec 02, 2009 0:34
by Ervin2
Jääks ju veel Lindinger,Staufenbiel ja Schweighofer.
Viimasest saatekulu odavam ja võid ju ka USA's Towerist proovida,kuigi ma usun,et suure masina puhul on euroopa isegi soodsam.
Ja ega sa alla 200 euri sellist mudelit enivei kätte ei saa,nii et kui transaga ca 4000 eeku,siis oled ilmselt suht hästi omandanud asja.
Muidugi kahju,et sa extrat tahad,mul on pakkuda "AT-6 TEXAN (1/7 SCALE)"
Mõõtude poolest peaks sinu nõudmisteke vastama,ehk on enamgi peal kui CMPRO masinal.
Image

http://www.pilotage-rc.co.ee/catalogue/ ... 25/RC9329/

Posted: Wed Dec 02, 2009 11:13
by Kuno
Kust ma saaks endale 26ccm-50ccm vigurlennuki ca 200daala eest???
ma arvan,et ei saagi.Ole nüüd ikka mõistlik,võta kalkulaator kätte ja arvuta detailide maksumus (kiled,balsa,metallosad,hinged jne vidinad) ja ma arvan,et hind tuleb märksa kõrgem,lisaks tehnoloogilised lahendused (muide,mida odavam lennuk,seda kehvemad lahendused) ja aeg,mis kulub ehitamisele+töökoht,mis on vajalik lennuki ehitamisele (suure lennuki ehitamisel on päris palju ruumi vaja).
Ma arvan,et 199.-EUR on selle Marathoni eest väga normaalne hind,Tasub proovida küll.
Odavamalt saab ehk EBAY'st.Vaata :idea: seal on teinekord väga häid pakkumisi.