Page 1 of 1

Kyosho Messerschmitt-Anatoli BF109

Posted: Tue May 27, 2008 9:55
by Marek
Tere

Kiidan veidi ühte uut sõjalindu, mis eile õhtul Piibel esimese lennu tegi.
Umbes pool aastat tagasi tellis Anatoli endale Saksamaalt Kyosho Messerschmitt´i ( http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=71970 ), mida hakkas hoolikalt modifitseerima. Esiteks lasi oma pojal (kes vist tegija kunstnik ja kehamaalingute joonistaja) kujundada ja joonistada piloodi ülakeha ja näo koos kõige juurdekuuluvaga - ja seda mitte mingi suvalise piloodi vaid päris elus lennanud piloodi järgi, kes kunagi sama kerenumbriga lennukit piloteeris. Andmed ja pildid leidis muidugi internetist ja tulemus on super.
Seejärel lisas ta lennukile kuulipildujad, mis on tehtud väga hoolikalt ja lähedalt vaadates näeb isegi jahutusavasid raua ümber.
Järgmine töö oli tulede lisamine, mille idee andsin talle vist mina. Ta proovis mitmeid erinevaid variante kuidas valgus võimalikult väikese energiakuluga (ehk siis väiksemate akudega - kaaluga) võimalikult särama lüüa. Lõpuks oli kõige parem variant LED pirni kasutamine matiks nühitud pleksiklaasi taolise klaasijas aine sees. Ma peast ei teagi kuidas seda nimetatakse (orgaaniline klaas???). Seda on suht kerge töödelada. Poleerides muutub läbipaistvaks nagu klaas. Alguses prooviski läbipaistvat laternat aga siis hajus LEDi valgus ainult ühte suunda. Super efekti andis hoopis laterna matiks nühkimine. Nüüd lendabki lennuk navigatsioonituledega (roheline, punane ja sabas valge - tüüri peal: tehke järgi!).
Loomulikult ei puudu lennukil sissetõmmatav telik. See oli juba alguses lennukiga kaasas ja töötab super hästi. Oli küll vaja veidi siit-sealt muudatusi teha, et nt rattad paremini rattakoobastesse mahuks jne aga see on ju loomulik. Rattaid liigutab tavaline HiTec retract-servo ja teeb seda super hästi - ainuke töötav variant mida mina näinud olen siiani.
Lisaks kõigele sellele arvas Anatoli, et standardsest kütusepaagist jääb talle väheseks ja ega sõjalinnud ei lenda ju mingi plastikust paagiga, mis on vaenlase kuulidele kerge saak ning otsustaski ise kütusepaagi teha: suurema ja metallist :p
Nagu sellest veel vähe oleks otsustas aviokonstruktor aretada lennukile ka flapsid, mis ju päris lennukil täitsa olemas, kuid antud mudelil puudusid. Kuna tiibasid lõikama hakata ei tahtnud, siis on tal kasutusel Spitfire tüüpi flapsid, ehk tiiva tagumise osa nurk ei muutu. Liigub vaid lisa klapp tiiva taga osas ja moodustab lisa tõstejõu tootmiseks nurga + klapi ja tiiva vahele jääv ava (kui flapsid on sisselülitatud) tekitavad lennuki tiiva taha turbulentsi, mis vähendab lennuki kiirust oluliselt, ehk siis pidur kah olemas. Päris Messeril on tegelt sama põhimõte, kuid liigub kogu tiiva tagumine osa ja seal on see ava radikate jahutuseks.
Loomulikult on lennukil 4 taktiline mootor ja 3 labaga propeller.

Kindlasti unustasin midagi veel lisamata aga põhiline on vast kirjas.

Peale kogu seda modifikatsiooni olin väga mures lennukaalu pärast - nt flapsid on puhtast metallist juba ja lisavad oma 200 g kaalule kuus 2 micro servoga. Metallist kütusepaak! Lisa toide tuledele :s jne jne jne.
Kogu ürituse päästis kindlasti õigesse kohta aetud raskuskese, mis aeti paigale lennuki nööril rippudes.

Eile õhtul võtsime siis julguse kokku ja tõstsime selle tanki õhku. Ma olen ennegi lennukite esmalende teinud, kuid seekord olin jälle üle pika aja ka mina mures.
Mis siis ikka. Anatoli viskas suitsu juba ette ja jäi raja äärde ootama. Teda julgustas Vladimir ja minu veidi teeseldud rahustav muie tema suunas. Egas midagi, tüüride kontroll (5 korda), mootori kontroll (3 korda - enne seda tund aega timmimist) ja valmis stardiks. Gaas sujuvalt põhja, pöördetüüriga veidi mängimist ja juba tõusiski saba, siis paar popsatust kummidega asfaltil ja juba ta kerkiski. Esimesel paaril lennusekundil sain aru, et kõik on super. Kuna raskuskese oli paigas, siis ei pidanud ma kordagi kõrgustüüri trimmima. Peale mõnda tiiru ja eleronide trimmimist vasakule-paremale sain lennuki väga stabiilselt lendama. Alles nüüd julgesin teliku sisse tõmmata ja flapse katsetada. Kõik töötas õlitatult. Järgmine etapp oli maandumine. 3 korda tuletati mulle meelde, et ma ikka teliku välja laseks :) Õhtuhämaruses ei näinud ju ka hästi, kas telik all või ei. Puldil oli nupp igastahes gear down asendis ja kui lennuk 50 m lähedsues oli siis sai ka visuaalse tõestuse. Egas midagi jätkasin laskumist ja täpselt meie ees puutusid rattad maad ja nii nagu peab, ikka esimesd rattad alguses ja siis kuskil 30 m pärast tagumised rattad. Peale maandumist valitses üldine kergendus.

Õnnitlused Anatolile super lennuki modifitseerimise eest veel paremaks lennukiks!

Peale esimest lendu tõusime kohe veel õhku ja siis sai Anatoli juba ise oma lindu juhtida.

Super õhtu!

Küsimused teretulnud!

Posted: Tue May 27, 2008 10:50
by silver
Minupoolsed ônnitlused.

Posted: Tue May 27, 2008 23:20
by Marek
Image

Posted: Thu Jun 19, 2008 15:23
by Marek
Väheke videomaterjali ka:
http://www.youtube.com/watch?v=nv0RHYsx1qE

PS!!! Lennuk kaalub hirmuäratavad 3.7 kg :shock: aga lendab suurepäraselt. (veidi üle poole paagiga kaal)

Posted: Thu Jun 19, 2008 15:26
by mart63
WaveOsScope (ligikaudsetel) andmetel oli tippkiiruseks 125km/h.

Posted: Sat Oct 25, 2008 23:15
by Marek
Teadmiseks

Anatolil on käsil uus projekt: I-16 Polikarpov

Suurus 40

Image

Posted: Sun Oct 26, 2008 1:16
by Ervin2
See oma olemuselt suht sarnane BEE GEE'ga,st. lühike ja paks kere,väikesed kandepinnad, lendajana suht keeruline mudel.

Meil oli mingi aeg Koljaga platsil väike arutelu vene lennukite hingeelust ja üldse.Kolja arvas kindlalt teadvat,et vene sõjalennukitest kõlbaks kopeerida vaid IL-2 ja mõned uuemad spordikad Jak ja Su,mida ongi juba tehtud.

Iseenesest ag superprojekt,sest masin on selline sõjakas ja mis seal salata,enemus vene teise ilmasõja masinatest olid suht ilusa joonega,nii ka see.

Polikarpovi lennukid on mulle kogu aja väga sümpaatsed olnud,juba alates PO-2'st peale,I seeria jäigi selle mehe tipuks,kes teab milliseid masinaid temalt oleks veel tulnud,aga 1944 suri ta ära ja kogu tema bürood määrati juhtima järgmine andekas mees Lavotškin,aga see on juba teine jutt.

Mulle meeldib samast sarjast I-153 "Tšaika",biplan teadagi,olen heietanud mõtteid,aga väga keeruline,üks keerukamaid konstruktsioone,aga hirmus ilus.

Kes teab ehk võtan kunagi ka ette.

Image

Posted: Sun Jan 04, 2009 19:58
by Marek
Hakkab looma:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Üks telikutest ootab veel retract servot ja 15 cc Tiger on ka veel tähtsamatest juppidest puudu.

Posted: Tue Jan 13, 2009 21:38
by seriff
hei.
kugel selle masinaga lood on??

Posted: Tue Jan 13, 2009 22:01
by Raits
See info jõudis kohale Mareki kaudu,kui ta jälle Anatolit külastab saame jälle midagi teada.

Posted: Tue Jan 13, 2009 22:15
by Marek
Hetkel käib töö telikukatetega, mis tulevad eriti magusad ;) Kes teab kuidas avanes I-16 telik, see teab mida mõtlen :p

Posted: Wed Jan 14, 2009 17:42
by Kristoka
Kes ei tea, sellele võiks Marek öelda .
Kristo

Posted: Tue Feb 24, 2009 19:41
by Marek
Ma ütlen parem seda, et siinmail on ühe vägeva lennukiehitaja käte vahel valmimas is-1 mudel ja kes teab kuidas töötab selle lennuki teliku ja lisatiiva mehhanism, võib juba ettearvata, kui lahe asi sellest saab ;) Ehitab seda Artur, kellel kunagi oli Kuno Pittsi sarnane aga pisut suurem mudel. Artur ja Anatoli ehitavad lennukid sarnaselt, ehk siis enamjaolt balsast, mis on kaetud mingi erilise riidega, mis värvitakse ja lihvitakse ja veelkord värvitakse. Sellega saab hea tugevuse ja väldib läiget, mis tekib kui kaetakse lennukit kilega. Üritan millalgi pilte üles riputada. Esmalennud peaks mõlemal lennukil toimuma kevadel. Samale ajale võiks rihtida mingi koopiamudelite kokkutuleku ;)

PS! Netist leiab mõlema lennuki kohta infi, kuigi jah, is-1 kohta suht vähe.

Posted: Tue Feb 24, 2009 20:03
by Marek

Posted: Thu Feb 26, 2009 16:00
by Kuno
PS! Netist leiab mõlema lennuki kohta infi, kuigi jah, is-1 kohta suht vähe
tundub väga kummaline konseptsioon olevat,kuigi huvitav.Kuidas küll mudelil see tiibade kokku ja lahtivoltimine saab toimuma,on väga põnev.See oleks nagu muudetava noolsusega tiiva idee omaaegses kuues.Ega vist mujal maailmas sellise asja peale keegi mõelnud ole?

Posted: Thu Feb 26, 2009 16:38
by Marek
täitsa toimib muide, oma silmaga nägin ;) Loodan varsti pilte teha ja seda rõõmu teiega jagada.

Posted: Thu Feb 26, 2009 17:12
by Kuno
täitsa toimib muide, oma silmaga nägin
seda siis maa peal?

Posted: Thu Feb 26, 2009 17:59
by Marek
jep, lennuk ju veel velmimas, aga mehhaanika täitsa toimib ja olen kindel et ka õhus :)

Posted: Fri Mar 06, 2009 21:24
by Marek

Posted: Sat Mar 07, 2009 11:56
by Kuno
Täitsa põnev - mismoodi lennuk käitub õhus üleminekul biplaanist monoplaaniks ja vastupidi,ilmselt esimene lend saab väga närvekõditav olema.

Posted: Thu Sep 23, 2010 23:58
by titan
Mis sellest IS-1-st on saanud?