Page 1 of 1

Flaperonid,miximine.

Posted: Mon Jun 02, 2008 12:21
by Ervin2
Esiteks,kas 6 kanalit on piisav,flapidega mudeli jaoks?
Tiivas 4 servot ,siis 2 eleronid ja 2 flapid.
Kuidas kanaleid jaotada,kas 1 Y-kaabliga eleronid ja 6 Y-kaabliga flapid?
Kolja pakkus välja variandi 1 eleronid,3 flapid mix koos eleronidega,5 mootor.
Ehk on veel mingeid variante!
Saatjat esialgu ei vaheta.
Kasutan tavalist Futabat T6EXP.
Ah ja,tegemist elektiplaaneriga.

Posted: Mon Jun 02, 2008 13:23
by ak
Hei,

mina olen pannud tavaliselt 1 ja 6 eleronideks, flaps on 5 (flapse kasutan ainult lülitiga ja pidurdamiseks). Mootor 3. Siis veel 2 ja 4 saba jaoks ja otsas need kanalid ongi. Kui Sa paned eleronid sama kaabli taha, siis Sa ei saa neid pidurdamisel kasutada (korraga tõsta või langetada). Advancimatel mudelitel töötavad ka flapid eleronidena, aga 6 kanaliga seda välja ei mängi, ma kardan et T6EXP seda ei toetaks ka siis kui mootorit poleks. Kui panna flaps 3 ja mootor 5, siis saaks flapse mudida sujuvalt ja mootorit on-off rezhiimis - kui see on soov, siis võib ka nii teha. Ise ma nii ei teeks selle tõttu, et paanika puhul võib ebaharilik mootori juhtimine kätte maksta (mudel kukub enne maha kui mootori välja lülitatud saad).

Pakun, et see on see koht, kus võimsamast saatjast võiks rõõmu tunda (flight modes, koordineeritud kallutamine nii elerone kui flapse kasutades jms), ka siis, kui kanalitest puudust ei tunneks.

AndrusK

Posted: Mon Jun 02, 2008 14:37
by Ervin2
Siis vist jääbki tavavariant,eleronid 1 ja flapid,kas 5 või 6, või eelkõige eleronid 1 & 6 ja flapid 5,siis on võimalus 6kanliga ka elerone kasutada pidurdamiseks.
Aga eks ma uurin oma puldi võimalused ka veelkord põhjalikumalt üle.

Ideeks oleks midagi taolist:

Image

Posted: Wed Jun 04, 2008 11:41
by Ervin2
Kas on üleüldse mõtet hakata jalgratast leiutama,kasutaks elerone nagu tavaliselt kombeks ja ei miksikski neid flaperonidega kokku ?
Paneks flapid 5 või 6 kanali alla ja kasutaks neid ainult maandumisel pidurina.

Posted: Wed Jun 04, 2008 13:14
by ak
Hei,

ma vaatasin Su saatja manuali ja ma prooviks seda:
1. paneks eleronid 1 ja 6 alla
2. paneks flapsid 5 alla
3. aktiveeriks mixi flap trim (FLTR)

sealt edasi prooviks kasutada programmeeritavt mixi, ntx PMX1 ja kõigepealt prooviks panna sisendiks kanal6 ja väljundiks 5 ja vaataks, et kas kanal5 saab olema mõjutatud flapi switchist. Kui saab siis on tore, aga kui mitte, siis paneks PMX1 sisendiks 5 ja väljundiks 6 ja vaataks, et kas gear switch mõjutab flaperone või mitte. Kui mõjutab ainult üht flaperoni, siis võiks proovida panna PMX2 mõjutama teist.

AndrusK

Posted: Sat Jun 07, 2008 22:22
by Ervin2
Mul kohe ka Spektrum 2,4G tulekul,muidugi see lihtsam,uurin ka selle võimalusi,loodan et on paindlikum kui mu praegune Futaba.
Samas ideaalne oleks omandada Futaba FX18.

Posted: Sat Jun 07, 2008 22:28
by mart63
Milline spektrumi pult sul üldse tellitud on? Dx6,Dx6i,Dx7 ?

Posted: Sat Jun 07, 2008 23:42
by Ervin2
DX6i peaks olema.

Posted: Sat Jun 07, 2008 23:58
by mart63
http://www.spektrumrc.com/Products/Tech ... ID=SPM6600
Butterfly miksi eraldi mainitud pole.

Posted: Sun Jun 08, 2008 0:18
by [J]
See Butterfly ei päästa kui 1000 lendu seljataga pole, pigem teeb asja hullemaks.

Posted: Sun Jun 08, 2008 0:49
by arne
Mikse pole kunagi küllalt. Näiteks minu viskekal on kõik FX-18 miksid kasutusel + lisaks on puldile juurde ehitatud spets lülitid, mis paralleelselt mitut asja lülitavad.

Pisiasjad - igasugu kompenseerimised, jms, mis teevad lendamise mugavamaks, vaevatumaks ja efektiivsemaks. Pluss paar häkki puldi küündimatusest üle saamiseks.

Butterfly point minu arusaamist mööda on selles, et lisaks sellele, et takistus suureneb rohkem kui ainult flapside kasutamisega võrreldes, jääb ka tiiva summaarne tõstejõud enamvähem samaks. Alternatiiv on tõesti kasutada vaid flapse ning kompenseerida miksiga kõrgustüüri, et lennuk ilusti otse lendaks. Pidurdusjõud on küll väiksem, aga kui maandumistäpsuse peale ei võistle, siis pole see ka nii oluline.

Arne

Posted: Sun Jun 08, 2008 1:05
by tulnuk
Natuke teemast ehk mööda, aga nägin üpris vinget lahendust ühe lätlase F3J mudelil seoses butterflyga.
Nimelt kui butterfly oli peale tõmmatud, oli eleronidega pööramie klappidega nii miksitud, et kangi paremale lükates liikus parem eleron üles ja vasak klapp täielikult neutraalasendisse - tundus igatahes effektiivne. Samas oli saatjaks ka Futaba T14MZ.

Isiklikult kogemusest butterflyga nendiksingi seda, et õigesti timmituna ei muuda lennuk butterflyd kasutades mitte kuidagi oma asendit, vaid kiirus väheneb kuid ei teki tunnet nagu kohe variseks mudel kuhugi poole läbi.

Posted: Sun Jun 08, 2008 1:26
by Ervin2
Seda minagi mõtlema jäin,et kasutades elerone maandumisel piduritena,vajub mudel läbi ja kukub kiirest.
Kasutades ainult flappe,kiirus aeglustub,peaks suurenema ka tõstejõud,st mudel peaks vaikselt maanduma,või vajub läbi.
Tundub,et mida rohkem mõtlen seda segasemaks asi läheb,seda nii tehnilise kui ka teoreetilise lahenduse poolest.

Aga Futaba T6EXP on selliste lahenduste jaoks lahja ja servode ühendamine vastuvõtjaga on hetkel ka ebaselge.

Ja miksimisvõimalusi olgu ennem rohkem kui vähem,sest tõepoolest igasugu kompenseerimised,dual rated,exponendid jne tõepoolest teevad lendamise nauditavamks ja mugavamaks.
Condoril kasutan ainult dual rate,exponenti kõrgus ja kaldtüüridel + veel mootori mix kõrgustüüriga,tõusu jaoks.
Rohkem nagu selle puldiga ei ole eriti võimalik.

Butterfly mixi pole nagu millegi päästmiseks vaja,mudelil on lihtsalt selliste seadistuste võimalus ja mind hakkas see asi huvitama,samas on suuremate mudelite puhul sellise mixi kasutmine maandumisel kindlasi abiks.