Page 1 of 1

Mure piperiga

Posted: Tue Jun 10, 2008 16:38
by Tyron
Probleem siis järgmine:

Kui mootor tööle panna, siis laseb gaasi kuskil 70% anda, üle selle jääb mootor plaks seisma. Tüürid töötavad. Aku on ilusasti täis laetud.

Kui propeller küljest võtta, saab sujuvalt gaasi lisades 100% gaasi kasutada.
Kui aga järsemalt gaas peale vajutada, hakkab pöördeid üles võtma ning siis jälle seiskub.

mootori võll ning reduktor käivad vabalt ringi.

Milles võib probleem olla?

Lennukiks kyosho piper m24

Posted: Tue Jun 10, 2008 16:47
by AndresO
Tõenäoliselt rakendub regulaatori kaitse: kas vool on liiga suur või langeb aku pinge koormusega liiga madalale.

Posted: Tue Jun 10, 2008 17:00
by Tyron
Hmm.

Proovitud sai täitsa täis ning ka pooltühja akuga.
Tulemus sama.

Minujaoks täielik müstika.

Posted: Tue Jun 10, 2008 17:19
by silver
Arvatavasti probleem regus, kuna oli omal sama mure, lahenduse sain siis kui panin uue ja vôimsama regu 25A asemel 35A-se ja mure murtud,sai ka pikka aega lennutatud, kuid siis andis oma lollusest mootor saba, kui sai pistetud liiga suur prop.

Posted: Tue Jun 10, 2008 17:37
by Tyron
regu?

Räägid ehk täpsemalt?
Milline ta vastuvõtjal välja näeb, kuskohas ta kyosho piperil asuda võib?

Posted: Tue Jun 10, 2008 17:46
by silver
Sain kuidagi aru et räägid elektri mootorist, kui ei siis eksisin :oops: , kui jah siis regu on see tilluke jubin mis jääb mootori ja akku vahele, üks ots lääb veel vastuvôtjasse.

Posted: Tue Jun 10, 2008 17:49
by Tyron
tegemist ikka elektrimootoriga.

Mul jooksevad mootori mõlemad otsad vastuvõtjasse.
tüüre ja mootorit liigutab üks aku.

Posted: Tue Jun 10, 2008 17:53
by [J]
Kas kõik originaaltükid? Kuidas kaupmehe garantiiga on?
Regulaator on siis ilmselt vastuvõtja plaadi peal. Mingi kaitse ikka rakendub ja kui tükid on originaalid võib olla miski vigane?

Posted: Tue Jun 10, 2008 17:58
by silver
Siis ehk vôib sul regu olla vastuvôtjas, kuid seda ma ei oska seletada, ehk môni targem vôtab sôna, kuid see jutt klapib täielikult selle murega mis minul oli , kui andsin järsult pöördeid siis mootor seiskus, kui aeglaselt, siis jäi tööle ka täis pööretega. Mul oli harjadetta mootor.

Posted: Tue Jun 10, 2008 18:02
by cbjuss
Sel Piperil peaks minu mälu järgi regu olema vastuvõtjaga kokku ehitatud.
On võimalus kogu elektroonika ära vahetada ja mingid sellised jupid sisse panna mida saaks hiljem muude lennukite peal edasi kasutada ,või hakata propellerit väiksema vastu vahetama,kuniks asi käima jääbSee originaalelektroonika on küll üsna väikese võimsusega-nii et.....

Posted: Tue Jun 10, 2008 18:08
by Tyron
Tehnika on kõik originaal.
Eelmine mootor põles reduktori väga raske liikumise tõttu läbi.
sai siis uus mootor muretsetud. Esimesed paar lendu sai tehtud, seni kuni alla tuli.

Posted: Tue Jun 10, 2008 18:33
by mg3a1@hot.ee
Kaa sellise probleemiga kokku puutunud. Lahenduseks hankisin võimsama aku. Ja väiksema propi. Lennuomadused paranesid tunduvalt.

Posted: Tue Jun 10, 2008 18:33
by cbjuss
Sa pead ikkagi pinget mõõtma nii aku kui ka mootori otste peal,Aku peal ei tohiks pinge langeda mitte üle paari voldi täiskoormusel.Muidugi pärast kui aku hakkab tühjaks saama siis üldine pingelang on suurem

Posted: Tue Jun 10, 2008 18:58
by [J]
mg3a1@hot:ee ja cbjuss said ilmselt "pihta". Ka mul on regu mootorit kehva akuga üllatusena välja lülitanud, kuigi hoopis teise lennuki ja akuga.

Posted: Tue Jun 10, 2008 19:59
by Tyron
Jällegi küsimärk.

Kasutan kolme akut.
Kõik on tiptop korras olnud. Eelnevatel lennutamistel olen saanud iga akuga pea 15 minutit lennukit õhus hoida.
Ükskõik millise akuga ma ei prooviks, tulemus on ikka sama.

Posted: Tue Jun 10, 2008 20:13
by mart63
Võta prop ära ja vaata kas teeb sama asja. Siis tead kas on ülekoormusest või millestki muust.

Posted: Tue Jun 10, 2008 20:25
by mg3a1@hot.ee
Kasutasin tipp topp akut, aga võta näpust- mootori ja propi kombinatsioon tarbis lihtsalt rohkem kui aku välja andis(oleks mul kolm sellist akut olnud siis tõenäoliselt oleks kõigiga sama jama). vahetasin propi väiksema vastu. aitas, siis ca 50 lendu/laadimist ja sama viga, ostsin 15c asemel 25c aku ja nüüd pane mis propp tahes-välja ei lüli.

Posted: Tue Jun 10, 2008 20:55
by [J]
Tester tuleb välja otsida või kui pole muretseda. Pinge mõõtmine akul näitab kas põhjus on pinge äravajumine.
Kas see viga hakkas äkki või peale mingit muudatust.

Posted: Tue Jun 10, 2008 21:29
by Võsalendur
Tyron wrote:Tehnika on kõik originaal.
Eelmine mootor põles reduktori väga raske liikumise tõttu läbi.
sai siis uus mootor muretsetud. Esimesed paar lendu sai tehtud, seni kuni alla tuli.
Kas see probleem tekkis koos uue mootoriga? Vb see veidi näljasem.

Posted: Tue Jun 10, 2008 21:41
by Tyron
Asi ei saa propelleris ega mingis koormuses olla.
Sest eelnevalt lendas ta täpselt samade setingutega väga hästi.
Kuni selle hetkeni, mil mootor saba andis.

Posted: Tue Jun 10, 2008 21:46
by lauri
No siis on ehk uus mootor liiga võimas, tarbib selle propelleriga liiga suurt voolu ja regu lülitab end välja. Julgen pakkuda, et uus mootor pole täpselt sama, mis originaal?

Ega seda poleks olnud jah kohe vaja öelda, et sul lennukile uus mootor pandud ja sellega probleeme. :? Või sain ma nüüd millestki valesti aru.

Posted: Tue Jun 10, 2008 22:01
by Tyron
Mootor on täpselt sama.

Posted: Tue Jun 10, 2008 22:26
by pipercub
Parandan oma postitust.
Vabandust, ei mäganud, et jutt on Kyosho Piper M24-st.
See riist pole arvestatud suuremale propile või kõrgema pingega akule.
Modida võib, kui on raadiotehnilisi teadmisi ja oskusi, aga puudub vähimgi mõte praeguste Unitedhobbies hindade puhul.
Et keegi saaks täpsemalt vastata, oleks vaja rohkem andmeid. Mudeli tiivaulatus ja kaal, mootori võimsus ja Kv, aku mahtuvus ja vool, propelleri suurus ja samm. Enamasti saab need andmed kätte ka täpsetest ja täielikeist markeeringutest. Abiks oleks suureplaanilised fotod. Sel juhul võib loota, et keegi viitsib andmed Motocalc'i sisse lüüa.

Ilma täpsete andmeteta saab vastuseks ka ainult üldist juttu.

Posted: Tue Jun 10, 2008 22:30
by mart63
Võta mootori küljest prop ning reduktor ära, st kõik mis mootorit koormab ning proovi mis ta siis teeb. Kas hakib ka lõpust ära?
Mul oli ühe harjadega reguga nii, lahenduseks oli saatjast gaasi kanali EPA vähendamine.

Posted: Wed Jun 11, 2008 8:09
by cuprum
Tyron wrote:Mootor on täpselt sama.
Kui ma nüüd õieti aru olen saanud, siis Sul mootor ei ole täpselt sama. Sa ju vahetasid vana mootori välja. Samatüübiline != sama. Isegi täpselt sama füüsiline mootor ei tarvitse ajas püsivaid parameetreid tähendada. Hint: Ühel mootoril võib pagan teab millest näiteks lühiskeerd tekkinud olla. Ühe silmuse "kadumine" võib suht märkamatuks jääda tavatingimustes, pikemal piirkoormusel aga regule siiksi "pinda käima" hakata.
NB! Hint oli esimene lambist võetud oletus. Niipalju, kui mina olen aru saanud, on Kyosho Piper'il see throttle ülemise otsa jupsimine suht tüüpviga (endal samad kogemused + mg3s1 + hmm, enam nimesid ei mäleta). Aga ülemine limiteerimine võib päris hea mõte olla. Loperdamiseks sellel mudelil võhma jagub, trikitamiseks pole tal muid võimalusi.

Posted: Wed Jun 11, 2008 12:42
by daapn
Ahoi!

Lisainfot natuke:

See lennuk on minu käest ostetud kasutatud peast. Paljud (sealhulgas ka cuprum) nägid teda möödaläind aasdal Kollasel.

Ka teine mootor on minu käest pärit. Õnneliku juhusena ma leidsin ühest oma paljudest karbikestest tutika Hobikeskusest ostetud mootori ja saatsin selle hädalisele.

Me rääkisime pikalt Skype kaudu ja brainstormisime, et mis viga võiks olla. Hakkasime juba isegi pulti kahtlustama. Kuuldavasti ilma propita võtab mootor täiskiiruse peale.

ESC on antud mudelil tõesti vastuvõtja sisse integreeritud, ainult seda vahetada lithsal teel ei õnnestu.

Kas tõesti võivad 2 ühesugust mootorit nii erinevad olla? Tagavara reduktor (tutikas) läks ka lennukiga kaasa ja võeti ka kasutusse koos uue mootoriga.

Mootor ise peaks ehk olema selline:
http://www.fullymotor.com/e/product/pro ... asp?sku=92

kui sealt pdf lahti võtta, siis kahtlustan seda 6V nominaalpingega mudelit.


daapn

Posted: Wed Jun 11, 2008 21:14
by pipercub
Lingil olev mootor vastab Mabuchi 270-le. Võimsus mõni W, läbimõõt enamasti alla 24mm, ees pole õhutusavasid.

Lennukitele lähevad Mabuchi 370/Graupner Speed 300 mootorid.
6V (28 keerdu), kuni 70W reduktoriga.
7,2V(33-45 keerdu) 25 - 40W otse propelleriga.

GWS EM350 on sama, mis Speed 300 6V