Page 1 of 2

Staufenbiel Last Down XL ja teised üle 3M

Posted: Tue Aug 01, 2006 23:12
by Ervin2
Leidsin sellise meeldiva masina,mõtlesin et võiks osta.
Arvamused?
Tean sirge tiivaga mudelitest vähe olen kuulnud,et on kiired ja ebastabiilsed.
Vaata ka teemat ''3 meetrit''.
Link: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 26&ktg=198

Posted: Thu Aug 03, 2006 21:49
by [J]
Mis väega ilma hea mäeveeruta õnnelik lennuki omanik sellise kolaka taevasse ülesse saab?

Posted: Fri Aug 04, 2006 0:54
by Ervin2
Äkki mootori külge monteerin....

Posted: Fri Aug 04, 2006 1:01
by [J]
Maksim on seda teed juba käimas ja temalt saaks ilmselt infi:

http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... _06&id=1_G

Arvestama peab muidugi seda, et kui piloteerimisoskuses on veel vajakajäämisi, tuleks millegi odavamaga paarkümmend lennutundi enne trenni teha. Sellise suure mootoriga plaaneri hind alla 500$ vaevalt, et tuleb.

Posted: Sun Aug 06, 2006 16:07
by Ervin2
Jah ainult lennuk ise on meie rahas koos transaga 3100.-.
Aga see pole veel kõik:mootor,regulaator,vint,vastuvõtja,servod.........
Harjutamiseks on mul volare(mis nüüd jälle lennukorras on) ja üks tavaline plaaner ka.

Posted: Sun Aug 06, 2006 23:48
by tulnuk
Viimasel F5J võistlusel Nurmsis näitas Reichard Modelsport "Elipsoid" väga vinget minekut. Olgugi et pole klappe, näis sellega täpselt maandumine ka tuulistes tingimustes täiesti lihtne. Hind on kah madalam kui mitmetel teistel seda mõõtu mudelitel, http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 44&ktg=198

Posted: Mon Aug 07, 2006 10:56
by [J]
Ka mina olen "Ellipsoidi" piilunud ühe võimaliku hankeobjektina.
Veel miskit lendavat:
http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=9549

Sellised lennukid lendavad neist rasketest koopiaplaaneritest muidugi võrratult paremini.
Stabiilne maandumistäpsus on aga minu veendumuse järgi ainult õige treeningu tulemus ja täpsus tuleb analoogiliselt golfi ja korvpalliga.

Posted: Mon Aug 07, 2006 11:14
by arne
Noh, kõva tuul oli maandumisel just abiks kuna vähendas lennuki kiirust maa suhtes.

Anyway, Olavi sooritus oli hiilgav ja veel kord talle õnnitlused sel puhul.

Arne

Posted: Mon Aug 07, 2006 16:29
by Olavi
Vaata igaks juhuks ka http://www.reichard.cz/en/modely.htm üle, seal on Elipsoidi tootja mudelivalik üleval. Väidetavalt on Elipsoidi "järglane" Champion, millel tiib natuke lühem ja kere natuke pikem, mass ka õrnalt suurem. Võimalik, et rcgroups-s kaevates leiab ühe või teise mudeli vigu ja teab siis valikul arvestada.

Mudelit vaata ikka selle järgi, kas tahad eelkõige võistelda, ehtsa lennuki välimust, häid termikaomadusi või pilotaaži sooritamise võimet. Paar aastat tagasi Elipsoidi kasuks otsustades (ootas kapi otsas kannatlikult, kuni muud jupid ka muretsetud) oli oluline tegur hind ja üldhinnang temale, et tegemist on sobiva termikaplaaneriga, et hakata eleronidega lendamist harjutama.

Elipsoid-i tiibades söega tugevdatud talasid ei ole, seega tuleb temaga suhteliselt õrnalt ümber käia ja karme pilotaažimanöövreid pole vast mõistlik harjutada.

Last Down XL, Proxima (http://www.reichard.cz/en/_proxima.htm), Classic (http://www.reichard.cz/en/_classic.htm), eelpoola mainitud WP MAXIE SPORT jms tugevama tiivaga ja raskemad mudelid pakuvad ehk rohkem kihutamise lõbu, kui seda soovida.

www.reichard.cz valikust prooviks ise hea meelega MISTRAL-t, sest tal on pidurid ka kenasti olemas.

Kui eesmärk on F5J, siis ei tasu unustada http://www.rivamodels.sk/tango_en.html laadseid lennukeid.

Mudeli valik on keeruline teema :wink:

Elipsoidi kohta - ta peab olema üsna hea algaja lennuk, sest enne võistlust olin selle lennukiga eelmisel õhtul ainult kaks proovilendu teinud ja stardi- ning planeerimisrežiimi trimm kujunes võistluse käigus. Suhteliselt madala kaalu tõttu on ilma imemootorita võimalik päris paras kõrgus saavutada ja samas on tiivaulatus piisav, et sellel kõrgusel ka mitte päris ideaalse silmanägemisega taeva all hakkama saada. Puudused:
  • * tal pole piduriklappe - seega oled maandudes halvemas seisus ja seetõttu tuleks palju maandumist harjutada;
    * tiib ei talu suuri koormusi, tuleb ettevaatlikult lennata;
    * kui ninasse panna alla 200g mootor ja kerged servod, siis ei maksa tootja soovituste järgi komponente paigutada - proovida enne kokkuliimimist mingid variandid läbi, aga tõenäoliselt tinaraskusest loobumise eesmärgil oleks mõistlik aku kohe peale mootorit paigutada ja servod kabiini tagumisse otsa.
Ehk on mu jutukesest abi.

Posted: Mon Aug 07, 2006 16:30
by Olavi
arne wrote:Noh, kõva tuul oli maandumisel just abiks kuna vähendas lennuki kiirust maa suhtes.

Anyway, Olavi sooritus oli hiilgav ja veel kord talle õnnitlused sel puhul.

Arne
Tänud :)

Posted: Mon Aug 07, 2006 21:08
by [J]
Olavi lingi http://www.rivamodels.sk/tango_en.html
video on muljetavaldav ja lennuki hind polegi nii tappev! Ka selililennus kõrgust kogudes teeb paljudele liiga.

2.8

Posted: Mon Aug 07, 2006 22:58
by Ervin2
Teil väga head ja huvitava pakkumised,ilusad ja head lingid,vaatasin kõik üle,super,jätan tulevikuks meelde.
Aga kaalusin siin asju igast küljest,võistlema vist pole mul niipea asja,kuigi kes teab,samas on hea mäekülg on kodu lähedal(saab viskamisega üsna pika lennu),mudel ka meeldib,kogu aeg on meeldinud sellised päris plaaneri sarnased.
Sellise masinaga ju lastakse ka võistelda......vist.
Nii et ilmselt.......vist võtan selle Last Downi
Kuigi jah,lennuomadustest ei tea ju midagi,enne kui ära proovid,üritan veel netist migit selgust saada,ehk keegi teab.
Kui ära ostan näitan teadjatele,oskajatele ette ja lasen proovida ka,siis on selge,kas sai lihtsalt raha raisatud või osutus ilusaks paigutuseks.

Kas tasuks vaadata combo varianti,või osta mootorid,regulaatorid hiljem juurde.
Praegu on lihtsalt selline hetk,et võin natuke suuremaid kulutusi teha,sestap ka himu just selline mudel osta,varsti ehk jälle ei saa.
Sellest mudelist on ka variant koos mootori ja regulaatoriga.
Lõpuks jäin selle juurde.
Link: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 60&ktg=198

Link: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 99&ktg=198

Posted: Mon Aug 07, 2006 23:45
by [J]
Mega RC 600/20/6 on võimas kontaktivaba neodym magnetiga mootor ja koos regulaatoriga 120€ lisahinda pole sugugi palju.
Tasuks siis ehk juba kohe võtta, sest mootor kannatab kasutamist igasugustel lennukitel, vigurlennuni välja. Volare läheks selle 136 grammise mootoriga nagu eespool mainitud videos.
Ka mul on üks Mega, mis on igati väga tubli olnud.

Posted: Wed Aug 09, 2006 13:16
by Ervin2
Seda minagi mõtlesin,Eestist 110 euri eest sellist regulaatorit ja mootorit vist ei õnnestu saada.

Hetkel on siis jäänud sõelale kolm masinat(kaks esimest nagu rohkem).
Nende vahel peaks valiku tegema,arvamused?

Link: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 60&ktg=198

Seda te justkui kiitsite ka.
Link: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 41&ktg=198

Ja veel selline meeldib ka: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 04&ktg=198

Posted: Thu Aug 10, 2006 12:21
by Ervin2
Natuke ka eesmärkidest.
Tahan ost võimalikult suure tiivaulatusega head termikamudelit,mis sarnaneks "päris" plaaneriga ja millega võiks tulevikus ka ehk isegi võistlustel osaleda.
Sestap siis tüütan teid oma abipalvetega,valida on ju raske,kui abiks ainult pisike tekstilõik ja pildike,kogemusi aga napib.
Niigi on hästi,et hetkel on jäänud sõelale need kaks(3?) eelpolmainitud mudelit.

Posted: Wed Aug 16, 2006 8:48
by rchover
Heade termikaplaanerite pinnakoormatus (lennukaal jagatud tiivapindalaga) on 20 - 30 g/dm2. Päris plaanerite koopiamoodi asjadel on suur, raske klaasplastkere ja harilikult täispuitkattega tiivad, mistõttu pinnakoormatus on kusagil 50 g/dm2.
Eesti nõrkades (lõunamaadega võrreldes) termikates on nende lennuvõime vahe piltlikult nagu märg kana ja kotkas.
Nende ülessaamiseks vajaliku energia vahe on kahekordne.
Soovis on vastuolu! Mõlemat asja korraga ei saa.
Kusagil Norra mäeveergudel on jälle sellel raskel plaaneril eelis, sest kerge termikaplaaner ei saa seal kõvades tuultes hakkama.

Posted: Wed Aug 16, 2006 17:33
by Ervin2
Üldiselt suure pärisplaaneri moodi mudeli mõtte matsin ise ka maha,samadel põhjustel mida eelpoolkirjutaja mainis.
Otsin kergeid ja suuri masinaid nüüd,ilmselt Champion jääb favoriidiks,aga mitte combona ,sest se kaasasolev brushless on selline piiripealne,võtaks siiski mingi võimsama.

Link: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 33&ktg=198
Link: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 01&ktg=167
Viimasele lisaks ka sobiv regulaator.
Ja veel arvestades volare seisundit tellisin talle järglase: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 62&ktg=198
Sellele panen ilmselt eelpoolkirjeldatud brushlessi peale.

Posted: Thu Aug 17, 2006 21:03
by Olavi
Kui peaksid Championi tellima, siis jään uudishimuga ootama, millal seda näha saab. Vaatan, et sellel tiivakinnitus lollikindlamalt ja mugavamalt tehtud. Elipsoidil mul juhtusid tiivad vähe erineva nurga all peale ja siiamaani ajan neid paika, kuna kogemusi vähe ...

Kui sa juba seda teinud ei ole, siis vaata, mis RCgroups foorumis mudeli kohta räägitakse.
Champion-i kokkupaneku lõim:
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... t=champion

Omalt poolt kommenteerin, et selle mudelitootja instruktsioonid mudeli kokkupanekuks on jah kuidagi lahjakesed ja kui Saksamaalt tellida, siis ainult saksakeelsed.

Posted: Sat Sep 30, 2006 20:08
by Ervin2
Võttes vana teema veelkord üles,vaatasin täna korraks Ellipsoidi ehituskirjeldust ja see mudel oleks ka justkui varustatud eleronidega.
Või olen ma midagi kusagilt valesti välja lugenud.
http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 44&ktg=198

Elipsoid
item Nr. 0610001
Electronic glider with GFK fuselage and built areas and tail unit covered with Oracover. The model is one of our best-selling thermic gliders with a wide speed spectrum. The thermic handling characteristics are excellent because of the special form of the areas. The model has an elevator, siderudder, aileron. Delivery includes all steerings, motor spant, Bowden draws and small parts. The model is available in various colours. (width 280cm, length 120 cm, weight empty 860 g, profile Selig 3021)


option parts:

* D 250 BX Micro-Servo (Graupner plug)
* D 4000 Standard-Servo (Graupner plug)
* Platinum 4000 9,6V
* POWER DRIVE 600 HS

Details
Või siis: http://www.topmodel.fr/product_detail.p ... 69&templ=1
Kusagil oli nagu juttu et sellel mudelil elerone pole.

Posted: Sat Sep 30, 2006 20:31
by arne
Juttu oli et pole klappe (flaps, tagavatiivad). Kaldtüürid tiiva otstes on olemas aga tiiva keskel tagatiibu mida saaks aeglasemalt lendamiseks/pidurdamiseks alla lasta ei ole.

Nö full-house plaaneril on tiivas neli servot. Ellipsoidil on kaks.

Arne

Posted: Sat Sep 30, 2006 20:38
by Ervin2
Pilt selge ise olin tähelepanematu.

Posted: Sat Sep 30, 2006 20:52
by Ervin2
Siis ei näe ma aga erilist vahet Championi ja Elipsoidi vahel.
Elipsoid veidi nägusam näeb välja ainult ,ja tiivad 6cm pikemad,hind aga veidi odavam.
Mulle hakkab lõpuks pilt selgeks saama selle suurema lennuki osas,raha saksamaale Elipsoidi eest.

Posted: Sat Sep 30, 2006 20:56
by vana
Kui Chempionist jutt, siis mul on see nädal aega olemas. Olen isegi karbis Allikule nõu küsimisex kaasa võtnud.

Posted: Sat Sep 30, 2006 20:58
by Ervin2
vana wrote:Kui Chempionist jutt, siis mul on see nädal aega olemas. Olen isegi karbis Allikule nõu küsimisex kaasa võtnud.
Tee jubinatest pilte ja viska foorumisse üles,poleks paha ka väike esmamuljekirjeldus.

Posted: Sat Sep 30, 2006 21:06
by lauri
"vana" Chempion nägi täiesti korralik välja, nii kere kui tiib tundusid täitsa 5+ selle hinnaklassi lennuki kohta. Eks kokkupanekul võid kommenteerida, kui midagi halba ka silma jääb.

Posted: Sat Sep 30, 2006 22:26
by vana
Mis pilte... Võin järgmisel korral ühislennutamisele sõites ta karbiga pagasnikusse visata.

Posted: Mon Oct 16, 2006 8:50
by Olavi
Pilte võid ikka teha, sest Lõuna-Eestis ka huvilisi, kes Tallinna kandi ühislennutamistele ei trehva. Mul endal dilemma, et kas uuesti Elipsoid (ilusam) või Champion (konstuktsooni poolest ehk parem) ....

Posted: Mon Oct 16, 2006 10:05
by vana
Chempionist saad lugeda asjatundja arvamust, mis on väga positiivne: http://www.modellhobby-shop.de/modellhobby/index.php, vaata Downlauds, viimane. On ka pildid. Ainuke kriitikat pälvinud detail oli "kabiini" kinnitus, millega nõustun. Ise lahendasin selle pisiprobleemi vähe teisiti.
Monteerisin tiibadesse õhukesed, puhtalt sissemahtuvad 11mm (1,2 kg/cm) servod ja ka pisikese pöördetüüri servo panin väiksema: 16 g ja 2.2 kg/cm. Mootoriks on ostetud 400W 930p/V välisrootoriga 3-faasiline. Prop.: Aeronaudi CAM Carbon klapp. Kõrgustüüri kinnitus on ka muudetud.
Kokkupanekul mingit "jama", peale kabiinikinnituse polnud, kuigi õpetus oli isegi sakslase arvates ülinapp. Minul on tegemata veel ainult mootoriraam - ei tea, mis pidi mootorit panna ja kiiret mul pole.
P.S. Seal Staufenbieli avalehel juttu ka Ellipsoidist, millel on autori arvates ebaõnnastunud tiivakinnitus.

Posted: Mon Oct 16, 2006 19:41
by mart
Hei! Vana!

Tee ikka pilte ka!
Jaga visuaalset kogemust.

Mart.

Posted: Mon Nov 27, 2006 22:10
by Ervin2
Sai siin jälle mööda mudelipoode sobratud ja silma jaäi selline masin.
http://www.modellbau-bichler.com/fenixh ... 57a6711fcd
Veidi kallim kui Elipsoid,aga nendel vähestel piltidel nägi hea välja,kahjuks mingeid andmeid peaaegu pole.