Page 1 of 1
PROXIMA II - VALMIS !!!
Posted: Mon Jun 30, 2008 17:29
by Ervin2
Ma siis asusin kokku panema uut mudelit.
See oleks nagu loogiline järg olemasolevale Condorile,sama firma toode,meeldiv kvaliteet ja muidu ka kenake.
Esialgne mulje detailidest on väga hea - täpne,puhtalt tehtud,ilusasti kaetud,konstruktsioon on lihtne,kõik detailid,juhikud on hästi paigaldatavad.
Eriti hea mulje jättis kere sees olev raam(mis tuli muidugi endal kokku liimida ja ka keresse paigaldada),väga mugav on lennukit trimmi ajada ja kõikidele jubunatele pääseb hästi ligi.
Kohe tunneks ka huvi,millised servod installida?
Hetkel kodus olemas mõned suht korralikud hiinakad,mõtlesin panna kõik ühesugused - metalgear ,ca 16g,2,2-2,9 kg tõmbetugevust.
Hetke valik sahtlis:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=6340
ja
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=6608
Vaata:
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album65
Täna lõpuks otsustasin valmis teha kõrgustüüri hoovastiku ja liimisin ka servo kere sisse paika.
samast mudelist veel fotosid,muideks see mees lendab selle masinaga juba teist aastat ja tundub väga rahul olevat.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album74
Posted: Tue Jul 01, 2008 21:32
by [J]
Korralik plaaner peaks ikka täpsusmaandumist kannatama:

Mis servodesse puutub, siis usun, et nad on oma hinda väärt.
Posted: Tue Jul 01, 2008 22:34
by tulnuk
Elektrimootoriga maandutakse niiehknaa törtsu pehmemalt. Mind hirmutab kõigi T-sabaga mudelite puhul siiski oht see poomi osa puruks väänata.
Kõrgustüürile ja eleronidele paneks ma siiski mõne tuntud brändi servod.
Soovitan soojalt kinnitada vähemalt klappide servod nii, et neid oleks võimalikult lihtne vahetada (kas või võistluse käigus). Kerge tiiva otsaga maa riivamine maandudes ja lennuk võib lõpetada saba ees libisedes ning klapid murravad servo rattad siledaks.
Kuid edu ehitamisel, loodetavasti järgmisel F5J võistlusel saab juba näha.
Posted: Tue Jul 01, 2008 22:41
by lauri
Eks seda servode asja õpitakse ikka läbi enda või teiste kogemuse. Need odavad servod töötavad ja liiguvad, aga minti hetk enam ei piisa sellest täpsusest või siis lennu ajal lakkab töötamast. Kui see häirima hakkab, eks siis võetakse kvaliteetsem servo ette
Nii odava välimusega servot nägin ma esimest korda, ajas täiesti naerma või nutma, ma ei teagi... sorry
Kruvi servosid lahti ja vaata sisse, katseta ja kasuta...vahe on meeletu. Jutt, et "üks hiina kõik" on jama. Lennuki puhul muidugi ei pruugi välja paista peale hullu crashi, miks lennuk vastu maad võis tulla. Korralik servo kestab aastaid ja mitmeid lennukeid. Kas veidi vale koht säästa pole, paned ju tuhandeid kroone maksva lennuki sõltuma 13$ maksvatest asjandustest.
F3J võistluste piltidelt on hästi näha, kui palju need inimesed lennutavad. Valged inimesed aga näost täiesti pruunid kõik!
Posted: Tue Jul 01, 2008 22:57
by tola555
ma ostsin kunagi 4 robbe servot. 4-st 1 oli juba uuena kahtlane. Loksus ülemine osa, ilmselt jäi seal laager panemata.

Mudelipood vaheteas välja ja probleeme pole. Niiet juhtub kõigil, ka mitte hiinakatel.
Niisama lendamiseks on ka miski odav junn hea, tuleb lihtsalt osata valida.
Posted: Tue Jul 01, 2008 23:44
by [J]
Ühe
D-MG16 Metal Gear tellisin omale huvi pärast, sest oli mõõtudelt ja kõigelt täiesti Hiteci HS-81 sarnane.
Servovõimendiks on Atmeli 8-bitine protsessor, ilma kvartsita lugu ja käib võrreldes analoogservo HS-81-ga väga jõnksuliset.
Jupid on tõepoolest vahetatavad, aga kõik on käkim.
Paadi peal ajaks asja ära.
Servode pealt õnnestub kokku hoida ainult inimestel, kes ülivähe lendamas käivad. Teistele läheks see kokkuhoid väga kalliks.
Ühe tõelise plaaneriservo võiks ju ka muretseda, siis oleks, millega võrrelda:
http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=5162
Posted: Thu Jul 03, 2008 12:24
by Ervin2
Omal ka veidi kripeldab nenede(D-MG16 Metal Gear ) servode pärast,aga katsetasin ja proovisin,võtsin isegi lahti ja jootsin ühe servo ringi(flapi jaoks),otseseid vigu ei märganud,jah odav ja rohmakavõitu tõepoolest ja pisut jõnksulise käiguga,aga tugevad korralikud hammasrattad,mis on positiivne.
Hetkel lihtsalt pole võimalusi rohkemaks.
Samas ei ehita ma ka TRAGI või Ukrainlast,minu masin tuleb rohkem klassist TRAGI-KOOMIK.
T saba on muidugi ka murettekitav,aga seda ma eriti ei pelga,mul väga õrna kerega Discus CS (sabaosa sai kannatada juba esimesel lennul)peale remonti on ka väikeseid eksimisi olnud aga peab ilusasti,vaja ainult korralikult ja pehmemalt maanduda,uue mudeli tailboom on tunduvalt paremast materjalist.
Posted: Thu Jul 03, 2008 12:48
by [J]
Järgmiseks F5J võistluseks võiks tõepoolest ühe oma lennukitest lendama panna. Minu meelest oleks väga hea eesmärk lennud ilma nullideta läbi lennata. Aeg ja maandumistäpsus pole üldse tähtis.
Eestis on neli head lendamise kuud: mai, juuni, juuli, august. 2 neist on juba läbi!
Talvel aega ehitada küll.
Posted: Thu Jul 03, 2008 15:38
by arne
Nojah. Mina eelistaks iga kell nelja kesise mudeli asemel üht head.
Muideks [J], väga osavalt manööverdasid kena naispiloodi pildi teemasse. Ehkki, pean tunnistama, märkasin seda alles nüüd :)
Arne
Posted: Fri Jul 04, 2008 1:23
by Ervin2
Järgmine võistlus on mul tänase seisuga veel suure küsimärgi all,aga kui tulen siis taas selle punase Condoriga,see lendab minu jaoks piisavalt hästi.
Posted: Tue Jul 22, 2008 22:55
by Ervin2
PROXIMA II valmis !
Esimene katsetus ilmselt 27.07. hommikul kollasel.
pildid :
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album65
