Page 1 of 1
Pardaaku valik
Posted: Fri Jul 04, 2008 22:45
by mart63
Pole enne erilist tähelepanu pööranud pardaaku voolutaluvusele/väljaandvusele, sest olen kasutanud väikseid või tavalisi standard servosid.
Uuele f3a lennukile tulevad peale 4x ca.10kg tõmbega servot ja gaasile üks futaba standard 3kg-ne, ühendasin nood kõik vastuvõtjasse koos 4.8v 2000mah AA nimh aku (mitte mudeliakud, vaid odavad tarbeakud tevalost) ja aku pinge displeiga. Juba ainuüksi servode koormuseta üheaegne "saagimine" näitas displeil punaseid led'e. Aku oli täis laetud.
Kas peaksin soetama suurematest purkidest pardaaku? Näiteks SC või 2/3A ? Mis mahtuvuse poole vaadata, et ei peaks ka pika lennupäeva jooksul akusid laadima?
Posted: Fri Jul 04, 2008 23:53
by arne
Kas need akud olid sul akuhoidjas või jootsid neist paki? Akuhoidja imeb suure voolu korral, sest nende vedurkontaktide takistus on suur. Suure vooluga on tulemuseks suur pingelang. Korralikult joodetud pakk on parem. Kui pakk oli joodetud, siis peaks aku spetsi vaatama. Aga üldiselt Sub-Cd kipuvad standard olema.
Arne
Posted: Fri Jul 04, 2008 23:59
by [J]
Kui suur lennuk on?
2000 mAh AA suvalised pulgad võivad olla hästi suure sisetakistusega ja ei anna ilma pingelanguseta suuremaid voole välja.
Mahtuvusest muidu peaks piisama.
Sinna läheks mingid (näiteks elektridrellile sobivad) 1700-2200 mAh akud kindlasti.
Veel üks kõnekas KKK Futaba kodulehlt:
I purchased a new servo that has a warning label on the back that says it can only be used with NiCd batteries. I use only NiMH, will I be okay?
The reason for this warning is that the servo can produce high-current draw from your batteries. If you are using NiMH or Li-Poly batteries, make sure they are capable of delivering sufficient Amps to the servo.
Posted: Sat Jul 05, 2008 1:51
by Marek
Mul on NiCa 1700 mAh 4.8 V. Aga mul ka vist veidi suurem ja raskem lennuk, kuigi servod vast sama masti aga saavad rohkem vatti kuna peavad kallutama arvatavasti pisut raskemat lennukit - aga mine tea mis monsteri sa soetanud oled :p (PS! Kullos peaks see rohelist värvi akupakk täitsa olemas olema)
Posted: Sat Jul 05, 2008 8:59
by mart63
Aku on joodetud kokku, eks pean siis miskite uute purkide poole vaatama.
Edit: Pistsin testri asjandusele sappa, katsetasin ühe servoga, paigel istudes oli pinge 5.23v, saagides aga 4.8v ja langev. Kuna neid pakke mul kaks, saan neist uue saatjapaki vist teha, praegune jube niru. Pakke lahti kiskudes avastasin, et need isegi 2300mah, peaks ikka kauem kestma kui mu saatjas olevad 500mah nicd akud.
Posted: Sat Jul 05, 2008 10:54
by Kuno
kasutasin oma suurel Extral (2100mm tiivad)ka tavalisis poest ostetud 2300mah akusid,4 tk pakki joodetuna.Toimis vabalt 5-6 lendu,ca 1 tund lennuaega,rohkem on juba kahtlane.Kui täislaetud akude puhul indikaator kohe punaseks kipub minema on asi vähe kahtlane-mõni purk võib vigane olla.Hiljem sai Kullost siiski "suurte" purkidega akupakk ostetud - mäletamist mööda oli küll seal ka kiri peal mingi 2000mah mahtuvust(?),aga selle paki puhul pole ma üldse mingit tühjenemist märganud ja olen teda laadinud peale kahte kolme lennupäeva,siis kui indikaator siiski tugeva servode saagimise peale vähe punast näitab.Aga üldiselt ei ole hea akude pealt kokku hoida ega väga ise leiutada-see on sama hea kui päris lennuk seotud kätega piloodiga lendama saata
Posted: Sat Jul 05, 2008 12:20
by tola555
mart63 wrote:Kuna neid pakke mul kaks, saan neist uue saatjapaki vist teha, praegune jube niru. Pakke lahti kiskudes avastasin, et need isegi 2300mah, peaks ikka kauem kestma kui mu saatjas olevad 500mah nicd akud.
Paralleelselt saab kah panna, saad 2X rohkem voolu iseasi kas raskemat pakki soovid.
Posted: Sat Jul 05, 2008 12:39
by mart63
Lisakaalu väldiks ikka, õigem ikka korralikud purgid osta.
Posted: Sat Jul 05, 2008 14:33
by tarts
Arvatavasti on sul mingi jama akudega. Mu lennukil on ~6kg digi servod ja viie purgine(võtab rohkem voolu) 1000mAh aku. Eile tegin 6 10min lendu ja oleks veel umbes 2 lendu saand teha.
Mina jootsin enda paki ise üksikutest Sanyo purkidest, kuna sellist pakki, mis mul vaja oli ei olnud lihtsalt.
Posted: Sun Jul 06, 2008 22:44
by Ropka
ma küsiks siinkohal...et kas kellegil on esinenud probleemi, et jõuservode toide tuleks võtta otse akude pealt, mitte läbi vastuvõtja
et kas sellel kartusel on ka tõepõhi all, et ägedad servod võivad vastuvõtja rajad üle koormatavõi lausa maha kõrvetada?
vastuvõtjal lähevad "+" ja "-" rajad paraleelselt kõikidele servodele, millel peale vasekihi paksuse peaks olema ka mingisugune tinakiht peal
kas siis vastuvõtjad polegi loodud servode voolu kannatama?
kõikidel servodel on ometi kõik juhtmed ühes pistikus ju...
Posted: Sun Jul 06, 2008 22:56
by lauri
Teoorias on see täiesti probleemiks, kuid kuni 2m lennukite puhul praktikas vast mitte. Osadel servodel on ju ka eraldi toite pistikud küljes, küll pole see "suurte" tootjate seas levinud.
RC-autodel võtavad servod vabalt 1-1.5A ja nii kaks tükki. Ehk lühiajaliselt kuni 3A reaalselt (nii 15kg ja 0.1sec digiservod). Probleeme pole, kuid isiklikult üritan toitepistiku alati võimalikult servode lähedale pesasse panna, et seal vastuvõtja trükiplaadil toite ja tarbija vaheline kaugus minimaalne oleks.
Ühe võimsa digiservo voolutarve jääb ikka alla 2A ja seda ka äärmisel juhul ainult täiskoormusel, mida lennuki puhul väga ette ei kujuta... et 15kg/cm väheks jääks
ning üle sekundi selline olukord ka kesta ei saa. Niiet väga muretsemiseks põhjust ei näe.
Posted: Mon Jul 07, 2008 10:43
by tulnuk
Osadel vastuvõtjatel on servode toiterajad ka lisaks traadiga üle sillatud, kui mudelis on ikka 6 või enam digiservot, on oht millegi mahakärsatamiseks üpris reaalne.
Posted: Mon Jul 07, 2008 11:10
by [J]
Kõige suuremad vooluimpulsid tekivad mitme servo korraga töölehakkamise hetkedel. Käivitumise vooluimpulss on väga lühiajaline ja suur (testritega mõõta ei saa) ja tekkiv pingelang võib põhjustada mikroprotsessorite (kui neid on) restarte jne.
Statistika järgi on aparatuuride mittetöötamisest 90 % korrast ära toitest (aku tühi jne.).
Pardaaku on 1. koht kus kokku ei tohi hoida. 2300 mAh suvaline AA saatjale on sobiv, nendega käib üle 10 tunni ja NiMh-d võib lihtsalt juurde laadida.
Sanyo akudes on nagu Futaba, JR, Graupner, Multiplex aparatuurides ja siis tulevad teised.
Posted: Mon Jul 07, 2008 11:23
by tola555
[J] wrote:Sanyo akudes on nagu Futaba, JR, Graupner, Multiplex aparatuurides ja siis tulevad teised.
Posted: Wed Jul 09, 2008 1:34
by mart63
Ostsin Robbe 6v 2000mAh AA paki, tegin esimese korraliku aeglase laadimise tulemusega 2027mAh. Probleem kadus.