Page 1 of 2
Hiina odavad 26cc bensiinimootorid - on kellegil kogemust?
Posted: Tue Jul 08, 2008 12:28
by pipercub
Posted: Tue Jul 08, 2008 12:47
by tola555
vana-l on/oli üks sealt ostetud
Posted: Tue Jul 08, 2008 15:23
by Kuno
26 ccm mootorit ära osta-võimsuse ja kaalu suhe on mõttetu-siis on otstarbekam osta juba 20ccm metanolimootor-kaal väiksem ja võimsus sama.Mul on 35 ccm MVVS bensumootor ja julgeks väita,et see on minimaalne töömaht,mis veel kõlbab.Kui tahad bensukat osta,siis arva,et alla selle ei ole mõtet:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... HP/7200RPM
aga selle hind hakkab juba lähenema MVVS ja ZDZ mootorite hindadele ja siis oleks õigem juba valik teha sealtkandist.
Koos Vanaga panime selle 50ccm eluka käima-ei olnud see eriti kerge,kuna kõik karburaatori settingud olid paigast ära.Teisel katsel siiski õnnestus,aga summuti tuli ka ümber teha-originaallahendus osutus liiga pehmeks.
Üldiselt soovitaks Tshehhide toodangut ja töömahuga mitte alla 4o ccm-i,siis saad rahulikult sinna 2meetrise ja vähe ülegi ja kuni 8 kg kaaluva eluka külge panna ja lõbu jatkub üsna kauaks.
Posted: Mon Aug 04, 2008 22:01
by Kuno
Riputasin nädalavahetusel selle DL-50 Extra otsa - sai hoopis teine lennuk kohe!Pusimist muidugi oli - pühapäeval,peale ca 1 galloni bensiini läbipõletamist läks karburaator nii hullult umbe,et tuli kohe kaks korda algosadeks lahti võtta ja läbi pesta - puhastada,siis hakkas uuesti tööle.Üldiselt tundub asi positiivne - täna proovisin dünamomeetriga tõmmet -väikese propiga (20x8") tõmbas vähe üle 11 kg!Seega täpselt see,mis Extrale vaja.Huvitav,mis tõmbeks kujuneb siis,kui mootor on kenasti sisse töötanud ja kasutada õiget proppi - 22X8 või 22X10".Eks siis nüüd saab teada,mis see hiina toodang endast kujutab.
Posted: Sat Feb 20, 2010 9:56
by tpita
Kuno wrote:kõik karburaatori settingud olid paigast ära.Teisel katsel siiski õnnestus,aga summuti tuli ka ümber teha-originaallahendus osutus liiga pehmeks.
Ostsin eelmine aasta Hobby Cityst Turnigy 50cc mootori. Pole mootorite osas ekspert, aga käivitub väga raskelt.
Vahepeal lubab, vahepeal ei luba, käivituskordi on vaja palju teha, bensu sisse pumpamine võib raske olla, käima minnes võib ise ära surra. Käivitamisest käivitamiseni võib süütehetk paigast ära minna.
Kui eesmärk on meelehärmi ära hoidmine (mitte viimase 5% võimsuse või 20% vaiksuse optimeerimine), kuhu mõtet investeerida on?
1. Kas teha selgeks ainult karburaatori häälestamine?
2. Kas on mõtet summutiga midagi teha või hoopis asendus-summuti hankida?
3. Kas süüteküünla headuse pärast peab muretsema?
4. Kas käivitamisel on mootori temperatuuri sellistel mootoritel oluline faktor?
5. Kas süüteajastuse käsitsi tuunimisele on lihtsam lahendus? On selle määramisel rusikareegleid?
Veel midagi?
Posted: Sat Feb 20, 2010 12:04
by Kuno
Vahepeal lubab, vahepeal ei luba, käivituskordi on vaja palju teha, bensu sisse pumpamine võib raske olla, käima minnes võib ise ära surra. Käivitamisest käivitamiseni võib süütehetk paigast ära minna.
ei saa nüüd täpselt aru,kas said selle motori käima või ei saanudki.
Üldine protseduur käib nii,et kõigepealt kinnise õhuklapiga käivitad niikaua kuni korraks käima läheb või mõne "popsu" teeb,peale seda avad õhuklapi ja üldiselt ta käivitub siis suht lihtsalt.Korra on mõistlik karburaatori segukruvid üle kontrollida - "H" ehk kõrged pöörded võiks olla ca 1 pööre lahti ja "L" ehk madalad pöörded võiks olla nii 1 1/3 pööret lahti - siis peaks käivituma küll. Süüdet pole vaja näppida,see peaks olema suht paigas ja see reguleerimisulatus on nii väike,et see oluliselt mootori käivitamist ei mõjuta.
Kui mootor on käima läinud,siis võib vähe neid karburaatori "H" ja "L" kruvisid vähe keerata (aga tõesti vähe - nii 1/3 pööret ühele või teisele poole),et mootor korralikult vahelejättudeta tööle hakkaks.Kui regulerimine ei õnnestu ja mootor vaatamata kõigile pingutustele käia ei taha,siis kõigepealt keera välja mõlemad "H" ja "L" kruvid (enne muidugi vaata,palju nad avatud olid
),lase sinna pesasse poest ostetud "Brake Cleaneerit" ,hambatikuga võiks ettevaatlikult ka seda pesa torkida,kust reguleerimiskruvid välja keerasid,veendumaks,et sealt mingeid juhedaid "kolle" pole vaja välja meelitada,siis uuesti kruvid paika,nagu eelnevalt mainitud ja mootor käima.Kui eelpoolmainitud toimingud ei aita,siis karburaator maha,atsetooni sisse likku,nii paariks tunniks,siis Brake Cleaneriga loputad üle ja uuesti proovima.Minu elukogemus näitas (DL50-ga),et seda janti oli üks kord vaja teha,ilmselt võivad seal karburaatoris olla mingid knservandi või krt teab mis asja jäägid.
Küünla pärast eriti ei pea tõmblema - see kas töötab või ei tööta üldse.Kui mootor on tükk aega seisnud (rohkem,kui üks nädal) võib juhtuda,et küünal on valgunud õli täis (on nö."märg"),siis ei aita muud,kui puhastada ja kuivatada.Küünal võib märjaks minna ka käivitamise ajal,kui õhuklapp jääb liiga kauaks suletuks - ehk kui mootor on korra mõned "popsud" kinnise õhuklapiga teinud,siis tuleb edasi käivitada avatud klapiga.
Niiet head katsetamist.Lohutuseks võin öelda,et kui korra sellest jamast end läbi närid,siis edaspidi on muretu - bensiinimootor käivitub iga ilmaga ja alati väga hästi.
Posted: Sat Feb 20, 2010 13:21
by tpita
Tänud! Vastused on seni väga abiks olnud - nüüd on lahendustest ja non-solutionitest selgem pilt ees.
Kuno wrote:ei saa nüüd täpselt aru,kas said selle motori käima või ei saanudki.
Ta on kolm korda suure vaevaga 5-10 minutit käinud. Nende ürituste vahel on ka täiesti ebaedukaid katseid olnud.
Need korra kui käis, ei olnud ta hea tervise juures - jättis vahele ja sumpsist tuli põlemata jääke rohkem kui minu ebakogenud silma järgi oodata võiks. Kolmandal korral suri ise ära ning enam käima ei saanud - ainult turtsus vahepeal.
Süüdet oli vaja esimesel ja kolmandal korral nihutada. Ilma nihutamata lõi tagasi või ei olnud popsutamisel nõus enam kui kaks-kolm pauku tegema. Teisel korral kippus pidevalt mootori üle ujutama ja küünalt tuli korduvalt kuivatada.
Küünlaga pole mõtet jamada, aga kui tähtis hea summuti on?
Posted: Sat Feb 20, 2010 14:19
by mg3a1@hot.ee
Kõlab sedamoodi, et raip tõmbab end täis. Mina soovitaks igaks kümneks juhuks puhastada karburaatorit ja seejärel korralikult häälestada. Täpselt nii nagu Kuno kirjeldas. Ja loomulikult, mis kütust sa kasutad?
Posted: Sat Feb 20, 2010 14:22
by Kuno
aga kui tähtis hea summuti on
antud olukorras pole summuti üldse tähtis.Praeguse kirjelduse põhjal on ilmselt paigast ära "H" ja "L" nõelte asendid - ilmselt on liiga lahti.Sama probleem oli meil Vana mootoriga esimesel käivitamisel - 1 -1 1/3 pöörde asemel olid need lahti 3-4 pööret -siis oli samamoodi - lõi tagasi ja käima ei läinudki,korra lõi isegi nii kõvasti tagasi,et väänasin käe välja - seega ettevaatust,sel loomal on ikkagi 5 hobuse jõud
Kontrolli kõigepealt nõelte asendit,süüde pane tagasi sinna kus ta oli.Süüte ja summutiga hakkad mängima siis,kui mootor käib korralikult,niikaua las olla nii nagu tehase seade ette näeb.
Posted: Sat Feb 20, 2010 16:39
by pipercub
Küünlaga pole mõtet jamada, aga kui tähtis hea summuti on?
Küünal on väga tähtis, ja see on üks vähestest asjadest, mida hiinlased veel odavalt ja korralikult teha ei oska.
Soovitaks proovida mootorit uue küünlaga, parem jaapani või saksa omaga.
Kuni uue küünla saab võib kasuks tulla atsetoonis või nitrolahuses üleöö leotamine järgneva pehme metallharja ja puupulgaga puhastamisega.
Piibu varjestuse korralik kontakt küünla kerega on ka väga tähtis. Ise olen pannud lisamaanduse küünlajuhtmelt mootori karteri külge.
Piibu silikoonis võib olla läbilöök.
Pildi järgi tundub sel mootoril olevat kettaga sisselaskeklapp, nagu ZDZ-l.
Sel juhul peaks käivitamiseks sobima ZDZ metoodika: 5+5+1.
3 käiku:
1. süüde välja, seguklapp(gaas) täielikult lahti, rikastusklapp(välimine) täielikult kinni, 5 kiiret propelleriltõmmet kütuse sisseimemiseks
2. süüde väljas, gaas põhjas ja rikastusklapp täielikult avatud, 5 tõmmet liigse kütuse eemaldamiseks
3. gaas maha, süüde sisse ja 1 tõmme käivituseks.
Walbro karburaatoritel on omad probleemid, eriti, kui pole tegu originaaliga.
Esiteks nõuab sisselaskenõel liiga kõrget survet avanemiseks. Selle tõttu on käivitamine raskendatud, propellerit peab keerutama mitte 5 vaid 10-15-20-30 korda kütuse sisseimemiseks. Või karburaatori sisselaskeava pöidlaga taielikult sulgema, või tegema reguleerimismembraani kaanele tõukuri, millega saab membraanile surudes kütusenõela lahti suruda. Saab muidugi ka nõelklapi õigeks reguleerida, aga see on peenike töö.
Karburaatori mark on kuhugi korpuse peale kirjutatud. Teine tähtis asi on ava läbimõõt, tavaliselt klapi peal, numbrid ja tähed.
Mootor tahab algseks sissetöötamiseks nii 5l kütust, siis võib lennata. Mõni on kohe lennuki külge pannud ja pole ka midagi hullu juhtunud.
Süüteandur on hiinlastel tavaliselt max eelsüütenurga peal. Lülitus toimub magneti lahkumisel anduri alt, umbes siis, kui magneti keskkoht on anduri servaga tasa. Optimaalne nurk on ~28deg.
Töö loogika on järgmine:
väga aeglasel liikumisel toimub fikseeritud max hilistus, käivituskiirusel/tühipööretel satub süüde 5-7deg peale, vahemikus 2500-4000 p/min tõuseb eelsüütenurk järsult 28deg peale ja pöörete kasvades langeb veidike või püsib samal tasemel.
Süütenurga märgid peaks olema kuskil anduri kõrval, kui ei ole, võib need ise teha. Kolvi ülemises surnud seisus nullmärk ja eelsüüte nurga märk kraadikettaga(internetist leiab väljatrükkimiseks näiteks süüteseadmete valmistajate kodulehtedelt), või arvutuslikult.
Tähtis on ka toide, 4 elementi on esialgu paras, 5 võib hiljem panna.
Mootorit peab saama mingitele pööretele, näiteks 5000, välja häälestada ka siis, kui karbuss ja süüde on vigased.
Kui palju lennutada, peaks tagavaraks olema küünlad, süüde, karburaatori remondikomplekt(või odav hiina karburaator).
Ise olen kasutanud:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... t_#_032%29
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... TL_Engines
Mõlevad töötavad hästi. Küünlad olen tellinud Inglismaalt, karburaatori remondikomplekti USAst - hinnad on kohalikust 2-3 korda väiksemad.
Posted: Sat Feb 20, 2010 16:59
by pipercub
Vaatasin huvi pärast foorumisse, soovitatakse rikastusklapi auk kinni joota, NGK küünlaid kasutada ja 4 elementi toiteks.
Posted: Mon Feb 22, 2010 23:43
by tpita
Täpselt nii oligi - mõlemad nõelad umbes kolm pööret lahti. Reguleerisin paika ja löön selle nädala jooksul käima ka.
Posted: Tue Feb 23, 2010 1:10
by Kuno
Täpselt nii oligi - mõlemad nõelad umbes kolm pööret lahti. Reguleerisin paika ja löön selle nädala jooksul käima ka
ilmselt saad nüüd selle mootori käima.
Veel üks kasutusjuhend,see küll DL mootorite oma,aga arvan,et tegemist on koopiatega:
http://www.dlusa.net/Manual.html
Posted: Tue Feb 23, 2010 13:43
by aretaja
tpita wrote:Täpselt nii oligi - mõlemad nõelad umbes kolm pööret lahti. Reguleerisin paika ja löön selle nädala jooksul käima ka.
nii see päris ei ole, need kruvid on tegelikult väga tundlikud, isegi neljandik pööret mõjub juba palju.
kõigepealt peaks mootori töösoojaks ajama. Alustad reguleerimist. reguleerida tuleb kindlasti koos propiga.
Kõigepealt timmid paika H kruvi, mis reguleerib kui palju kütet saab mootor kätte täispööretel. Selleks Paned mootoril pöörded põhja ja reguleerid seni kuni leiad asendi mil mootoril on kõige rohkem pöördeid. L kruvi timmib seda kui palju mootor järsul gaasi lisamisel kütet saab. Selleks jõnksutad gaasiga ja leiad kruvil koha, kuna mootor kõige kiiremini pöördesse jookseb.
Siiski need kruvid sõltuvad vähesel määral teineteisest, seega võib vajada veel väikst peenreguleerimist(pool pööret maksimum)
ja kui mootori juures muudad summutit, süüdet, vahel isegi küünalt, pead uuesti häälestama.
Posted: Tue Feb 23, 2010 14:33
by Kuno
kõigepealt peaks mootori töösoojaks ajama. Alustad reguleerimist. reguleerida tuleb kindlasti koos propiga
kõigepealt tuleb siiski panna nõelad tehase poolt soovitatud asenditesse.Kui ikkagi 1 pööre on ette nähtud ja tegelikult on 3 pööret,siis ei ole mingist käimisest või käima minemisest mõtet rääkidagi.Täpselt sama seis oli Vana poolt ostetud mootoriga.Kui seaded said paika,läks mootor kohe käima ja tegelikult polnud suurt vaja enam neid kruvisid puutudagi.Jääb mulje,nagu oleks keegi spetsiaalselt need sätingud paigast ära keeranud
Paigas olid setingud MVVS-i ja 3W mootoril - seal oli tõesti nii,et võtsid mootori karbist välja ja panid käima.3W mootoril oli isegi selline paber kaasas,kus oli kirjas propi mõõt,pöörete arv ja töötatud aeg kinnitatud allkirja ja pitsatiga.Ilmselt see ongi see hinnaerinevus,mille võrra hiina päritolu mootor odavam on.
Posted: Tue Feb 23, 2010 15:20
by tpita
Hiina mootorid on ka väidetavalt 7 minutit tehases käinud. Kütuse lõhn oli juures kui pakendist välja võtta (aga olulisi käimise jälgi ei olnud).
Posted: Tue Feb 23, 2010 21:41
by Kuno
Hiina mootorid on ka väidetavalt 7 minutit tehases käinud
just see ongi kummaline,et setingud on paigast ära - see oleks nagu kättemaks "rahvusvahelisele imperialismile"
Posted: Tue Feb 23, 2010 22:16
by mart63
Pritsitakse natuke bensiini peale ja öeldakse et käivitatud ja timmitud mootor..
Posted: Tue Feb 23, 2010 22:34
by aretaja
mart63 wrote:Pritsitakse natuke bensiini peale ja öeldakse et käivitatud ja timmitud mootor..
keegi võiks uuel mootoril kohe silindri maha tõmmata, oleks kohe näha.
Posted: Tue Feb 23, 2010 22:45
by lauri
See, et mootor on töötanud ei tähenda ju, et karburaator oleks tehases paika seadistatud. Ma ei tea bensumootorist suurt midagi, aga kas seda näiteks teise karburaatoriga ei saa käima panna tehases? Mootor on oma 7 minutit töötanud, karburaatori kruvid on suvalisest sisse keeratud - ehk on võimalik?
Sisepõlemismootori puhul peaks enesestmõistetav olema, et kasutaja seadistab mootori ise paika. Mida rohkem jamasid mootoriga on, seda rohkem selle seadistamise selgeks saab
Posted: Tue Feb 23, 2010 22:48
by mart63
Aga enamasti rõhuvadki, et selle 7 minutise "sissesõidu" ajal on mootorid ka pre-tunetud, ehk siis võiks eeldada, et ligikaudugi paika häälestatakse midagi, aga ju siis mitte..
Posted: Fri Feb 26, 2010 2:04
by tpita
Käisin mootorit katsetamas just. Ei läinud päris nii hästi nagu lootsin.
Alguses podises iga löömisega u sekund ja siis suri ära. Ei tõmmanud pöördeid piisavalt üles, et käima jääda.
L nõela timmimisega läks kord paremaks, kord halvemaks, aga õigeks ei saanud. Edasi proovisin süüdet edasi tagasi tõsta mõne mm haaval ja läks ka kord paremaks, kord halvemaks.
Aga päris lõpus läks kuidagi väga tihedaks ja oli raske ringi ajada.
Gaasi servo suri ära, nädalavahetusel proovin veel.
Posted: Fri Feb 26, 2010 7:21
by lauri
Küünal on ikka korralik (NGK) ?
Võib-olla oleks mõtekas mootor korra lahti võtta ja "läbi pesta" -
http://www.youtube.com/user/oneillbroth ... eW3UAqSaZI
Posted: Fri Feb 26, 2010 9:02
by imm
vabandust läbustamise pärast aga järgmine kord teeb tüüp sama trikki silmad kinni ,pärast paneb uuesti kokku ja siis teeb kontrolllasu
nüüd aga lennukilt 80cm3 zdz küljest ja köögi lauale pulikateks lammutama. ...naine on raudselt nõus stopperiga aega võtma
aga kiirelt käis küll.
Posted: Fri Feb 26, 2010 9:29
by tpita
lauri wrote:Küünal on ikka korralik (NGK) ?
Küünal on hetkel originaal, NGK on tellitud.
Posted: Fri Feb 26, 2010 15:01
by Kuno
Aga päris lõpus läks kuidagi väga tihedaks ja oli raske ringi ajada
- et mismoodi - ei taha enam ringi käia või
see oleks küll kehv uudis ja selle põhjus tuleb kiiremas korras üles leida,enne ei tohi mingil juhul uuesti käivitada
Raske ringikäimine viitab mingile mehaanilisel takistusele ja see võib viia mootori täielikule purunemisele
Kui käima minnes ei taha pöördeid koguda,siis ava vähehaaval (nii u 1/4 pööret korraga) "H"kruvi.
Posted: Sat Feb 27, 2010 0:22
by imm
äkki läheb siis "tihedaks" ,kui enne tihedaks minemist H kruvi hästi kinni keerata ja kõvasti pöördesse lasta, eriti uue mootori puhul?
Posted: Sat Feb 27, 2010 1:03
by lauri
Loeme näiteks selle läbi ja oleme juba veidi targemad:
http://tech.flygsw.org/walbro_tuneup.htm
Mitu % või mis suhtega õli kütuses on?
Mõislik oleks mootor (ajasutused, karburaatori seaded jms) kruvida selliseseks, millega "iga kell töötab". Seda infot netis küllaga. Kui endiselt ei tööta, siis tuleks üritada aru saada, miks ei tööta - kütust pole, kütust liiga palju, sädet pole, küünal märg jne.
Töökorras bensukas on ikkagi VÄGA lollikindel asi. Tean seda just seetõttu, et enamik bensukate käitajatest ei tea mootori seadistamisest suurt midagi
See pole halvasti öeldud, aga kahjuks nii on. Mootor töötab nii muretult, et ei nähta väga vaeva selle seadistamisega, kruvitakse kuidagi paika ja töötab... kuni uut kolvirõngast vaja.
jutuubides jäi selline ka ette, rohkem otsida ei viitsinud -
http://www.youtube.com/watch?v=jewDW3G4LKg (auto peal küll mootor, kuid vahet pole ju...)
Posted: Sat Feb 27, 2010 9:05
by pipercub
Üks mobiiliga hämaras tehtud pilt mootori sissetöötamisest peale kolvirõnga vahetust. Stend tehtud vineerist postipaki kastist. Alla on kruvitud pikk laud, mille otsale sai autoga peale sõidetud. Tagavararatas on toetatud kasti peale vibra vähendamiseks. Ratta ees on näha gaasi reguleerimise varras puitsabaga. Vardale on silikoonvooliku jupp peale tõmmatud ja elektriku tripiga parajalt vastu vastu kasti siseseina kinni tõmmatud, nii.et gaasi reguleerida saaks.
Posted: Mon Apr 12, 2010 12:45
by tpita
Vahepeal infot siia. Erinvaid muresid oli palju.
Põhilised õppetunnid:
* mootori kättesaamisel süütenurga kruvimine oli asjata, probleemid olid mujal
* tõmbas aeg-ajalt silindri kütust täis, abiks oli 5-5-1 startimise protseduur
* karburaatori nõelad olid väga paigast ära, L 1,5-1,75 ja H 1,5 on sellel mootoril töötavad seaded
* kütusevoolik oli natuke liiga suure läbimõõduga, suutis kuskilt õhku läbi imeda ja startimine oli väga raske
* vooliku keskele juurde ostetud kütusefilter ei lasknud piisavalt kütust läbi, mootor käis mõned sekundid ja suri maha kui voolikust kütus otsa sai (võtsin vahelt üldse ära ja hakkan aeg-ajalt karburaatori sisemust kontrollima)
* mootori timmimisel suri mitu gaasiservot ära, mis aeglustas testimist oluliselt... peamiselt läksid servo sees hammasrattad katki, tellisin metallhammastega uued väiksed servod, need on hästi vastu pidanud
Kütusevooliku teema - lekkis kütusepaagi juures ja ei pumpanud kütust. Vahetasin väiksema läbimõõduga vooliku vastu, liimisin kuuma liimiga ja pitsitasin kaabligrippidega vooliku korgi/korgitoru külge kinni. Igaks juhuks pitsitasin kaabligripiga ka karburaatori vooliku kinni, aga seal oli juba enne tihe ühendus.
Praegu läheb käima ilusti, aga terve gaasi ulatuses veel hästi ei käi. Lahendan selle mure lähipäevadel ära.
Tänud kõigile senise abi eest!