Page 1 of 1
35 MHz skanner
Posted: Tue Jul 22, 2008 0:24
by [J]
Kõigil pole 2,4 GHz "kanalivaba" aparaatuuri. Mis kanalitel tegevus toimub näitab skanner:
http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/ ... cy_scanner
Posted: Tue Jul 22, 2008 9:33
by tarmotaja
Loodame, et on asjalik asi.... Sai selline asi tellitud ja on teel Eestimaa poole ( 22.07.2008 seisuga ). Ehk saan siis lõpuks aru, mis toimub minu lennuplatsi kohal. Lennukid kipuvad õhus tõmblema - erinevate saatjate ning vastuvõtjatega. Kas on siis tegu "õhuaukudega" või raadiohäiretega.
Tarmo
Posted: Wed Aug 13, 2008 12:32
by tarmotaja
Lõpuks ometi on see aparaat minu näppude vahel. Platsile pole veel jõudnud, kuid natukene katsetasin toas.
Mis jäi silma:
Valida on kolm sagedusvahemikku ( 35A, 35B, 36 MHz Band ).
Asjandus hakkab ka vajadusel piiksuma, kui keegi teine on samal sagedusel ( ehk siis saab määrata kanalite vahemik, millele signaali ilmumisel hakkab aparaat piiksuma).
Visuaalselt on hea ülevaade sellest, mis raadioeetris toimub.
Ehk teeb ära kõik lihtsad asjad.
Miinuse leidsin ka. Seade skaneerib kogu vahemikku 5kHz sammuga. Kahjuks ei saa aga skaneeritavat ala muuta - ta skännib sagedus bändi algusest lõpuni. Samuti ei saa ekraani resulutsiooni muuta - ei saa valida mingit kanalivahemikku, mida siis suurendataks kogu ekraanile.
Kui vihma ei saja siis katsun ka põllu peal ära käia. Ehk oskan siis midagi lisaks kirjutada.
Tarmo
Posted: Thu Aug 14, 2008 23:37
by [J]
Sain samuti skanneri kätte:
Igati mõistlik eetrikontrolli vahend. Kõik 35 MHz sagedusalas saatjad ja häired näha ja sagedused määratavad.
Kuna kogu ala skaneerimine võtab seadmel aega 5,5 sekundit, "magab ta maha" väga lühiajalised ja harva esinevad häired.
Posted: Wed Aug 20, 2008 11:33
by tarmotaja
Niisiis on ka asjaga põllu peal käidud.
Lihtne kasutada, ainult väljalülitumise aeg on max. 10 minutit. Pikema lennu käigus lülitab ta ennast välja.
Pluss ja samas ka miinus on see, et see aparaat hakkab piiksuma, kui etteantud kanalivahemikku tekib signaal. Loomulikult piiksub ta ka minu enda raadiosignaali peale. Natukene see häirib, kui lennu ajal skännerit ei vaata. Kuid piiksumise saab ka välja lülitada.
Tänu skännerile veendusin oma lennuplatsi anomaaliates. Skänner ei näita midagi, kuid lennuk kipub taevas hüppama. Nagu oleks raadiohäire? Skänner ei näita midagi. Või on siis turbulentsid või õhuaugud või tont teab mis. Vajab veel uurimist ja skänneriga mööda põldu jalutamist. Turbulents ei lülita ju mootorit umbes pooleks sekundiks välja ( või elektriplaaneril sisse ) ja ei muuda oluliselt lennuki lennusuunda... Ilmselt ehitan väikese logeri raadiosignaali jälgimiseks ( ühendan vastuvõtja vabasse pistikusse või siis Y-kaabliga servo vahele ). Ehk annab see aimu, mis toimub. Või tuleb modulatsiooni ( PPM --> PCM ) vahetus ette võtta. Ehk koguni 2,4GHz moodul puldile hankida.
Kuid see väljub antud alateema sisust.
Tarmo
Posted: Sat Sep 06, 2008 17:48
by tarts
Skänner ei näita midagi, kuid lennuk kipub taevas hüppama. Nagu oleks raadiohäire? Skänner ei näita midagi. Või on siis turbulentsid või õhuaugud või tont teab mis.
Tuulepoiss võib tõesti uskumatult palju lennukit hüpitada. Eriti hull on asi siis kui plats on ümbritsetud majade või puudega. Kui on tugev tuul, siis on tavaline asi, kui lennuk järsku 90 kraadise keerise teeb, või lihtsalt 5m allapoole kukub.Üldiselt on aga arusaadav, kui tegemist on tuulepuhangu või raadiohäirega.