Page 1 of 1

Küsimus

Posted: Fri Aug 11, 2006 18:32
by madis
Tere. Ma ostsin pistik.com lehelt lennuki ja kui ma seda proovima läksin, siis nii kui lennuk õhku tõusis keeras see ise äkki paremale ja lennuki esi osa läks natuke puruks. Mis võis põhjustada selle lennuki paremale kaldumise? (tuule viga see ei olnud kuna see paev oli üsna tuule vaikne)

Posted: Fri Aug 11, 2006 22:25
by lauri
Siit mõned märkused, mis võivad abiks olla:
1.) vaata kasutusjuhend veelkord üle ja ehk leiad sealt põhjuse
2.) lennuk peab olema kokku pandud sirgelt (tiivad, stabilisaator ja kiil ilusti oma õiges pesas, korralikult kruvide ja kummidega kinnitatud)
3.) tüürid peavad olema sirged ja kesk-asendis
4.) aku peab olema oma õiges kohas mis tagab, et lennuki raskuskese on õiges kohas

Nagu ka juhendis kirjas, tuleb lennukiga startida vastutuult (vaikne tuul) ja mis KÕIGE TÄHTSAM - ei tohi lennukit käest visata suure nurgaga (otse üles)! Lennuk peaks startima käest umbes 0-15kraadise nurga all. Kui startida järsemalt, võib lennuk kiiruse kaotada ehk stallida ja muutub juhitamatuks. See võis ka sinu probleem olla! Esimesed lennud tuleb teha väga rahulikult ja startida väikese tõusunurgaga!

Posted: Sat Aug 12, 2006 12:59
by madis
Aga millega seda vahtplastist lennuki kere parandatakse?

Pilt lennuki esiosast:
Image

Posted: Sat Aug 12, 2006 13:13
by lauri
Sellest on juba juttu olnud SIIN

Katki läinud osad saad edukalt fikseerida liimimise ajaks nööpnõelte ja/või kleeplindiga. Liimimiseks on kõige parem epo liim. Epo on odav ja saadaval eri värvi ning eri kiirusega liime (5-minuti kuni tavalise 24h eponi). Samas peaks liimimiseks sobima ka erinevad PVA-baasil liimid ning ka foamsafe CA. Kindlasti kontrolli enne liimimist, et sinu valitud liim ei sulataks vahtplasti!!!

Lisatugevduseks tõmba kinniliimitud koha peale läbipaistvat kleeplinti!

Posted: Sat Aug 12, 2006 17:07
by arne
Muideks - vahtplastil on hea omadus peale muljuda saamist kuuma käes tagasi paisuda natuke. Ise olen päris mitu korda oma tiiva esiserva lömmi sõitnud. Siis aitab kui sinna mingi liiter keeva vett peale kallata. Kui sa oma lennuki nina muust kraamist tühjaks viitsid orgunnida, siis kalla sinna keeva vett peale.

Epo on abiks jah - aga ära 5 minutilist kasuta - see on nii järsk asi et sellega teed ennem haiget kui kasu. Ise olen kasutanud Devconi 2-ton epot. Key Ehituskaupades vist oli. See kuivab miski 20 minutit vähemalt ja on seejuures päris vedel. Vedel epo on hea.

Tugevduseks sobiks sinna katkise koha peale üks kiht kerget klaasriiet.

Arne

Posted: Thu Aug 17, 2006 12:25
by Ervin2
Sama mudeli tiiba ja keret edukalt parandanud sellesama Momendi montaaziliimiga.
Mudel suht pehme ja planeerib viletsalt,mootoriga natuke kiirevõitu ja järsk,algajale raske juhtida,ei jäta aega mõtlemiseks,tiiva alumised kinnitustalad kipuvad ise lahti tulema,aga matsu kannatab küll.
Mul on pojal samsugune.

Posted: Thu Aug 17, 2006 14:45
by lauri
Ervini märgitud kiire lennu vastu aitab C-17E Staggerwing samasugune lennukikomplekt, kus ongi arvestatud, et lennuk tuleks võimalikult aeglase lennuga:
* suur tiivapindala
* kergem mootor kui Piper J-3
* poole kergem akupakk
* mikroservod (Piperil raskemad standardservod)

Mingil põhjusel on Piper J-3 välimuselt atraktiivsem, samas algajale võib-olla on Staggerging meeldivam justnimelt aeglasema lennu poolest! Muus osas on pakendid identsed... Piper J-3 ehk veidi tugevam, kuna üks tiib.

Posted: Thu Aug 17, 2006 17:53
by ttr
Kui tallinnas oled, võin tilga UHU spets penoliimi anda. Ise lappisin esiotsa kokku mingi kivistuva PVA liimiga ja pingutasin 2 kipsikruviga. Kruve ei viitsinudki ära võtta kuna lennuomadusi ta ei seganud. Eks endalgi oli sama mudeliga esimene start selline, et kisub paremale. Lähtu eelpooltoodud soovitustest. Kusjuures peale tiivapurunemist ma ei viitsinudki neid lappida vaid tegin balsast uued tiivad ja väga viis sai olema. Nyydseks on lennukist alles tiivad ja elektroonika, kuna sai natuke karmimat tehnikat hangitud :)

Posted: Thu Aug 17, 2006 22:14
by Ervin2
Vaata üle ka moootori asend.

Posted: Fri Aug 18, 2006 0:37
by lauri
Mootori vedu peaks OK olema sellel mudelil (mootor on üpris viltu nii ülalt- kui külgvaates - peabki olema!), kuna enamikel mingeid probleeme pole. Eeldatavasti ikkagi see ära "vajumine" ühele küljele tulenes stallimisest ja lennuk lihtsalt "kukkus" juhitamatult läbi õhu mitte ei lennanud.