Page 1 of 1

VAESE MEHE "TRAGI"

Posted: Wed Sep 24, 2008 0:06
by Ervin2
Ehk siis Last Down 3XL.
Peale pikka kaalumist otsustasin ,et panen selle ikka kokku,mis ta niisama kasutult tolmu kogub.
Tragi jaoks raha ei jätku,aga tahaks miskit suurt ja ilusat.

Niisiis: Tiib - ribitiib balsakattega,flaperonid - 3,6m
Kere - klaasplast
Mootor - ilmselt mõõdus 42/50 - või midagi sinnakanti
Prop - 14x7 carbon cam
Aku - 3purki LIPO 3700
Servod - keres ilmselt robbe 3003 2tk. tiib - esialgu lahtine mõtlen miskit hiinast tellida.
Image

Posted: Wed Sep 24, 2008 0:47
by tulnuk
Propeller peaks kindlasti vingem olema, arvatavasti jääb nii suure eluka kiireks ülesviimiseks ilma reduktorita ka 3 purki akut väheks.

Posted: Wed Sep 24, 2008 10:01
by Ervin2
Motocalc andis sellisele seadistusele suht positiivse vastuse,aga jah,neli purki on mõttes küll,samuti ehk mingi innrunner-outrunner tüüpi mootor,võiks olla ehk MVVS redliner,või hiina analoog,näiteks - http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=5422

veel pilte: http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album95

Posted: Wed Sep 24, 2008 20:25
by tulnuk
Minu umbusk:
Olen setupit, mida kasutasin ise päris kaua plaaneril, motocalcist läbi lasknud. Tulemus oli reaalsest väga erinev ja mitte vaatluste põhjal vaid ka reaalselt mõõdetud numbritena.

Võtaksin sellisele mudelile mootori, mis tagaks võimsuse ja kaalu suhte nii umbes 400+W/kg.
Vaata Flyware`i tooted üle, tegu peaks olema vähe tuntud, kuid üpris asjaliku saksa tootjaga. Akude poole pealt üritaks mina vältida 300g ületamist, ~2500mAh 5S pakk peaks mahtuma üpris täpselt etteantud nõuetesse.

Posted: Wed Sep 24, 2008 22:25
by Ervin2
5 pulka eeldaks ilmselt reduktori olemasolu.
Olen ka ise kahelnud motcalci info tõesuses.
Milliseid seadmeid oleks vaja muretseda ajami testimiseks,kas stendis või lennul,mingi Watt meter ja Power analyseri teema jooksis kusagilt läbi

Posted: Wed Sep 24, 2008 22:49
by tulnuk
Mina lasin 16NiMh purgi pealt ja ilma reduktorita, mootoril oli 1000rpm/V.
Testimiseks on mul kunagi ostetud Hyperion E-meter.
Praegu oleks targem osta mõni laiendamisvõimalustega EagleTree logger. Sellega saaks hea ülevaate nii stendis, kui ka lennu ajal toimuvast.

Ma pole kursis kas EagleTree suudab ka reaalajas infot arvutisse saata. Minu E-meter seda igatahes tegi ja see andis võimaluse iga kell katse lõpetada, nt kui vool liiga kõrgeks läks.

Posted: Wed Sep 24, 2008 23:47
by Ervin2
eelneva juurde.
Kuna masina täislast tuleb ca 2,7 - 2,8kg,võis mootor olla vähemasti 1200w
enamusel sellesse mudelisse sobiva suurusega(läbimööt max 42 mm) mootoritest on pöördeid ca 500 - 700 pööret per volt ja võimsus jääb kuhugi max 700 - 1000W juurde outrunneritel.
Innrunner on kül kõrge pöördega aga võimsus veelgi kasinam.
Ainuke sobiv on hetkel eelpoollingitud hiinakas,kaaluks ka MVVS 'i aga hiina hind sobib rohkem.
Samas valmistaja pakub komplektiga kaasa vägagi lahjat paketti - mingi 3548 suuruses mootor 3purki lipot toiteks ja 13x8cam prop - video peal isegi lendab,kuigi jah tõus oli olematu.

Posted: Wed Sep 24, 2008 23:56
by tulnuk
Nt see outrunner peaks andma plaaneri tarvis (lühikest aega) 1200W ilusti välja. Tootja enda programm sobiva mootori leidmiseks on samal lehel ka olemas.
http://www.innov8tivedesigns.com/produc ... ucts_id=78

Posted: Thu Sep 25, 2008 0:27
by Ervin2
Kas keegi on üleüldse proovinud neid nn inrunner/outrunnereid?

Posted: Thu Sep 25, 2008 8:00
by [J]
kas EagleTree suudab ka reaalajas infot arvutisse saata. Minu E-meter seda igatahes tegi
Kas juhtmega või juhtmevabalt?

Posted: Thu Sep 25, 2008 16:21
by tulnuk
Kas juhtmega või juhtmevabalt?
Juhtmega, e-meter`le ostsin kaasa spets juhtme, mis läheb arvuti com porti.

Posted: Fri Sep 26, 2008 13:20
by mart
Hei!

Ilus lind!

Image


See lihtne valem annab ülevaate, kui palju ikka vöimsust vaja, et raskust tösta.
Kui lisada valemisse, et mootori kasutegur ca 80%, propelleri kasutegur ca 60%, mudeli langemise kiirus planeerimisel 0,8 m/sek ja soovitud töusu kiirus oleks ca 10m/sek. siis tuleb välja, et selleks vaja ca 630W.
Kolme lipo puhul oleks vaja akudest vötta veidi alla 60A voolu.

Sellise arvutuskäiguga olen köigile oma mudelitele ajami kokku pannud ja pole veel alt läinud.

Kui veidi seda arvutuskäiku jälgida, siis on näha, et köige olulisem ajami valikul on öige propeller..... 60% kasuteguri juures on vöimalusi veel sobitamiseks.


Mida suurem propeller, seda parem kasutegur!

Edu!

Mart.

Posted: Fri Sep 26, 2008 14:55
by Ervin2
Vaadates tehase soovitusi ja teiste tehtud sama tüübi mudeleid sain ka mina aru,et üle 1000w mootor on liiast.
Endal ju olemas 1400g kaaluv Condor,kus ees 400w inrunner,12x6,5 CAM ja 3 purki Lipo,ei saa tõusu ja võimsuse suhtes üldse kurta.
Arvata võib,et tõepoolest saab 600-700W mootori ja 3purgiga hakkama.

Posted: Mon Mar 21, 2011 14:16
by Ervin2
Lõpuks jõudsin vist enam vähem õige valikuni jõusüsteemi osas.
Arvatavasti miskit taolist - mootor - http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=8490
ja labad tulevad sinna 18x8 Cam Carbon
Toitma hakkab 3600-4400Mha 3 purki Lipo
ESC 60-80A
Aga valik on ikka raske,abi alati teretulnud.

Posted: Mon Mar 21, 2011 15:03
by Marek
Foxi esmalendu kahjuks ei näinud aga selle Last Downiga ehk läheb teisiti. Hoia siis rahvast ikka kursis. Varsti on head termikailmad ka tulemas ;)

Posted: Mon Mar 21, 2011 15:25
by imm
nägin foxi esmalennu ära, täitsa taltsas lind on :wink:
tegin nokiaga ka mingi video, hiljem kui kannatab kriitikat topin kuhugile üles.
ps; tiib paindub maru vingelt :wink:

Posted: Mon Mar 21, 2011 21:30
by tulnuk
Vahepealse kahe ja poole aastaga on Hyperionil välja tulnud terve ports asjalikke plaaneri mootoreid, mis just optimeeritud lühiajalisele suurele voolule (>100A) ja võimsusele.
http://media.hyperion.hk/dn/gs/GSpropdata.pdf

Lisamärkusena veel, et vaata, et propi siiski korraliku ostad Graupner või veel parem Aeronaut, või hoopis Rudi Freudenthaler, mingi kollasest riigist jura võib esiteks laiali lennata ja teiseks on päris kindlasti ebaeffektiivsem.

Posted: Mon Mar 21, 2011 23:07
by Ervin2
Labad olen alati võtnud Aeronaudi omad,Hyperioni uurin ka igaks juhuks.