Page 1 of 2

Algaja ei saa cessnat õhku

Posted: Wed Oct 15, 2008 12:34
by erxx
Simu peal sain juba hakkama lendamisega, kuid mudeliga ei saa kuidagi õhkugi.
Startides peale õhkutõusmist koheselt vajub vasak tiib ära, seejärel pöörab nina alla ja ongi crash. Kõik toimub nii ruttu et ei jõua reageerida. Simus sellist varianti ei ole, stardid õnnestuvad ilusti.
Aileronid on ilusti keskmises asendis nagu manuaalis ettenähtud.
Lennuk siis selline http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/ ... oduct=6331

Posted: Wed Oct 15, 2008 12:47
by nppc
Tee kindlaks, et aeleroonide servo ei ole reverseeritud (puldi peal).

BTW: Kui sa seda sealt tellis, kas tollil olid sulle mingeid küsimusi (kas selle summa nad lasevad ilma oma kasumitta)?

Pavel

Posted: Wed Oct 15, 2008 12:52
by artur
Mul oli suvel sama jama. Ega see startimine nüüd nii lihtne ka
pole nagu simus tundub.
Asi on õhkutõusu kiiruses, mis peab ületama stalli e. läbivajumiskiiruse.
Kui kiirus on liiga väike ja sa siiski kõrgustüüri annad, tõuseb lennuk küll
õhku, kuid vajub kohe läbi, tiib ei kanna.
Tüüridest pole sel puhul abi, sest need sellel kiirusel ei toimi. :cry:

Tavaline põhjus on kõrge rohi ja ebapiisav mootori tõmme nendes
tingimustes.
Kaasa aitab ka tuule puudumine, sest tiiva seisukohalt on airspeed
see mis reaalselt loeb. Vastutuult startides liitub tuule kiirus maapealsele.

Posted: Wed Oct 15, 2008 12:53
by Satel
Kontrolli,kas servod töötavad õiget pidi(revers), ja kas lennuk on balansseeritud

Posted: Wed Oct 15, 2008 13:11
by seriff
ega see cessna ongi selline kipakas,aga ehk mõni kogenum kontrolliks üle ja prooviks.
endal oli ka esimene cessna ja nüüdseks on see minu jaoks sõimusõna :evil: .lendama sain alles siis kui panin harjadetta mootori ja lipo peale siis srartis kohe otse üless.

ju ta ei saa piisavalt hoogu muus nagu viga polegi.käest visates läheb kindlasti.

Posted: Wed Oct 15, 2008 13:13
by steeze
Ei tea kas kellegil seda cessna tüüpi lennukit kah on mis vee peale maandub? on kah parem vette maanduda? ei lähe teemase kyll aga küsin ikkagi:D

Posted: Wed Oct 15, 2008 13:48
by Ervin2
Proovi asfaldilt,minu vana Piper(Graupneri oma) tegi täpselt samu trikke,piibel asfaldilt sain aga üles küll, ja lase tal maas kiirust koguda,las jookseb.
Selline masin stardib ka murukattega platsilt,aga siis on tõepoolest vaja panna peale Brushless ja LIPo.
Muideks kui ESC kannatab siis võid ka kohe lipot proovida,või asenda harjadega mootor mõne madalma pingege mootori vastu,tavaliselt on mootor ette nähtud pingele 7,2V,pane selline mille tööpinge on 6,6V või miskit sellist,see nipp aitas mul Airbee puhul.
Üldiselt ,ega see Cessna ei ole just eriti tegija algajale,üsna kipakas ja kipub läbi vajuma,st. tehase poolt paigaldatud jõuallikas ja akud on sellised piiripealsed,rohkem parandamist,kui lendamist.
Ainuke mulle teadaolev väike ,mis lendab on Kyosho Piper.
Olen rahul ka enda Airbeega,aga seda sai ikka ka alguses rohkem liimitud kui lennutatud.

Posted: Wed Oct 15, 2008 14:17
by rallikas
Kui ma ei eksi siis-> Cessna 182 RTF 18A Brushless w/ 4 Servo

Posted: Wed Oct 15, 2008 14:27
by erxx
Ervin2 wrote: Muideks kui ESC kannatab siis võid ka kohe lipot proovida,või asenda harjadega mootor mõne madalma pingege mootori vastu,tavaliselt on mootor ette nähtud pingele 7,2V,pane selline mille tööpinge on 6,6V või miskit sellist,see nipp aitas mul Airbee puhul.
Üldiselt ,ega see Cessna ei ole just eriti tegija algajale,üsna kipakas ja kipub läbi vajuma,st. tehase poolt paigaldatud jõuallikas ja akud on sellised piiripealsed,rohkem parandamist,kui lendamist.
Ainuke mulle teadaolev väike ,mis lendab on Kyosho Piper.
Olen rahul ka enda Airbeega,aga seda sai ikka ka alguses rohkem liimitud kui lennutatud.
Sellel ongi harjadette mootor ja 11,1v LiPo peal. Uuesti korda saan proovin asfaldilt pikemat hoovõttu ja sujuvamat tõusunurka, ehk õnnestub asi ikka lendama saada.
Missmoodi se balanseerimine käib?
nppc wrote: Kui sa seda sealt tellis, kas tollil olid sulle mingeid küsimusi (kas selle summa nad lasevad ilma oma kasumitta)?
Toodi uksetaha, tolli ega käivekat ei küsitud

Posted: Wed Oct 15, 2008 14:43
by erxx
Ervin2 wrote: Muideks kui ESC kannatab siis võid ka kohe lipot proovida,või asenda harjadega mootor mõne madalma pingege mootori vastu,tavaliselt on mootor ette nähtud pingele 7,2V,pane selline mille tööpinge on 6,6V või miskit sellist,see nipp aitas mul Airbee puhul.
Üldiselt ,ega see Cessna ei ole just eriti tegija algajale,üsna kipakas ja kipub läbi vajuma,st. tehase poolt paigaldatud jõuallikas ja akud on sellised piiripealsed,rohkem parandamist,kui lendamist.
Ainuke mulle teadaolev väike ,mis lendab on Kyosho Piper.
Olen rahul ka enda Airbeega,aga seda sai ikka ka alguses rohkem liimitud kui lennutatud.
Sellel ongi harjadette mootor ja 11,1v LiPo peal. Uuesti korda saan proovin asfaldilt pikemat hoovõttu ja sujuvamat tõusunurka, ehk õnnestub asi ikka lendama saada.
Missmoodi se balanseerimine käib?
nppc wrote: Kui sa seda sealt tellis, kas tollil olid sulle mingeid küsimusi (kas selle summa nad lasevad ilma oma kasumitta)?
Toodi uksetaha, tolli ega käivekat ei küsitud

Posted: Wed Oct 15, 2008 15:06
by Ervin2
Vaata igaks juhuks ka prop üle,ehk kannatab suurema panna,kas siis diameetri või sammuga.
Kuigi arvata võib ,et asi taandub ikka sinna tehasekomplekti lahja mootori taha.

Posted: Wed Oct 15, 2008 15:41
by saarlane
miks sa käest ei viska? siis peab ikka lendu minema. :)

Posted: Wed Oct 15, 2008 15:48
by erxx
eks ma proovin kui uued propellerid saan...

Posted: Wed Oct 15, 2008 16:40
by seriff
kus kandis asud ehk lähedal keegi kes varem kokku puutunud asjaga.

raskuskese(balanseering) vaja ikka paika panna manuaalis see CG tähisega.
1/3 tiiva äärest peaks hea olema ette võib jääda aga taha parem mitte siis ei kesta lend kaua.

Posted: Wed Oct 15, 2008 16:51
by erxx
manualis ei ole balanseerimisest midagi, leidsin internetist sellekohta lingi http://www.rc-airplane-world.com/balanc ... lanes.html
Ise asun Tartus ja Jõgevamaal

Posted: Wed Oct 15, 2008 17:34
by Satel
Balansseerimiseks firma Great Planes pakub spetsiaalset jalga.Iga lennuki kasutusjuhendis (peaks olema) on antud nn. CG punkt, see jalg asetatakse CG-ga ühele joonele, ning lisatakse raskust kas sabale või ninale et lennuk oleks enam vähem tasakaalus, siis ongi ta balansseeritud.
Külgbalansseerimist tehakse ka, kuigi ma ise pole seda proovinud, on lendama hakanud niigi.

Posted: Wed Oct 15, 2008 17:35
by Satel
Balansseerimiseks firma Great Planes pakub spetsiaalset jalga.Iga lennuki kasutusjuhendis (peaks olema) on antud nn. CG punkt, see jalg asetatakse CG-ga ühele joonele, ning lisatakse raskust kas sabale või ninale et lennuk oleks enam vähem tasakaalus, siis ongi ta balansseeritud.
Külgbalansseerimist tehakse ka, kuigi ma ise pole seda proovinud, on lendama hakanud niigi.

Posted: Wed Oct 15, 2008 19:56
by seriff
kui tartus siis homme olen ise ka tartus nii et kui vaja võin üle vaadata asja.

Posted: Thu Oct 16, 2008 21:19
by erxx
Tänud seriffile kes asja üle vaatas ja palju head nõu andis.
Servod töötasidki vastupidi :oops: lisaks vaja üht-teist häälestada.
Kui ilm lubab proovin pühapäeval jälle.

Posted: Sun Oct 19, 2008 19:44
by mg3a1@hot.ee
Oman sellist lennukit ja olen nu**inud sellega poolaastat enne kui lendu sain. Nimelt brussless pani lendama. Mootori tõmme 7x4 propiga on sinaa 400grammi kanti ja lennukaaluga 580g lendab suurepäraselt. Stardin käest. Väga stabiilne ja väga hea algajale. Supper vastupidav ja väga kerge remontida. Samas väga manööverdamis võimeline. Ratastega maandumine ja õhkutõusmine on suht naljakas. Lennuk ikka väga kerge ja iga väiksemgi konarus keerab lennuki uppi. Kõige parem on kiilas jää. Ahjaa lisavarustusega kaalus lennuk 800grammi ja lendas väga kenasti. Loomulikult iga viga juhtimises tähendas läbivajumist. Väga hea lennuk.

Posted: Thu Apr 09, 2009 8:55
by gupi
Tekitasin omale sarnase lennuki (neid kommentaare lugedes vist vale otsus, aga ost sai enne foorumite lugemist tehtud). Praegu olen veel simulaatori peal, aga tekkis selline küsimus,et kuidas reaalne lennuk maandada- kas ilma töötava mootorita, planeerides, või väikestel pööretel tasapisi tulles? Simus saab ka planeerides kenasti hakkama, aga päris masin vist eriti planeerimisaldis pole?

Posted: Thu Apr 09, 2009 9:05
by rallikas
Minu kogemuste põhjal saab ülatiivalisega küll vabalt planeerides alla tulla.

Posted: Thu Apr 09, 2009 9:22
by gupi
Kui nüüd võrrelda simulaatorit ja päris lendu, siis kas erinevused on väga suured- simus saab asja mõnetunnise harjutamise järel käppa küll ja maandumised lõpevad lennuki terveks jäämisega ning ka trikitamine hakkab ilmet võtma, kuid sees kripeldab tunne,et enne õue minekut peaks vist kõigepealt portsu varuosi tellima. Algaja hirmud... :D

Posted: Thu Apr 09, 2009 12:19
by artur
gupi wrote:Kui nüüd võrrelda simulaatorit ja päris lendu, siis kas erinevused on väga suured- simus saab asja mõnetunnise harjutamise järel käppa küll ja maandumised lõpevad lennuki terveks jäämisega ning ka trikitamine hakkab ilmet võtma, kuid sees kripeldab tunne,et enne õue minekut peaks vist kõigepealt portsu varuosi tellima. Algaja hirmud... :D
Esiteks, oleneb simulaatorist. Mõni on ikka liiga lihtne.
Tuulega tuleks ka mängida ja eriti allatuulepöördeid trennida.
Veel soovitaks aeglast lendu, et aru saada millal läbi vajub,
sest aeglaselt sa ju maanduma peadki tulema.
Trikitamine ei ole alguses see põhiline, peamine on kangide
tunnetus ja lennuki orientatsioon kätte saada.
Maandumine simus ja päriselus on ikka üsna erinevad asjad
just visuaalsuse osas. Algul ehmatab ikka ära küll, kui avastad,
et lennuk tuleb mühinal sinu poole. Arvesta, et ta peaks rattad maha
panema sinuga kohakuti ja see polegi nii lihtne kui tundub.
Selleks ka see "touch-and-go" harjutamine - maandud ja paned jälle
minema, see olekski üks parimaid algaja harjutusi.
Maandumise rusikareeglid :
- Kõrgustüüriga reguleerid tiiva kohtumisnurka ja
sellega kiirust.
- Gaasiga reguleerid vajumiskiirust s.t. kas lennuk kaotab
kõrgust või vastupidi.

Esimesed lennud tasuks ikka eksperdi käe all ära teha,
keegi ikka on nõus abistama.

Posted: Thu Apr 09, 2009 12:44
by gupi
Selge pilt, tänks! Eks see hiinlaste poolt lennukiga kaasa antud simuprogramm ole kindlasti veidi primitiivsem. Aga noh,harjutamine teeb erkinooleks.

Posted: Sun Apr 26, 2009 19:21
by JazZ
Ervin2 wrote:Üldiselt ,ega see Cessna ei ole just eriti tegija algajale,üsna kipakas ja kipub läbi vajuma,st. tehase poolt paigaldatud jõuallikas ja akud on sellised piiripealsed,rohkem parandamist,kui lendamist.
Kusjuures üks minu klient on küll positiivset vastukaja andnud. Vähemalt Art-Tech'i Cessna pidi lendama küll...

Skyartec'i ei oska kommenteerida.

Posted: Mon Apr 27, 2009 0:18
by Ervin2
Nad lendavad kõik aga algajale ei sobi hästi.

Posted: Mon Apr 27, 2009 8:41
by JazZ
Ervin2 wrote:Nad lendavad kõik aga algajale ei sobi hästi.
No see kes mulle positiivset vastukaja andis on ka algaja, aga see selleks.

Milline on siis algajale sobiv lennuk? Huvitav on see, et igalpool just Cessna't soovitatakse. Samas olen näinud ainult paari inimest välismaistes foorumites, kelle arvamus ühtib Sinu omaga.

PS Ise ma mingit arvamust ei oma, lihtsalt ei tea lennukitest suurt midagi. Aga tahaks teada, et oskaks soovitada.

Posted: Mon Apr 27, 2009 8:56
by cuprum
JazZ wrote: PS Ise ma mingit arvamust ei oma, lihtsalt ei tea lennukitest suurt midagi. Aga tahaks teada, et oskaks soovitada.
Kui mina peaksin algajale midagi soovitama, siis olgu selleks ülatiivaline trainer. Soovitavalt nitro (aga see viimane juba maitse/hinna asi).
Cesnat ega teisi koopiaid ma ei soovitaks, kuna nende "kuju" on optimaalne/stabiilne natukene suuremas mastaabis, kui mudel. Vähendatult kipuvad nad üsnagi palju üllatusi valmistama (näiteks suht ootamatu ja eelhoiatuseta läbivajumine).

Niiet - puhtalt mudeliks kujundatud ~.40 trainer.

Posted: Mon Apr 27, 2009 11:10
by Ervin2
Cuprumi jutt jumala õige,alagajale ülatiivaline suuremat sorti trainer.
Ka MUltiplexil on ilusad suured vahust sedasorti mudelid,kannatavad ära ka suuremad matsud,need muidugi elektriversioonis.

Kõik vähendatud koopiad,Piper,Cesna ja mis iganes,sellises meetrises formaadis on suht ebastabiilsed,enamusel puuduvad ka eleronid.
Puhtalt stabikaga juhitavad mudelid on algajale suht mõistetamatu käitumisega.
Kindlasti saab nad kõik lendama,aga vajalik juhendamine,simulaator ja mis iganes.
Iseõppijal on esimestel kordadel kindlad matsud garanteeritud,tean oma kogemustest.