Page 1 of 1
Paadike
Posted: Wed Oct 22, 2008 15:43
by villy93
Asi on siis nii et mul on koolis tulemas üks üritus, tiigi peal tahetakse proovida mudelpaatide kiirendusvõistlust. Praegu veel eriti reegleid jms ei tea aga pikkus pidi olema kuskil 30 cm ja peab olema ise ehitatud. Kuna tegelen ise lennukitega siis mõtlesin et kas selline paat lennuki elektrimootoriga (kyosho cessna omaga) töötaks? Põhimõtteliselt oleks lihtne, kere valmis teha ja elektroonika võistluseks ümber tõsta.
Posted: Wed Oct 22, 2008 16:06
by steeze
Tee muidugi:D kindlasti saab:D kui ei saa teed hõljuk:D luti ära need vennad räigelt ikke;)
Posted: Wed Oct 22, 2008 18:42
by lancer10
Tee valmis.
Posted: Wed Oct 22, 2008 19:03
by saarlane
paadile saad äkki selle mootori ilma reduktoritta panna? või ma ei tea ka mis jõud seal vee all on. aga valmis tee kindlasti. elektroonika on olemas. saad ju isegi panna tüüri servoga pöörama. teistel kindlasti vabasõidu paadid seal
Posted: Wed Oct 22, 2008 19:33
by villy93
Teistel pidid jah olema sellised et paned mootori käima ja ise läheb, tore oleks küll selline asi ära võita
. Aga kui suur peaks prop olema ja äkki soovitate mingit kere disaini?
Posted: Wed Oct 22, 2008 19:55
by saarlane
kui ma ei eksi siis pole paadil prop vaid kruvi
aga see selleks.
Iseasi kust sa selle kruvi saad. Mul üks ca 2 cm diameetriga on kuskil, millest sulle vaevalt kasu on.
vinge mõte oleks ka teha hõljuk. saad kasutada lennuki proppi.
http://www.youtube.com/watch?v=r2YgMS5sqYs
iseasi kas see kiirem või paremini juhitav kui tavaline paat on. ei usu eriti.
Posted: Wed Oct 22, 2008 20:19
by mg3a1@hot.ee
Otsi netist joonised ja tee vineerist või vahust. Pärnus tegid koolipoisid vahust ja vineerist. Vaht pinseldati PVA´ga üle ja siis kannatas ka värvida. Enamus paatidel Lennuki mootor propiga, ilma reduktorita. Kiilu otsas suur tina junn(tükk). Neil loomulikult raadiotehnikat ei ole ja tüüri servot siis kah aga tüür on siiski regullitav, et ikka otse liiguks. Mingi Stokkeri korraldatud võistlus. Ühesõnaga natuke fantaasiat ja netis surfata ning valmis!
PS! Kullos igas sõu kruve ja kardaane ja palju muud. Jõudu.
Posted: Wed Oct 22, 2008 22:41
by lauri
Mina esimese sammuna soovitaks kahte asja:
- kaitse kogu elektroonika vee eest! Kasvõi kilekotti vms
- paat tee uppumatu! Tühjad kohad kleebi vahtplasti vms täis
Ja edasi saab ainult paremaks minna
Kõige lihtsam oleks muidugi tõesti midagi hõljuki sarnast teha, kuid ilma hõljumisefektita. Nö paat, millel on lükkav lennuki mootor/reduktor/propeller.
Posted: Wed Oct 22, 2008 22:55
by mart63
Ehita alla hydrofoil tiivad, kui kiirus sisse tuleb, tõuseb kere veest välja ja takistus väheneb, mis annab veel lisakiirust. Kuigi, iial ei tea kui kerge seda lahendada oleks.
http://www.infovisual.info/05/img_en/06 ... 20boat.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=SE5VCxdyUOg
Posted: Thu Oct 23, 2008 0:47
by villy93
Kas hydrofoilide esimesed otsad peavad tingimata paksemad olema? Selles videos tundus küll et lihtsalt lame plaat väikse nurga all.
http://web.mit.edu/2.972/www/reports/hy ... ofoil.html
Posted: Thu Oct 23, 2008 7:15
by mart63
Ikka tiivaprofiil peab ka olema, on ju siiski tegu veealuse tiivaga.
Posted: Thu Oct 23, 2008 8:29
by cuprum
mart63 wrote:Ikka tiivaprofiil peab ka olema, on ju siiski tegu veealuse tiivaga.
Samas... olen näinud nii mõndagi depronapastraati ilma miski profiilita lendamas
Põhimõtteliselt annab tõstva jõu ka sobiliku kohtumisnurga all olev tavaline plaat. Kui ma õieti mäletan, siis maailma esimene selle teema patent justnimelt
kohtumisnurka, mitte veealuse tiiva kuju käsitles. Aga, ma võin sel teemal ka väga kergesti eksida.
Posted: Thu Oct 23, 2008 15:28
by mart63
Muidugi on ka alternatiive veealusele tiivale, lihtsalt see on üks variant, mis mind isiklikult köidab.
Hydro Foam
Posted: Thu Oct 23, 2008 16:55
by mart
Hei!
See ka päris lahe paat:
http://www.hydro-foam.de/
Siin palju jooniseid, pilte ja videosid.
Lahe, kui peale "kohustuslikku" osa paat lendu läeheb.....
Edu!
Mart.
Posted: Thu Oct 23, 2008 17:19
by villy93
Selline peaks siis lendu tõusma? :O Kas siis võib jätta tüüri(d) ka allapoole, et kui vees on siis pöörab paremini ja et õhus ka pööraks?
Kust sellist üliõhukest vahtu saada võib ja kuidas seda kutsutakse?
http://www.hydro-foam.de/pics/fotos.html
Hydro Foam
Posted: Thu Oct 23, 2008 17:24
by mart
Hei!
See ka päris lahe paat:
http://www.hydro-foam.de/
Siin palju jooniseid, pilte ja videosid.
Lahe, kui peale "kohustuslikku" osa paat lendu läeheb.....
Edu!
Mart.
Posted: Thu Oct 23, 2008 17:49
by mart63
See õhuke vaht on depron.
Osta saad kullost 3mm - 50.- 6mm - 59.-
Posted: Thu Oct 23, 2008 18:36
by villy93
Ja kui suured need lehed on umbes? Ostaks vast 3mm muidu mootor teda lendu ei jõuaks vedada.
Posted: Thu Oct 23, 2008 19:03
by mart63
900x400mm on kullos müüdavad Graupneri deproni lehed.
Posted: Thu Oct 23, 2008 19:28
by villy93
Ühest sellisest lehest peaks piisama siis vast. Kogu värgi kinnitamiseks oleks vaja CA liimi (?) sest nagu aru olen saand siis superatakki kõigi vahtudega kasutada ei tohi. Siis veel et kas oleks mõtet neid süsiniktorusid tellida?
Ja veel selline asi et tellisin hobikeskusest 3 nädalat tagasi cessnale 3 proppi ja spinneri, öeldi et on laos olemas ja et saadavad ära, 2 nädalaga kohale ei olnud tulnud niiet helistasin eelmine laupäev uuesti ja lubati ühendust võtta. Siiamaani ei ole ikkagi midagi kuulda olnud, äkki peaks Kullost uuesti tellima? Pole üle 3 nädala lennata saanud ja ära hakkab tüütama vaikselt..
Posted: Thu Oct 23, 2008 19:45
by siim2618
Minu teada peaks CA küll päris hoolega vahtu sööma.
Posted: Thu Oct 23, 2008 20:05
by seriff
selle jaoks on oma CA liim aga kõige parem mis meil kätte saada on epox.
enamus CA sulatavad,spets liimi eestis pole olen kõik mudeli poed läbi käinud just eesmärgiga saada sekunidi liimi vahule.tellimis lugu ainult.
Posted: Thu Oct 23, 2008 20:50
by SASS160
Ei tea, kas piisavalt tõmbama hakkab
Vb oleks lihtsam mingi kere kuskilt osta/teha ja sinna midagi monteerida?
Posted: Thu Oct 23, 2008 21:02
by villy93
Noo ma ju teengi kere. Piisavalt kerge peaks minema küll.
Kas on võimalik see hydroplane üldse teha kui on 3-kanaline pult? Elerone teha ei saaks kohe kindlasti sest siis poleks vee peal mingit pööramist..
Posted: Thu Oct 23, 2008 21:20
by mart63
Mis paadist sai? Vaevalt sul lubatakse lennukiga paadivõistlusel võistelda.
Posted: Thu Oct 23, 2008 21:25
by SASS160
villy93 wrote:Noo ma ju teengi kere. Piisavalt kerge peaks minema küll.
Kas on võimalik see hydroplane üldse teha kui on 3-kanaline pult? Elerone teha ei saaks kohe kindlasti sest siis poleks vee peal mingit pööramist..
Mõtlesin pigem, et äkki sa peaksid tegema miski sõukruviga versiooni ikka
Posted: Thu Oct 23, 2008 21:31
by villy93
Lennuk ta ka ju päris pole, paadivõistlustel vast saaks ikka osaleda aga ei tohi lihtsalt õhku tõusta
Riist ise on ka äge, mul on maal üks suur järv ja paat, jumala hea oleks seal niisama lennutada. Õnneks on mul kõik varuosad cessnale olemas niiet olenevalt kummaga sõita tahan tuleb lihtsalt vastuvõtja ümber tõsta ja aku peale panna.
Posted: Thu Oct 23, 2008 22:01
by AndresO
Olen selle hydroplani teinud 3mm-stest laeplaatidest (50x50 cm, 8..10 kr tükk, siin foorumis korduvalt räägitud). Algajale on ta üsna kipakas lendaja ja ega lennumõnu väga pole. Küll aga olen seda koos lapsega sõidutanud vees, lumel ja asfaldil. Kuna asfalt sööb vahtu isuga, siis sai selleks ajaks alla pandus plekist tallad. Maal, eriti vees jäävad pöördetüürid veidi jõuetuks, pöörab aeglaselt. Mootoriks harjadeta Multiplex Permax BL-X-18-23. Prop 6-tolline
Posted: Thu Oct 23, 2008 22:26
by villy93
Põhimõtteliselt saaks panna ka mõlemad nii õhu kui vee tüürid ju aga siis ei saaks maa peal sõita..