Page 1 of 1
Mure
Posted: Sun Dec 28, 2008 19:39
by jaanek100
Sain oma esimese lennuki(kasutatud). Panen kõik kokku, aga lennuk midagi ei tee. Lennukiks on piper j-3 cub m24. Servod hakkavad ainult krõbisema (nii nagu peab). Asi vist on puldi ja vastuvõtja vahel. Mõlemal on sagedus sama(35.060).
Posted: Sun Dec 28, 2008 21:02
by seriff
1)kas puldist annab ka muuta ppm ja pcm ehk on signaal muudetud või siis fail-safe menüü puldist peale pandud.(on olnud ka juhus kurvalt võib lõppeda)
2) võib olla viga dual gvartsid ja tavaline vastuvõtja siis ka asi ei toimi,hitec vähemalt ei toimi.omal oli selline jama gvartsid dual aga vastuvõtja oli Single-Conv(tavaline).
Posted: Sun Dec 28, 2008 23:06
by lauri
Kas see kooslus on koos kunagi töötanud?
- mis saatja?
- mis vastuvõtja?
- kas käigus õiged kvarstid?
- kas saatjas on Tx kvarts ja vastuvõtjas Rx kvarts?
- kas vastuvõtja aku on laetud?
Lennuk jäta esialgu kõrvale... Saatja, vastuvõtja, laetud vastuvõtja aku, üks servo - ühenda ära ja pane toimima. Kui selle süsteemi käima saad, siis alles ühendad ülejäänud servod vastuvõtja külge.
Ühenda sellises stiilis ja pane asi toimima:
Edu...
Re: Mure
Posted: Mon Dec 29, 2008 0:16
by cuprum
jaanek100 wrote:piper j-3 cub m24.
Lõhnab kangesti Kyosho järgi.... aga sellel miski omaette standardite kohane aparatuur seljas. Igaks juhuks küsiksin järgi, kas pult ikka kah sisse lülitet ning Kyosho (tegelklt miski Perfection kirjadega) selle komplekti oma oli.
Muideks, sellisel väikesel putukal servode "krõbin" võib tähendada ka seda, et vastuvõtja üldse miskit sobivat sagedust ei näe - sel juhul servod suht paaniliselt siplevad. Kui signaal olemas, siis nad üsnagi vait & vagusi on.
A mida mootor teeb?!?
Posted: Mon Dec 29, 2008 0:28
by Marek
miks võetakse üldse esimeseks lennukiks mingi KYOSHO PIPER ??? Raha raiskamine ju. Ok, kui kingitsi, siis mõistetav. Muidu võiks lugeda foorumit ja otsida teemat: esimene lennuk vmt.
Posted: Mon Dec 29, 2008 0:46
by jaanek100
Vastuvõtjal on ainult "SR390 rx"
Kvarts on rx ja puldis tx.
Proovisin ka muuta ppm ja pcm. Miskit ei muutu.
Kõik peaks olema originaali oma.
Kõik on laetud ja pult on sisselülitatud.
Vastuvõtjal on keskel mingi pistik. Kas sinna peab ka midagi käima.
Ühendan servo, aku ja panen kvartsi ka paika, siis jääb üle üks servo koht, mootori otsad ja veel üks koht.
Mootor ei tee üldse midagi.
See lennuk on lennanud nii nagu see praegu on.
Servod on üsna vakka. Kui hoolega kuulan, siis kuulen. Aga korra on hakkanud edasi-tagasi käima.
Posted: Mon Dec 29, 2008 9:48
by cuprum
jaanek100 wrote:Vastuvõtjal on ainult "SR390 rx"
Lõhnab üsna originaalvarustuse kanti
jaanek100 wrote:
Kvarts on rx ja puldis tx.
Üldjuhul nii peabki
jaanek100 wrote:
Proovisin ka muuta ppm ja pcm. Miskit ei muutu.
Vat see on koht, mida minu vana peake ei võta, et kuskohast seda muuta... kui
mõlemad seadmed Kyosho (igaks juhuks kinnita, kas on nii või ei ole teps mitte) omad on.
jaanek100 wrote:
Kõik peaks olema originaali oma.
Et siis ikka Kyosho?!?
jaanek100 wrote:
Kõik on laetud ja pult on sisselülitatud.
Vastuvõtjal on keskel mingi pistik. Kas sinna peab ka midagi käima.
Kahjuks hetkel "rämpsukast" minust pisut kaugel... Õhtul loodan sealt ühe vana Kyosho maised säilmed leida... a mäletamist pidi sinna ei pea miskit käima. Olid vist hoopis algaja/edasijõudnu jumperid - rudder/elevator mix.
jaanek100 wrote:
Ühendan servo, aku ja panen kvartsi ka paika, siis jääb üle üks servo koht, mootori otsad ja veel üks koht.
Mootor ei tee üldse midagi.
Hmm, kui mootor ei ole süsteemi ühendatud, siis jummal tänatud, et ei tee
ning seni, kuni katsetad ja süsteemis kindel pole ongi tegelikult hea jätta mootor ühendamata. Siin nii mõnelgi on üsna valusaid kogemusi nii sisepõleka, kui ka
elektrika "propelleri taltsutamisega". Elektrikas võib täiesti ootamatult ise käima karata.
jaanek100 wrote:
See lennuk on lennanud nii nagu see praegu on.
Servod on üsna vakka. Kui hoolega kuulan, siis kuulen. Aga korra on hakkanud edasi-tagasi käima.
Nu siis on nii, kuis peaks. Igatahes minu vana peake hetkel muud kahtlustada ei oska, kui et ikkagi vale pult... aga tegelikult siis peaks lennuk tõmblema nigu tantsutõbine jänes - eriti PCM mode puhul...
PS. Kuskandis ise oled - usun, et siin loeb/kirjutab abivalmis tegelasi suht igast Eestimaa nurgast(ja kaugemaltki) - et siis vaataks kas kohapeal üle või tuleksid mõnele lendamisele, kus siis asjast Asja tehtaks.
Posted: Mon Dec 29, 2008 12:58
by jaanek100
Ma mõtlesin, kui ma mootori ka ära ühendan, siis ei tee see mitte midagi.
Mul on kaks pulti ja sellepärast ma saan proovida muuta erinevaid seadeid. Lihtsalt eile õhtu ei olnud originaal pult kodus. Originaal puldiga ei toimi ikka midagi.
Olen Lihulast ja ma arvan, et ma pean ikkagi Haapsalu mudelismiringi minema.
Ma arvasin, et mõni lihtne viga aga asi on tunduvalt keerulisem.
Posted: Mon Dec 29, 2008 16:10
by Kuno
Mul on kaks pulti ja sellepärast ma saan proovida muuta erinevaid seadeid. Lihtsalt eile õhtu ei olnud originaal pult kodus. Originaal puldiga ei toimi ikka midagi
kas proovimise ajal oli ikka õige kvartsipaar sees?Puldil ja vastuvõtjal peab olema üks ja sama kanali nr.Kas see nö "originaalpult" mõnda muud vastuvõtjat juhib (NB!Kontrolli,kas kvartsid on ühe kanaliga).Kui kõik asjad on väliselt korras,siis võib eeldada,et vastuvõtja on põrutada saanud ja seetõttu ei tööta.
Posted: Mon Dec 29, 2008 16:58
by saarlane
Marek wrote:miks võetakse üldse esimeseks lennukiks mingi KYOSHO PIPER ??? Raha raiskamine ju. Ok, kui kingitsi, siis mõistetav. Muidu võiks lugeda foorumit ja otsida teemat: esimene lennuk vmt.
Einoh mis siis kyosho piperil viga on? Väga hästi lendab. Muidugi on kõvasti paremaid valikuid, aga ega see nüüd viimane saast küll ei ole. Vähemasti lendab ilusti. Olen lugusi kuulnud, mõni RTF lennuk ei lähe lendugi.
Posted: Mon Dec 29, 2008 18:17
by KristoR
jaanek100 wrote:
Olen Lihulast ja ma arvan, et ma pean ikkagi Haapsalu mudelismiringi minema.
teemast mööda küsimus...aga kus see mudelismiring asub?
Posted: Mon Dec 29, 2008 18:36
by jaanek100
Mudelism toimub 2 korda kuus. see toimub Algkooli hoovis oleva maja katuse korrusel(sama, kus automudelism). Vist vana vangimaja, nii seda vähemalt kutsutakse.
Kui vahetan pulti, siis vahetan kvartsi ka ära ja olen proovinud kaht vastuvõtjat.
Posted: Mon Dec 29, 2008 19:39
by [J]
Kas mingi tester on. Kontrolli vastuvõtja akut. Saatja näitab akut vist ise?
See, et on laetud ei tähenda, et on korras.
Posted: Mon Jan 05, 2009 15:04
by daapn
Ahoi!
Väidan, et...
1) vastuvõtja kvarts istub kehvasti pesas ja ei anna hästi ühendust.
2) lennuk (lennuki elektroonika) on matsu saand ja tulemuseks on mingi vea tõttu punkt nr. 1).
Kunagi pistsin ühe vastuvõtja kesta ja kvartsi vahele mingi suvalise kätte juhtunud vilditüki ja sain veel lennata. Hiljem rändas too saatja varuosana minema koos lennukiga ja vastava suulise hoiatusega, et too konkreetne vastuvõtja on kiiksuga. Mul oli seal sees küll 64 kanali kvarts (35.040). Aga no mine sa tea, kudapidi need seadmed ja lennukid siin Eestis ringi liiguvad.
Tervisi,
daapn
Posted: Sat Jan 10, 2009 10:21
by jaanek100
suured tänud kõigile, kes aitasid.
daapn-il oli õigus. kvarts ei andnud õieti ühendust.
Posted: Sat Jan 10, 2009 11:20
by Kuno
daapn-il oli õigus. kvarts ei andnud õieti ühendust.
siis ei aita ilmselt miski muu,kui uue vastuvõtja ostmine,sellise poolpiduse asjaga lennata ei tohiks,sellist vastuvõtjat võib äärmisel juhul kasutada mingi aeglase maismaaliikuri juhtimiseks.Õnneks praegu soodsa hinnaga pakkumisi küll ja küll,mul omalgi mitu vastuvõtjat üle
Posted: Sun Jan 11, 2009 11:12
by jaanek100
Ma vahetasin selle vastuvõtja välja ja see "poolpidune" vastuvõtja läheb prügimäe poole.