Page 1 of 1
kyttus
Posted: Sat Feb 07, 2009 21:39
by tiit
Soomes suur probleem kyttusega.Neljataktise kyttust kus täis synteetiline oli pole saada kuna tootja tahtis 45 prossa hinnale otsa lykata, nyyd käivad läbirääkimised, mis tulemused tulevad ei ole teda ja millal kyttus soome jöuab pole ka teada. Käisime Silveriga poes ja imestasime ,et kyttust ei ole.

Posted: Sun Feb 08, 2009 22:37
by Raits
Siis võib hind ka siin tõusta. Võibolla oleks tark tegu kütus suveks ära osta.

Posted: Tue Feb 10, 2009 0:57
by Oehh
Kas isesegamine on välistatud.
Ja mis vahe on 2-taktilise ja 4-taktilise õlil?
Mina olen aru saanud, et mudelite ja ka näiteks võsa-trimmerite 4-takt mootorid tõõtavad ikkagi seguga, millest tulenevalt käib õli silindrist läbi nagu 2-taktiga.

Või saan ma millestki väga valesti aru?
Tallinnas Motul pakkus ca aasta tagasi sellist täissünt mudelikütuseõli.
http://motul.ru/catalog/moto/2t/micro/
Ugri-Mugri_FI
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/15 ... oil-102330
Hinda kindlalt ei mäleta aga oli vist 450.- EEK /2L.
See oli neil prooviks terve kastitäis lattu sisse võetud...
Kellele (meil Tallinnas) nad selle küll maha müüvad?
Nüüd oleks veel "sõrmkübaratäis" Nitrometaani vaja aga seda pidi Soome klubides siiski liikuma.
Nädal tuleb ehk orgunni ja keemiaga tegeleda, isetegemise rõõm ju jääb.
alias Pluuto
Posted: Tue Feb 10, 2009 9:08
by Raits
Ise võib segada küll kuid praktikas pole keegi minu teada nitrometaani kätte saanud.Kui keegi leiab,saaks selle õlikogusega päris suure hulga kytust kokku.Metanooli leiab ikka.Ega erilist vahet 2T ja 4T mootori kütustel pole,mina kasutasin tavalist 2T kütust.Firma kütused sisaldavad veel minu teada ka muid aineid,mille kohta ei oska ma midagi öelda.Räägitakse ,et 4T-s on vähem õli,kuid tabeleid võrreldes see nii ei tundu,küll on aga auto ja kopteri kütused,teise koostisega.
Posted: Tue Feb 10, 2009 10:51
by Kuno
olen lennanud isesegatud kütusega - 90% etanooli ja 10% kastoorõli,käis ringi küll,aga käivitamine päris nupust ei käinud-pidi päris tükk aega plõksima,enne kui käima läks ja vahest ei läinudki

.õlidega nüüd selline värk,et need,mis mõeldud bensumootorile,need metanooliga ei segune,ühesõnaga ei kõlba.
Arvan,et midagi hullu ei juhtu,kui proovida seda kastoorõli ja piirituse segu,kindlasti töötab,muidugi võimsust on vähem ja käima läheb halvemini.Kunagi Narva vennad hankisid nitrometaani,isegi Reinu poes oli,aga nüüd on vist probleem mingis keelatud ainete vedamises ja enam ei saa seda kusagilt...vist.
Posted: Fri Apr 16, 2010 22:18
by mg3a1@hot.ee
Vana teema uuesti üles.
Tekkis selline idee, et...kas asjal on jumet, kui 25% nitro kütus lahjendada metanooliga(metanooli ja õlisegu) nii umbes 3-5%liseks. Kui teie kogemused väidavad, et töötab ka lihtsalt etanool+õli, siis natuke kanget poesegu peaks asja ju ainult parandama.
Ja kas on vahe sees ka etanool´il ja metanool´il. Ma pean silmas mootori tööd, mitte oma tervist.
Posted: Fri Apr 16, 2010 22:37
by lauri
Soome F3A mehed segavad ise kütust, ostavad klubi liikmetele iga kevad suuremas koguses terveks aastaks. Kõige kallim komponent on õli - head õli lihtsalt ei saada soodsalt kätte. Õlidest kasutati vist Klotz'i või AeroSynth'i vastavalt maitsele ja kogemustele.
Mis su idee tagamõte ja eesmärk on? Tarbid nii suures koguses kütust, et hakkab rahakotile ja vaja ise segama hakata?
Posted: Sat Apr 17, 2010 1:57
by pipercub
Etanooliga langeb võimsus tugevalt.
3-5% nitrot annab mootori tööle stabiilsuse.
Metanooliga segunevad õlitüübid:
POE - külmutusagregaadid;
PAG - üliraskelt koormatud reduktorid.
Nitrovabadel e. FAI mootoritel on veidike kõrgem surveaste ja kuumemad küünlad.
Posted: Sat Apr 17, 2010 10:11
by mg3a1@hot.ee
Et siis kui kasutada metanooli, tuleb ka erilist õli kasutada? Aga kuidas metanol selle kastoorõliga reageerib?
Mis puutub suurde kütuse janusse, siis ikka kaalun 26ccm bensiinimootori asemel ka 20ccm nitromootorit. Ehitan tasatargu Wilgat, sihukest 2,5m tiivaga ja sihukest 5-7kg kaaluvat. Ehk siis prooviks seda AeroTowing´ut Pärnumaal katsetada.
Posted: Sat Apr 17, 2010 15:49
by ziilike
Coolpower kütusel on lisaks metanoolile, õlile ja nitrometaanile veel 12 lisakomponenti, ja loomulikult on nende vahekord ja mark väga hoolega varjatud saladus. Niiet edu segamisel!

Posted: Sat Apr 17, 2010 16:08
by imm
hetkel pole sellega tegeleda viitsinud, kuid varem ,nii neli-viis aastat tagasi ostsin kangema nitro protsendiga kütte ja segasin pooleks ise segatud metanoolist ja riitsinus ehk kastoor õli segust. kastoorõli ostsin apteegist ja metanooli tuttavatelt mudelistidelt, kütust sai palju ja üksjagu odavamalt, kui muidu. töötas ka täitsa hästi.
nitrometaani sai paar aastat tagasi minu mäletamist mööda lätist. nüüd see rong vist läinud. arvan, et ise kütet segada oleks mõtet, kui teda ikka rohkem kuluks ,näiteks nii neli-viis liitrit kuus, muidu on ju lihtsam valmis segu osta.

Posted: Sat Apr 17, 2010 20:03
by ziilike
Seni on asi hea kui kasutad korra või paar, pärast on tagajärjed sellised nagu modetlehnicks-i kütust tarbides- vahetad kogu mootor sisemise osa ära.

Posted: Sat Apr 17, 2010 21:22
by mart
Peamine erinevus etanooli ja metanooli vahel see, et etanool lahustab öli väga kehvasti , erinevalt metanoolist, kus enamus ölidest lahustuvad.
See üks peamistest pöhjustest miks kasutatakse metanooli.
Posted: Sat Apr 17, 2010 22:59
by imm
ziilike aga miks peaks metanool või apteegist ostetud kastoorõli mootori sisu vahetamiseni viima?

Posted: Sun Apr 18, 2010 10:53
by mart63
ziilike wrote:Seni on asi hea kui kasutad korra või paar, pärast on tagajärjed sellised nagu modetlehnicks-i kütust tarbides- vahetad kogu mootor sisemise osa ära.

Kas see oranž
bullcrap??
Posted: Sun Apr 18, 2010 18:31
by ziilike
Jep! Seesama. Mingil põhjusel käitub metalldetailidega äärmiselt agressivselt-paneb roostetama.
Posted: Sun Apr 18, 2010 18:40
by mart63
Jah, esimene kanku OS55AX'ga oligi too lurr, krdi apelsinilõhaline plöga. Too ilmselt mul laagrid roostetama panigi..
Posted: Sun Apr 18, 2010 20:05
by mg3a1@hot.ee
Lugesin natuke netist ja sain asjast aru sedasi.
Metanool 80%
Kastoor õli ca 2%-3%
2takti õli(mida kallim seda parem) 17%-18%
4liitrit sellist segu +1l 25%nitro kütust ja peaks saama 5%kütuse.
Peaks töötama. Kindlasti katsetan.
Aga see jutt, et tuntud mudelikütuse tootja paneb migeid saladuslikke aineid sinna sisse... no komoon. Egas ühelgil õlipudelil pole peale kirjutatud mis seal õli sees täpselt on. Sihukest aine nagu "sünteetika" pole vist olemas. Ühest õlist, teebki korraliku sünteetilise õli, erinevad sünteetilised õlilisandid. Kas neid on seal sees 12 või kakskümmend, no keda kotib.
Kahtlematta on õlil ja õlil vahe sees aga millist iga mudelikütuse tootja kasutab, vot see vast ikka saladus. Muidugi, see on minu arvamus, mitte kindel seisukoht ja eriti vaielda ei oska. Kindel see, et risk, teha selline segu, mis mootori kiirelt peesse keerab, väga suur on.
Õnneks on meil suurepärane foorum kus kogemusi jagada ja teiste õnnestumistest ja õnnetustest õppida.

Posted: Sun Apr 18, 2010 20:07
by lauri
Ma julgen pakkuda, et selles oranžis plögas on vähe mootoreid "hoidvaid" lisandeid ehk võrdub enamvähem puhta metanooli+õli+nitrometaaniga. Normaalses tänapäevases kütuses kuhjaga lisandeid, mis ka roostetamist takistavad. Nimelt on ju palju räägitud, et metanool tõmbab hea meelega niiskust ligi, otse õhust, ja see panebki metall-osad roostetama. Normaalse kütuse puhul enamvähem kuivas kohas mootorit säilitades pole roostetamisega probleeme.
After-run-oil pole muidugi kunagi paha teinud.
Posted: Sun Apr 18, 2010 21:42
by mg3a1@hot.ee
Aga, kas kastoorõli mitte ei jäta sihukest kaitsvat kihti mootorile???
Posted: Mon Apr 19, 2010 5:31
by imm
metanool tõmbab tõesti õhust niiskust ligi, see ongi põhjus millepärast kütust õhukindlalt suletavas pudelis hoitakse ja kütust pudelist võttes kiiresti kork peale keeratakse.
kohalikud mudelistid ostsid omal ajal kamba peale suurema koguse metanooli, mida 200 liitrises vaadis hoiti. kord aastas tehti vaat lahti ja igaüks võttis kes 5, kes 25 liitrit, peale mida vaat suleti ja kork kinni vahatati.
kui mootorile jääb kastoorõli siis mingi aja pärast on mootori detailid koos mingi möginaga, kaitsvat kihti minu teada küll ei teki, pigem vastupidi.
jälle üks põhjus kasutada afterrun õli, mida korralikku vabriku valmiskütust tarbides ilmselt väga tegema ei pea, kuna see juba kütuses sees.
Posted: Mon Apr 19, 2010 13:31
by pipercub
Metanooli eriomadused:
1g põlemiseks vaja 7g õhku (bensiinil 14g, etanoolil 10g);
kõrge detonatsioonikindlus:
aurustumisel jahutab teistest kütustest rohkem;
ei oma üldse määrdeomadusi (bensiin omab);
imab niiskust.
Keskmine kastoorilisandiga mudelikütus koosneb:
metanool;
nitrometaan;
POE õli:
töödeldud kastoorõli;
süüte parandaja;
põlemise stabilisaator:
niiskuse tõrjuja;
vahutamisvastane aine:
korrosioonivastane lisand(id);
õlilisandid;
värvaine;
ja veel midagi
After-run õliks sobivad vedelad pneumotööriistade õlid.
Shell Tellus 22, Shell Torgula Oil 32, Teboil Pneumo 22 jne.
WD40 ei sobi.
Niiskust imavad ka piirituses lahustuvad õlid ja nitrometaan.
Ise kasutan segu:
metanool 83%
PAG õli 12%
kastoor 3%
60% heptaan 2% (süüte parandaja)
pindaktiivne aine %% (vahutamisvastane)
õlilisand %%
-16C juures lennutamiseks segasin 15% CoolPoweriga, et 3% nitrot saada.
PAG'i % kavatsen vähendada 9 peale. Mõned lääne klubid kasutavad juba aastaid 12% õliga segusid.
POE näited: Emkarate RL22H, RL32H, RL46H, RL68H.
PAG: SHELL Tivela Oil S 150(paksuvõitu, aga sobib).
Mootori kastoor: Shell Advance Racing M Castor Oil. Motorex Kart Lube Castor 2T.
Süüte parandajana saab kasutada aviobensiini ja niiskuse tõrjujana atsetooni, aga mõlemad rikuvad voolikuid ja tihendeid.
Viimase paari aastaga on õlide ja kemikaalide hinnad ropult tõusnud. 1,5-2 ja rohkem korda.
Kui galloni 15% 330 eeguga kätte saab, siis pole mõtet ise segada.
Posted: Mon Apr 19, 2010 20:11
by Raits
proovisin 2takti täissünti lisada" Coo lpower" kütusele.Ei segunenud.
Posted: Sun May 16, 2010 11:09
by martc
Tiit ,kuidas soomes kütusega see aasta on

Kui palju soomes kütus maksab
Võrdluseks võid vaadata seda
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=4087
Posted: Sun May 16, 2010 12:03
by tiit
Kyttusega on praegult tipp topp, tuli ka inglismaalt suur kogus 5 l-sed kanistrid. Nii,et kyttuse probleem on lahentatud.Siiski suured tänud info eest.
http://www.hobbylinna.com/yleistarvikke ... 4_795.html
Posted: Sun May 16, 2010 12:18
by lauri
Lihtsalt huvi pärast küsin, et millest see kütuse kriis tingitud oli? Kas maaletoojad ei tellinud või ei olnud mida tellida?
Posted: Sun May 16, 2010 23:00
by tiit
Valmistaja tehased ja maale toojad tahtsid kyttuse hinnale kovasti juurde panna, sellepärast poed ei vöttnud kyttust sisse. Praegultki on paar poodi kes enam kyttuse myymisega yltse ei tegele.

Posted: Tue May 18, 2010 21:30
by martc
Tiit,millise tootja kütus on soomes populaarseim

miks

Posted: Tue May 18, 2010 22:22
by tiit
See on täitsa maitse asi kes millist kyttet kasutab. Arvestattakse just öli määra kyttes, et lennuk peale lendamist eriti öline ei oleks.
Pöhiliselt kasutattakse kas Morgan Cool Powerit voi siis Byron kyttet.
