Page 1 of 16
T Rex 450 klooni ehitamine
Posted: Wed Feb 11, 2009 17:11
by mrtn
Tere
Sai soetatud üliodav (35USD)trex 450 kloon (kit)hiinast hobbyking netipoest.
Juurde sai tellitud mootor ,esc, aku,servod jms vidinad.
Kuna tegemist on mul esimese kit kopteriga ja siiani oman vaid Lamat ja BIGLamat , ootan teie nõuandeid oma "miljon miksile"! Proovin siia lisada järjest pildid kokkupanemisest ja juppidest, mured , rõõmud !
Posted: Wed Feb 11, 2009 17:19
by mart63
Tegu on Trex 450 S(A) koopiaga, otsi Finless Bob'i õpetusvideosid, väga väärt asjad.
Posted: Wed Feb 11, 2009 17:38
by mrtn
tänan soovitamast ,need mul läbi vaadatud !
Olen netis suht kaua surfanud ja õpetusi vms lugenud kui mõned asjad ikka veel natuke segasevõitu!
Kohe kui konto saan siis panen pilte jms.
Üks küsimus puudutab kohe gyrot ,et ma ostsin ASSAN GY410 güro ,seal on kirjutatud tail lock gyro?! Enamusel gyrodel ikka head lock gyro!? kas võib mingi vahe nüüd olla seal ,et tail lock või head lock?
Posted: Wed Feb 11, 2009 17:39
by JazZ
Just, Finless Bob'i videod olid need mis mul esimese kopteri enam vähem õigesti kokku aitasid. Videod leiad
www.helifreak.com Pead seal ennast kasutajaks registreerima, et neid alla tõmmata saaksid.
Kui videos miskit arusaamatuks jääb, siis küsi.
Edit: jõudsid ette või mina olin aeglane...
Mis gyrosse puutub, siis pole vahet mis ta nimi on, peaasi et saba paigal hoiab.
Posted: Wed Feb 11, 2009 17:42
by mrtn
Posted: Wed Feb 11, 2009 17:56
by mrtn
Posted: Wed Feb 11, 2009 18:07
by mrtn
Nagu ütlesin ehitamine pooleli :
kit on koos ,täna kruvin servod peale , sabaservo ostsin natuke parema
www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_op ... 09s+/+.6kg
Nüüd küsimus ,kas esc panna ette aku alla või lihtsalt kleepida kogu raami alla?
Mootorile ja escile tinutasin otsad külge ja paari päeva pärast peaks hammakate komplekt ka tulema. Siis on jälle küsimus ,et selle mootoriga mis hammakas kõige rahulikum oleks? olen 3d kopterite kohapealt täiesti algaja (pole isegi näinud oma silmaga kuidas keegi lennutab) Vaja oleks leida parim hammaste arv mis alguses hoverdamise võimalikult lihtsaks teeks.Tean ,et seda ei maksa ületähtsustada aga see hammaste arv(pöörete arv) pidi paljuski kopteri käitumist muutma!
Posted: Wed Feb 11, 2009 18:08
by JazZ
Ehk siis kokku umbes 1800.- krooni... päris äss diil.
Kui see asi lendab ka, siis on ju vinge.
Posted: Wed Feb 11, 2009 18:11
by mrtn
Siis ainuke asi mis mul veel puudu on ,Raadio ja vastuvõtja!
Tundub et hinna ja kvaliteedi poolest parim Spectrumi DX6ihttp://
www.heliguy.com/Extras/Radio-Transmitte ... trum-DX6i/
See on inglismaa pood ,et ma kardan kui hiinast tellida raadio aparatuuri siis võib jama tulla ce märgistega jne. mis teie kogemused on?
Posted: Wed Feb 11, 2009 18:20
by mrtn
JazZ wrote:Ehk siis kokku umbes 1800.- krooni... päris äss diil.
Kui see asi lendab ka, siis on ju vinge.
No niipalju kui foorumitest loen pidi olema väga hea!
Posted: Wed Feb 11, 2009 18:24
by JazZ
mrtn wrote:Siis ainuke asi mis mul veel puudu on ,Raadio ja vastuvõtja!
Tundub et hinna ja kvaliteedi poolest parim Spectrumi DX6ihttp://
www.heliguy.com/Extras/Radio-Transmitte ... trum-DX6i/
See on inglismaa pood ,et ma kardan kui hiinast tellida raadio aparatuuri siis võib jama tulla ce märgistega jne. mis teie kogemused on?
Link ei toimi.
Hinna poolest olen minagi Spectrumi vaadanud (plaan oma 35mhz Futaba mingi 2.4ghz süsteemi vastu vahetada), aga vot Spectrumi ei julge osta. Olen vist liiga palju teemasid helifreak'is lugenud, kuda nendega alla on tuldud.
PS Ma ei taha Spectrum'i maha teha, tegu on minu isikliku hirmuga :P
Posted: Wed Feb 11, 2009 18:31
by mrtn
Jah no kuna kopter suht "low budget" ,siis olengi kahevahel ,kas osta kellegi vana 35mhz või uus 2,4Ghz.
Aga no raadio selline asi mida kasutad ka hiljem ükskõik mis uue mudeliga ,seda reeglina vist ei müüda kopteriga komplektis ,siis peax natuke korralikuma ostma äkki ikka?
Posted: Wed Feb 11, 2009 18:36
by mrtn
Jah no kuna kopter suht "low budget" ,siis olengi kahevahel ,kas osta kellegi vana 35mhz või uus 2,4Ghz.
Aga no raadio selline asi mida kasutad ka hiljem ükskõik mis uue mudeliga ,seda reeglina vist ei müüda kopteriga komplektis ,siis peax natuke korralikuma ostma äkki ikka?
Posted: Wed Feb 11, 2009 18:43
by JazZ
Just, kui on ikka plaan asjaga pikemalt tegeleda ja rahakott kannatab, siis on mõistlik nii hea saatja osta kui kannatab.
Posted: Thu Feb 12, 2009 10:58
by mrtn
eile ostsin uue hex kruvikeeraja ja keerasin õhtuga ta täiesti ümmarguseks??!!
kas keegi oskab soovitada kust saaks mingit eriyti kõvasulamist otsaga hex kruvikat? ma nüüd 2 tk juba nurgad maha keeranud!
Posted: Thu Feb 12, 2009 11:13
by JazZ
mrtn wrote:eile ostsin uue hex kruvikeeraja ja keerasin õhtuga ta täiesti ümmarguseks??!! :evil:
kas keegi oskab soovitada kust saaks mingit eriyti kõvasulamist otsaga hex kruvikat? ma nüüd 2 tk juba nurgad maha keeranud!
Ma ei oska öelda kui eriti kõvast sulamist need on, aga pakkuda oleks selliseid >
http://www.fasthobbies.eu/advanced_sear ... +&x=14&y=5
Schumacher'i omasid on ka võimalik igas mõõdus tellida (pole jõudnud sisestada lihtsalt). Kohale peaksid jõudma umbes nädalaga.
Omalgi kogemus ehituspoodidest ostetud nänniga mis kõik kruvid ka ära rikuvad... Mudeli tootjate poolt müüdavad on küll kallid, aga toimivad ka.
Posted: Thu Feb 12, 2009 15:13
by lauri
mrtn, ega as äkki toll- ja meetermõõdus kruvikaid sassi ei ajanud? Ka kõige kehvemat kuuskanti ühe õhtuga täiesti ära rikkuda pole lihtne. Kuigi jah, Eesti poodides eriti midagi head saada pole. Stockeris ja Tööriistamarketis on rohekas-musta käepidemega suht ok kruvikaid. Kuskilt leidsin veel ühe T kujulise punase, mis hästi teeninud! Nö "ball head" kuuskandid tuleb ka ära unustada, need ei kannata üldse. Neid tasub ainult siis kasutada, kui tõesti tavalise kuuskandiga kuidagi hakkama ei saa ehk kruvi imeliku nurga taga peidus.
Pikemas perspektiivis tasub mudelifirmade tööriist 200kr kanti tk ära, otsi saab vahetada jne. Hudy omad kindlasti kvaliteetsed, mitmed teised ka.
hex võtmed
Posted: Thu Feb 12, 2009 15:33
by pipercub
Tööriistapoodidest saab saksa firma WIHA omasid. Osad variandid on nõgusate seintega. Küllalt head on ka hiina Teng Tools, neid müüakse paljudes kohtades, võib tellida Luna kataloogist. Lunast saab ka 0.9 ja 1.3 suurust. 1,5 (tegelik mõõt 1,45) võtme asemel on kindlam kasutada 1/16", vajadusel luisuga 3-st küljest paar sajandikku maha lihvida.
Väikeseid sisekuuskante on mugav keerata sobiva mõõduga torx-võtmetega.
Lisaks veel ristpeade kohta. Kopterite väikesed kruvid toodetakse Hiinas enamasti jaapani JIS standardi järgi. Phillipsi kruvikeerajad nende keeramiseks ei sobi. Mõned mudelipoed müüvad JIS kruvikeerajaid. Aasias toodetud kruvikeerajad on mõnikord markeeritud Phillipsina, aga tehud JISi järgi. Phillips on algselt planeeritud pesast välja hüppama (cam-out), JIS ja Pozidrive mitte. PZ on laialt saadav, aga väikeseid 0, 00 ja 000 mõõte ei toodeta.
http://www.centralhobbies.com/Tools/jis.html
Veel niipalju, et ehitus-, keevitus-, auto- ja aiapoodidest ning muudest stokkeritest suurt midagi ei leia. Ikka tööstuspoodidest, Tartus on neid tükki 5.
Posted: Thu Feb 12, 2009 17:45
by mrtn
No tänan info eest! Hetkel käisin stokkeris ja ostsin jah selle rohelise musta peaga kuuskandi ,see tundub et on tehtud tiba tugevam ja ongi need kuuskandi seinad natuke nõgusad ,et kui otsast vaatad siis meenutaks nagu esmapilgul torxi! kui sellel ka kandid maha keeran siis ostan kogu kopterile uue aligni kruvide komplekti ja uue kõige kallima kruvika
Selle HK-450 kruvisid kiruvad foorumites paljud ja ma arvan et asi selles,et pole piisavalt täpselt need pead tehtud ja osadel see auk natuke suurem mis hakkabki kohe kruvikat lõhkuma! imelik on muidugi see ,et tavaliselt ikka keerad kruvil pea ümmarguseks mitte kruvikal?! tollimõõtu proovisin ka ja see ei sobinud üldse!
Posted: Thu Feb 12, 2009 17:47
by mrtn
Lauri ,kas sinult peab konto tegemist paluma kuhu pilte panna? või kas saan ka kuidagi copyda/pasteda siia foorumisse ka muud moodi?
Posted: Thu Feb 12, 2009 17:49
by lauri
Foorumisse saab ainult pildi lingi lisada... postituse juures "Img" nupu abil. See pilt peab kusagil internetis vabalt kättesaadav olema, siis kuvatakse siin. Galerisse võin konto teha küll
Posted: Thu Feb 12, 2009 18:15
by mrtn
Nii kruvikate kohta sain palju vajalikku inffi aga nüüd siis ikka see elektroonika paigutamise teema?! Et kuhu keegi midagi sopovitab panna? Et olen kuulnud et vastuvõttja ja gyro tuleks esc ist ja mootorist võimalikult kaugele panna jms. Ise tahaksin vist gyro etteotsa aku alla panna?! et tootja info kohaselt pidi seal parim asukoht olema aga seal on raske kruvidele ligi saada.Kui tihti seda regullimist ette tuleb üldse? kui takjaribaga panna kas siis jääbebakindlalt püsima? hakkab vibrama seal?
Posted: Thu Feb 12, 2009 18:46
by mrtn
no ei oska ma oma picasa albumist otse siia pilti panna aga keda huvitab siism siin link albumisse!
http://picasaweb.google.com/marten.soot ... directlink
Posted: Thu Feb 12, 2009 19:10
by JazZ
mrtn wrote:Nii kruvikate kohta sain palju vajalikku inffi aga nüüd siis ikka see elektroonika paigutamise teema?! Et kuhu keegi midagi sopovitab panna? Et olen kuulnud et vastuvõttja ja gyro tuleks esc ist ja mootorist võimalikult kaugele panna jms. Ise tahaksin vist gyro etteotsa aku alla panna?! et tootja info kohaselt pidi seal parim asukoht olema aga seal on raske kruvidele ligi saada.Kui tihti seda regullimist ette tuleb üldse? kui takjaribaga panna kas siis jääbebakindlalt püsima? hakkab vibrama seal?
Mina paneks gyro sinna alla kuhu saba toru sisse käib ja vastuvõtja ka sinna taha otsa, põhjaplaadile. ESC'i ette aku alla.
Gyrot ma krõpsuga ei paneks. Enda kogemus näitab, et kõige parema tulemuse (elektrikopteril) saab tavalise õhukese kahepoolse teibiga.
Kui Sul saatjal ikka gyro jaoks kanal jääb, siis gyro pealt seadistad väga harva.
Posted: Thu Feb 12, 2009 22:37
by mrtn
nii ! Tehtud
http://picasaweb.google.com/marten.soot ... directlink
sama galerii aga viimased pildid uuest settingust!
Nüüd ootan ball linke servo käppadele...paari päeva pärast peaks kohal olema! Siis tuleb osa mis kõige segasem minu jaoks ,seadistamine! Enne seda pean kuskilt raadio ja vastuvõtja muretsema!
Posted: Thu Feb 12, 2009 22:41
by mrtn
mis see tähendab et kui kanal gyrole jääb? kui ostan futaba 6ex i või selle spectrumi g6ex vms. siis kas seal jääb gyrole kanal?
Posted: Thu Feb 12, 2009 23:26
by KristoR
saatja ja vastuvõtja peaks vähemalt 6 kanaliga olema...
4 servot(nendest üks siis läbi gyro)
1 kiiruse regulaator
1 Gyro seadistuse jaoks
Kui sobiv arv kanaleid olemas on ka vaja gyrot mis võimaldaks saatjast reguleerimist...
Pole küll teab mis tark selle koha pealt aga minuteada peaks siis gyrol olema 2 pistikut mis läheb vastuvõtja külge(üks neist ainult 1 juhtmega)
Kui seda 1 juhtmelist pistikut pole siis ei saa ka saatjast seadistada...
Sinu gyrol paistab see olevat see kollane juhe...
Ehk siis sinu gyrol on see seadistamise võimalus saatjast olemas...
Posted: Fri Feb 13, 2009 0:05
by mrtn
jah...gyrost lähvad 2 juhet saatjasse ja hetkel tundub jah 6 pistikut olevat mis mis saba-all saatjat oodates ripuvad!
Kas keegi oskab öelda kui pinges saba veorihm olema peab?
Posted: Fri Feb 13, 2009 0:29
by KristoR
jällegi ei tea kas see on mingi reegel aga kopterit raputades ei tohi rihm vastu toru käia...vähemalt minu 550kopteril
väiksematel kopteritel ei tea kas toimib ka asi samamoodi...
Posted: Fri Feb 13, 2009 1:17
by mrtn
üks link lendavast HK-450 st ka!
http://www.vimeo.com/2955663