Page 1 of 2
Soovitage milline lennuk valida Sebart'i valikust
Posted: Wed Feb 18, 2009 19:28
by JazZ
Algajate alateemas, sest ma olen algaja :)
http://www.sebart.it/30E-class.html
Mina võin sealt välimuse järgi valida, aga tahaks teada, et on neil ka olulisi erinevusi lennuomaduste osas? Millist soovitate ja miks?
Ette tänades
Posted: Wed Feb 18, 2009 21:48
by ussimuna
Ega seal algajale eriti muud polegi, kui
http://www.sebart.it/trainer.html
Sul ju poodis olemas
http://www.fasthobbies.eu/piper-j3-cub-ep-p-1425.html 
Oma algust meenutades (muidugi olen ma ka praegu täiesti algaja), oleks ma tahtnud küll saada miskit RTF komplekti, eriti, kui läheduses kellegi käest nõu küsida, ja poodi, kust vidinaid võtta, pole. (Ma arvan, et Sa poe jaoks otsid)
Posted: Thu Feb 19, 2009 9:30
by JazZ
Ei otsi poe jaoks, tahan endale proovimiseks lennukit, et saada mingi ettekujutus asjast. Ja see peaks olema ikka mingi selline lennuk mis suudab igat pidi lennata... Või on see loll arvamus, et kui ma helikopteriga õhus püsin, siis püsin lennukiga ka?
Posted: Thu Feb 19, 2009 11:29
by Kuno
Või on see loll arvamus, et kui ma helikopteriga õhus püsin, siis püsin lennukiga ka?
proovi igaks juhuks simulaatori peal järele.
Posted: Thu Feb 19, 2009 12:12
by JazZ
Kuno wrote:Või on see loll arvamus, et kui ma helikopteriga õhus püsin, siis püsin lennukiga ka?
proovi igaks juhuks simulaatori peal järele.
Simulaatoris olen proovinud, püsin õhus küll...
Küsimus oli pigem selles, et millist lennukit soovitate ja mis vahe neil on, kui on?
Posted: Thu Feb 19, 2009 13:18
by mg3a1@hot.ee
Kui sul plaanis suuremat ja ratastega lennukit siin Pärnus lennutama hakata, siis tekib sul kohe lennuväljaga probleeme. Noh jah, võid ka rattad eemaldada ja heinale, aga see ju pole see.
Posted: Thu Feb 19, 2009 14:01
by JazZ
mg3a1@hot.ee wrote:Kui sul plaanis suuremat ja ratastega lennukit siin Pärnus lennutama hakata, siis tekib sul kohe lennuväljaga probleeme. Noh jah, võid ka rattad eemaldada ja heinale, aga see ju pole see.
Hea tähelepanek, selles osas peab midagi välja mõtlema. Aga just ratastega lennukit tahaksin.
Posted: Thu Feb 19, 2009 14:35
by [J]
Pakuks, et neil suurt vahet pole ja võib võtta meeldimise järgi. Ise valiks esimese.
Silver minuteada püsis kohe klassikalise F3A stiilis lennukiga õhus, aga see on erand (simuta küllalt võimatu). Paljudel kulub selleks mitu aastat.
Posted: Fri Feb 20, 2009 12:25
by Pilotage
http://pilotage-rc.co.ee/catalogue/15_/15_15/
Siit leiate valikul Pilotage Tallinna kaupluse Sebarti mudelitest
Posted: Fri Feb 20, 2009 13:18
by Kuno
Kui sul plaanis suuremat ja ratastega lennukit siin Pärnus lennutama hakata, siis tekib sul kohe lennuväljaga probleeme
Marek ja Submarin lendasid kunagi kusagil mere ääres,aga ega see vist kõige mugavam koht polnud.Kas Sauga ringrada ei saaks selleks otstarbeks kasutada,või on see liiga asustatud koha peal ja lennuvälja lähedal?Peate otsima maaomaniku,kelle maale rajada analoogne plats,nagu Tallinnas "kollane".Iseenesest polnud platsi rajamisel midagi üle mõistuse
Lennuki valikul on mõistlik alustada kõigepealt jõuallika valikust-kas sisepõlemine või elekter,edasi on suht maitse küsimus.F3A lennukit on lihtsam juhtida,kui neid poolkoopiaid (Extra,Giles,Katana,SU,YAK jne) või 3D lennukeid (suurte tüüridega),nendest ülatiivalistest traineritest ja sellelaadsetest poolkoopiatest tüdineb suht ruttu ära,kuna nende suutlikkus jätab soovida,kui juhtimisrefleksid on kinnitsunud.
Posted: Fri Feb 20, 2009 13:41
by Basilio
Olen ka Pärnu inimene. Hetkel lendan pisikeste tubaste vahenditega. Kui asjad suuremaks lähevad, siis olen mõelnud Sauga alevikus ühte asfaltteed lennurajaks kasutada. See asub n.n. Hirvepargis. Seal, endise TREV-1 taga on pikk, uue ja sileda asfaldiga teejupp. Mõeldud oli sinna vist maju ehitada, nagu maantee äärdegi, aga paistab et majanduslamatised on ehitamise seisma pannud. Aga tee on täitsa olemas, liiklus peal 0. Ideaalne just pole, aga lennata peaks saama. Asukoht: 58*25'43"N 024*30'26"E
See on ristmik, kust teejupp algab. Lõppu pole Maa-ameti aerofotol näha, seal on vana foto selle koha peal. Ajast kui asfalti veel polnud.
Posted: Fri Feb 20, 2009 14:27
by JazZ
Pilotage: Tänan pakkumise eest, aga ma ei küsinud kohta kus neid saada, mul pole nende saamisega raskusi. Küsisin millist valida.
Siit ka küsimus foorumi haldajale: Kas siin foorumis võib iga teema all oma toodetele reklaami teha?
(Küsin lihtsalt selle pärast, et ma arvasin, et ei tohi. Ja isiklikust huvist oleks ka hea teada seda.)
Tulles tagasi teema juurde...
Kuno: Mingi plats tuleks tõesti leida, kõige raskem osa on selle juures selle maa leidmine. Platsi rajamist olen ma valmis isiklikult toetama. Aga seda teemat võiks arendada kuskil eraldi teemas koos teiste Pärnu inimestega.
Lennukist... Ma olen kindel et elekter. Ülejäänud jutt jäi natuke arusaamatuks. Äkki täpsustad mida Sa öelda tahtsid? Põhimõtteliselt seda et nendest Sebarti valikus olevate lennukite suutlikus jätab soovida ja nendest tüdineb kiiresti ära?
Basilio: Teeme mingi eraldi teema Pärnusse platsi arenduseks, äkki leidub veel mõttekaaslasi ja ehk saab koos miskit tehtud ka.
Posted: Fri Feb 20, 2009 17:25
by Kuno
Põhimõtteliselt seda et nendest Sebarti valikus olevate lennukite suutlikus jätab soovida ja nendest tüdineb kiiresti ära?
tahtsin öelda,et ülatiivaliste treeninglennukite ja nendega sarnaste poolkoopiate (Piperi taolised lennukid) suutlikkus jääb üsna ruttu oskustele jalgu ja nad tüütavad ära,tootja ei oma selle valiku suhtes mingit tähtsust.Seega minumeelest oleks mõistlik valik kas F3A lennuk,mõni pilotaazlennuki poolkoopia (Extra,Giles,Katana,SU,YAK jne) või 3D lennuk.
Posted: Fri Feb 20, 2009 17:39
by JazZ
Okei, tänud. Ma pean tunnistama, et lühend F3A ei ütle mulle suurt midagi, st ma ei oska seda mingite lennukitega seostada.
Aga ühesõnaga, kui ma valiksin Sebart'i Sukhoi 29S 30E, siis ma väga puusse ei paneks?
Posted: Fri Feb 20, 2009 18:37
by [J]
FAI definitsiooni kohaselt on F3A-d nad
kõik. "Maakeeles" on miskipärast F3A rohkem selline, mis pole ühegi pärislennuki poolkoopia ja kus kõik mõõtmed on valitud võimalikult heade lennuomaduste saavutamiseks.
Esimene valikuks pakutuist sarnaneb kujult kõige rohkem klassikalisele F3A MM-võistluste lennukile (pikk sabaosa, suur stabilisaator jne) kuigi on 2x2 meetrist palju väiksem.
Link tõelistest võistlusrelvadest, F3A-dest:
http://www.oxai-rc.com/main/Detail.aspx?ID=50&DID=224
Posted: Fri Feb 20, 2009 18:44
by Kuno
Aga ühesõnaga, kui ma valiksin Sebart'i Sukhoi 29S 30E, siis ma väga puusse ei paneks?
arvan,et ei pane,aga samalt lehelt Angel S30E oleks ehk pisut parem lendaja,ehk
pole ühegi pärislennuki poolkoopia ja kus kõik mõõtmed on valitud võimalikult heade lennuomaduste saavutamiseks
rohkem selle põhimõtte järele ehitatud
Posted: Sat Feb 21, 2009 13:12
by JazZ
Tänud info eest.
Posted: Sat Feb 21, 2009 15:35
by Ervin2
Posted: Mon Mar 23, 2009 23:12
by JazZ
Niih, lennukid on kohal ja ainuke sõna mis minu esmast emotsiooni kuidagi kirjeldaks oleks, impressive!
Angel S EVO 50E näeb väga seksikas välja, aga kahjuks ei mahu ta mul mitte mingis asendis autosse, nii et tõenäoliselt hakkan ikkagi Sukhoi 29S 30E lendama, mingil põhjusel meeldib see mulle E30 lennukitest kõige rohkem.
Kui elektroonika valimisega lõpuni jõuan, siis katsun esimesest (ja viimasest) lennust ka video teha :)
Üks loll küsimus ka, kui suurt rolli mängib sellise lennuki juures kaal? Ehk et kui ma tahaks antud lennukil 6S lipot kasutada, oleks see päris mõtetu üritus? Soovitatud on 3S ja kaalu vahe oleks soovitatud akuga umbes 150g.
Posted: Mon Mar 23, 2009 23:29
by saarlane
Minu tagasihoidlik arvamus küll, aga 6 purgist nüüd vaevalt sellele tasub panna. Kaaluga võiks vist ikkagi tootja soovitatud piiridesse jääda kui just mingi ülemäära võimas mootor peal pole.
Siiski ühel või teisel juhul ta lihtsalt ei lenda või on see väga raske ja lennumõnu tunda ei saa ilmselt.

Posted: Mon Mar 23, 2009 23:41
by mg3a1@hot.ee
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... b32916f8fa
Väga pikalt, aga minujaoks ka arusaadavalt. Minu järeldus, et kui teed lennuki raskemaks, pead lennuki ka natuke kiiremaks tegema, kui lennuk natuke kiirem siis ka palju rohkem jõudu vaja. Aga kui lennukil "pauerit" on siis peaks Pärnu meretuulte vallas asi stabiilsem olema. Pärnus keskmine 5 m/s ja peale. Väga haruldane kui on tuulevaikne 2-3 m/s.
Posted: Mon Mar 23, 2009 23:50
by [J]
Mina jälle väidan, et see 150 grammi ei "tapa". Lend kiirem ja veidi tuulele tundetum, mootori energiatarve selle võrra suurem.
Sama mootori ja propiga on lihtne 3s asemel 6s -ga täisgaasiga mootorivärk lõplikult suitsema saada ja regu BECi suutlikust ei või unustada (kui kasutusel).
Motocalc annaks tegelikult sellele ka sõnalise kommentaari, mootori temperatuurideni välja kui viitsimist sellise softiga tegeleda.
Muud meelde ei tule.
Posted: Mon Mar 23, 2009 23:57
by JazZ
Küsimus ei ole kas tasub, 6S akusid ma kasutan kopteril, seega neid on mul nagunii.
Võimsam mootor kui soovitatud tuleb nagunii, kuna ma ei plaani Hacker'i toodangut kasutada..
Küsimus on, et kas 150g rohkem on sellise suurusega lennuki jaoks ülemäära raske? Kopteri puhul ma tean oma kogemusest, et ka 50g on tunda, aga lennuki kohta pole mul õrna aimugi...
Kiirem pole hea (ma arvan), nii et tõenäoliselt peab siiski 3S akusid sebima või siis ikkagi E50 lennuki poole vaatama... Kuda krt te transpordide nii suuri asju? Peab järelkäru ostma?
Posted: Tue Mar 24, 2009 0:00
by mart63
Mis auto sul on siis et ei mahu?
Mina käin 50-suuruses (1.4x1.4m) f3a lennukiga lendamas 92. aasta Ford fiestaga kui tarvis. Ja mahub veel paar pisematki lennukit ära..

Volkswagen trasporter muidugi mahutab lõdvemalt..

Posted: Tue Mar 24, 2009 0:08
by [J]
Kuda krt te transpordide nii suuri asju?
Tiib käib ju ära ja jääb 2 üle meetrist "pulka" ???
Päris vigurlennu mehed veavad lühemaid otsi ka auto katusel - pakiraamil, et vältida kokkukruvimise toiminguid.
Posted: Tue Mar 24, 2009 0:12
by JazZ
Ega ma ju proovinud pole, aga mõõtude järgi ei mahu. Hea kui 30 klassi lennuk mahub...
Autoks on 3 seeria BMW (sedaan), laiuse olen ma kunagi ära mõõtnud ja see oli 1,3m kui ma õigesti mäletan.
Posted: Tue Mar 24, 2009 0:18
by mg3a1@hot.ee
Istmed alla või suur katuse box. Odavam kui uus auto muretseda ja egas lennukit auto järgi saa soetada, ikka "isu" järgi.

Posted: Tue Mar 24, 2009 10:08
by JazZ
Istme alla laskmine võibolla et isegi toimiks, aga paraku on mul pere ka kes tahab lendamas kaasas käia. Peab mõtlema.
Veel üks küsimus, kui ma selle lennukiga alla tulen, siis tuleb uus osta? Või annab seda mingi valemiga lappida ka? Nad tunduvad jube kerged ja seega õrnad?
Posted: Tue Mar 24, 2009 10:25
by [J]
Lappimisega tuleb see 150 grammi kaalulisa kergesti juurde ja ilusamaks ei lähe.
Mittelapitav (ei tasu parandada) on ehk siis kui täie vilega vastu betooni lasta.
Pehme maa ja külm närv aitaks palju.
Mõni inimene kaotab esimestel lendudel kõvas stressis olles kõik oma oskused ja jäävad ainult värisevad põlved, mõnda aitab stress hoopis keskenduda ...
Posted: Tue Mar 24, 2009 14:01
by Ropka
Järgmise auto valikul siis arvesta ka seda, et sul on pere ja sul on ka hobi. Mina nii tegin ja täna võin kahemeetriseid lennukeid 3 tk autosse panna kui vaja (põranda peale, üksteise otsa mahuks 15

)
Autosid, mida oleks tahtnud, oli palju, aga ostsustasin just ruumi kasuks, kuna tänapäeva autodel kahetsusväärselt tagumised istmed enam kokku ei käi ja nende tagune sein on täisehitatud(sedaanid). Otsustasin paljukirutud universaalse auto kasuks, aga paistab, et kirujatel on alati kiruda ka tühjast kohast.
Mitteettenähtud meetodil lennukeid maandades tekitatud kahjustusi on võimalik muidugi parandada, iseasi kas jätkub kannatust ja tahtmist. Käsitsi on nad ometi tehtud ju, mis siis need mõned pulgad ja ribid siis uuesti teha on. Puidu jätkamine on lihtsamast lihtsam ju.
Kui on kallis lennuk (nii enda jaoks, kui ka hinna poolest), tasub vähemasti proovida parandamist, aga põllult tuleks kõik pilpad kokku korjata, nende järgi saab uued tükid valmistada. Päris tühjast kohast midagi ehitada, kui näiteks pool keret puudu on, siis on jah raske.
Siiski iga parandamisega kipub lisakaalu tekkima.
Aga üldiselt ei maksaks üldse mõelda allakukkumistele kogu aeg. Kui seda omale kogu aeg sisendada, siis juhtub see veel varem kui arvatagi oskad. Iga asi, mis ikkagi lennuki kujuga on ja tasakaalud paigas, see ikka lendab ka ju, kui tahta.