Page 1 of 1

toss

Posted: Wed Feb 25, 2009 0:59
by imm
äkki keegi oskab rumalale inimesele :shock: seletada täpselt ,mis moodi töötab niinimetatud tossupump ,ehk siis mida on selleks vaja, et selline agregaat bensukale külge pookida. olen aru saanud, et mingi spets pumbaga pihustatakse mingit eri segu kuuma sumpsi ja nii see suits tekib. veel olen kuulnud, et kasutatakse suisa diiselkütet suitsu saamiseks. tean, et siin meie maal on osad kaasvõitlejad selliste asjadega juba tegelenud ja ka seega lähemalt tuttavad.
ehk mõni lahke inimene annab nõu värvib roheliseks ja ...
seletage ,mis moodi pump sisse lülitatakse? saan aru, et tegemist vabasse kanalisse mineva mingi lülitiga. kas selline asi ka ise põlve otsas ja käepäraste vahenditega teostav on? või äkki on kellegil üle? kusagil lennukil ,mida müüdi oli see vist küljes.
vabandan tagantjärgi pika ja segase jutu pärast, ehk keegi sai siiski aru. :)
ette tänades
imre

53800929
imre.peenema@mail.com

Re: toss

Posted: Wed Feb 25, 2009 9:09
by cuprum
Eks "praktikud" (kes ise teinud) ärkavad hiljem ja kommenteerivad täpsemalt. Mina, kui "teoreetik" kiren siis niipalju, kui ise tean ;)

Yep, üldjoontes on Sul õigus. Toss saadakse, juhtides mingi õlilaadne ollus (diisel, isegi mingi taimeõli,...) mootori väljalaskesse. Mida kuumem see väljalase on, ning mida pikemalt õli seal sees "praeb", seda parem.
Eelpoolnimetatud juhtimiseks võib kasutada nii spets pumpa, kui ka kasutada tavalist sumpsi rõhuga liigutamist. Viimase korral tuleb loomulikult jälgida, et surve ja sissevool oleksid sumpsi õigetes kohtades - oli vist Bernoulli seadus, mis kirjeldas vedelike-gaaside rõhumuutusi erineva diameetriga torudes. Jälgida tuleb ka seda, et see "solk", mis suitsuks peaks muutuma ei satuks surveosa kaudu kütusepaaki. Mootor sõõks ta võibolla veel isegi ära, aga tüüpiline metanoli silikoonvoolik kipub diisli peale ära lahustuma.

Vaba kanalit tossu juhtimiseks läheb Sul tarvis niikuinii, kui ei kavatse just kogu aeg (mootori käivitamisest kuni õli lõppemiseni) tossava lennukiga aega veeta. Lisaks on kasulik klappi/pumpa miksida kokku gaasihoovaga, et tagada enam-vähem optimaalne kogus tossuainet (olen lugenud soovitusi alla poole gaasi üldse mitte tossutada).

Niipalju siis teooriast, milles me kõik ilmselt hästi kõvad olema ;)

Posted: Wed Feb 25, 2009 9:52
by imm
tegelikult bensukal seda paagi survestamist ju ei toimu nii, et pole ilmselt vaja ka põdeda mootorisse sattuda võimaliku solgi pärast. samas mõte kasutada siiski sumpsi survet antud juhul siis surve tekitamiseks tossuaine paaki on muidugi ehk isegi täiesti kasutatav?
samas oleks vaja välja mõtelda klapisüsteem :roll:

Posted: Thu Feb 26, 2009 0:52
by frank 40
Noh praktik siis räägib! :oops: Kasutasin lühikest aega ühel bensiini jõul liikuval 1/6 skaala monstril. Ühekambriliselt sumpalt kõige laiemast osast surve nn lisapaaki. Vahele oli paigaldatud tavaline kraan,(mingilt kaherattalise võrri oma oli vist) mida liigutas üks lisa servo, vastuvõtja kolmas kanal. Sisse välja ja rohkem polnud vaja. Lisapaagist segu juhtisin väljalaske pikendusele, see oli mõõtmisel kõige kuumem. Ja tossas kui kurat, tahtis lausa hinge matta. Proovisin diiselkütusega aga tulemus polnud eriti kiita. Alles siis kui üks tark tõi mingi segu mida tänapäeval muusikud ja teatrid lavadel kasutavad, tossu tegemiseks oli tulemus muljetavaldav. Sai veel proovitud erinevaid värve tossu, aga nende hais tahtis ära lämmatada(roheline meenutas seda kui jalutad mööda sigalat). Tegu on glütselini ja diiselkütuse seguga 50% kumbagi, Värvained aga pärinesid teatrist. Nende puhtuses võis kahelda(tervisele muidugi). FR

Posted: Thu Feb 26, 2009 10:15
by imm
oskab ehk keegi rääkida
midagi erinevate õlide segudest täpsemalt, milles tossu tekitada?
kusagilt väljamaa foorumist lugesin, kuidas oli
kasutatud mingit beebiõli segatuna 5% diisliga. :roll:

Posted: Thu Feb 26, 2009 13:07
by Ropka