Page 1 of 1

Suur elektriline plaaner + sisepõlemismootoriga ülatiivaline

Posted: Mon Mar 09, 2009 10:11
by tpita
Tervitused!

Ma pole mudellennundusega 15 aastat tegelenud ja vanasti tegelesin vabalennu mudelitega. Tahan sellel kevadel ja suvel põhjalikult suurte lennukite ehitamise (huvitavamad konstruktsioonimeetodid) ja lendamisega tegeleda. Vigurlend ei huvita, vaid huvitavad planeerimine ja stabiilsed suured mootoriga platvormid.

Konstruktsiooni mõttes ei huvita väga vahtplast, vaid pigem puit, klaas- ja süsinikkiud.

Kavatsus on esimesed kaks mudelit osta - konstruktsiooniga tutvumiseks ja lendamise õppimiseks. Mulle soovitati alustada suurest plaanerist ja seejärel natuke kiiremast lennukist. Mulle on abiks kogenud mudellendur, et esimesed sammud juhendamise all kätte õppida.

PLAANER

Suure elektrilise plaaneri jaoks tundub, et siin soovitatakse väga Easy Gliderit. Kas alustuseks on suuremaid mudeleid ka soovitada?

Ma vaatasin muuhulgas Hobby Citys ASW28 http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/ ... 9.6in)_ARF ja DG-1000 http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/ ... 102in)_ARF poole, aga ma ei tea kui hästi nad mulle sobivad. Tundub, et tiivad on enamusest raskusest kõrgemal. Aga kui keegi oskab midagi nendega lendamise raskuse kohta arvata, siis andke teada.

SISEPÕLEMISMOOTORIGA MUDEL

Ma kokkuvõttes liigun sisepõlemismootorite peale. Seega võiks teine lennuk olla samuti sisepõlemismootoriga. Selle osas on foorumis vähem juttu olnud ja enamus sisepõlemismootoriga suuremaid lennukeid on kesk- või alatiivaga. On soovitusi?

Posted: Mon Mar 09, 2009 12:12
by [J]
Cularis on suurem:
http://www.multiplexusa.com/downloads/M ... ris_sm.wmv

Need unitedhobbiesi kitsa tiivaga ja stap kiilu otsas on minu meelest saast (algajal saba kiilu eest pooleks esimesel päeval).

Elektrimootor ületab kolbmootorit kaasajal igas asendis. 50 tunniseid lende muidugi ei saa ja valima peab ikkagi ise.

Siin üks Eestis 21 tundi lennanud kolbmootoriga plaaner:
Image

Posted: Mon Mar 09, 2009 13:01
by Kuno
parim alustuseks on selline lennuk:
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album57

kui elu eesmärgiks on mootorlend.Taoline lennuk lendab suhteliselt ise,on lihtsa ehitusega ja avariide puhul lihtne parandada.Hiljem,kui juba käsi kindlam,võimaldab ka lihtsamaid vigurlennu elemente harjutada.Üldiselt on praktika näidanud,et taolise lennukiga saab kohe esimesel korral koos vähe kogenuma sõbraga lennata.
Klaasplastist plaanerid on alustuseks natuke haprad - raskemad maandumised murravad saba maha ja nad on suht kiired.Ka läheb algul elektriplaaneri soetamine kulukamaks.Remont peale avariisid on keeruline ja mõnikord isegi mõttetu.

Posted: Tue Mar 10, 2009 11:48
by Ervin2
plastikkere ja kitsas tiib(poolkoopia) ei ole kindlasti stabiilne platvorm,küllaga aga saad adrenaliinilaksu ja palju parandamist.
lendavad ilusti suure tuulega,on kiired ja muidu efektsed vaadata.
vaata: http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album39
Mul on endal Discus CS.

vaata kindlal pilgul euroopa tootjate poole,reichard,topmodelCZ ja palju muud,poodidest Staufenbiel ja Schweighofer
klassikalise konstruktsiooniga odavatest mudelitest on eestis ilma teinud "elipsoid ja "champion" või seda tüüpi mudelid.

ise lendan praegu Condor2,5 ja Proxima II'ga,vahtiib kaetud balsaga ja klaasriidest kere,olen ülimalt rahul.

Hetkel käsil ka suurem mudel - Last Down 3XL,nn vaese mehe TRAGI.

Vaata: http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album95

Muidugi kõige parem oleks ,kui on eelnevaid kogemusi,kohe hea ja kallis ja kodumaine - TRAGI.
jääb ära palju mõtetuid otsinguid ja raharaiskamist.

Elektri suhtes olen eelkõnelejaga nõus - pole enam mudellenuvaldkonda kus elektrimootor ilma ei teeks.
Alguses ehk pisut kallim,aga väga võimas,puhas ja mugav.

Posted: Tue Mar 10, 2009 15:48
by tulnuk
Ervin2 wrote:Muidugi kõige parem oleks ,kui on eelnevaid kogemusi,kohe hea ja kallis ja kodumaine - TRAGI.
jääb ära palju mõtetuid otsinguid ja raharaiskamist.
Varsti peaks olema ka uuesti Tragi 801'st elektriversioon saada.

Posted: Tue Mar 10, 2009 19:06
by Ervin2
Suur ülatiivaline mootorlennuk - Graupner Trainer 182.
Kui huvi on võta ühendust,uhiuus,lendamata,müün koos kõigi asjadega,puudu on ainult raadio.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album94

Posted: Tue Mar 10, 2009 19:44
by [J]
ei huvita väga vahtplast, vaid pigem puit, klaas- ja süsinikkiud
Sellised on ka siin:
http://www.hyperflight.co.uk/products.a ... c+Kits+F5J
Neid ei kannata muidugi paariks lennuks osta ja asi tasub ära piloodile, kellel lennuk 5 aastat vastu peab.
Vabalennu süsiplastlennukid võistlemiseks on samas hinnaklassis:
http://w-hobby.com/?p=Price

Posted: Wed Mar 11, 2009 9:26
by tpita
Otsustasin plaaneri osas Easy Glideri kasuks. Otsin nüüd mõne veebipoe, kust selle kõige kiiremini Eestis usaldusväärselt kätte saaks.

Sisepõlemismootoriga trainerit otsin veel - tüüpide soovitused selles osas on abiks olnud, tänud. (elekter vs sisepõlemismootor - mul tuleb sinna otsa raske ja pika õhus püsimise vajadusega lennuk, elektrimootor on seal hinna ja muude parameetrite poolest ebapraktiline)

Posted: Wed Mar 11, 2009 11:05
by Submarin
http://www.modellhobby.de/Models/Modelp ... &c=38&p=38

Lennuk koos mootoriga! Paremat ja odavamat trainerit mina ei tea :)

169,00 € ~ 2700.-

Posted: Wed Mar 11, 2009 20:53
by martc
[quote="tpita"]Otsustasin plaaneri osas Easy Glideri kasuks. Otsin nüüd mõne veebipoe, kust selle kõige kiiremini Eestis usaldusväärselt kätte saaks.


Et siis minagi kaalusin aasta tagasi vahuplaaneri ostu, määravaks sai see video http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=763290 ,paigaltatud vähe overkill set ja sai väga hea :D

Posted: Wed Mar 11, 2009 22:29
by Ervin2
Sisepõlemismootoriga trainerit otsin veel - tüüpide soovitused selles osas on abiks olnud, tänud. (elekter vs sisepõlemismootor - mul tuleb sinna otsa raske ja pika õhus püsimise vajadusega lennuk, elektrimootor on seal hinna ja muude parameetrite poolest ebapraktiline)
Nagu ma aru saan peab su masin kandma suurt koormat ja püsima õhus kaua,
sa peaks siis vaatam mingi suurema tiivaulatusega ca 2M (PIPER,Beaver ja muud) ja enam ülatiivalise poole,ja elekter poeleks üldse paha variant.
Eelisteks ehk see,et mingitel lennuhetkedel võiksid mootori välja lülitada ja planeerida,hiljem jälle sisse lülitada,kolbmootori puhul see võimalus puudub.
Pika lennu ajal tarbib töötav mootor pidevalt kütust,järelikult peab teda palju kaasa olema,see võtaks aga suure osa kasulikust ruumist ja kütuse vähenedes hakaks ka mõjutama lennuomadusi(masin jääb ikkagi mitmete sadade grammide võrra kergemaks).
Elektrika kaal koos akudega on aga konstantne ja akude tühjenemine lennuomadusi otseselt ei mõjuta.
Kaasaegsed Lipod on võimsad ja kerged,suurema mudeli pardale võib paigaldada päris suure võimsusvaru ja jääb ruumi ka veel muule varustusele.
Heasti planeeriv elektrikaga varustatud suur mudel võib õhus püsida pool tundi ja enamgi veel.

Samaks otstarbeks võiks kasutada ka suurt ca 3-3,5M elektriplaanerit,suure akuga ca 30min mootori tööaega,mida kasutad ainult tõusudeks,ma arvan et selle külge võid riputada ka ca 500-700g kasulikku koormat.