Täpsus lennukiehituses (kolmainsus kiil, tiib, stabikas)
Posted: Sat Apr 11, 2009 21:17
Käsil esimene nö peaaegu valmis lennuki kokkupanek ja pisut mures stabilisaatori, kiilu ja tiiva risti/paralleeli ajamise lubatud veas.
Tegemist 1440mm tiivaulatusega ülatiivalisega.
Ühesõnaga, püüdsin netist ja siitsamast foorumist otsida vihjet, kui suur võib olla kõikumine/viga, et lennuomadusi otseselt ei mõjutaks. Ei leidnud, nii et ehk oskab keegi suunata?
Konkreetsel juhul põhiküsimus stabika ja esitiivaga -- 51cm pikkune stabikas tundub olevat esitiivaga võrreldes 1cm erinevusega (ühes otsas 0.5cm üles, teises otsas 0.5cm alla). Mõõtmismeetod oli selline, et panin lennuki maha nii, et esitiib oli millimeetri täpsusega põrandaga paralleelne -- ja siis lihtsalt mõõtsin kolmnurgaga stabika mõlema otsa kõrgused maast.
Olen püüdnud jõudumööda täpsemaks ajada, lihtsalt paari viimast "lõpumillimeetrit" on paras tüütus paika saada ja jäin mõtlema, et ehk pingutan üle. Kuna lennukogemus praktiliselt olematu, siis tahaks enne esimest lendu vähemalt tehniliselt lennuki lendavaks ehitada.
Tegemist 1440mm tiivaulatusega ülatiivalisega.
Ühesõnaga, püüdsin netist ja siitsamast foorumist otsida vihjet, kui suur võib olla kõikumine/viga, et lennuomadusi otseselt ei mõjutaks. Ei leidnud, nii et ehk oskab keegi suunata?
Konkreetsel juhul põhiküsimus stabika ja esitiivaga -- 51cm pikkune stabikas tundub olevat esitiivaga võrreldes 1cm erinevusega (ühes otsas 0.5cm üles, teises otsas 0.5cm alla). Mõõtmismeetod oli selline, et panin lennuki maha nii, et esitiib oli millimeetri täpsusega põrandaga paralleelne -- ja siis lihtsalt mõõtsin kolmnurgaga stabika mõlema otsa kõrgused maast.
Olen püüdnud jõudumööda täpsemaks ajada, lihtsalt paari viimast "lõpumillimeetrit" on paras tüütus paika saada ja jäin mõtlema, et ehk pingutan üle. Kuna lennukogemus praktiliselt olematu, siis tahaks enne esimest lendu vähemalt tehniliselt lennuki lendavaks ehitada.