Page 1 of 1

Vaidtiib valmis !

Posted: Thu Apr 16, 2009 22:39
by Einar Ridalist
Tartus valmis Peep Laugu poolt ehitatud vaidtiib. Aega kulus üle kümne aasta ja tuleb imetleda mehe sihikindlust !
http://www.purilend.ee/node/3383#comment-5194

Posted: Fri Apr 17, 2009 10:30
by Kuno
Peebu kümnendipikkune töö on läbi ja valminud on kahemootorile vaidtiib
vaatasin pilte,aga ei näinud mootoreid.Kas on kere sisse tõmmatud?

Posted: Fri Apr 17, 2009 20:55
by Einar Ridalist
Mootorid on kere sees. Asi tasub vaatamist, sest ehitatud on väga korrektselt, visuaalselt hea vaadata. Iseküsimus on see, kuidas ta õhus käituma hakkab.

Posted: Fri Apr 17, 2009 21:00
by lauri
Päris tõsine ettevõtmine. Küll aga hirmutab see, miks peaks õhus käitumine küsimusi tekitama?! See asi võiks ja peaks ju kindlalt paigas olema :?

Posted: Fri Apr 17, 2009 22:01
by Einar Ridalist
Leedu Prienai tehas valmistas ameeriklaste tellimusel - rahastamisel seeria vaidtiibasid Genesis: http://www.youtube.com/watch?v=efaHOnSDx-w
Kiilu otsas on väike stabilisaator, üks piloot unustas paigaldada selle stabilisaatori kinnituspoldi ja hukkus. Kui Peebu vaidtiival tõsta kere kohale ülesse kaks mootorit, siis kuidas ta käitub ?

Posted: Fri Apr 17, 2009 22:13
by [J]
Usun, et tuleb teha vähemalt 3-4 meetrise tiivaulatusega täpne RC mudel ja testima peab kogenud piloot. Päris lennuk on alati natukene stabiilsem ja sellega teha saab enamasti ainult ühe vea.

Posted: Sun Apr 26, 2009 15:02
by seriff
2005 nägi asi selline välja ja näha ka mootorid.
http://www.purilend.ee/v/users/alari/Va ... ?g2_page=1

Posted: Thu Apr 30, 2009 23:42
by Einar Ridalist
Ülenurme lennuväljal toimub saate Eesti nokitseb salvestus sel laupäeval, kus pannakse kokku Peebu vaidtiib ja saate oma silmaga asja näha. Kellaaega ei oska veel öelda.

Posted: Sun May 03, 2009 22:39
by Einar Ridalist

Posted: Sun May 03, 2009 22:45
by mart63
Esmalennust video kohustuslik! :)
Kas mootorid miskid voolundajad ka ümber saavad?

Posted: Sun May 03, 2009 23:40
by Einar Ridalist
Voolundajaid ei tule kindlasti. Lendamisele eelnevad ruleerimised töötavate mootoritega, pukseerimine autoslepis jne. Laiast maailmas on tekkinud elav huvi aparaadi vastu. Kuuldavasti on mingi lennundusmuuseum pakkunud Peebu vaidtiiva eest umbes 2 miljonit krooni, ei tea, kas ka tõsi jutt.

Posted: Mon May 04, 2009 12:05
by mart63
Miks siis kohe kindlasti ei tule voolundajaid?

Posted: Mon May 04, 2009 12:55
by cuprum
mart63 wrote:Miks siis kohe kindlasti ei tule voolundajaid?
Hmm, kas mitte enamuse lennuajast mootorid nagunii tiiva sees "varjus" ei istu ;)

Posted: Mon May 04, 2009 20:42
by Einar Ridalist

Posted: Mon May 04, 2009 20:54
by Keks
Vägev ettevõtmine, ootan ei jõua ära oodata millal seda õhus näha saab :) Käisin ka laupäeval ülenurmel uudistamas aga ei näinud seal kedagi kahjuks, mis kella paikku see filmimine toimus seal?

Posted: Wed May 27, 2009 9:32
by Ropka
Mul õnnestus eile seda lennumasinat oma silmaga ka näha.
Uhke värk
Seda lendamas näha oleks päris vahva.

Posted: Wed Oct 28, 2009 9:54
by Einar Ridalist
Lendab !
http://www.youtube.com/watch?v=h6GWK0l7pCg
Järgmisel kevadel proovime lennuki taga lendu tõsta.

Posted: Wed Oct 28, 2009 11:04
by lauri
Vägev! Õige hetk ingliskeelne pressiteade välja anda :roll:

Posted: Wed Oct 28, 2009 15:01
by Marek
Õnnitlused! Loodetavasti lendab ka mootoritega sama kenasti.

Posted: Thu Oct 29, 2009 0:43
by arne
Hmm. Ette oli mingi "riiul" monteeritud. Kas ajutiselt, katsetamise ajaks?

Arne

Posted: Thu Oct 29, 2009 10:09
by tulnuk
Kõlaka kohaselt on see esimene "stabilisaator" osaliselt Tragi mudellennuki tiib.

Posted: Thu Oct 29, 2009 19:54
by Einar Ridalist
"Riiul" on jah ajutiselt ette pandud, tragi ? kannatas 120 km/h kenasti ära.

Posted: Thu Oct 29, 2009 20:02
by arne
See on päris huvitav - kas selline abistabilisaatori kasutamine on vaidtiibade esmalendudel tavapärane võte?

Huvitav, mis sorti katsetusi veel plaanis on?

Arne

Posted: Fri Oct 30, 2009 17:00
by Einar Ridalist
Lähipäevil minnakse leetu Prienaisse, kus LAKi purilennutehase katselendur proovib lennuki taga tõusta.

Posted: Mon Aug 30, 2010 19:48
by Einar Ridalist
Reedel katsetati vaidtiiba Ülenurme lennuväljal Wilga 35a slepis, Wilga eraldus maast kiirusel 90 km/h, Peep aga kiirusel 110 km/h. 1 meetri kõrguselt käis vaidtiib vastu lennurada, purunesid mõlemad telikud, siis haakisid mõlemad õhusõidukid end köiest lahti ja vaidtiib kerkis 4-5 m kõrgusele. Toimus kiiruse kaotus ja prantsatas alla, parem tiib murdus otsast kuskil paari meetri kauguselt. Piloot Peep aga viibib Tartu haiglas nimmelüli murruga. Midagi tõsist Peebuga ei ole ja eks aeg näitab mis edasi saab.

Posted: Mon Aug 30, 2010 20:51
by ak
Hei,

kehv lugu. Selline asi vist võtab katsetamisisu mõneks ajaks.
Oli see esimene kord lennuki slepis tõusta?
Kas on ka mingeid teooriaid, et miks see juhtus?

AndrusK