Page 1 of 3

E-Flite Blade mCX

Posted: Sun May 10, 2009 11:14
by JazZ
Tegin eraldi teema, sest tegu pole ei 3 kanaliga ega ka odava kopteriga, arutaks siin natuke.

Kuna ma laen oma mCX'i akusid "korraliku" laadijaga ja näen palju neisse sisse läheb, siis on tekkinud teatud küsimused. Kasutan puldil taimerit mis on pandud 5 minuti peale (mõtlesin et hoian akusid), aga selle 5 minutiga kasutan ma akust juba peaaegu 80% (umbes 85mAh'i). Samas V on alles kõrge, laadima pannes 3.7-3.8V. Seega mulle tundub, et nende akude mahtuvus on suurem kui neile peale kirjutatud. Mis on Teie kogemused? Lennuaeg? Palju akusse tagasi läheb ja pinge peale lendu?

Veel huvitavaid asju mis ma teada olen saanud:
Kaasas olev laadija laeb peaaegu 3C'ga :| Huvitav kaua see lipo nii kestab?
Välismaal on inimesed igat pidi modinud seda väikest kopterit, et ta kiiremini lendaks. Mina küll hetkel põhjust seda teha ei näe, aga on keegi teinud seda eestis?
Väidetavalt liigub ta "päris" saatjat kasutades palju paremini kui kaasas oleva saatjaga. Ei oska ka eriti kommenteerida, sest pole originaal saatjaga lennanud, aga see võib olla ka põhjus miks ma ei näe vajadust teda modida?

Posted: Sun May 24, 2009 13:43
by ints
Kust Sa norm laadijaga laadimiseks pistikuotsa said, tellisid eraldi või?

I.

Posted: Sun May 24, 2009 17:01
by JazZ
ints wrote:Kust Sa norm laadijaga laadimiseks pistikuotsa said, tellisid eraldi või?

I.
Hetkel laen väikeste kroko otsikutega (Kui aku on pildiga enda poole, siis ülemine klemm on miinus)
Aga tellisin juba ka mingi portsu neid pistiku otsi mis aku otsa sobivad, nii et varsti saab korraliku laadimis juhtme teha...

Mul kopteriga juba 49 lendu tehtud (kahe akuga) ja endiselt lendab nagu uus, nii et ma olen endiselt üllatunud selles vidinas. Hoolimata sellest et olen ka tuttavatele proovida andnud ja on olnud paar päris kõva matsu, pole mitte üks asi veel katki läinud.

Testimise mõttes laen ühte akut originaal laadijaga ja teist korraliku laadijaga (0,1A'ga).

Posted: Mon May 25, 2009 12:15
by PeepK
igavesti kift putukas, mul kodus suures toas kogu mööbel juba nädal aega seinte äärde lükatud :)

pidin puldi kallal natuke vägivalda tarvitama. nimelt kasutan gaasi tagurpidi (gaas maas on üleval, gaas põhjas all) ja peale paari akutäit loobusin üritustest reflekse muuta. kõikidel teistel kanalitel peale gaasi on reversi võimalus olemas. aitasid skalpell ja jootekolb.

oleksin huvitatud sellest pisikest pistikust.

PeepK

Posted: Mon May 25, 2009 12:44
by JazZ
Oot misasja? Gaas oli originaal puldil tagurpidi?
Ja miks Sa arvad et gaasil ei ole revese võimalust? Hoia Trottle Trim nuppu üleval või all pulti sisse lülitades ja ära enne lahti lase kui piiksuma hakkab.

Posted: Mon May 25, 2009 15:35
by PeepK
ei-ei gaas oli puldil õigetpidi st alt-ülesse. lihtsalt mina ise olen harjunud kasutama gaasi teistpidi st ülevalt-alla. igal juhul minul gaasi reverse ei õnnestunud trimmi nuppudega, piiksub küll aga teistmoodi kui teiste kanalite puhul. ja kui lugeda manuali siis seal ei mainita ka et see meetod gaasi puhul töötaks.

Posted: Mon May 25, 2009 17:23
by JazZ
Oled harjunud gaas tagurpidi... huvitav mõte :D Kus selline harjumus tuli? Lendad tagurpidi koguaeg?

Püüan meeles pidada ja annan teada kui need pistikud kohale jõuavad.

Posted: Fri Jul 03, 2009 21:40
by JazZ
Aku laadimiseks vajalikud pistikud nüüd kohapeal olemas.
http://www.fasthobbies.eu/pistik-koos-j ... -2069.html

Posted: Sun Jul 05, 2009 12:44
by ints
Mulle ka üks pistik, äitähh ;-)

Posted: Sat Jan 02, 2010 20:41
by jyri1234
Mul on üks väike probleem oma Blade mCX'iga.
Isegi kui ette kallutamis trim on ette poole lõpus, tahab kopter ikkagi taha poole kalduda.
Ei tea kohe üldse mis teha.
Ise ka ei saa aru et midagi valesti oleks kopteril :(

Preagu avastasin et külgedele kallutamisega ka sama.
Paremale poole kaldub rohkem isegi kui trim vasakule poole on lõpus :(

Kui keegi aru ei saanud, võin teha kopteri lennust video ka.

Posted: Sat Jan 02, 2010 21:10
by JazZ
jyri1234 wrote:Mul on üks väike probleem oma Blade mCX'iga.
Isegi kui ette kallutamis trim on ette poole lõpus, tahab kopter ikkagi taha poole kalduda.
Ei tea kohe üldse mis teha.
Ise ka ei saa aru et midagi valesti oleks kopteril :(

Preagu avastasin et külgedele kallutamisega ka sama.
Paremale poole kaldub rohkem isegi kui trim vasakule poole on lõpus :(

Kui keegi aru ei saanud, võin teha kopteri lennust video ka.
See on nii peale alla kukkumist või siis oli kohe uuest peast nii?
Trim on ikka selleks et kohapeal hõljumine paika panna. Üldjuhul mCX ei vaja üldse trim'i, kui üldse, siis ainult saba oma.
Kui see probleem tekkis Sul peale tugevamat allakukkumist, siis ma pakuks et swashplate on lihtsalt lahti vajunud. Probleemi ahendamiseks suru see uuesti kokku.

Posted: Sat Jan 02, 2010 21:41
by prosper
Just tahtsin kirjutada aga JaZZ jõudis ette. :) :) Aga kui ei ole see probleem on võimalik asjad ise paika panna (kui võimalik kasuta neid kes ennem on seda teinud).Sama kehtib mSR kopteriga http://www.youtube.com/watch?v=60dx2U1g ... 35&index=7
Aga ütlen veelkord et tehases pannakse need üsna hästi paika ja putitades ise ole ettevaatlik linkide ära võtmisega .

Posted: Sat Jan 02, 2010 23:34
by jyri1234
Kohe alguses ei olnud nii tõesti :oops:, aga vahepeal hakkas kopter jälle normaalselt hõljuma ja nüüd tahab ikka taha liikuda (ja küljele ka muidugi).

Trim on jah kohapeal hõljumise paika panemiseks, aga kopter ei saa ju kohapeal hõljuda, kui ta taha liigub :D (ja küljele)

Seda swashplate asja ma kardan et ei oska ja videost ka väga aru ei saanud :( (see video oli üldse kuidagi väga udune ja kähku tegi see mees seda asja)



Preagu võtsin korpuse maha kopterilt ja vaatan et kui näiteks ette-taha kallutamis kangi lükata ette, tõuseb see varras palju vähem üles, kui taha vajutades teine varras.
Sama on ka külgedega. (ega ma ei tea, äkki peabki nii olema)
Äkki keegi annaks nõu kuidas seda probleemi parandada (punkt-punkti haaval)

Posted: Sun Jan 03, 2010 11:40
by JazZ
jyri1234 wrote:Preagu võtsin korpuse maha kopterilt ja vaatan et kui näiteks ette-taha kallutamis kangi lükata ette, tõuseb see varras palju vähem üles, kui taha vajutades teine varras.
Sama on ka külgedega. (ega ma ei tea, äkki peabki nii olema)
Äkki keegi annaks nõu kuidas seda probleemi parandada (punkt-punkti haaval)
Oda nüüd natuke...
Kui Sa liigutad paremat kangi üles-alla, siis peaks liikuma ainult 1 servo üles-alla.
Sama kangi vasakule-paremale liigutades peaks liikuma teine servo üles-alla.
Kui Sul on pandud mingit trim'i, siis ta tõenpoolest liigub vähem ühes suunas.
Ma üldiselt usun et see ka on nii ja Sinu probleemi kirjeldus oli natuke mäda.

Ma endiselt usun, et kogu probleem on selles, et swashplate on lahti tulnud. Katsun teha pildi, et Sa aru saaksid millest ma räägin.
Kõik trim'id pane keskele. Trim'i nupule korduvalt vajutades, kui ta jõuab keskele, siis ta teeb pikema piiksu.

Posted: Sun Jan 03, 2010 11:53
by JazZ
Pildil siis mCX'i swashplate mis on lahti vajunud
Image


Punane nool näitab seda kohta mida Sa vaatama pead. See vahe peaks olema umbes 0,5mm. Tõenäoliselt on see Sul suurem, nagu sellel pildilgi. Probleemi lahendamiseks ei pea Sa tegema muud kui selle uuesti kokku suruma.

Loodan et nüüd Said aru ja see lahendab Su probleemi. Trim'id pane ka kindlasti nulli uuesti!

Posted: Sun Jan 03, 2010 14:35
by jyri1234
Hakkas normaalsemalt lendama küll! Panin aku laadima nüüd ja vaatan kuidas täis laetud akuga lendab (praegu sain ainult korraks õhku tõusta).
Aitäh!

Posted: Sun Jan 03, 2010 15:35
by prosper
Ka see et aku tühjenemisel tuleb kohendada rudderi trimmi.Nii on ka Lamadel.Kogemuste saamisel võimled juba kangidel selle vea ära sest tülikas on sättida kogu aeg.

Posted: Sun Jan 03, 2010 16:04
by jyri1234
Kõik töötab ilusasti!

Posted: Sun Jan 03, 2010 16:53
by JazZ
jyri1234 wrote:Kõik töötab ilusasti!
Siis on tore.

Akust veel nii palju, et kui kopteri tuluke juba vilgub, siis ei tohi enam lennata üritada, muidu piinad aku ära.

Mina lendan taimeriga ja kuna ma akut selle pärast liiga tühjaks ei lase, pole ma ka saba ära ujumist täheldanud.

Posted: Sun Jan 03, 2010 17:46
by jyri1234
Seda ma ei teadnud et täiesti lõpuni lasta ei tohi.
Muidu kui tuli hakkab vilkuma ma korraks tõusen veel õhku..

Saba kohta niipalju, et päris täpseks teda trimmida ei saa (nii et saba kummalegi poole ei pööraks üldse), kuid saab peaaegu.

Jazz, palju ühe aku eluiga on?
Mingi päev just mõtlesin, et ostaks veel ühe aku. Siis ei pea ennem poolt tundi ootama kui jälle lennata saab :)
Ega sa ei tea, kas Tartus kohapeal müüb keegi Blade akusid või on mõtet fasthobbies'ist tellida?

Posted: Sun Jan 03, 2010 18:53
by JazZ
jyri1234 wrote:Seda ma ei teadnud et täiesti lõpuni lasta ei tohi.
Muidu kui tuli hakkab vilkuma ma korraks tõusen veel õhku..

Saba kohta niipalju, et päris täpseks teda trimmida ei saa (nii et saba kummalegi poole ei pööraks üldse), kuid saab peaaegu.

Jazz, palju ühe aku eluiga on?
Mingi päev just mõtlesin, et ostaks veel ühe aku. Siis ei pea ennem poolt tundi ootama kui jälle lennata saab :)
Ega sa ei tea, kas Tartus kohapeal müüb keegi Blade akusid või on mõtet fasthobbies'ist tellida?
Saba päris paigale ei peagi jääma, tegu ju rate gyroga (mitte heading hold). Minu meelest hoiab mCX'i saba piisavalt hästi.

Aku eluiga sõltub sellest kuidas Sa temaga käitud. Mul on paar mCX'i akut mida on kindlasti üle 100 korra juba laetud ja toimivad siiani edukalt. Kaua nad veel kestavad? Tõesti ei oska ennustada.

Minu andmetel saab Eestist mCX'i akusid osta ainult Fast Hobbies poest.
Aga hetkel on akud otsas, tellime homme juurde, nii et umbes nädala pärast peaksid kohapeal olemas olema.

Posted: Sun Jan 03, 2010 19:14
by jyri1234
Kas Fast Hobbiesi poest tuleb postikulu vms ka juurde??

Posted: Sun Jan 03, 2010 19:36
by aretaja
siit võid neid pmst kommirahaeest tellida. http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBB ... -V2_1S_10C

Posted: Sun Jan 03, 2010 21:06
by jyri1234
Saatmine veits kalliks ei lähe või?? (tegelt vist mitte, aga kohale jõuvavad küll alles kuu aja pärast)

Posted: Sun Jan 03, 2010 22:31
by JazZ
jyri1234 wrote:Kas Fast Hobbiesi poest tuleb postikulu vms ka juurde??
Postikulu ikka tuleb jah, umbes 15.- krooni kui tavapostiga saata.

Posted: Sun Jan 03, 2010 23:09
by rallikas
jyri1234 wrote:Saatmine veits kalliks ei lähe või?? (tegelt vist mitte, aga kohale jõuvavad küll alles kuu aja pärast)
Hobbycityst peaks 9 akut umbes 20 dollariga saama (see sisaldab ka siis postitust). Aega läheb küll kauem, aga lõppkokkuvõttes väga odav.

Posted: Mon Jan 04, 2010 1:00
by jyri1234
rallikas wrote:
jyri1234 wrote:Saatmine veits kalliks ei lähe või?? (tegelt vist mitte, aga kohale jõuvavad küll alles kuu aja pärast)
Hobbycityst peaks 9 akut umbes 20 dollariga saama (see sisaldab ka siis postitust). Aega läheb küll kauem, aga lõppkokkuvõttes väga odav.
Huvitav, et Fasthobbies'is nii palju kallim on, sest need akud on peaaegu samad ju (odavamal lihtsalt rohkem mAh'e).

Posted: Mon Jan 04, 2010 1:43
by aretaja
kõik vahendajad tahavad teenida :wink:

Posted: Mon Jan 04, 2010 10:05
by JazZ
jyri1234 wrote:
rallikas wrote:
jyri1234 wrote:Saatmine veits kalliks ei lähe või?? (tegelt vist mitte, aga kohale jõuvavad küll alles kuu aja pärast)
Hobbycityst peaks 9 akut umbes 20 dollariga saama (see sisaldab ka siis postitust). Aega läheb küll kauem, aga lõppkokkuvõttes väga odav.
Huvitav, et Fasthobbies'is nii palju kallim on, sest need akud on peaaegu samad ju (odavamal lihtsalt rohkem mAh'e).
E-flite akud on lihtsalt kallimad kui "hiina nänn".
Fast Hobbies müüb E-flite akusid soovitusliku (EU) jaehinnaga. Seega mina ei väidaks et kallilt müüjakse. Paljusid asju müüakse Eestis palju kallimalt kui soovituslik jaehind euroopas...

Sa leiad sealt hobbykingist kindlasti ka Blade'le analoogseid koptereid vähemalt poole soodsamalt... ja kõike muud ka kindlasti. Kusjuures mõned nendest asjadest täitsa toimivad, aga vot leia ülesse need mõned...

Posted: Mon Jan 04, 2010 10:08
by prosper
Ei ehita keegi ettevõtet üles sots.abi jaoks vaid ikka kasumi teenimise eesmärgil. :roll: (seda saavad aru ehk ainult ettevõtjad).On vägagi normaalne kui müümisega kaasneb ka vastutus.Ning alati on ostjal vabadus valida siis kas osta või mitte.Kui keegi peab silmas fasthobbi siis siiani on minul kogemused positiivsed :) Ja ka mudelipoega Kullos :)
Ma ei oska kahjuks kiita teisi kuna pole mujalt ostnud,väljaarvatud minu lemmikpoed Rootsis.
Ja nagu Hiiumaal öeldakse et KALLIS on siis kui kahe käega temalt ümber kinni võtad :)