Page 1 of 1
50cc bensukale elektriline starter
Posted: Sun May 24, 2009 14:10
by tpita
On käsil 50cc-se mootoriga lennuki projekt ja otsime elektrilist starterit. Enamus starterite tehnilisi dokumente viitab nitromootorite kubatuurile või njuutonmeetritele/cm kohta ja tihtipeale tõmbavad võrdusmärgi nitro ja bensuka kubatuurile (näiteks
http://www.sullivanproducts.com/StartersMainFrame.htm).
On kellegil praktilisi kogemusi, et kui suurt elektrilise starterit 50cc mootori jaoks tarvis on?
Posted: Sun May 24, 2009 20:56
by pipercub
Starteriga mootoreid sai nähtud eelmisel aastal AHHAA näitusel Tartus. Eesti UAV.
Posted: Sun May 24, 2009 21:57
by imm
vabandan teemasse trügimise pärast aga küsimus suht sarnane.
kus müüakse või kus kohast saab osta elektristarterit 80cm3 zdz mootorile ja palju see lennuki kaalu suurendab?
hädasti oleks vaja biplaanile veest tõusu ja maandumise komplekt külge keevitada.
Posted: Sun May 24, 2009 23:18
by tpita
Starter pardale on järgmine samm
Mõtlesin esialgu starterit vaid mootori maa peal käivitamiseks (stiilis
http://www.sullivanproducts.com/StartersMainFrame.htm -- see räägib samuti nitro mootori kubatuurist).
Posted: Mon May 25, 2009 7:54
by cuprum
Hindiks võid ju võtta kubatuurid enam-vähem võrdseks, kuigi...
Minu isikliku kogemuse kohaselt "naftamehed" eelistavad käsitsi starti
Tegelikult on põhjus võibolla suht proosaline, nimelt, kui vaatad enamuse bensumootorite kasutajajuhiseid, siis startimis protseduur näeb ette:
....
* Sulge klapp
* Kruti ringi, kuni esimese "pauguni"
* Ava klapp
* Kruti kuni mootor käivitub
Võibolla on põhjus seal, et starter annab nii palju põõrdeid, et toda "first prime"-t on raske tabada.
PS. Kuna ise ei ole "naftaga" mässanud, siis eelpool on oletused ja tegelike kasutajate pajatused täienduseks/paranduseks igati teretulnud
Posted: Mon May 25, 2009 8:24
by Kristjan
pipercub wrote:Starteriga mootoreid sai nähtud eelmisel aastal AHHAA näitusel Tartus. Eesti UAV.
See ei olnud starteriga mootor vait mootor, mille võllil oli generaator...
50cc mootorile piisab Dynatroni starter, mille otsa on konstureeritud reduktor, 2:1, 3:1 või 4:1, mis iganes ülekande suudad leida. Ilmselt kui 12V akut kasutad siis 2:1 ülekanne ei jõua ikka vedada.
Posted: Mon May 25, 2009 8:28
by Kristjan
imm wrote:vabandan teemasse trügimise pärast aga küsimus suht sarnane.
kus müüakse või kus kohast saab osta elektristarterit 80cm3 zdz mootorile ja palju see lennuki kaalu suurendab?
hädasti oleks vaja biplaanile veest tõusu ja maandumise komplekt külge keevitada.
Selline asi on ise väga lihtsasti tehtav. Ühesuuna laager või nö. ühesuunasidur koos kinnitusflantsiga ning reduktor vastavalt elektrimootori pingele ja momendile. Piisab kergest akust, mis suudab hetkelist koormust taluda.
Suured bensiinimootorid on väga lihtsasti modifitseeritavad, kuna neil on igasugu lisavidinatele kinnitusvõimalusi väga palju.
Posted: Fri Jun 12, 2009 2:56
by pipercub
ZDZ 50 starter lehelt
http://zdz.se/shop/:
Kuski on mul ka UAV pildid sarnase starteriga, aga ei suuda üles leida.
Käsistarteril pole mingit mõtet, ettevalmistatud mootor läheb käima poolest propelleripöördest. Probleem on bensiini karburaatorisse saamisega. ZDZ karburaatoril pole käsipumpamise tilu. Minu lennukil on vaja 10-20 lööki avatud gaasisiibri ja suletud rikastussiibriga bensiini sisseimemiseks, seejärel 5 lööki avatud siibritega segu ühtlustamiseks ja seejärel gaas maha ning süüde sisse ja 1 löök käivitamiseks (kui õnnestub
)
Posted: Fri Jun 12, 2009 3:01
by tpita
See pilt näeb huvitav välja, uurin. Tänud.
Posted: Fri Jun 12, 2009 3:06
by pipercub
Posted: Fri Jun 12, 2009 9:51
by Kuno
Arvan,et starter on suht mõttetu bensumootori puhul,kuna käsitsi käivituvad nad väga hõlpsasti.
Ei kujuta ette,kui palju lisab kaalu lennuki pardal olev starter ja kui võimast lisaakut on vaja.Bensumootor on juba oma olemuselt raskem - süütesüsteem ja akud süütele - kui nüüd lisada veel midagi,siis võib lennuki kaal probleemseks muutuda.
Kui ei ole tahtmist tegeleda mootori käivitamisega,oleks äkki mõistlikum vaadata juba elektrimootorite poole - äkki starter pardal koos akudega kaalub samapalju ja maksab ka samapalju,kui elektrimootor mudelile.
Posted: Fri Jun 12, 2009 10:02
by Kuno
Vaatasin huvi pärast järgi - starteriga ZDZ 50 kaalub tehn andmete järgi 2380 gr ja ilma starterita 1350 gr.Nüüd siis veel juurde aku jm. pudi padi - ilmselt teise mootori kaalu korjab rahulikult juurde.Selle numbri üle tasub nuputada - mudel tuleb selle võrra kergem või suurem teha.