Page 1 of 1

küsimus vene MK16 mootori kohta

Posted: Tue Jun 02, 2009 23:00
by MK16
Teema sissejuhatuseks ütleks, et ei tea mudel lennuki mootoritest suurt midagi ja tahaks teilt asjatundjatelt küsida MK-16 russian mootori kohta, mille ma komorkast leidsin :)

pilt siin (netist leitud) : http://modelenginenews.org/cardfile/images/mk16-2a.jpg

Nii palju tean, et tegemist siis kahetaktilise mootoriga eeldatavasti, mis on kompressioon süütega pmst pea aegu nagu diisel.

1. Mis kütusega see tööle läheb ?
2. Kas tõesti ainult kompressioonist tekib plahvatus, või on ka mingi parem soojust juhtiv element ülal otsas ?
3. Mis asi see must "julla" seal silindri jahutuse otsas on ?

Posted: Tue Jun 02, 2009 23:06
by mart63
1. Eeter + kastoorõli, neist esimest pole nii lihtne kätte saada..
2.Süüde toimub vaid survest tekkivast soojusest, nagu auto diiselmootoridki.
3. Selle "julla" all mõtled ilmselt kompressiooni reguleerimis kruvi.

Posted: Tue Jun 02, 2009 23:26
by felch
Eee....kas polnud mitte: eeter (süütab), petrool (põleb, kütus ise) ja kastoorõli (määrib).
MK16 oli suht normaalne mootor, MK12 nagu veidi viletsam. "Parim" selline isend tegi umbes-täpselt 10 tiiru ja siis oli väntvõlli ja kolvi kinnitus murdunud ...
Passi järgi oli tööiga 10 tundi.
Kunagi olid ka võimsad mootorid :) , üks mille nime enam ei mäleta, maksis tervelt 25 rubla (!) ja kasutas juba eelsüüteküünalt.

Posted: Wed Jun 03, 2009 0:02
by Ropka
kas konkreetsest mootorist ei saaks pilti teha?

kui sa varem pole näinud ka kuidas seda käivitatakse, siis tõenäoliselt sa seda ise käima ei saagi

diislil on kapriisne käivitus ja suur oht end vigastada.
igasugused drellid ja muud vurrid unusta ära (see on kõigil esimene mõte, kui käima ei saa)

ma ei teagi kas siin põhjalikku juhendit ongi üldse, kuidas diislit käivitada.
Alustuseks tuleks kütuse komponendid leida, siis võib edasi soovitada

Posted: Wed Jun 03, 2009 0:20
by felch
Noh, nii hull see asi ka ei olnud aga sinise küüne sai esimesel korral kindlasti. Edasipidi jäi meelde ;)
Kui ma ei eksi siis kütuse komponendid segati võrdses vahekorras, Mudelipoed pakuvad ka kütust müüa ning samuti annavad nõu.
Stardiks kinnitad mootori pinki, kütusekraan paar tiiru lahti, imed mõne propi tiiruga veidi kütust sisse ja siis hakkad käivitama. Mina tegin seda lapsepõlves käega, hiljem sai ehitatud paadimootori nööriga starteri sarnane asjandus.
Peaasi on meeles pidada, et tõmbad parema käe 2 näpuga propist täie kiirusega ja käe liikumise tee peab olema lõpuni vaba (käsi ligub selja taha välja). Kui takerdud, saad propiga vasta näppe. See on nati valus. Proovitud.
Esimesel katsel ei käivitu,tavaliselt läheb siis, kui hakkad valvsust kaotama... ;)

Posted: Wed Jun 03, 2009 0:54
by andrias
Terv,
mina panin alati eetrit rohkem(ligi 60%) kuna see aurustus suht ruttu ja jäi lahjaks. Käivitamine jah suht vilets. Enamus karpadel standart:1,5 tiiru lahti ja tuld. Ise ei saand kunagi siukest mootorit laulma :D
Ja must julla on komp. kruvi. Keerad kinni ja 3 tiiru lahti, nii käis mu oma kõige paremini.

Posted: Wed Jun 03, 2009 15:28
by Kuno
Ja must julla on komp. kruvi. Keerad kinni ja 3 tiiru lahti, nii käis mu oma kõige paremini
selle kruvi kinnikeeramisega peab olema väga ettevaatlik - kui keerad liiga palju peale,läheb keps kõveraks ja mootor ei käivitu iialgi.Ei soovita üldse teemaga tegeleda - praegusel ajal on hõõgsüütega mootori kasutamine palju mõistlikum - iseasi,muidugi sportlik huvi,aga arvan,et see käivitumine ei õnnestu,kui pole varem elus kokkupuuteid nende elukatega olnud.Mul endal õnnestus omal ajal käima saada vist mingi kolmas eksemplar.
Kummaline on tõesti,et kaugel veneajal ei olnud eetri saamine mingi probleem - igast küla apteegist võis osta ilma igasuguste piiranguteta - mäletan,et apteeker imestas soovitud koguse üle (tahtsin mingi 10tk 200gr pudelit osta) ja kuulnud,milleks vaja,kehitas õlgu ja palus paari päeva pärast järele tulla.

Posted: Wed Jun 03, 2009 18:47
by MK16
Kuidas töötab kompressiooni kruvi, milline on selle tööpõhimõte ? Silindri ruumala ei muutu ju seda keerates, et kompressioon väheneks.

Pilt mootorist on esimeses postis !

Hmm.... äkki saaks BRAKECLEANERIGA tööle http://www.crcind.com/wwwcrc/msds/UK10437-12.htm :D

Posted: Wed Jun 03, 2009 20:03
by martc
Aga palju oli selle 25 rublalise silindri maht ja mis oli tolle mootori võimsus :?: Tahaks seepärast teada ,et sai isegi neid noore tehniku klaasleti alt vahtimas käidud :wink:

Posted: Wed Jun 03, 2009 20:21
by Ropka
kruvist keerates justnimelt silindri maht suureneb või väheneb (muudab kontrakolvi asendit)

MK 16 on 1,5 cm3, tema järglane oli MK-17, silinder ja spinner punane, välimuselt väga sarnane, mis oli laialt levinud letikaup pea igas linnas

ära seda mootorit kruustangide vahele keera ja igasuguste lahustitega ei ole mõtet üritadagi käivitada

Posted: Wed Jun 03, 2009 20:26
by MK16
sellest mootorist võiks väga hea freesi teha :D

Posted: Thu Jun 04, 2009 0:25
by tarts
Kütuse koostis on 50% eeter, 30% petrooleum, 10% kastoorõli ja 10% mieraalõli. Viimase asemel saab kasutada näiteks kahetaktilise õli.

Posted: Fri Jun 05, 2009 23:58
by Ropka
mul on muideks olemas nii mootori pukk kui ka kütus ;)

Posted: Sat Jun 06, 2009 19:05
by felch
martc wrote:Aga palju oli selle 25 rublalise silindri maht ...
Kas mitte 2,5 kuubikut ? Pead ei anna, palju aega sellest möödas juba...