Page 1 of 1

otsin mootorit

Posted: Wed Jul 01, 2009 12:05
by LendurKaspar
Olen täiesti algaja mudelismi huviline.
Ehitasin endale omapärase helikopteri sarnase aparaadi, mille tiibade diameeter on 0,5 meetrit.
Kuna aparaat on eksperimentaalne ja ei oskaks ka praegu õiget lahendust osta, otsin inimest, kes oleks nõus laenama misiganes tingimustel elektri või vedelkütuse mootorit testimaks, kas ja kuidas ta õhku tõuseb.
Kui Teil on sarnane mootor või teate kedagi, kes võiks aidata, palun kirjutage mulle.
Asukoht: Tallinn

Posted: Wed Jul 01, 2009 18:45
by ints
Täpsustuseks, niiapalju kui ma telefonitsi aru sain - näiteks üks variant oleks LendurKasparil katsetada mingi 450 või õigemini, sellest vast veelgi pisema isendi mootori/regu/akuga?

Aga odavaim variant oleks seotada näiteks Walkera HM 4# kopter (on teine umbes samas mõõdus, võiks ka kaalu võrrelda). Kui eksperiment ei õnnestu, saab selle 120 usd eest ostetud komplektiga ikkagi lennutada... Eraldi mootorit, akut ja regu leida, katsetada jne. kipub ilmselt väga kalliks minema... Kes teab, äkki eBayst saaks sellise veelgi odavamalt.

Google andis:
http://www.helipal.com/walkera-hm-4-hel ... ition.html
PS. Kas sealt ka osta võib ei tea, ei oma kogemust...

I.

PS. Vastava kopteri spets:
1. All-up Weight: 267g (Battery included)
2. Servo: weight 9.1g / speed 0.12sec/60o(4.8V)/ torque 1.1kgf.cm / dimension 22.5*11.8*27mm
3. Transmitter: WK-2401
4. Receiver: RX-2421
5. Gyro: Built-in
6. Battery: 7.4V 800mAh Li-Po
7. Tail Rotor Diameter: 146 mm
8. Main Rotor Diameter: 485 mm
9. Overall Length: 480 mm
10. Tail Motor: 1220FE33
11. Drive Motor: 370SH

Posted: Wed Jul 01, 2009 21:27
by LendurKaspar
Hetkel sain foorumi kasutaja felch käest elektrimootori testimiseks.
Nii, et mootori probleem hetkel lahendatud, tegelen asja putitamisega.

Tänud abi eest.

Posted: Thu Jul 02, 2009 8:18
by cuprum
Hääleke saali tagumistest ridadest piiksub: "Pilte! Pilte!"

Kusjuures päris tõsiselt. Selline iseehitusprojekt on suhteliselt huvitav ning omapärane. Seega kiikamishuvilisi oleks tõenäoliselt rohkemgi, kui see vaikne hääleke ;)

Posted: Thu Jul 02, 2009 9:56
by LendurKaspar
Sorry aga hetkel ei soovi veel asjaga avalikkuse ette tulla, ehk kunagi hiljem. Kui mitte siin siis saates "eesti nokitseb" :lol:

Posted: Thu Jul 02, 2009 10:28
by LendurKaspar
Aga ma küsiks ühe asja kohapealt Te arvamust:

Helikopteri ja lennuki tiivikud pöörlevad hästi kiiresti, aga kui ma ei taha, nii suurt kiirust, võibolla näiteks 50 või 20% pöörete arvust, milliseks peaks siis muutuma tiiva kuju äkki kaare kujuline külgvaates või siis lihtsalt lame(nö jäätisepulk) suurema kaldega? ma saaks ka labade arvu suurendada, kui tavaliselt on ühel tiivikul kaks laba, võiksin neid panna 4 või 6...

Posted: Thu Jul 02, 2009 10:37
by lauri
Kui ise ehitad, siis tee kuidas paremaks arvad. Peamine, et lennumasin piisavalt tõstejõudu suudaks tekitada. Küll aga kipub nii olema, et kui propeller/labad vähegi valesti tehtud, siis langeb selle kasutegur nii, et ühegi mootorisüsteemiga piisavalt tõstujõudu tekitada sisuliselt pole võimalik.

Posted: Thu Jul 02, 2009 11:05
by Marek
Tekstist võib välja lugeda, et aerodünaamikast ja lennundustehnikast sa väga palju veel ei tea. Seega võta ehitamise kõrvale üks korralike nimetatud teadmistega inimene või hakka kõvasti vastavasisulisi raamatuid lugema - parem tee mõlemat. Mina oskan soovitada ennast (lennukool + 8 aastat mudelismi), Cuprumit (väga tugev teooria pea igal alal), Kristjanit (ehitanud igasugu seadeldisi + kopterikunn), Mart (noor geenius ehitaja/konstruktor) ja tegelt on veel paljud ja igal omad spetsiifilised teadmised. Parem olekski kui mitu inimest valid endale abiks.

Posted: Thu Jul 02, 2009 11:54
by LendurKaspar
Jah ma ei tea sellest vadkonnast eriti midagi.
No võtan su siis appi kui nii lahkelt pakud:)

Posted: Thu Jul 02, 2009 16:40
by tulnuk
Võta raamatukogust E. Helme "Mudellend" ja lappa läbi.

Aeglaselt keerleva rootori puhul peaks labade profiil ja kuju olema rootori keskpunktist ja otstest kindlasti erineva kujuga kuna kiiruste erinevus õhu suhtes on suur.

Posted: Sat Jul 04, 2009 16:08
by LendurKaspar
Testmasinal toimub ülekanne helikopteri mootori(el.) hammakalt 2,6cm välimõõduga hammakale. Tiivad on mudelhelikopteri omad(puidust 28cm lõikamata kujul) tiibade diagionaal on 48 cm ja propelleril on 4 mitte 2 tiiba). Tiibade kaldenurk saab hetkel olema fikseeritud, mis arvate, kui suur panna kaldenurk testimiseks? Võiks olla max või ligilähedane max tõstejõule. Kuidas ma lihtsal viisil saaksin seda nurka hinnata?

Posted: Mon Jul 27, 2009 18:36
by juksrace
On sul siis ka sabatiivik mis pearootori poolt tekitatud väändejõudu neutraliseerib?? Muidu küll ei soovitaks selle kopteri läheduses viibida :P