Page 1 of 1

MX-12 leviprobleem

Posted: Sat Jul 18, 2009 20:23
by -Ilmar-
Tere!

Käisin täna AXN floaterjeti lennutamas ja oleks lennukist pea-aegu ilma jäänud.
Päästis õnn või õigesti häälestatud "failsafe" või miski muu... Ja nagu ikka
onu murphy kohaselt videot ma Teile näidata ei saa :P
Nimelt lennutasin lennukit koos FlyCamOne2-ga ja juhtus nii et viimasele lennule kaamerat filmima unustasin panna "%3#¤2¤"
Filmilõigu sain sellest kuidas õunapuu ladvast karvane käsi lennukit maha õngitseb :)
Nimelt arvates et lülitan kaamerat välja, lülitasin tegelikult sisse, ha ha ha.

Nii nüüd asja juurde, nimelt lasin lennuki kaugemale ja ühel hetkel jäi mootor vait ja kangidele enam ei reageerinud... Failsafe rakendus ilmselt ja lennuk tuli vaikselt kaarega alla ja otse õunapuuaias õunapuu latva...
Kui jõudsin lähemale siis ettevaatlikult andsin gaasi ehk teeb häält ja näedsa ühe puuotsas sumiseski. Lähemal olles hakkas reageerima.
Kahjuks olin platsil üksi ja kaugustesti ei saanud praegu teha.

Saatja on MX-12, vastuvõtja:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... Mhz___(v2)
Viimati lisasin TURNIGY 3A UBEC w/ Noise Reduction

Saatja pardapinge oli sel hetkel 10.0V tean et 9V juures hakkab ta kellama. Kas see võib olla põhjus? Samas olen pulti 9V lasknud ka ennem, kuigi kas just selle lennukiga.
Kas laen saatja aku täis ja proovin kaugustesti "kinnise antenniga" või laen täis ja siis. Kaugustesti teen kindlasti, enne ei lenda...

Kaardi järgi kaugus puudeni, maadmööda 160m.

Parimat soovides,
-Ilmar

Posted: Sat Jul 18, 2009 21:50
by ak
Hei,

antenni suund ja asend lennukis on väga oluline. Minu arust on võtab lennukis vastu see osa antennist, mis on maaga risti, ehk siis osa antennist või ka suurem osa tasuks jätta vabalt rippuma.

Võiks jätta saatja maapinnale tööle ja jalutada lennukiga eemale - siis saab kaugemal teda kallutada igate pidi ja vaadata, kas see vastuvõetavat signaali mõjutab või mitte.

Saatja viga eriti ei usu.

AndrusK

Posted: Sat Jul 18, 2009 22:16
by -Ilmar-
Heips!

Vastuvõtja antenn on pandud vastuvõtja juurest läbi vahu ja väljapoolt mööda keret kuni sabani välist külgepidi. 26cm ripub üle otsa.
Kuna antenn on pikk siis panin ta väikese lainetusena läbipaistva teibiga kinni. Kas see on viga? Kas peaks jätma veel pikema rippuva saba?

Mul siin platsipeal on heinamaa täis hiilguses pea-aegu rinnuni. seal maas paikneva saatjaga eriti ei tee midagi!?
Pean kusagil mujal proovima.

Parimat soovides,
-Ilmar-

Posted: Sat Jul 18, 2009 22:42
by [J]
Kõige tõenäolisem on selle U-BECi häired, sest see on muutus eelmiste kordadega võrreldes.
Olen näinud palju kordi põhjusena logu saatja antenni. Halvavõitu kontakt teleskoopjätkude vahel rikub häälestuse ja kiirgusvõimsuse kadu on väga suur.
Vastuvõtja antenn ei tohiks olla lähedal häireallikatele ja parralleelselt pikkade metalljuhtmete lähedal-kõrval. Polarisatsioon sellisel sagedusel pole arvestamist vääriv.
Toitepinge küll põhjus ei ole.

Posted: Sat Jul 18, 2009 23:11
by ak
Hei,

rinnuni hein on pigem pluss, saatjast ei pea eriti kaugele minema et levi kaduma hakkaks. Mida tasuks proovida on signaali kohalejõudmine sõltuvalt lennuki asendist maa suhtes. Minul näiteks samasuguse katse ajal selgus, et kui lennuk on maaga paraleelselt, siis levi polnud, aga nina või saba tõstes polnud viga midagi. Antenn oli mul siis terves pikkuses lennuki sees ühes plasttorus.

Aga, 26cm rippumist on minu arust piisav ja lainetus kah ok. Proovida võiks siiski.

Mis mul veel on juhtunud - alles paar päeva tagasi kadus mul levi 2.4G tehnikaga ning põjuseks oli see, et antennid olid lahti rebitud oma kinnitusklambritest vastuvõtjas. (peaaegu oleks lennukist ilma jäänud.) Mul olid antennid keeplindiga kere välisküljel, aga vastuvõtja kere sees oli suht vabalt oma pesas ja mingi müksuga ta ennast siis lahti rebis. 35Mhz tehnikaga pole seda küll veel näinud...

AndrusK

Posted: Sun Jul 19, 2009 10:57
by -Ilmar-
Hommik!

Ubec on hetkel suurim muutus aga olen enne Ubeci ka täheldanud imelikke mootori pöörete katkendlikke häälemuutusi.
Kas 3Slipo korral on UBECil üldse mõtet? kasutusel 5 väikest servot.
Olen proovinud puldi välja lülitamist ja "failsafe" rakendub ja taastub ikka pikema aja peale. Samad mootori jõnksud on olnud ka F22 lennukiga, see
tähendab, et jama peitub ikka saatjas???
Kuidas kontrollida saatja antenni, logu küll ei ole.

Parimat soovides,
-Ilmar-

Posted: Sun Jul 19, 2009 11:11
by [J]
Saatja antenni otstesse tester oomide peale ja logistades ei tohi takistuse muutumisi tekkida.
Ega jah siin UBEC mingit arvestatavat võitu anna kui vähe akusid ja voolud väikesed.
Mõned ESC-d tekitavad samuti kõvasti häireid. Võiks võrrelda kaugust (lühikese saatja antenniga) ainult vastuvõtja ja servoga (muu küljest lahti)ja siis lisatult töötav mootor ESC-ga ka ...
UBEC-iga ESC BEC-i + ots oli ikka lahti ühendatud?

Posted: Sun Jul 19, 2009 15:55
by -Ilmar-
Hei

Käisin testimas.
ESC pluss juhe oli lahti, kui kasutasin UBECi, tean seda.
Proovisin koos UBECi ja ESC kaudu toitega, vahet pole.
Antenn saatjal sees, muru sees siis 30 sammu hakkab vastuvõtja LED vilkuma. Servode liigutamisel midagi kahtlast ei taju. Kui aga gaasi anda siis mootor hakkab tõmblema ja samuti 5kanalis olev kaamera pan servo.
Lennuki asendi muutmisel erilist vahet pole.
Antenn väljas siis 100sammu eleroone lasin hoida max asendis, hoidis asendit ilusasti.
Siis ma muidugi ei vaadanud mida vastuvõtja LED teeb. Mootori lülimisel hakkas mootor tõmblema, failsafe ei rakendunud kordagi.
Vahetasin ka katseks saatja kvartsi, polnud kasu.

Proovin hiljem katseks teist vastuvõtjat ilma lennukita teise toitega.
Kahtlane on et äkki tulevad häired kiiruseregust, kuigi vastuvõtja LED vilgub ka ilma mootorita. Lähemal muidugi mootor ei jõnksuta.

Mitu sammu on rahuldav mööda maad, et võin lennukit rahus lendu saata?
Kinnise antenniga, välja tõmmatud antenniga?

Parimat soovides,
-Ilmar-

Posted: Sun Jul 19, 2009 23:16
by [J]
Väljatõmmatud antenniga käivad FM-modulatsiooniga maadpidi oma 300 m ikka ja õhus palju kordi kaugemalt. Lühikese antenniga on kaugus väga erinev ja iga seadmekombinatsiooni jaoks peab lihtsalt katsetama (kõlbab kiireks testiks kui täispikkusega antennidega on kaugused normis).

Posted: Mon Jul 20, 2009 8:50
by -Ilmar-
Hommik!

>Vastuvõtja antenn ei tohiks olla lähedal häireallikatele ja parralleelselt pikkade metalljuhtmete lähedal-kõrval

Kere sees on kaks metallist "pushrod"-i kõrgustüür ja pööramine, need asetsevad paralleelselt antenniga.
Praegu tuleb meelde, et toide võis aku pealt minna risti kahe varda vahelt läbi???? Toitekaabel indutseeris midagi sisse...
Ma tegin eile platsil katse teise aku, teise ESC ja teise mootoriga, vastuvõtja sama. Tulemus ei olnud paha. Mootorit tõmblema ei saanud.
Lõhnab, elektroonika paigutuse häda???
Kas võib antenni vedada hoopis tiiva peale ja jätan otsa üle tiiva. Siis on risti. Kuigi lendamise ajal on lipendav ots jälle lennus. Või vaatan toitekaablid üle, teen veel katseid...
ESC paigutamist mujale ei saa.

Nüüd vaid vihma kallab, tahaks proovida. :(

Parimat soovides,
-Ilmar-

Posted: Mon Jul 20, 2009 9:48
by [J]
Mööda tiiba on tülikas variant ja rikub tiiva profiili. Tiiva sees varianti kasutatakse küll.
Mina vist tõmbaks kere peale näiteks kleeplindiga ja võimalikult kaugele häireallikatest. Kuna kere on lühikene ja antenn enamasti 1 meeter, siis antenni lõpu jätaks sabasse lipendama. Nii tehakse palju.
Kui on tavaline FM-modulatsiooniga vastuvõtja saaks ju ossiga servo signaali vaadata. Kui ikka paigal ei püsi ajal kus saatja kange pole torgitud on häired.

Posted: Mon Jul 20, 2009 17:52
by tulnuk
Profiili võib rikkuda, aga kui teemaks on mingi pisike peno-parkflyer siis sellel pole ei sooja ega külma, kas tiiva servas on peenike juhe või mitte.

Ise olen saanud häireid tunda, kui panin el-mootoriga paadile tehnika liiga ükskõikselt sisse - täisgaasiga hakkas paat vibama ja mootor "turtsuma".

Posted: Wed Jul 22, 2009 20:55
by -Ilmar-
Heips!

Käisin testimas...
Eelnevalt panin antenni lennuki välisküljele uuesti kinni, S-kujulise lainena(veidi suurem kui enne). Ülejääk ripub otsast.
Servo juhtmed mitte puntras vastuvõtja all, vaid eespool.

Kui ausalt üles tunnistada siis mul on pulti integreeritud ASSAN X8D 2.4GHz :)
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... (PPM_Only)
Kopter Belt-CP ja lennuk F-22 kasutavad 2.4GHz. Kuigi see sai paigaldatud väga ammu aga jama tekkis alles hiljuti.
Nii, et igaks juhuks võtsin ka puldi uuesti lahti ja vaatasin paigutuse üle.
Muud ma rohkem ei teinud midagi.

Antenn pikalt väljas, sõber hoidis pulti käes, antenn üles.
Mina kõndisin lennukiga, hoidsin horisontaalselt, välja sirutatud käes.
Jõudsin platsi teise otsa, ~240m mingit jama vastuvõtjal ei tekkinud, mootoriga üle poole gaasi, mootor kakkuma ei hakanud. Kaugemale minna ei saa.

Tegin ka katse kinnise antenniga:
Üks lüli väljas ~100 sammu hakkas mootor tõmblema
Kõik lülid sees: ~50sammu mootor tõmbleb.
Seda ma ei proovinud, kui kaugelt "failsafe" rakendub.

5min. katselend oli edukas, selleks korraks võib rahule jääda.

Parimat soovides,
-Ilmar-