Page 1 of 2

Kes veel ei tea (Lennutamisplatsid) (vananenud info)

Posted: Thu Jan 26, 2006 12:23
by Marek
PEA IGA LAUPÄEV JA PÜHAPÄEV KÄIAKSE MUDELEID LENNUTAMAS HARKU JÄRVEL. Üle-eelmine kord oli kohal 7 lendurit ja 9 lennukit (kaasaarvatud Kolja monster). Eelkõige oleneb nädalavahetuse Tallinna lennuüritus ilmast ja niikaua kuni jää kannab on lennud Harku järvel. Pealtvaatajad üldjuhul ei sega, sest Harku on suur ja lai ehk ruumi kõigile. Minu arvates ongi huvitavam lennata kui on pealtvaatajaid. Nii et kellel huvi siis kogunetakse 11-12 (nagu ikka).

Tuult tiibadesse,

Marek

Mis saab ........

Posted: Sun Apr 02, 2006 19:11
by Ervin2
Mis saab siis kui jää ära sulab?
Mul on ka kaks plaanerit mis vajavad lennutamist,ning oleks hea ka kogemusi vahetada.

Posted: Tue Apr 04, 2006 12:46
by est0163
Gallery piltidel "Aerofotod Hüürust" on üks tähtsamaid lennuvälju, kus käiakse. Esimene pilt kujutab teed Keila maanteelt peale Hüürut mida kõik sinna sõiduks kasutavad.

http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... od-hyyrust

(fotodel on allpool oleva kaarti sinise ja punase platsi aerofotod)

Posted: Fri Apr 14, 2006 13:54
by Ervin2
Harku järv on nüüdseks vist lennutamiseks kõlbmatu.
Kas hüürus on ka mingeid organiseeritud lennutamisi ja millal?
Kas Peterburi suunal on ka mingeid lennutamiskohti,kus käiakse?
Kui keegi läheb andke teada!

platsid,kus võiks lennata

Posted: Thu Apr 27, 2006 11:31
by Kuno
Jääga on tõesti nüüd lõpilkult pahasti ja paranemist ei ole ilmselt niipea oodata.Hetkel olen leidnud suht hea alternatiivi Tabasalu mäe all.Kui Tallinna poolt sõita Tabasalu poole,siis enne Tiskre karbiküla on põllu peal näha mingi staadioni moodi moodustis.Sealt edasi läheb pinnasetee paralleelselt asfaltteega,kahele poole jääb lage looduslik heinamaa.Vastavalt tuule suunale tuleb siis seal tee ääres sobilik koht leida.Eilegi sai paar lendu tehtud.Koha eelis on linna lähedus,puudus on see,et kaua niitmata pikad kõrred segavad.Plaaneri ülesvedamisega ilmselt tekib probleeme,mootorlennukiga,kui käest startida ei ole küsimust.Teine tore koht,kui on vaja maast startida on Piibe maanteel,kus elas õnnetult lahkunud Olav Neuland.Seal on ca 0,5 km pikkune asfaltrada,millelt on mugav startida ja kuhu maanduda.Koha miinusteks on suhteliselt kauge asukoht,ühel pool on suht lähedal magistraaltee,kus on küllaltki liiklust ja teisel pool mets,nii,et lendamiseks jääb ala ca 500x300 m,mis tegelikult on päris piisav,aga ei jäta ruumi eksimiseks.Kui ilm on jätkuvalt selline,nagu viimased päevad,siis plaanin Piibe maanteele minna laupäeval,nii kella 12 paiku,Pitt'sil vaja talvine tolm seljast maha pühkida.Kui keegi teab Tallinnale lähemal platsi,millelt maanduda-startida suht kiire lennukiga,oleksin info eest tänulik.

Posted: Mon May 15, 2006 23:37
by lauri
Alljärgneval kaardil siis tõin välja kaks (kolm) võimalikku lennutamisplatsi Tallinna küljeall Hüürus.

Punane on vist viimaste aastate kõige traditsioonilisem lennutamiskoht. Sinine on sealsamas teine põllunurk, kus saab sama edukalt olla. Kollasega tähistatud alal regulaarselt vist lennutajaid ei käi. Kõigis kolmes saab autoga kenasti põllu peale sõita ja startida kohe auto kõrvalt!

Loodetavasti said alad ikka õiged, silma ja mälu järgi said pandud :roll: Kohale jõuab lühimat teed pidi Paldiski maanteelt, ei hakanud eraldi märgistama...

NB! VANANENUD INFO
Image

Posted: Thu Jun 08, 2006 17:21
by Kuno
Kas viimael ajal lendajaid ka on?Kus on see lemmikkoht?

Posted: Sat Jun 10, 2006 18:11
by arne
Ikka on. Täna oli seal punase platsi peal päris palju rahvast - miski 4 elektrikat ja mina oma viskekaga. Tuul oli päris tugev aga termikad veel tugevamad. Väga lahe ilm ühesõnaga. Homme jälle.

Arne

Posted: Sun Jun 11, 2006 0:43
by lauri
Ja ka õhtul - sai ise seal "sinise" platsi peal oldud 18-22 ja õhtus käis 3 lennukit.

Posted: Sun Jun 11, 2006 0:48
by arne
Nende sinise ja punase platsiga on ainult see lugu, et seal ei tohiks samaaegselt lennutada. Või siis peaks enne kontrollima, mis sagedused teisel platsil kasutusel ja kõiki saabujaid informeerima.

Ehkki vähemalt üks elektrikamees läks täna lendu ilma minu käest kanalit küsimata. Võibolla uuris teiste käest, ei tea aga üldiselt on natuke kõhe tunne.

Võiks muidugi mingi statsionaarse kvartsipuu peale mõelda, mis sinise ja punase vahel oleks aga ei usu, et keegi sellele kohe paremat kasutust ei leiaks.

Hmm. Homseks peaks endale kanalinumbriga plagu valmistama ja auto peale kleepima.

Arne

Posted: Sun Jun 11, 2006 1:21
by lauri
See kanalite asi on probleemne jah! Kindlasti peaks üle küsima kanalid ja kui kattub, siis tuleks ikka samal platsil olla või kanalit vahetada!

Posted: Sun Jun 11, 2006 17:22
by arne
Täna polnud jälle üldse rahvast. Kui ma hakkasin ära minema tuli Kolja ja hakkas oma vertikaalstardiga elektrikat lennutama.

Termikad olid täna teistmoodi - nagu kõrgemal ja nõrgemad. Aga kuna tuul oli vaiksem siis sai kauem kaasa lennata. Pikim lend oli 14:30 - oleks pikemgi olnud aga jänkupoisid pugesid püksi kui lennuk päris ära kaduma hakkas kõrgusesse. Ja teist nii kobedat termikat enam ei leidnud.

Arne

Posted: Mon Jun 12, 2006 16:50
by Ropka
kuidas seal sinise platsi peal ratastega mootorlennukid üles lähevad, on seal mingi sobivam koht ka selleks?

virtsahunniku kõrval olen käinud, tervet põldu läbi kahlanud ei ole

paraku kõik lennukid ei ole (üksi) käest visatavad

Posted: Mon Jun 12, 2006 16:56
by arne
Noh, siin on variandid. See kruusatee ei ole vist väga hea startimiseks/maandumiseks - kivikesi on liiga palju? Seal põllu keskel oleva platsi ääres on värskelt külvatud miski vili vms. Üsna sile aga võibolla natuke liiga pehme.

Arne

Posted: Wed Jun 14, 2006 1:46
by arne
Esmaspäeva õhtul kusjuures oli müstiliselt hea häälestamisilm. Õhk ei liikunud mitte üheski suunas. 15minutiga sai lennuki ideaalsesse trimmi.

Arne

Posted: Wed Jun 14, 2006 13:27
by lauri
Endalgi on (vasakul pildil) lennuk mis üksi lennutama minnes tahaks maast starti. Polegi veel suutnud head kohta enda jaoks leida, originaal rattad suht pisikesed. Pealegi peab ju arvestama ka tuulesuunaga ning kui ainult üks teelõik ühes suunas, siis tihtipeale ei saagi õhku tõusta!

Kuigi see lennuk peaks suutma ka käest vertikaalselt üles minna, pole veel jõudnud proovida :) (3.75 sammuga prop ja 7.5cc)

Posted: Wed Jun 14, 2006 22:27
by Ropka
olen käinud seal piilumas kõik õhtud sel nädalal, ei miskit, eile oli seal vaid 3 langevarjuga karlssonit (paraplaanid jah?)

varem ülesküntud poole peal on nüüd vili tärkanud ja põld ise üsna sile, aga mootoriga mulla peal läristades kipub koledasti mulda ja sodi üles pilduma ja ega viljapõllu omanikud seal tallamise suhtes ka rõõmsad kindlasti ei ole


kas keegi on kunagi proovinud mingi linoleumi rulli pealt üles lasta lennukit?
see oleks pärast hea kokku rullida ja kindlasse kohta vedida.

Posted: Wed Jun 14, 2006 22:33
by arne
Nojah, esmaspäeval ma jõudsin sinna miski ~20.30 ja ~21.30 läksin minema ja teisipäeval oli Metallica ja täna jälle ootab miski dokument valmiskirjutamist.

Aga linoleumi mõte võib täitsa töötada. S.t. ma ei näe põhjust miks see ei peaks hea mõte olema. Miski realiseerimiskeskus vms. asi ette võtta kus odava raha eest igasugu imeasju leida. Ehitusmaterjalide pood on teine koht, kus naljakaid rullmaterjale leida.

Ma ei tea mootorlennukite startimisest suurt midagi aga viimati Lätis nägin neid miski 5-6m hoovõtu pealt ilusasti üles minevat.

Arne

Posted: Thu Jun 15, 2006 0:24
by lauri
Peaks ehk trimmeriga heina lühikeseks tõmbama, siis saaks midagi taolist lahti laotada jah. Olen ise ka sellele mõelnud, kuid mõte tundub piisavalt veider, et pole veel teostamiseni jõudnud.

Posted: Thu Jun 15, 2006 11:53
by Marek
Mina ja paar sõpra käime lennutamas Tutermaal. Seal on üle kilomeetri pikk asfaltsirge, mille ühel pool on lai vilja/rohu põld ja teisel pool madal mets. Liiklust peaaegu polegi ja isegi kui on siis näeb läheneva sõiduk juba 500 m kauguselt ära, hädavajadusel saab maanduda ka põllule. Parim koht lennutamiseks minu arvates, ainuke miinus on kaugus Tallinnast.

Kuidas sinna saab? Sõidate Keila poole Õismäelt, jõuate Tutermaale, sealt tuleb pöörata paremale (Keila Joa suunas), siis 3 km otse kuni tuleb pikk sirge, võimatu on seda mitte üles leida.

Ise lendan seal 1,3 meetrise 4 cc-se trikilennukiga :)

Kui huvi on siis võtke ühendust, lähme koos!

55-950959
Marek344@hot.ee

Tore olekski mingi grupp Tallinnas ja ümbruses elavaid mudeliste kokku koguda ja koos lennutamas käia.

Posted: Thu Jun 15, 2006 22:28
by Ropka
käisin täna punasel platsil oma sportlast taas katsetamas
kohal oli 2 hallipäist härrasmeest plaaneriga asjatamas kes ka mulle abikätt pakkusid ja lennukit visata aitasid

kõik on hea aga rohi hakkab kõrgeks kasvama, kellel oleks mingit niitmise masinat, võiks seal pisut planeerida väikse raja sisse, suureks kasvanud rohu sees on kehva mootoritki käima ajada või lennukit putitada

platsi eeliseks pean mina seda, et tuul on seal väga sirge, ilma puude tekitatud keeriste ja muu ettenägematute viguriteta, igalpool mujal kipub lagedusega pisut kitsas olema

Posted: Tue Jun 20, 2006 21:26
by arne
Hea uudis. Plats niideti ära. Minu silme all :) Praktiliselt jalge alt niideti ära. Niiet linoleumimeestel pole trimmerit vaja kaasa vedada.

Arne

Posted: Wed Jun 21, 2006 13:18
by Kuno
milline plats ära niideti?

Posted: Wed Jun 21, 2006 13:19
by arne
Punane

Posted: Sat Dec 02, 2006 16:28
by Ropka
praeguseks on siis ka Hüüru tagumine plats kõik üles küntud, ilmselt kevadel külvatakse sinna peale miskit.
esimesel platsil on juba talivili peal.

et siis järgmisel aastal võib Hüüru maha kanda lennuplatsidest?

Posted: Sat Dec 02, 2006 23:31
by lauri
See küll kurb uudis. SAMAS sai siin paar korda suvalisi teid pidi sõidetud umbes sama kaugel kui Hüüru Tallinnast. Neid tühjalt seisvaid heinamaid on küll ja rohkem, tuleb lihtsalt mingitmoodi omanikega jutule saada.

Loodus tühja kohta ei salli :wink:

Posted: Mon Dec 04, 2006 0:10
by Kuno
Eks siis jääb Alliku põhiliseks platsiks.Olen käinud mõned korrad ka paremat kätt enne Hüürut,see oli vist kollane plats.Muidu tore,aga kunagi küntud ja siis sinnapaika jäetud,niiet maandumine suht keeruline,maast startimisest rääkimata.Keskel üks lapp vähe siledam on,seal pani keegi eelmisel kevadel kulu põlema.
Nojah muidugi Piibe maantee - ega paremat startimise ja maandumise rada välja ei mõtle.Eks näeme,mis seal Rummus kevadel juhtuma hakkab.

Posted: Mon Dec 04, 2006 10:44
by lauri
Rääkisin eile Lauriga (kasutajanimi laurinko) ja temal on Vasalemmasse tehtud spetsiaalne AINULT mudelite jaoks suur lennutamisplats. Eelmisel aastal käisid ettevalmistused ja nüüd kevadel külvab muru peale nii, et juuniks peaks plats valmis olema. Muru niidetakse ja jääb väga madal, nii et saab F3A mudelitega õhku tõusta, mis on ka põhiline eesmärk sellel ettevõtmisel minuteada.

Plats on olemuselt sama hea nagu vana-hea Hüüru oli, kuna läheduses pole elektriliine ega asustust.

Usun, et sellest platsis saab üks põhilisi lennutamiskohti. Muidugi hea, kui näiteks ka Allikul saame muru madalaks, siis ongi kaks head kohta!

Image
Image
Image

Posted: Mon Dec 04, 2006 10:48
by lauri
Kuno wrote:Nojah muidugi Piibe maantee - ega paremat startimise ja maandumise rada välja ei mõtle.Eks näeme,mis seal Rummus kevadel juhtuma hakkab.
No paneme rahad kokku ja teeme sinna Vasalemma sellise ka? :wink:

Image

Posted: Mon Dec 04, 2006 16:58
by Kuno
...huvitav,palju see maksma läheks?Tegelikult vist keset põldu sellist asja ei suuda keegi organiseerida,aga kiviparkett oleks võimalik küll - see küll nii sile ei ole,aga paigaldamise koha pealt suht võimalik.