Page 1 of 1

Reeglid:

Posted: Sun Sep 13, 2009 9:39
by Raits
ingliskeelsed reeglid leidsin siit: http://www.aircombat.de/regeln/Aces_Rul ... nglish.pdf . Tundub,et klapivad FUN PILOT vene keelsetega.

Posted: Wed Nov 18, 2009 21:23
by Raits
Venekeelsetes reeglites on ära unustatud üks punkt:Other models may use a.15 engine.
They may use a .21 - .26 4-stroke engine as well .Venekeelsetes seda viimast lauset ei ole. Kui keegi oskaks kommenteerida ,oleks asi selgem.Ega mu ingliskeel ka kiita ei ole.

Posted: Wed Nov 18, 2009 21:41
by mart63
Other models may use a.15 engine.
They may use a .21 - .26 4-stroke engine as well.
Ülejäänud/muud mudelid võivad kasutada .15(2.5cc) mootoreid, veel võib neil kasutada .21-.26(3.5ccm-4.26ccm) 4-taktilisi mootoreid.

Posted: Wed Nov 18, 2009 22:23
by Raits
Homme pidi Jõhvi klubi esindaja oma kommentaarid panema.Kuna ,nagu ma eelnevalt mainisin,venekeelsetes ei ole neljatktilisi mootoreid tavamõõdus mudelitele mainitud.Samuti on vahe ka 3.5 ccm mootorite propi mõõtudes,venekeelsetes on:Объём дв-ля, куб.см. Обороты в мин. максимальные Максимальная сумма винта
2,5 17000 300 / 12
3,5 16000 325 / 13
4,16 16000 350 / 14
4,3 четырехтактный. 13000 375 / 15
электро 16000 325 / 13 ja ingliskeelsetes aga on: Engine size RPM max Sum of Prop. max (inches)
- .15 17.000 12
- .21 16.000 14
- .25 16.000 14
- electro 16.000 13
-.26 4-stroke 13.000 15 :? :? :?

Posted: Wed Nov 18, 2009 22:28
by Ropka
seal mootorilõigus on kirjutatud sedasi:
Kui originaallennuk omas tiiba üle 12 meetri ja sinu mudelil on see vähemalt 1 meeter, võid kasutada 0,21 2-taktilist või 0,21-0,26 4-taktilist mootorit.
Kui aga üle 12m tiivaga lennukil oli veel tiiva pind vähemalt 25 m2, sealjuures sinu mudel ikka üle 1 meetri tiivaga, siis võib kasutada 0,25 2-taktilist.
Kõik teised variandid (tiivad alla 12 meetri) eeldavad 0,15 2-taktilist või ikka 0,21-0,26 4-taktilist.
4-taktilist 4 kuupi mootori võib panna siis kõigil mudelitele.
Turbiini imitatsioonile võib panna 0,25 kuuptolli fööni sisse.

Siinjuures ei tohi unustada, et lennukid mootoritega üle 2,5cc peavad kaaluma vähemalt 1 kg! Eestis minu teada mudeleid ei kaaluta, aga kahtluse korral peab ka selleks valmis olema.

0,15 kuuptolli = 2,5cc
0,21 kuuptolli = 3,5cc
0,26 kuuptolli = 4cc

Posted: Thu Nov 19, 2009 22:37
by Raits
Point on 3.5 ccm mootori sammu ja läbimõõdu summas.üks annab 13, teine 14

Posted: Fri Jun 03, 2011 17:51
by kyylik
ok see ei sobi kyll siia teemasse,,aga mis linte kasutatakse? ja kas on mingeid variante millega asendada õigeid linte mida leiaks nt igast linnast?

Posted: Sat Nov 12, 2011 12:55
by tikka
Uurisin huvipärast natuke õhuvõitluse ja selle reeglite kohta ning tekkis paar küsimust.
1. Kuidas saab impelleriga mudelil linti lõigata? Kas peab selle torusse püüdma või? Noaterast tiiva esiserv on vast liiga ohtlik.

2. Kas impellerile kehtivad samad pöörete piirangud, nagu propelleritele?

3. Kas osalejate meelest on reeglid elektrimootorite kohta asjakohased? Mulle tundub, et saab teha kerget ja hästi manööverdavat lennukit, aga 0.25 mootoriga võrdväärset kiiret lennukit ühe mootoriga teha ei saa.

Posted: Wed Nov 16, 2011 20:06
by Ropka
millist lennukit kasutada tahad?

combati võistlusel on II MS koopialennukid, rektiivmootoreid siis veel ei tuntud

open klassi combatil ei ole piire, küll aga on noad ja orad ja ziletid keelatud
üldjuhul toimub lindi lõikamine tiivaga, propelleriga harvem

propiga lõikav lennuk tuleb üldjuhul ise ka alla kuna poob mootori kinni (kerib lindi peale)

Posted: Wed Nov 16, 2011 22:22
by titan
Sry OT, aga mina keelaks lindid ja teeks odad kohustuslikuks :P

Posted: Thu Nov 17, 2011 10:44
by cuprum
Ropka wrote: combati võistlusel on II MS koopialennukid, rektiivmootoreid siis veel ei tuntud
Hmm, minu mäletamist pidi LuftWaffe siiski ka teises maailmasõjas "rakette" kasutas. Tõsi, nende eelis (kiirus) osutus tegelikult puuduseks - piloodil jäi aega kõigest ~kümmekond sekundit, et "kinni püütud" vaenlane sõelapõhjaks lasta.

Seega WWII combati reeglistikku peaksid "raketid" mahtuma küll - laias laastus pidi olema mudel, mis on lennanud teise maailmasõja ajal, ning millel oli pardal relvastus.
Hetkel ei ole aega pikemalt uurida, kuid kas mitte põhjuseks, miks neid eriti ei kasutata pole mootori/aku piirang. Impell kipub olema pisut vähem tõhus, kui "tavaline propeller" - aga lahingusse kaasa võetav energia on piiratud. Kusjuures elektri korral hammustatakse enne võitlust tühjenenud akut kohtunike poolt üsna valusasti.

Posted: Thu Nov 17, 2011 11:14
by trebla
Teise maailmasõja ajal reaktiivlennukite omavahelisi võitlusi polnud, autentsuse huvides võiks siis ainult üks osapool reaktiiviga lennata.

Posted: Thu Nov 17, 2011 12:00
by tikka
combati võistlusel on II MS koopialennukid, rektiivmootoreid siis veel ei tuntud
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_je ... rld_War_II Kõik reaktiivid, mis on märgitud kui operational, peaks vastama ka combati reeglitele. P80 tundub välimuse poolest üks moodsamaid. Viimasel ajal on mind õhuvõitlus huvitama hakanud. Mõtlesin niisama lennutamiseks teha mingi EDF-i. Kui see moraalselt juba vanaks muutub, saab õhuvõitlust ka teha. Propelleriga lennuk on impellerist praktiliselt igas mõttes parem, aga mulle meeldib eksperimenteerida.
Kusjuures elektri korral hammustatakse enne võitlust tühjenenud akut kohtunike poolt üsna valusasti.
Õhuvõitlus tundub olevat suht lõbus võistlus. Sealt algajana miinuspunktidega lahkumine ei heidutaks eriti.
Teise maailmasõja ajal reaktiivlennukite omavahelisi võitlusi polnud, autentsuse huvides võiks siis ainult üks osapool reaktiiviga lennata.
Nii reaalseks ei tasuks minu arvates minna, sest siis satub see ainuke reaktiiv tõenäoliselt ainult sihtmärgiks. Mitme EDF-i puhul on ka kedagi püüda.

Posted: Thu Nov 17, 2011 21:20
by tikka
3. Kas osalejate meelest on reeglid elektrimootorite kohta asjakohased? Mulle tundub, et saab teha kerget ja hästi manööverdavat lennukit, aga 0.25 mootoriga võrdväärset kiiret lennukit ühe mootoriga teha ei saa.
Leidsin enda küsimusele vastuse FUN PILOT kodulehelt, kus elektrimootorite kohta käivad piirangud on rohkem laiali kirjutatud.
http://www.funpilot.eu/est.htm

Posted: Wed Oct 30, 2013 17:51
by tikka
Tasapisi nokitsedes sai nüüd rahvusvaheliste õhuvõitluse ACES reeglite eestikeelne tõlge valmis. Äkki on abiks. Tõlge põhineb 2011 aasta reeglitel, mis on rahvusvaheliselt praeguseni kehtivad. FUN PILOT kodulehel on toodud 2009-2010 reeglid, kui Eestis kehtivad reeglid. 2011 versioon peaks olema põhimõtteliselt sama, kui keegi märkab mingeid suuri erinevusi, võib sellest kirjutada. Vanematest reeglitest ja nende lisadest võib leida mõningaid põhjalikumalt selgitatud kohti.

Olen seda teksti nii palju lugenud, et ei suuda enam vigu leida. Kui keegi märkab vigu, probleeme allalaadimisel või mõtleb alternatiivse sõnastuse, kuidas originaaldokumendi mõtet paremini edasi anda, võib mulle kirjutada. Kui reeglite kohta on mingi küsimus, võib vast siia arutamiseks kirjutada. Mõni asi jäi mulle endale ka natuke segaseks.

Võistlused ei ole Eestis praegu nii karmilt korraldatud, aga mudeli tehnilistele piirangutele tasub tähelepanu pühendada. Organiseerimise koha pealt võib alati mõnda kohalikku võistlust külastada, et näha kuidas asi toimub.

2011- 2013 aasta Reeglid eesti keeles: https://drive.google.com/file/d/0B4-oFg ... sp=sharing.
Lisa 3.1 eesti keeles: https://drive.google.com/file/d/0B4-oFg ... sp=sharing.
Originaalsed reeglid, lisa 4.5 jne inglise keeles: http://www.aircombat.eu/rules.htm

Posted: Sun Mar 02, 2014 10:47
by tikka
Rahvusvahelisi ACES reegleid on uuendatud. Mingeid väga suuri muutusi ei ole. 0.10 ja 0.15 mootori klassi kuuluvaid elektrikatel on lubatud kasutada natuke suuremat akut ja 3,5ccm sisepõlekat on konkurentsivõimelisemaks tehtud. Lisaks on nüüd lubatud nö lindipüüdjaid asetada ainult teatud kauguseni kerest või mootori gondlist. Oskab keegi öelda kas neid hakatakse tuleval hooajal Eestis järgima? Fun Piloti kodulehel on vanemad reeglid üleval.

Uusi reegleid näeb siin: http://www.aircombat.eu/rules.htm (inglise ja saksa keeles)

Posted: Wed May 28, 2014 13:58
by jux
Ohh ... põnev ala :)

Jääb arusaamatuks, mis moodi siis seda linti õhus lõigatakse. Millest see lint tehtud on ... ilmselt peab see päris habras olema? Lõigatakse tiivaga, eks? Kas tiivad on siis kuidagi teritatud?

Kas korraldatakse ka mitte-ajaloolisi õhuvõitlusi? Kujutan ette, et selleks sobivad hästi need popwing lennumasinad.

Posted: Wed May 28, 2014 18:00
by tikka
jux wrote: Jääb arusaamatuks, mis moodi siis seda linti õhus lõigatakse. Millest see lint tehtud on ... ilmselt peab see päris habras olema? Lõigatakse tiivaga, eks? Kas tiivad on siis kuidagi teritatud?

Kas korraldatakse ka mitte-ajaloolisi õhuvõitlusi? Kujutan ette, et selleks sobivad hästi need popwing lennumasinad.
Linti lõigatakse propelleri või siis tiivaga. Tiiva esiserva pannakse näiteks liivapaberi tükke, tehakse sälgud sisse või määritakse mingi kleepuva ainega.

Lint lõigatakse metsa märkelindist, mida saab metsatehnika poodidest. See on piisavalt nõrk, et katki läheks, aga peab samas niiskusele vastu.

Eestis korraldatakse vist veel vabaklassi õhuvõitlust, kus pole mingeid piiranguid. Maailmas tehakse õhuvõitlust põhimõtteliselt kõigega, mis lendab. Ise ei tunne huvi muu, kui ainult skaala õhuvõitluse vastu ja seepärast muust eriti ei tea.

Posted: Tue Dec 09, 2014 23:18
by tikka
Vaatasin oma ACES reeglite eestikeelse tõlke üle ja viisin 2014 aasta muudatused sisse. Hooaeg on küll läbi, aga samad reeglid peaks vähemalt järgmine aasta ka kehtima. FUN PILOT kodulehel on siiani vanad reeglid üleval. Vanematest reeglitest ja nende lisadest võib leida mõningaid põhjalikumalt selgitatud kohti.

Kui keegi märkab vigu, probleeme allalaadimisel või mõtleb alternatiivse sõnastuse, kuidas originaaldokumendi mõtet paremini edasi anda, võib mulle kirjutada. Ei garanteeri, et minu mitteprofessionaalne tõlge on üheselt ja selgelt arusaadav, inglisekeelsed originaalsed reeglid on need, mis kehtivad rahvusvaheliselt. Kui reeglite kohta on mingi küsimus, võib vast siia arutamiseks kirjutada. Mõni asi jäi mulle endale ka natuke segaseks, eriti uus mitmemootorilise mudeli (välja arvatud kahemootoriline) elektri seade ja dokumendi FAQ2014 asukoht.

Võistlused ei ole Eestis praegu nii karmilt korraldatud, aga mudeli tehnilistele piirangutele tasub tähelepanu pühendada. Propelleri võib välismaalt tellida, see ei pea olema kindlasti kohalikus poes müügil. Organiseerimise koha pealt võib alati mõnda kohalikku võistlust külastada, et näha kuidas asi toimub.

2014-... Reeglid eesti keeles: https://drive.google.com/file/d/0B4-oFg ... sp=sharing.
Lisa 3.1 eesti keeles: https://drive.google.com/file/d/0B4-oFg ... sp=sharing.
Originaalsed reeglid, lisa 4.5 jne inglise keeles: http://www.aircombat.eu/rules.htm