Page 1 of 1

Veidikene väljakutset

Posted: Mon Sep 14, 2009 12:31
by margus
Ühe tööga seoses on tekkinud mõned küsimused, mis puudutavad just mudellennukeid ja -helikoptereid. Igapäevaselt selliste asjadega ei tegele ja seega paluks abi asjatundlikematelt tegelastelt.
Oleks vaja planeerida teoreetiliselt lennuki või kopteri projekt(vahendid, keerukus, maksumus), mis võimaldaks kanda u. 500-1000g kaamerat ja seda ka keerata-pöörata.
Hea kui saaks välja pakkuda 3 erinevat lahenduskäiku:
1. kõige lihtsam, kiirem ja odavam
2. natukene rohkem pusimist nõudev, vajab juba ka rohkem teadmini ja hinnaklass u. 20-25K
3. täiuslik lahendus. võiks olla ka juba autonoome liikumaks mingil kindlal kursil jne.
Ette tänades,
Margus

Posted: Mon Sep 14, 2009 13:32
by Marek

Posted: Mon Sep 14, 2009 14:52
by margus
Tänud info eest, kuid seal pakutakse juba teenust. Huvitaks pigem praktiline pool, kuidas sellist aparaati ehitada.

Etteruttavalt võiks juba öelda, et osaliselt on tegemist EAVA uue õppeaine uuringuga.

Posted: Mon Sep 14, 2009 16:15
by lauri

Posted: Mon Sep 14, 2009 16:50
by Marek
Siis oleks Kristjan loenguid lugema ju täpselt õige inimene :)

Posted: Mon Sep 14, 2009 17:16
by margus
Marek wrote:Siis oleks Kristjan loenguid lugema ju täpselt õige inimene :)
Ja miks ka mitte!? Kui see hõlmab enamvähem igat valdkonda, mida vaja teada, siis võiks selline asi olla reaalselt mõeldav küll!

Posted: Tue Sep 15, 2009 10:15
by [J]
1. Pott heeliumi ja õhupall.
2. Valmis lennuk, juhtimise aparatuur, videolink paremaks "sihtimiseks".
3. http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=1650

Kõige kallim, keerukam, kõige madalama töökindlusega on helikopterivariant.

Posted: Tue Sep 15, 2009 10:21
by tuupola
Paar huvitavad linki:

http://www.diydrones.com/
http://www.surveyor.com/
http://www.asctec.de/

EAVA == Tartu Lennukolledž?

Posted: Tue Sep 15, 2009 11:00
by Võsalendur
tuupola wrote: EAVA == Tartu Lennukolledž?
See ta on. Kuigi nüüd teise nimega - Eesti Lennuakadeemia.

Posted: Tue Sep 15, 2009 11:08
by Kuno
Kõige kallim, keerukam, kõige madalama töökindlusega on helikopterivariant.
seda küll,aga kui vaadata Kristjani toimetamisi,siis õhupalli või kerget lennukit alati kasutada ei saa - kui on startimiseks maandumiseks ala piiratud ja tuuline ilm,siis ilmselt kopter ainuvõimalik variant.
Tundub nii,et kui on vaja kindlat objekti kindlal ajahetkel pildistada,siis kopteri vastu ei saa,kui aga on võimalik pildistamise aega ja kohta valida,siis on kõik vahendid võimalikud (mistahes mudelid,õhupallid,suvalised fotokad - kasvõi mobiiltelefon jne).
Kopter eeldab lisaks heale tehnikale ka veel kogenud pilooti,muud aparaadid on oluliselt lihtsamini juhitavad.

Posted: Tue Sep 15, 2009 19:37
by Kpe
Mis asi on EAVA?

Posted: Tue Sep 15, 2009 20:33
by Võsalendur

Posted: Tue Sep 15, 2009 21:32
by [J]
kui on tuuline ilm,siis ilmselt kopter ainuvõimalik variant.
Kõik pole siiski alati nii kui kõrvaltvaatajale näib. Lennuk lendab õhu, mitte maa suhtes ja tuulega 10 m/s on lihtne lennata nii, et lennuk seisab maa suhtes paigal. Nii on hoopis mõnus pildistada ja see on praktikas kasutud variant, mitte teoreetiline.
Lennukil pole probleemiks mitmetunnised lennuajad ja sajad meetrid kõrgust, helikopteriga on piir 10-15 minutit ja väljaspool vahetut piloodi lähedust suudavad õhus püsida väga vähesed.
Lennuki startimine toimub üldjuhul käest visates ja seda saab teha praktiliselt igal pool. Maandumiseks kasutatakse maailmas hea maandumisraja puudumisel näiteks langevarju.
Image

Pildistamise nn "õhupalle" on edukalt testitud tuulega 80 miili tunnis!

Jutt lihtsalt tõe huvides!

Posted: Wed Sep 16, 2009 13:28
by Kpe
No näe kui lihtsalt saab kolledžist akadeemia...

Posted: Wed Sep 16, 2009 15:17
by Kristjan
Mul vana bensukopteriga rekord 55min ja uuega 1h28min, seda sellepärast et genekas on pooleli ja akud ei pea kauem vastu, elektritarbmine suht suur ja aina kasvab. Kopter lendab sinna kuhu käsed, jääb seisma (hõljuma) kui vaja ja tuleb pärast tagasi ka.

Sama mootori ja kütusega lennuk lendaks muidugi kordades kauem, selle vastu on mõttetu vaielda. Aga ka tõe huvides ütlesin, et 10-15min on rohkem täislastis elektrikopterite lennuaeg, samade gabariitidega bensukad lendavad korraga kauem (üks paak bensiini vs. üks laetud aku).

Elektrikas on bensukast lennuajale vaatamata siiski iga kell üle.

Terv,
K.