Page 1 of 1
lipo vs nimh
Posted: Thu Sep 14, 2006 13:11
by mart
Selline on minu maailmapilt.
nimh lipo
1. kaal - +
2. pinge - +
3. vool - +
4. ohutus + -
5. hind + -
näieks:
korralik- p&m 7xGP2200 akupakk maksab ca 40 eur, 100A voolu juures pinge 6.4V, lähevad kindlat üle 100°C kuumaks
2s1p TP 4900 maksab 90 eur, 100A juures pinge 7V, ei lähe kergelt leigekski, 125A juures 6,8V temp ca 40..50 °C
Mart.
Posted: Sat Sep 16, 2006 11:47
by [J]
LiPo on kindlasti närvekõditavam, kui lugeda, mis kõik juhtunud on (mitte juhtuda saaks):
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=209187
Posted: Sat Sep 16, 2006 11:52
by [J]
Reaalne elu:
http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... tid=109245
Seda autot ei rünnanud F-18, vaid kasutas ebaõnnestunud LiPo-mees.
Posted: Sat Sep 16, 2006 13:27
by mart
Elu on karm, aga ebaöiglane.
Seda küll, et peab ettevaatlik olema.
Mul laadimise tarbeks kergbetoonist kast tehtud ja transportimiseks spets kohver ka.
Kuid ikkagi meeldib rohkem.
Mul söbral plaaneri stardil tuli tiib küljest ära ja kere lendas läbi lehma.
Jama kui palju.
Mart.
Posted: Sat Sep 16, 2006 14:05
by [J]
Mina kasutan hoidmiseks ja ka laadimiseks roostevabast terasest arstiriistade miskit karpi. Sealt vast tuli välja ei ulata ja karp ära ka ei sula.
Püüan olla hoolas ja iial laadimist järelvalveta ja akusid lennukisse ei jäta.
Posted: Sat Sep 16, 2006 14:13
by mart
Nii ei paistagi pime öö enam kuigi hirmuäratav.
Meditsiinilised riistad ja abivahendid kuluvad lennunduses marjaks ära, eriti hambaarsti orad ja kirurgi haaratsid.
Posted: Mon Oct 30, 2006 22:41
by [J]
Eks see lehm tõestab, et niru maandumine võib lennukist palju rohkem maksta. Lömmis liitiumaku võib pärast tulekahjuga auto ja maja kah veel lehmale järgi viia.
Posted: Mon Oct 30, 2006 23:04
by lauri
Palju kohtan kommentaare, et LiPo ei pea vibratsioonile hästi vastu. Põhjus eeldatavasti elemendi dimensioonides (ei ole ilus kompaktne tugevas kestas nagu NiMH) ja kontaktides, mis tihtipeale väga nõrgakesed. Samas viimasel ajal kasutavad ka F3A mehed massiliselt kahte ERALDI 2S LiPo pakki parda toiteks (ühendatuna spetsiaalse elektroonika külge).
LiPo-dega on lendude vahe vähemalt 1h, NiCd ja NiMH saab selle aja poolitada või kolmeks jagada.
Hetkel uuemad vastuvõtjad juba töötavad pingevahemikuga isegi 3-20V ja uued spetsiaalsed servod ka 4.8V ja 6V asemel juba 7.5V jne. Ei imesta samas, kui varsti 2S LiPo on default parda-toide mudelitel.
Et asi huvitavamaks läheks, peaks lähiajal LiFe ja LiS. LiS pidavat olema selline, et olenevalt ehitusest võib nimipinge olla vastavalt soovile suures vahemikus a la 3 - 4 V.
Posted: Wed Nov 01, 2006 17:57
by Guest
Müüa on ka mitmesuguse väljundpingega BEC-ib, mis LIPo pinge sobivaks teevad.
Posted: Wed Nov 01, 2006 22:50
by Kristjan
Kop kop kop.
"Kes seal on?"
Kop kop kop
"No kes seal on?"
Külaline... aaaaa, täna siin, homme seal, oodatakse mind...
See selleks. Ise kasutan kopteri pardaakuna Liitium Ioon akusid.
Sarnased pulgad nagu nikkel akud seda on.
Vaadake ise siit järgi:
http://www.fromeco.org/
Konkreetselt Relion 7.4V ja 4.8 ampertundi. Pingelangu pärast enam muret tundma ei pea. Kunagi kui kasutasin 3.3 Ah NiMH akusid, sain talvel teha kõiges ühe tõsise lennu, seejärel pinge juba nii madal, et vigureid teha ei julgenud. Praeguste akude puhul piiri ei tea kuna ma üldjuhul sama kopteriga üle 5 lennu ei tee.
Regu on see:
http://www.fromeco.org/shop/asuper%20reliaswitches.htm
Dyna-X pitchi servona kasutan 7.2V toitega Ko-Propo PDS-2123 servot.
Andmeid saab vaadata siit:
http://www.kopropo.com/servos.htm
Ettevaatlik peab olema. See oli põhjus, miks HeliCampis väike kõks tuli. Servo pöördemoment sellise kiiruse juures ja kopteri pealabade 1800 rpmi ning üleminek -5 kraadilt +10nele põhjustas mootori koolemise ja selle, et üks juhik hüppas kuuli otsast välja.
K.
Posted: Thu Nov 02, 2006 9:02
by lauri
Päris hull servo... tal on siis eraldi toite ots 7.4V jaoks jah? alla 0.06sec ei anna jah mootorile/governorile palju aega reageerida
Posted: Thu Nov 02, 2006 12:54
by Kristjan
Jep.
See pinn, mis pildil näha, ongi toiteks.
K.