Page 1 of 1
HeliCommand 3A -aidake
Posted: Sun Oct 04, 2009 11:40
by stnabaum
soetasin oma mini titanile autopiloodi helicommand 3A kuid ei ole suuteline teda korralikult käima panema.Nimelt mul on hitec optic 6 sport saatja seega ka vastuvõtja 6 kanaline -üleliigseks osutus autotrimmi juhe.Vastuvõtja kanalite jaotus oleks järgmine:
1ch-roll cyclic(vasak servo)
2ch-pitch cyclic(tagumine servo)
3ch-throttle-esc
4ch tail rotor
5ch-gyro gain
6ch-collective(parem servo)
Üldiselt sai ta programmeeritud,kuid swashplate kallutab ühes suunas valesti kuidas ka seda autopilooti ei paigalda.Tore oleks kui keegi suudaks aidata
Posted: Sun Oct 04, 2009 20:13
by ak
Hei,
Kas sabagyrona kasutad Helicommandi oma või eraldiasuvat (ehk kuhu see gyro channel läheb, helicommandisse või mujale)?
Üldiselt, soovitan muretseda ka PC-adapter, sellega saab inimese moodi setting'uid sättida ja mõnda asja saab ainult läbi selle teha (mul enesel seda pole kahjuks, aga ma olen saanud laenata).
Võiksid ka detailselt kirjeldada oma häälestamise protseduuri.
AndrusK
Posted: Sun Oct 04, 2009 20:28
by stnabaum
Oli peal saba gyro kuid võtsin selle maha helicommandi gyro juhtme(kollane)on mu vastuvõtja 4 kanalis kus ennegi gyro oli.Pusisin mis ma pusisin ,aga kallutamised sain õigeks ,tegin proovi kah.Olen suht masenduses,sest stabiilset hõljumist ei näi kuskil.Enne helicommandi hõljus mu kopter palju stabiilsemalt. Adapter ja soft mul on olemas ,kahjuks on ingliskeel nadivõitu,seega osaliselt sätin katse-eksitus meetodilOleksin softi settingutega abi eest tänulik.Ja kusagilt netist ei leia mismoodi ühendada autotrim 6 kanalise vastuvõtjaga
Posted: Sun Oct 04, 2009 20:55
by ak
Hei,
kui saksa keel parem kui inglise keel, siis abi saab siit:
http://www.helicommand.com/index.php?op ... 62&lang=de
Ega seda autotrim'i 6-kanalilisega vist ei saagi ja mina pole temast puudust tundnud. Mina ühendasin helicommandi nii (kui mul veel 6-kanaliline saatja oli), et gyro tundlikkuse jätsin lahti, pilot channel'i panin nupu alla ning sabagyrole lülitasin Helicommandi seest 80% tundlikkust ja lülitasin ka sisse sisse revolution mixing'u (väga abiks asi).
Mis puutub stabiliseerimisse, siis ta peab kindlasti "rohelises" reziimis olema ja idee poolet ta (vähemalt minul) toimib nii, et kui ta kuhugi nihkuma hakkab, siis aeg-ajalt saab ta sellest nagu aru ja peab hoo kinni. Ta jah ei ole mingi super stabiilne asi vaid "hammustab" aeg-ajalt, aga ta ei lase ka kopteril kuhugi ära nihkuda vaid hoiab enam-vähem sama koha peal.
Kahjuks mul enda setting'uid võtta pole, kuna mul pole adapterit ja softi. Mul on ka erinev kopter, T-rex 450 120-kraadise swash'iga.
AndrusK
Posted: Sun Oct 04, 2009 21:05
by stnabaum
Seega sa jätsid välise sabagyro alles,saan ma nii aru?Autopiloot on mul5 kanalis ehk gyro gain/gear ja toimib samuti nupu alt.Kui kopter ujub mõnda suunda üsna tugeval ,kas ma saan seda trimmerite abil korrigeerida?
Posted: Sun Oct 04, 2009 21:06
by titan
Kullos Reinul on need kopteritel peal. Tema ehk teab.
Aga milleks seda vaja on? pildistamiseks, filmimiseks?
Mini titan suht väike ja ebastabiilne sellisteks otstarveteks.
Posted: Sun Oct 04, 2009 21:14
by stnabaum
Esiteks ma ei ole veel profi taset saavutanud ehk ,siis algaja.Kõik kõrgemad ja kaugemad lennud on lõppenud kräshidega,ehk mida kaugemal ja kõrgemal on kopter seda ebakindlamaks muutub juhtimine.Tõsi ta on ,et mul on kaamera peal FLATSHARK,üritasin läbi prillide juhtida,kuid see on suht raske kuna masin triivib kuhugi ära ja korrigeerida on raske .Loodan helicommandi stabiilsusele,ehk siis saan ka kaameraga lennata kõrgel ja kaugemal kui15-20m
Posted: Sun Oct 04, 2009 21:32
by titan
Minu crashid lõpesid, kui läksin üle 2,4Ghz-le.
Ohus tekib korraks side katkestus ja siis viskavad analoog servod end suvalisse asendisse ja kopter kaotab juhitavuse. Peale mõningaid crache paigaldasin digiservod, siis nägin ja kuulsin, mis kopter tegi, kui mootor korraks õhus seisma jäi. Lõppesid ka need korran mättas tavaliselt.
Ostsin Futaba 7c puldi ja vastuvõtja ning oli asi lahendatud.
Side katkestuse korral ei aita helicomand ka vast.
Nüüd kui sagedust vahetada tuleks, ostaks omale 2,4Ghz mooduli, mille annab pulti sisse panna 35Mhz mooduli asemele, aga samas Futaba FASST süsteem tagab vast kvaliteetsema side, mis on kopteri puhul ülitähtis.
Posted: Sun Oct 04, 2009 21:41
by stnabaum
helicommandil on fail safe ,seega side katkemisel ta veab servod õigesse asendisse.Minu kukkumise tulensid rohke närvi minemisest,siis kui helikas on kõrgel ja kaugel,püüdes teda juhtida hakkas ta pendeldama ,siit ka järeldused.Üldiselt vähene kogemus.Muideks oled sa Tallinnast?Ehk saaksid mu kopteri asjatundja pilguga ülevaadata.Kahjuks Reinu poole poodi ei saa eriti minna,kuna käin soomes iga nädal tööl.Nädala lõpud küll kodus,agapood laupäeval ja pühapäev ei tööta.Mina elan Nõmmel ja minu telf. on 5131023 nimi ANTS
Posted: Sun Oct 04, 2009 21:49
by titan
Kui kodus kunagi oled võid helistada 5041826 Tiit, saame kokku.
Eks aega ikka leiab, aga üks raudne reegel oleks ka see, et eriti kaugele kopterit endast ära lase. Vali selline kaugus ja kõrgus, et kopter täisulatuses teravalt ja selgelt silmaga nähtav oleks, ennem lähemale, kui kaugemale.
Hiljem jõuab juba kaugemale ja kõrgemale...
Posted: Sun Oct 04, 2009 21:55
by stnabaum
Hüva ma nädala lõpus st.laupäeval helistan.Tavaliselt lennutangi umbes 10-15 meetrise raadiusega ja 3 meetrise kõrgusega ,siis on kõik lennud hästi lõppenud-ise seejuure õnnelik.Naljatades ütlen,et mõned käivad koeraga jalutamas ,mina kopteriga. Kohtumiseni
Posted: Sun Oct 04, 2009 21:56
by ak
Hei,
mina kasutan Helicommandi gyrot sabagyrona. Revo mix on sisse lülitatud helicommandi sees.
Ma olen arvamusel, et helicommand sobib algajal crashide vältimiseks hästi, ise ostsin ta samuti selle tõttu.
AGA, kopter peaks siiski elementaarselt häälestatud olema, enne kui helicommandile loota. Ma ise ostsin pikad perforeeritud alumiiniumist latid ja tegin neist harjutusteliku, lisaks ühendasin kopteri umbes meetripikkuse kumminööriga garaazhi põranda külge, nii sai teda ohutult häälestada.
2.4G soovitan kah väga soojalt, häired puuduvad täielikult.
AndrusK
Posted: Sun Oct 04, 2009 22:02
by stnabaum
ilma helicommandita oli häälestused hästi paigas.Kohapeal suutsin hoida ilma erilise pingutuseta.Paigaldades helicommandi muutus kõi nigelaks,ju peab sättima seda helicommandist
Posted: Sun Oct 04, 2009 22:18
by titan
Laupäeviti kui ilma on käime Hüürus Kollase tagumisel platsil koptereid tuulutamas. Seal oleks abistajaid palju ja saaks ka igale oma küsimusele vastuse, nii kopteri kui ka lennutamise kohta.
Nii, et welcome!
Posted: Mon Oct 05, 2009 19:19
by ziilike
Nüüd siis lugu järgmine:
Võtsin lahti veebi ja sain teada. Helicommand 3A toetab ainult H2, HR3, ja H4 swashplate lahendusi. Selleks et ta ka S3 swashi toetaks on vaja kas:
1. Hankida lisadisplei
2. Hankida vajalik lisatarkvara koos arvutiliidesega.
Kui Sa selle Helicommand 3A ostsid, kas Sa ka valgustasid müüjat kopteri ja swashplate tüübist?
Kui JAH, siis müüjale korralik pretensioon (Kusjuures on ta ka kohustatud selle tagasi ostma). Kui ei, oled ise süüdi.
kõik ok
Posted: Sat Oct 31, 2009 20:17
by stnabaum
Üldiselt sai helicommandi ilusti tööle.Paigal hoiab üsna ilusti.Häälestuse sain paika arvuti abil.Ainsaks küsimuseks jääb autotrimmi juhe. Nimelt saatja on 6 kanaline ja vastuvõtja 8 kanaline,seega saatja ei toeta vastuvõtja 7 ja 8 kanalit.Samuti ei suuda teha sellist lülitust saatjal nagu a)posit.rez b)horis. rez c)autopiloot välja.Saatja on Hitec optic 6 sport.
Kuna piloot juhe on 5 kanalis,siis toimib lülitina SW1 ehk gear ja ainult kahes reziimis-pos./hor. Kas on võimalik teha ka kolmas reziim ehk autopiloodi väljalülitus.