Page 1 of 1

Traineri mootori ja tiiva seadenurk

Posted: Thu Oct 08, 2009 13:57
by Oehh
Trainer on mingi Simprop. 4ccm mootorile, 1320mm tiivaga.
Lennukaaluks pakutakse 2,2...2,5kg.

Nüüd siis ehitusjärg mootorini jõudnud. Lugesin siit: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=1701,et
Tulemüüri nurk on kaldu üles ja paremale. Tundub et paremale on pisu palju kaldu nii oma 5 kraadi. Kas see on ok või on liigpalju? Juttu pole sellest manuaalis
Minu traineril tundub küll tulemüür igapidi täisnurga all olema. Mootoriraam ka tehasepoolt külge kruvitud.

Kas üritada ikkagi mootoriraami alla seibe sokutuda ja 4...5 kraadi paremale timmida? Ja allapoole ka paar kraadi.

Sama küsimus tekib ka tiibade seadenurgaga kuna parem ja vasak kereäär millele tiib toetab ei ole mitte ühesuguselt lihvitud ja ei järgi sugugi tiiva alumist proofiili. Need tuleb nagunii omal õigeks lihvida siis ühtlasi vaja jälgida milliseks kujundada seadenurk. Proof on tugevalt semisümmeetrical.

Ja kuidas paigutatakse mootoriraamil mootor? Kas võimalikult taha tulemüüri lähedale või võib tasakaalu jaoks teda ka vajadusel ettepoole nihutada?

Oehh

Posted: Thu Oct 08, 2009 17:01
by tarts
Trainer tüüpi lennukil on tavaliselt mootor ainult natukene paremale 1-3 kraadi ja natuke rohkem allapoole viltu, kuni 5 kraadi võibolla, aga see sõltub kõik lennukist. üldiselt tuleks lennuk niimoodi ära seadistada, et kui gaasi põhja annad ei tohiks lennuki tõusunurk muutuda oluliselt.

Aga kui sinu lennukil mootor otse peale läheb pole mõtet vast esialgu timmima hakata. Proovi kõigepealt järgi kuidas lennuk käitub. Kindlasti aitab mootori asukoht ka tasakaalu paika saada aga nii, et kapott ikka korralikult peale läkeks ja propil piisavalt vaba ruuni oleks.

Posted: Thu Oct 08, 2009 18:20
by Oehh
Kapotiga probleeme pole - klassikaline konstruktsioon - alt ja pealt lahti nagu CALMATO trainer. Propsi ehk siis spinneri ja kere vahele jääb ka halvimal juhul ca 1,5 cm vaba ruumi.
Panen siis algatuseks otse raami vahele.

Veel jääb üles küsimus tiiva seadenurgast ja tüüride seadistusest.

Juhises on öeldud, et algajale eleron üles-alla mõlemale poole 5mm, advanced piloodile 9mm.

Kõigi asjaolude heal kokkulangevusel võiks see nädalavahetus kollasel mootori käima panna. :)

:wink: Üht kogen'd pilooti oleks muidugi ka vaja.

Posted: Thu Oct 08, 2009 22:40
by tarts
Eks ikka mingi seadenurk peab olema, 2-3 kraadi mälu järgi. Minu iseehitatud treeneril oli näiteks tiiva põhi paralleelne pikiteljega, mis andis väikese kohtumisnurga. Võibolla tulen ise ka kollasele kuna nv tulen Tallinnasse.

Posted: Thu Oct 08, 2009 23:08
by Ervin2
Trainer - siis ülatiivaline.
Võid esialgu mootoriraami jätta nii kui on,tiiva kaldenurka võiks vabriku mudelitel pisut suurendada,kui võimalik kergita tiiva esiserva ca 5mm mitte rohkem
Esimestel lendudel lase kellegi teadjamal vaadata,kuidas masin käitub,kui pead kõrgustüüri tugevalt üles trimmima,võiksid tiiva kaldenurka suurendada.
Raskuskese pane esialgu paika ,paigaldatud mootori ja ma ei mäleta kütusega või ilma(ise ehitan elektrga) ja kõikide lisadega,mis lendamise ajal küljes on,tehase poolt soovitatu on tavaliselt OK.

Posted: Fri Oct 09, 2009 8:12
by cuprum
Esialgu paneksin kokku kõik täpselt nii, nagu tehasest tulnud. Trainer on nii "kott loll kirst" (seda mõtlesin tegelikult heas mõttes ) küll, et isegi juhul, kui tehaseonud on miskit viltu teinud, siis miskit väga hullu nende seadistustega ei juhtu, vähemalt pisutki kogenum piloot saab testlennu tehtud, ning soovitused antud, kui need üldse vajalikuks osutuvad.

Mis "Kollasesse" puutub, siis seal tõenäoliselt pühapäeva õhtupoolikul jälle suurem elutegevus lahti läheb. Loomulikult ei tähenda see seda, et ka laupäeval-pühapa päeval seal kedagi ei tarvitse olla, aga vähemalt eilsete juttude põhjal sain aru, et üsna palju tegelasi "läände" evakueeruvad nädalavahetuseks, kuid pühapäeva õhtuks tagasi.