Page 1 of 1

Bensiinimootoriga Extra

Posted: Mon Nov 16, 2009 21:17
by mg3a1@hot.ee
Plaan soetada, endale Extra, mootoriks 26ccm bensiin. Et igaksjuhuks kuulaks targemate targutamist ja teadjate soovitusi!

Hetkel on silma jäänud:

http://www.horizonhobby.com/Products/De ... quickSpecs

http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... &sortlist=

Posted: Mon Nov 16, 2009 21:29
by Ervin2
Miks Extra,ehk midagi F3A masinatest.
http://www.pilotage-rc.co.ee/catalogue/ ... 15/RC6312/

ja on ka Extra pakkuda.
http://www.pilotage-rc.co.ee/catalogue/ ... 15/RC6477/

http://www.pilotage-rc.co.ee/catalogue/ ... 25/RC6293/

ja pisut eksootikat.

http://www.pilotage-rc.co.ee/catalogue/ ... 25/RC9329/

hinna osas saame rääkida,masinad kohapeal olemas,saab vaadata ja katsuda.
Kaugeltmaalt tellides ilmselt maksad sama raha,rohkemgi veel.

Posted: Mon Nov 16, 2009 21:58
by mg3a1@hot.ee
Plaan ikka bensiini mootor äää proovida, aga Ervin´i pakutud natuke pisikesed ei ole väää?

Posted: Tue Nov 17, 2009 12:05
by Kuno
ma võtaks enne selle:
http://www.horizonhobby.com/Products/De ... quickSpecs
ja mootoriks selle:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... gine_5.5HP
või selle:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... HP/7500RPM
see 182 cm tiivaulatusega lennuk võib bensumootori jaoks jääda vähe väikseks,ehk tuleb liiga raske ja ei lenda hästi - mul kogemus olemas analoogse Katanaga,millele üritasin bensumootorit otsa panna.
kui nüüd väga hullusti siiski tahta,siis mootori paneks sellele 182 cm tiivaulatusega asjale selle:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... HP@8500RPM

Posted: Tue Nov 17, 2009 22:47
by tarts
Mulle tundub ka et üks õige bensukas hakkab alates 50cm3. Jaanil on ju ka 1,8m Yak, temaga võiks rääkida sel teemal. Aga ta siin foorumis vist kasutaja pole?

Posted: Wed Nov 18, 2009 0:23
by mg3a1@hot.ee
No aga ehk on kellelgi kogemusi jagada 26 ccm vs. 50ccm.

Vaatan, et ka lindiger pakub ilusaid lennukeid, peaks 26 ccm kärama küll. Lindigeris puudub põhjalik info lennuki kohta, et tiiva pindala ja lennuki tühi kaal jne. Selliste andmetega ju lihtne arvutada, et kas lendab või ei.

http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=66572

Posted: Wed Nov 18, 2009 5:51
by pipercub
Kuskil 1,5 aastat tundsin huvi sama teema vastu, hiina 26cc mootorite hinnad olid väga tõmbavad. Uurisin asja foorumitest, tegin ise mõned arvestused ja loobusin. Tõmme kaalu kohta jääb liiga väikseks - alla 1.

Hiljuti lugesin foorumitest, et mõned vennad on väikese bensuka Funtana 100 külge pannud ja on rahul. Tekkis kohe 2 küsimust:
Omal on Funtana ASP120 mootoriga ja tahaks võimsamat. 26cc bensukas seda kindlasti pole.
Teine asi - vibratsioon. 50cc mootori ja 1,98m tiivaga Extraga olen sel aastal 50l kütust põletanud. Ära on lagunenud 3 sumbutajat, 2 servot, kadunud hulk kruvikesi. Kere on klaasplastist, raske aga vastupidav. Arvan, et balsavineerist Funtana kere oleks selle aja peale ammugi laiali läinud.

Üks pakkumine: http://www.rcmarket.org/extreme-flight- ... 41186.html

Posted: Wed Nov 18, 2009 11:38
by Kuno
Jaanil on ju ka 1,8m Yak, temaga võiks rääkida sel teemal
tal on see DLE30 ja ainult kiidab - ma isegi usun teda,sest mootori võimsuse ja kaalu suhe on hea.Samas kaalub see mudel koos mootoriga alla 5 kg!
Juhiks tähelepanu paarile detailile:
See 1,8 m tiibadega Extra kaalub tehn andmete järgi max 5,8 kg ja 30ccm mootor jaksab tõmmata max 8,5 kr,ehk u 32% üle mudeli kaalu,mis on tegelikult minimaalne suhe normaalseks "rippumiseks".2 m tiibadega Extra kaaluks lubati max 7,0 kg ja 50 ccm mootori max tõmbeks 13,6 kg,ehk 49% üle mudeli kaalu - see on OK, sest tegelikult on ikka nii,et mudel on tiba raskem kui tehnilistres andmetes lubatud ja mootori tõmme ei ole ka kunagi max lubatud (max on ta siis,kui kõik on viimase vindi peal).
Minu Extra kaalub kuskil u 8 kg ja mootor tõmbas ca 12 kg ,suhe nii 33% - lendab väga hästi.Kadunud Katana kaalus 6,3 kg ja 35 ccm otsas olnud mootor tõmbas ca 8 kg ,suhe nii 22% ja seda oli vähe - lennuk oli maandumisel kiire (proppe kulus hullult palju,kuna kiirel maandumisel ikka juhtus äpardusi) ja ei tahtnud nina üleval eriti paigal püsida.
Seega vali enne otsustamist hoolega,kuna mudeli komplekt maksab suht palju.Bensuka eeliseks on odav kütus,ehk palju lennutunde,seega mudel tuleb valida oma soovidele ja eesmärkidele vastav,et ta väga ruttu ei ammenduks.
Töökindluse osas ei oska väga neid hiina mootoreid kiita,kuna DL50 olen 2 aasta jooksul 2 korda remontinud - laguneb kepsu kolvipoolne laager,tükid kukuvad silindrisse ja tulemuseks on kogu kolvigrupi vahetus.Samas varuosad ei ole kallid.
Samas Janil lagunesid samuti 26 ccm MVVS mootorid (2 tk)ja purunes ka 3w 100ccm boksermootori väntvõll,aga nende remont oli oluliselt teisest hinnaklassist - ühesõnaga oli mõistlikum asendada hiina mootoritega.