Jaanil on ju ka 1,8m Yak, temaga võiks rääkida sel teemal
tal on see DLE30 ja ainult kiidab - ma isegi usun teda,sest mootori võimsuse ja kaalu suhe on hea.Samas kaalub see mudel koos mootoriga alla 5 kg!
Juhiks tähelepanu paarile detailile:
See 1,8 m tiibadega Extra kaalub tehn andmete järgi max 5,8 kg ja 30ccm mootor jaksab tõmmata max 8,5 kr,ehk u 32% üle mudeli kaalu,mis on tegelikult minimaalne suhe normaalseks "rippumiseks".2 m tiibadega Extra kaaluks lubati max 7,0 kg ja 50 ccm mootori max tõmbeks 13,6 kg,ehk 49% üle mudeli kaalu - see on OK, sest tegelikult on ikka nii,et mudel on tiba raskem kui tehnilistres andmetes lubatud ja mootori tõmme ei ole ka kunagi max lubatud (max on ta siis,kui kõik on viimase vindi peal).
Minu Extra kaalub kuskil u 8 kg ja mootor tõmbas ca 12 kg ,suhe nii 33% - lendab väga hästi.Kadunud Katana kaalus 6,3 kg ja 35 ccm otsas olnud mootor tõmbas ca 8 kg ,suhe nii 22% ja seda oli vähe - lennuk oli maandumisel kiire (proppe kulus hullult palju,kuna kiirel maandumisel ikka juhtus äpardusi) ja ei tahtnud nina üleval eriti paigal püsida.
Seega vali enne otsustamist hoolega,kuna mudeli komplekt maksab suht palju.Bensuka eeliseks on odav kütus,ehk palju lennutunde,seega mudel tuleb valida oma soovidele ja eesmärkidele vastav,et ta väga ruttu ei ammenduks.
Töökindluse osas ei oska väga neid hiina mootoreid kiita,kuna DL50 olen 2 aasta jooksul 2 korda remontinud - laguneb kepsu kolvipoolne laager,tükid kukuvad silindrisse ja tulemuseks on kogu kolvigrupi vahetus.Samas varuosad ei ole kallid.
Samas Janil lagunesid samuti 26 ccm MVVS mootorid (2 tk)ja purunes ka 3w 100ccm boksermootori väntvõll,aga nende remont oli oluliselt teisest hinnaklassist - ühesõnaga oli mõistlikum asendada hiina mootoritega.