Page 1 of 3
laadija
Posted: Thu Dec 10, 2009 16:42
by mrtn
tere
plaan hakata soetama endale normaalsemat laadijat. Hetkel kasutan neid pisikesi karpe mis kopteriga kaasa tulevad,need ajavad asja ära kenasti tegelikult aga kui mul 2 -3 akut siis autos ei jõua sellega väga täis laadida selle ajaga. Kas ma olen õieti aru saanud ,et need korralikumad laadijad laevad kiiremini aku täis ,ega eriti muud erinevust ju pole.
silma jäid sellised 1:
http://www.hobbyking.com/hobbycity/stor ... rger_2S~4S
2:
http://www.hobbyking.com/hobbycity/stor ... _1-6_Cells
3:
http://www.hobbyking.com/hobbycity/stor ... er/Charger
mis asjatundjad arvavad?
Ja kas on üldse pointti neid pisikesi karbikesi välja vahetada?
Posted: Thu Dec 10, 2009 17:03
by inimene.
Selle number kolmanda tellisin hobbycityst detsembri alguses(pole veel kätte saanud). Turnigy accucel põhimõtteliselt sama, mis imax B6. See esimene suht mõtetu, mis sulle silma jäi minu arust. See turnigy accucel peaks nagu kõik asjad ära ajama.
Posted: Thu Dec 10, 2009 17:51
by hommiku kohvi
minul on see esimene. olen sellega jube rahul
Posted: Thu Dec 10, 2009 17:54
by mrtn
novott ,et kui keegi oskaks seletada mis nendel vahet on? siis oskaks otsustada! või äkki ei olegi peale värviliste tulukeste palju vahet mu olemasoleva karbiga.
kui kaua te laete näiteks 2200 mah 3s akut?
Posted: Thu Dec 10, 2009 18:15
by inimene.
ma praegu toon näiteks turnigy accuceli:
Seal on 1-5,0 A ehk minu teada kui aku on 2200 mah siis paned laadima 5.0A=5000mAh (MilliAmpritTunnis) on 2200:5000= 26,4 min laed. Aga see turnigy 420 balancer ainult 0,5-2,0A ehk 2200:2000= 66 min laed.
Accucelil saad laadida 1 kuni 6 purgiseid (1-6cell/1-6s) li-po akusid, ja ka 1-15 nimh/nicd akusid, turnigy 420 saad aint 2-4 purki liposid laadida. Accuceliga saab ellu äratada surnuid liposid (kui oled aku peale lendamist kauemaks ühendatud jätnud).
Posted: Thu Dec 10, 2009 18:18
by tiit
Minul on selline
http://www.silshop.fi/shop/index.php?ac ... ductId=702
saab vooluvorgust ka laadida, olen väga rahul.
Posted: Thu Dec 10, 2009 18:18
by mart63
Vaatama peab ikka ka akut, kas too kannatab laadida üle 1C vooluga..
Ja see 0.1-5A ei loe ka eriti midagi, laadimise max. võimsus loeb- see on 50W. Seega kõrgema pingega akusid ja ka täis saama hakkavat 3s lipot ei lae enam maksimaalse 5ampriga. Voolutugevus=võimsus vattides/pinge.
Posted: Thu Dec 10, 2009 18:19
by mrtn
aga mis te sellisest vidinast arvate?
http://www.hobbyking.com/hobbycity/stor ... _System_6S
et ma mõtlen ,et kui mulle nagu on kõrvu jäänud ,et see minu väike karp ei balanseeri korralikult siis ostan äkki ainult selle balanseerija lisaks? samas mind ikkagist huvitaks laadimis kiirus ,see ka põhjuseks miks tahan laadijat osta ,samas peaks siis äkki selle raha eest ostma 2 akut juurde? teeb sama välja ,parembi veel ,ei pea kuskil põllul laadimisega tegelema! võibolla olen asjadest muidugi täitsa valesti aru saanud?
Posted: Thu Dec 10, 2009 18:20
by mrtn
inimene. wrote:ma praegu toon näiteks turnigy accuceli:
Seal on 1-5,0 A ehk minu teada kui aku on 2200 mah siis paned laadima 5.0A=5000mAh (MilliAmpritTunnis) on 2200:5000= 26,4 min laed. Aga see turnigy 420 balancer ainult 0,5-2,0A ehk 2200:2000= 66 min laed.
Accucelil saad laadida 1 kuni 6 purgiseid (1-6cell/1-6s) li-po akusid, ja ka 1-15 nimh/nicd akusid, turnigy 420 saad aint 2-4 purki liposid laadida. Accuceliga saab ellu äratada surnuid liposid (kui oled aku peale lendamist kauemaks ühendatud jätnud).
jah muidugi 26 minutiga aku täis laadida oleks lux! kas see kiire 5A laadimine akut kuidagi kahjustab ka?
Posted: Thu Dec 10, 2009 18:29
by inimene.
Eks see ole jah tervislikum laadida madalatel ampritel. Aga pigem osta vist ikkagi laadija kui uued akud, sest eks sul kunagi läheb vaja laadida teistsuguseid akusid, eks teisi arvamusi ka. Viimane asi on ainult balancer, mitte laadija.
Posted: Thu Dec 10, 2009 18:37
by mrtn
nii ,tehtud! tellisin selle viimase laadija ära! loodame ,et nüüd saab siis 30 minutiga põllul akud täis
http://www.hobbyking.com/hobbycity/stor ... oduct=7028
Posted: Thu Dec 10, 2009 18:38
by lauri
Mis akust sa hetkel räägid? Mis mark, mahtuvus ja lubutud maksimaalne laadimisvool? LiPo puhul kehtib see ühe mahtuvusega võrdeline laadimisvool tänaseni, mõne ükskiku uuema aku puhul on ka kõrgemad voolud ok.
Posted: Thu Dec 10, 2009 18:43
by mrtn
mm...ma ei saanud nüüd aru aga mul on zippy flightmax 2200 3sp C25
Posted: Thu Dec 10, 2009 19:02
by lauri
No seda akut 1C = 2.2A vooluga laadides on maksimaalseks laadimisvõimsuseks 2.2A*3tk*4.2V=27,72W.
Ehk siis neist max output 50W laadijatest kenasti piisav. Kui aku võimaldab 2C laadimisvoolu, saad ka 2C laadimisvooluga laadida ehk 4.4 ampriga. KUI AKU VÕIMALDAB! Suuremate vooludega seda akut odava 50W max output laadijaga laadida ei saa, väljundvõimsus hakkab voolu piirama.
huhh, segaselt selgitasin
1. - unusta ära
2. - paljud kasutavad, tundub igati ok
3. - enamvähem nagu number 2. Ei näe põhjust seda valida. Esmapilgul ei tundu miski parem olevat kui number 2-l
Posted: Thu Dec 10, 2009 19:08
by mrtn
no loen paar korda veel läbi
ühesõnaga rcgroupi ja muid foorumeid kiirelt sirvides tundus see turningy oma parem aj ka odavam mõni dollar ja kergem ,ehk siis transport tiba odavam! sai see ära tellitud! loodame ,et hea!
Posted: Thu Dec 10, 2009 20:38
by pipercub
Sel kolmandal on balansseerija ja laadija üksteisest lahutatud. Nii on ohutum, aga laadimisel tuleb voolujuhe lisaks ühendada. Toiteplokki komplektis pole. Universaalset juhet ja autost toiteotsa pole. Viimast oli mõni kuu tagasi Himodel'is saada. Temperatuuriandurit ja USB-juhet ka pole ja pole vajagi.
Posted: Thu Dec 10, 2009 23:17
by titan
Kui juba ostmiseks läheb, ara põhjuseta koonerda, see pole kokkuhoid.
Muutuvad ajad, muutuvad kombed ning mudelite suurused, mis üldreeglina kasvavad...
Seega vali laadija,mis kannatab tiba enam sinu vajadustest.
Tulevikus on seda lihtsam.
Posted: Sun Dec 13, 2009 11:39
by Sannderr
MInul on see turnigy accucell , väga rahul
Posted: Wed Jan 06, 2010 15:02
by mrtn
nii turningy accucell kohal! toimib kenasti autoakult aga isetehtud arvuti toiteplokist annab "input vol error" ehk siis passi järgi peaks sissetulen vool olema alla 10 V ??? arvuti toiteplokil panin kollasele ja mustale juhtmele mis peaks ju olema kindel 12V? kas kellegi on sellega probleemi olnud? pean testriga üle mõõtma aga tester hetkel kättesaamatu!
aa ja üks küsimus veel ,miks ma näen ,et kõik põllul aku pealt panevad otsad kapoti alla mitte sigareti süütajast? kas sinna ei tule piisavalt powerit? võiks ju mugavalt autosse istleme panna laadima ?
Posted: Wed Jan 06, 2010 15:59
by mart63
Voolu lihtsam võtta kapoti alt ning kui peakski aku laadides süttima, siis kumba eelistada, kas salongis või kapoti all?
Posted: Wed Jan 06, 2010 16:09
by Võsalendur
Osa arvuti toitekatest tahab koormust 5V ahelasse, et 12V koormust kannataks (muidu kukub koormusega pinge kolinal).
Posted: Wed Jan 06, 2010 18:06
by mrtn
mart63 wrote:Voolu lihtsam võtta kapoti alt ning kui peakski aku laadides süttima, siis kumba eelistada, kas salongis või kapoti all?
kas kellelgi on näiteks meil siin eesti mudelistidest läinud ka põlema kunagi? või on tegemist mingi legendiga pigem ,et ühel ameerikas ükskord läks?
Posted: Wed Jan 06, 2010 18:08
by mrtn
Võsalendur wrote:Osa arvuti toitekatest tahab koormust 5V ahelasse, et 12V koormust kannataks (muidu kukub koormusega pinge kolinal).
räägi täpsemalt ,ma panin selle rohelise juhtme (mis on siis see power on signaal) +5v ,siis hakkas kast tööle üldse , nüüd mõõtsin ja 12v juhe(kollane) annab mulle ainult 7,5 V ?? mis pull see on?
Posted: Wed Jan 06, 2010 18:18
by artur
mrtn wrote:Võsalendur wrote:Osa arvuti toitekatest tahab koormust 5V ahelasse, et 12V koormust kannataks (muidu kukub koormusega pinge kolinal).
räägi täpsemalt ,ma panin selle rohelise juhtme (mis on siis see power on signaal) +5v ,siis hakkas kast tööle üldse , nüüd mõõtsin ja 12v juhe(kollane) annab mulle ainult 7,5 V ?? mis pull see on?
Vaata siia :
http://web2.murraystate.edu/andy.batts/ ... supply.htm
Impulsstoitekas ilma koormuseta voolu ei anna.
Posted: Wed Jan 06, 2010 18:33
by mrtn
artur wrote:mrtn wrote:Võsalendur wrote:Osa arvuti toitekatest tahab koormust 5V ahelasse, et 12V koormust kannataks (muidu kukub koormusega pinge kolinal).
räägi täpsemalt ,ma panin selle rohelise juhtme (mis on siis see power on signaal) +5v ,siis hakkas kast tööle üldse , nüüd mõõtsin ja 12v juhe(kollane) annab mulle ainult 7,5 V ?? mis pull see on?
Vaata siia :
http://web2.murraystate.edu/andy.batts/ ... supply.htm
Impulsstoitekas ilma koormuseta voolu ei anna.
jah no lugesin sealt juba ja mul natuke teistsugune kast aga nagu aru saan pean siis panema musta ja punase(+5v) vahele 10 oomise resistori ,krt oomipood oli inventuuris ja homme ülehomme suletud
Kõige veidram asaj juures on see ,et resistor tuli vist panna selleks et kast tööle saada ,mul aga kast töötab aga 12v juhtmest tuleb 7,5v?! uurin edasi!
Posted: Wed Jan 06, 2010 20:17
by mrtn
hmmm ..seal oli ka öeldud ,et resistori asemel võib panna auto pirni ,tegin nii nagu kästud aga 12v juhtmest tuleb endiselt 7,6 volti! kardan et mul see pc toitekas omadega kutu lihtsalt! peab kuskilt uue muretsema!
Posted: Wed Jan 06, 2010 23:21
by mrtn
Ühesõnaga toiteplokiga ei saanud asja aga leidsin ühe 16 voldise läpaka laadija millel 3,36A ,see enamvähem ok ma arvan? et kodus laadides polegi niiväga kiire ja laen selle amperaasiga ja kui põllul siis autoakult täiega!
Nüüd küsimused suurele ringile!:
kui mul NiCd futaba saatja aku on 9,6v ja peale kirjutatud et 180ma laadimisvool ja 5h siis mis settingud pean panema laadijasse kui tahan lasta tühjaks ja siis täis? kui tühjaks ma tohin ta lasta ja mitme ampriga ja mitme ampriga täis tohib lasta?
Sama kõsimus nüüd mu tavalise lipo (3s) kohta? Et millega te tühjaks ja täis laete tavaliselt?
Posted: Thu Jan 07, 2010 12:42
by tarts
mrtn wrote:mart63 wrote:Voolu lihtsam võtta kapoti alt ning kui peakski aku laadides süttima, siis kumba eelistada, kas salongis või kapoti all?
kas kellelgi on näiteks meil siin eesti mudelistidest läinud ka põlema kunagi? või on tegemist mingi legendiga pigem ,et ühel ameerikas ükskord läks?
Ei ole legend, selliseid asju juhtub pidevalt, kuigi eestist konkreetset näidet ei tea.
kui mul NiCd futaba saatja aku on 9,6v ja peale kirjutatud et 180ma laadimisvool ja 5h siis mis settingud pean panema laadijasse kui tahan lasta tühjaks ja siis täis? kui tühjaks ma tohin ta lasta ja mitme ampriga ja mitme ampriga täis tohib lasta?
Sama kõsimus nüüd mu tavalise lipo (3s) kohta? Et millega te tühjaks ja täis laete tavaliselt?
NiCd võib tühjaks laadida ~1V purgi kohta, ehk siis 8V sinu puhul. Tühkaks võiks laadida näiteks ~2-0,5A. Kui tahad et korralikult aku tühjaks laeks siis on väiksem vool parem.
200mA laadimiseks ok.
LiPo akusid pole vaja tühjaks laadida, kui aga tahad mahtuvust kontrollida, siis on tühjakslaadimise pinge suures sõltuvuses voolust millega tühjendad. Jällegi mida väiksem vool seda tühjemaks ta laeb ja seda kõrgem peaks olema lõpu pinge. Kui paned lõpu pingeks 3,7V purgi kohta peaks kõik oK olema.
Posted: Thu Jan 07, 2010 13:22
by JazZ
tarts wrote:mrtn wrote:mart63 wrote:Voolu lihtsam võtta kapoti alt ning kui peakski aku laadides süttima, siis kumba eelistada, kas salongis või kapoti all?
kas kellelgi on näiteks meil siin eesti mudelistidest läinud ka põlema kunagi? või on tegemist mingi legendiga pigem ,et ühel ameerikas ükskord läks?
Ei ole legend, selliseid asju juhtub pidevalt, kuigi eestist konkreetset näidet ei tea.
Mina tean, eelmise aasta suvel, Pärnus onroad võistlustel läks lipo põlema. Antud juhul vist laeti teda nimh modes.
Isegi pildid on sellest kuskil üleval.
Posted: Thu Jan 07, 2010 14:02
by [J]
kas kellelgi on näiteks meil siin eesti mudelistidest läinud ka põlema kunagi?
Suurim kahju, mida tean, on ärapõlenud väikebussi pink. On läinud ja läheb veel!