Page 1 of 1
aku tühjenemise alert
Posted: Mon Dec 14, 2009 12:18
by hommiku kohvi
Hei,
kas on võimalik kuidagi saada lennukist mingit signaali minu Spectrumi DX6i -le, mis annaks märku, et "hakka nüd maanduma ... LiPo on peaaegu tühi"? kas üldse on võimalik DX6i mingit signaali vastu võtma ja seda kuvama?
Posted: Mon Dec 14, 2009 12:26
by mrtn
mul on ostetud hobbycityst mingi paari dollarine vidin mi shakkab piiksuma aku küljes ,aga piiksub nii kõvasti ,et kuuled seda.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Monitor_3S
Re: aku tühjenemise alert
Posted: Mon Dec 14, 2009 12:51
by JazZ
hommiku kohvi wrote:Hei,
kas on võimalik kuidagi saada lennukist mingit signaali minu Spectrumi DX6i -le, mis annaks märku, et "hakka nüd maanduma ... LiPo on peaaegu tühi"? kas üldse on võimalik DX6i mingit signaali vastu võtma ja seda kuvama?
On ikka võimalik :)
Arvuta välja mitu minutit saad lennata, arvestades et akust rohkem kui 80% mahtuvusest välja ei imeks ja siis pane taimer selle aja peale.
Posted: Mon Dec 14, 2009 13:11
by mrtn
Posted: Mon Dec 14, 2009 14:54
by hommiku kohvi
timerit olen proovinud, audio/visuaalse teavituse miinus on see, et kui lennuk on kaugel, siis ei kuule/näe seda.
Küsimus siiski üleval, kas DX6i -le on võimalik saata signaali lennukilt? mõtlen nii, et kui aku on peaaegu tühi, siis tuleb signaal vastuvõtjast saatjasse ja pult annab audio/visuaalse teavituse? kuskil siin foorumis arutleti hiljuti mingi saatjapuldi üle, kus oli erinevate andurite (lennukile) võimalus...
Posted: Mon Dec 14, 2009 15:14
by mart63
DX6i süsteem on ikka ühepoolne, saatja vaid maas, nö. telemeetriat vastuvõtjast maha ei saadeta..
Posted: Mon Dec 14, 2009 15:36
by mcmatrix
Kui telemeetriat soovid siis kas väline süsteem lisaks
või pead saatja/vastuvõtja komplekti vahetama.
Hiteci Aurora 9 ja Multiplex Royal Pro (m-link) saatjad ja vastuvõtjad sisaldavad
juba telemeetria võimalusi.
Posted: Mon Dec 14, 2009 17:09
by tulnuk
Jeti'l on samuti olemas saatjamoodulite-vastuvõtjate valik, mis lubab telemeetriat, hinnad üpris taskukohased, samas ise ma kogemusi ei oska jagada. Üldiselt peetakse Jeti toodangut kvaliteetseks ja korralikuks.
http://www.jetimodel.cz/
Posted: Mon Dec 14, 2009 20:43
by JazZ
mart63 wrote:DX6i süsteem on ikka ühepoolne, saatja vaid maas, nö. telemeetriat vastuvõtjast maha ei saadeta..
Kusjuures mina olen lugenud DSM2 tehnoloogia tehnilist tutvustust ja seal räägitakse kahepoolsest sidest. Aga jah, telemeetriat hetkel ükski Spektrum'i lennu saatja ei paku.
On olemas mingi eraldiseisev vidin, aga see on vist suunatud auto teemale rohkem. Kas see lennu vastuvõtjatega toimib ma ei oska hetkel öelda (ei leidnud kasutusjuhendit).
Posted: Mon Dec 14, 2009 22:11
by mcmatrix
JazZ wrote:mart63 wrote:DX6i süsteem on ikka ühepoolne, saatja vaid maas, nö. telemeetriat vastuvõtjast maha ei saadeta..
Kusjuures mina olen lugenud DSM2 tehnoloogia tehnilist tutvustust ja seal räägitakse kahepoolsest sidest. Aga jah, telemeetriat hetkel ükski Spektrum'i lennu saatja ei paku.
On olemas mingi eraldiseisev vidin, aga see on vist suunatud auto teemale rohkem. Kas see lennu vastuvõtjatega toimib ma ei oska hetkel öelda (ei leidnud kasutusjuhendit).
Kahepoolne on see ainult vastuvõtja ja saatja sidumisel (bind).
Kindlasti 2.4ghz skeemid nii vastuvõtjas kui saatjas võimaldavad
kahepoolset sidet aga arvan, et spektrumi puhul pole vastuvõtja saatmisvõimsus piisav, et kaugemalt kui mõned meetrit infot tagasi saata (max. bind kaugus).
Igatahes pole Spektrum seda oma tarkvaras rakendanud.
Võibolla püüavad nad ka mingi aeg sellele telemeetria rongile hüpata aga mine tea.
Kui nüüd natuke elektroonikat tunda siis saaks selle eraldiseisva telemeetriamooduli isetegemise korras lisaks teha.
Internet on 2.4ghz, 433mhz, 868mhz transceiver mooduleid täis, LCD mooduleid ka vabalt saada.
Lisaks on vaja veel ainult pealehakkamist ja mikrokontrollerite programmeerimise oskust
Posted: Mon Dec 14, 2009 22:21
by aretaja
lihtsam on tõesti mõni dollar maksev piiksuv aku nidikaator osta, või siis lennuaega jälgida. Ainult selle pärast mingit uut saatjakomplekti osta pole suurt mõtet. Lennukil ei juhtu ka midagi hullu kui aku ära kustub. Rohkem kopterite teema.
Posted: Mon Dec 14, 2009 23:25
by titan
Aku tühjenedes muutub elektrikopter vedelaks ja ei allu enam korralikult käsklustele. Pean silmas järsemate manöövrite sooritamist, aga rahulikult maandumiseks on pinget piisavalt. Regu on seatud küll kõrgemale cut-off pingetasemele, aga ennem annab juba aku end õhus tunda digiservodega.
Aga tegelikult võib olla see tunda ka kopteri tundlikuse seadistustest. Näiteks vähem tundlikumalt seadistatud kopter seda välja ei näita.
Kuna kopteri lennukaugus nii suur ei ole, kui lennukil, on seal piiksuvast andurist enam kasu kui lennukil.
Lennukitega kogemusi pole, aga ju effekt sama vast.
Nitrokopteriga kogesin sel nädalavahetusel samat efekti, kus guvernöri töö oli häiritud puuduliku pinde tõttu. Gaasiservo ei jõudnud nii kiirelt liikuda, kui vaja oleks olnud ja kas ainult gaasiservo.
Posted: Tue Dec 15, 2009 0:12
by aretaja
lennukil kuuleb kindlasti piiksumise ära. Isegi selle kuuleb ära kui regu mootorisse nn. "piiksu" annab.
Posted: Tue Dec 15, 2009 0:32
by tarts
mcmatrix wrote:
Kui nüüd natuke elektroonikat tunda siis saaks selle eraldiseisva telemeetriamooduli isetegemise korras lisaks teha.
Internet on 2.4ghz, 433mhz, 868mhz transceiver mooduleid täis, LCD mooduleid ka vabalt saada.
Lisaks on vaja veel ainult pealehakkamist ja mikrokontrollerite programmeerimise oskust
Juba tegelen asja kallal
Kui häst läheb saab ehk suve alguseks midagi valmis.