Page 1 of 1

Robbe ASW15 raskuskese ja võimsam setup

Posted: Sun Jan 10, 2010 19:17
by mrtn
niisiis küsimus tarkade klubile: '
robbel mul plaanerdades ilma mootorita enamvähem paigas raskuskese ,et kui nina suunab ülesse siis korrigeerides eleroniga korra, jääb hiljem nagu suund paikka aga kui panen nüüd gaasi ja mootoril pöörded põhja siis rebib noka täiesti ülesse ja siis tuleb kiirelt korrigeerima hakata ja siis juba kogu asi rikutud ja lennuk tuijab taevas kuni kinni panen mootori. et mida teha? samas on mul plaan osta uus prop ja mootor sellele! eriti kui kaamera pardal jääb natuke jõudu väheks. kui originaalis 9x6 prop siis missuguse võiks nüüd panna siis? sellega peaks ninna raskust juurde saama!

Posted: Mon Jan 11, 2010 0:10
by tulnuk
Pane mootorile mõned kraadid allavedu, aitab kindlasti. Vaata ka üldiselt raskuskese lennukil üle, kõlab, nagu oleks sutsu liiga kriitiliselt taga.

Posted: Mon Jan 11, 2010 11:25
by Ervin2
Mootorile allavedu ja väike mix gaas ja kõrgustüür,proovid katseliselt ,et tõus oleks ok,mul on umbes 10-15%,st mida rohkem gaasi seda rohkem kõrgustüüri alla.
Ilmselt on ka tõepoolest raskuskese pisut paigast ära,st natuke liiga taga.

Posted: Mon Jan 11, 2010 12:39
by mrtn
no mootorit mul väga keeruline alla suunata ,proovin jah mixi!

Posted: Mon Jan 11, 2010 14:08
by cuprum
mrtn wrote:no mootorit mul väga keeruline alla suunata ,proovin jah mixi!
Khmm, kas üks pisike seibike siis tõesti ei suuda päeva päästa? ;)

Posted: Mon Jan 11, 2010 14:17
by mrtn
jah ,kui sellest kasu on siis ehk saab ,mul poldid jube lühikesed ja l´mootor kinnitub diagonaalis hetkel aga annab midagi välja mõelda. Mõtlen ,et äkki ikka uusraskem mootor ja prop ja esc teevad asja paremaks?

Posted: Mon Jan 11, 2010 14:54
by Ervin2
Raskema mootoriga ehk pisut raskuskese läheb ettepoole,kuigi ilmselt mootorite kaaluvahe on mõnikümmend grammi. Muidugi kui sul on praegune ajam pisut lahja,siis ka see võib ebastabiilse tõusu põhjustada,st mootor ei jõua vedada,ajab nina püsti ja kukub tiivale,ja mis iganes muud veel.
Õige võimas ajamiga peaks üles minema nagu nööri mööda,aga mix on vajalik ikkagi.

Posted: Mon Jan 11, 2010 15:02
by mart63
Mixi sättides võta easy'lt, pane vastav menüü ette ja keera mixi ehk ainult paar protsenti ette ja lennu ajal keerad paika. Iga regullimise vahel maanduda ja kruvida on aeganõudev ja ebapraktiline.

Posted: Mon Jan 11, 2010 15:14
by mrtn
:lol: nii kogenud veel ei ole vist ,et lennuajal vahepeal puldi menüüsse roniks !
saaremaal jäin korra terviserajal jalutavat tüdrukut kiikama ja kaotasin lennuki õhus ära.
pikalt ikka oli kadund ,siis ikka leidsin :D

Posted: Mon Jan 11, 2010 15:26
by Ervin2
ega teisiti mixi sättimine polegi eriti võimalik,seda ongi vaja lahtise programmiga teha,seda enam et võib tekkida vajadus ka ümberseadistamiseks,ilmastikuolud on ju muutlikud.
Samas mingi raketiteadus see ei ole.

Posted: Mon Jan 11, 2010 15:29
by mart63
Eiei, menüü jätadki lahti ja nn. vilkuma jätad mixi väärtuse ja siis lennuajal ilma pulti vaatamata lihtsalt keerad nupust protsendi paika. Katse-eksitus meetodil võib raskeks minna..

Posted: Mon Jan 11, 2010 17:12
by mrtn
jah no küll ma hakkama saan vast! aga proovin ära! kas keegi võimsama setupi kohta ei oska öelda? et kui suur prop sellel 750 g lannukil võiks olla ,et kaamera ka ilusti ära veaks?

Posted: Mon Jan 11, 2010 17:45
by Ervin2
mis mootor? Ja abiks Drive Calculator või motocalc

Posted: Mon Jan 11, 2010 18:25
by mrtn
mootori ostan propi järgi, motocalc ja neid vaatasin kuidagi keeruliseks läka asi lähtuks kellegi kogemusest parem vist!

Posted: Mon Jan 11, 2010 18:54
by Ervin2
heakene küll,kui suure diameetriga mootor keresse mahub(28mm-36mm)?
arvan,et proppi üle 12x6,5 pole mõtet panna,selle masina jaoks ja mingi 36-42 suurusega mootor 1000 pööret voldile,kui mahub.
Siis on juba piisavalt overkill.