Page 1 of 1
Mida värki (jätkub)!!
Posted: Tue Jan 12, 2010 15:10
by prosper
Avastus minu jaoks.Arvasin et coaxid ainult pisikeste mudelkopterite teema aga sähh sulle. Noh tehelikult pole ka kiirusel miskit häda nagu väikestega et ülemise rootori võlli 1,5 cm pikemaks teha.Ons mudelimaailmas sarnaseid ka suuremaid tehtud kui Lama ?
http://www.youtube.com/watch?v=mUwxZX3Jvsw&NR=1
Re: Mida värki (jätkub)!!
Posted: Tue Jan 12, 2010 15:43
by cuprum
prosper wrote:Noh tehelikult pole ka kiirusel miskit häda nagu väikestega
Selles see asi ongi - coax'id peaksid vähemalt ühe teooria järgi suuremat kiirust suutma arendada. "Tavalisel" rootoril on selline loll komme, et horisontaalsuunalise kiiruse suurenedes "ettepoole" liikuva laba suhteline kiirus (õhu suhtes) suureneb, "taha" poole liikuva laba kiirus aga väheneb, kuni teoreetiliselt muutub nulliks, praktiliselt aga kopter juba tükk maad ennem kallutatud tõstejõu tõttu kohalikku võsa uurib.
Coax-il jaotub see kadu vastassuunas põõrlevate rootorite vahel eri külgedele ära, niiet kopter jääb ilusti tasakaalu.
Posted: Wed Jan 13, 2010 0:02
by prosper
Posted: Wed Jan 13, 2010 1:07
by Kpe
Koaksiaal on Kamovi tehase nn. kaubamärk. Nad nagu kohe ei viitsi sabarootoriga jännata. Mõnes mõttes õigustatud valik. Aga kole keeruline ja hirmus ekspluatatsioonis.
Posted: Wed Jan 13, 2010 8:50
by felch
Huvitav...kas kopteri tiivakestel on mingi aerodünaamiline funktsioon ka või ainult hea- ja parema lõhkeva kaasas kandmiseks?
Posted: Wed Jan 13, 2010 12:47
by prosper
Ja niipalju kui mina vene keelest aru sain siis on tal ka katapulteerumis võimalus ,aga mida moodi läbi kahe eraldi suunas käiva rootori vahelt??

Posted: Wed Jan 13, 2010 13:01
by cuprum
prosper wrote:Ja niipalju kui mina vene keelest aru sain siis on tal ka katapulteerumis võimalus ,aga mida moodi läbi kahe eraldi suunas käiva rootori vahelt??

Kas mitte sellisel juhul rootori labadel "minna" ei lasta. Kusagilt on nigu kõrvade vahele jäänud kuuldus püropadrunitest, mis labade kinnitused vahetult enne katapulteerumist lahti lasevad. Seega siis esmalt lähevad labad oma teed, seejärel piloot, ning egas tu tiivutu kopter kah taevasse üksinda passima viitsi jääda.
Posted: Wed Jan 13, 2010 13:03
by Kpe
prosper wrote:Ja niipalju kui mina vene keelest aru sain siis on tal ka katapulteerumis võimalus ,aga mida moodi läbi kahe eraldi suunas käiva rootori vahelt??

Katapultistme käivitamisel lastakse pearootori labad labahoidjast lahti

. Tegelikult ka!
Ühes Bondi filmis võis seda protseduuri ühe Eurocopteri prototüübi peal näha. "Goldeneye" vist...
Posted: Wed Jan 13, 2010 13:12
by Kuno
aga mida moodi läbi kahe eraldi suunas käiva rootori vahelt??
ma olen kuulnud,et enne katapulteerumist lastakse lõhkelaenguga rootori pea puruks,labad lendavad minema ja siis lahkub piloot oma istmega.
Minuarust oli see katapulteerumine väga hästi näha Bondi filmis (vist oli Golden eye). Bond oli mingi tibiga helikopteri kabiini kinni seotud ja enne helikopteri õhkimist suutis vajalikku hooba sikutada,peale mida kukkusid kõigepealt kopteri labad maha ja siis lendas kogu kabiini osa minema.
Posted: Wed Jan 13, 2010 13:13
by Kuno
krt,nii korraga sõltumatult ühesugused kommentaarid

Posted: Wed Jan 13, 2010 13:20
by prosper
Krt. peaks ka bondi filme vaatama saab targemaks

siis ilmselt need filmid mingi ulme ei olegi täiesti reaalsest elust.
Posted: Wed Jan 13, 2010 13:26
by prosper
Ja ka mudelite puhul tehnika päästmiseks võiks tehnika minema lennata

või langevarjuga osavalt alla liuelda.
Re: Mida värki (jätkub)!!
Posted: Wed Jan 13, 2010 13:33
by MihkelP
prosper wrote:Ons mudelimaailmas sarnaseid ka suuremaid tehtud kui Lama ?
Tehakse ikka. Üks näide sakslastelt.
http://www.cad-modelltechnik-jung.de/pr ... urbine.htm
Rootorite läbimõõt kuni 2,4m ja stardikaal kuni 22kg
Pakutakse turbiin- ja bensumootoriga versioone.
Saab ka juurde osta KA-52 skaalakere. See peaks olema KA-50 kahekohaline versioon.
Mihkel
Posted: Wed Jan 13, 2010 13:41
by Kpe
Kuno wrote:krt,nii korraga sõltumatult ühesugused kommentaarid

Järelitult vettpidavad

Posted: Wed Jan 13, 2010 13:43
by Kpe
prosper wrote:Krt. peaks ka bondi filme vaatama saab targemaks

siis ilmselt need filmid mingi ulme ei olegi täiesti reaalsest elust.
Suurem osa ikka muinasjutt

. Aga eks mõni asi ka reaalsusest laenatud ja samas ka vastupidine võimalik ju. Näiteks Jules Verne oma allveelaeva ideega....
Posted: Thu Jan 14, 2010 19:09
by prederik
sealtsamast Youtube-st võib leida ka 'apache loop' ja 'tiger loop' jne

Posted: Thu Jan 14, 2010 23:27
by prosper
Mulle isiklikult hakkas see saksa lehelt saadud info meeldima.Aga hinna poolest ei vea praegu välja.Iseasi kui mõne kompanjooni saaks.Oleks asjal jumet.
Tehakse ikka. Üks näide sakslastelt.
http://www.cad-modelltechnik-jung.de/pr ... urbine.htm
Rootorite läbimõõt kuni 2,4m ja stardikaal kuni 22kg
Pakutakse turbiin- ja bensumootoriga versioone.
Saab ka juurde osta KA-52 skaalakere. See peaks olema KA-50 kahekohaline versioon.