Page 1 of 1
huvitavat
Posted: Thu Jan 21, 2010 11:09
by hommiku kohvi
kunagi vaatasin MythBustersist, kuidas nad tahtsid teada saada, mis juhtub, kui tuvid auto furgoonis hakkavad lendama ... tore tore.
täna sattusin sellise artikli peale:
http://smilepanic.com/index.php/amazing ... earth.html
ja seal on kirjas: "The airspace above the mine is closed for helicopters because of a few incidents in which they were sucked in by the downward air flow."
On's see siis tõsi? et kui helikopter lendab ja äkki tuleb kuristik, siis ta kukub kuristikku ve?
Re: huvitavat
Posted: Thu Jan 21, 2010 12:04
by cuprum
hommiku kohvi wrote:
On's see siis tõsi? et kui helikopter lendab ja äkki tuleb kuristik, siis ta kukub kuristikku ve?
Pakuksin välja, et tegu suuremas osas fantaasiaga.
Suuremas osas seepärast, et väga madalal (vähemas osas) lennates *võib* tõepoolest pinnaeffekt ja pojad mängu tulla.
Väga populaarteaduslikult seletades maa lähedal "kuhjub" rootori poolt allapoole tõugatav õhumass tänu ees seisvale "seinale", ning selle arvelt tõstejõud suureneb. Juhul, kui nüüd see "sein" ootamatult kaob, siis peaks õhumass saama vabamalt liikuda -> liigutamiseks kulub vähem jõudu -> liigutajale mõjub väiksem vastujõud.
Posted: Thu Jan 21, 2010 14:55
by felch
Äkki on tegu gaaside voolamise eripäraga siiski? Vahest tekivad huvitavad nähtused nt. saab panna palli õhujoa sisse rippuma ja kui juga kallutada, liigub pall kenasti kaasa (füssa demokatse).
Kui seal "augus" esineb ajuti järsku allasuunuduvat õhuvoolu...?
Vedeliku voolamise eripära on muide põhjuseks, miks laevad ei tohi üksteisele ähedale sõita - põrkuvad kohe külgepidi kokku ja roolile ei allu.
Posted: Thu Jan 21, 2010 15:48
by Marek
Hommikukohvi võiks googeldada aerodünaamika ja nt how wings work vmt. Kui kopter iga maapinnakonaruse peale üles alla hüpleks ei oleks ju võimalik lennata. Teine lugu on tõesti maapinnale väga lähedal olles. Seda juba Cuprum mainis ka. Ehk siis googleda veel lisaks ground effect.
Posted: Thu Jan 21, 2010 16:06
by Kuno
ma arvan,et tavalise lennumasinaga (olgu ta lennuk või helikopter) ei juhtu suurt midagi,kui ta kuristiku serva ületab.Ilmselt juhtub midagi põnevat riistapuuga,mis kasutab õhus püsimiseks "maaefekti" - ilmselt see "Kaspia Koletis" kukuks küll hirmsa kolinaga kuristikku
Posted: Thu Jan 21, 2010 16:25
by hommiku kohvi
pigem pani mind mõtlema ja muigama väide, et "õhuruum selle ilmatu augu kohal on suletud, kuna seal võivad allapoole suunatud õhuvoolud."
natuke uurides leidsin veel viite, et üle selle piraka augu ei tohi sõita, kuna gravitatsioon teeb seal lollusi:
This mine is always shrouded in mystery as that of what is the reason behind the strange gravitational pull of this giant hole which sucks in helicopters flying above these areas. Therefore, the airspace above the mine is closed for helicopters due to incidents in which they were sucked in the hole.
ühesõnaga mingi müstilise augu on venelased siberisse teinud ...
Re: huvitavat
Posted: Thu Jan 21, 2010 16:36
by lauri
The airspace above the mine is closed for helicopters because of a few incidents in which they were sucked in by the downward air flow.
525m sügava augu puhul ei ole ju raske ette kujutada, et see ümbritsevat "õhku" mõjutab.
Ma pakuks, et tekib sarnane vastupidine efekt (mäe asemel lohk):
The following graphic illustrates the contours of lift generated:
Posted: Thu Jan 21, 2010 19:11
by [J]
Vana video, mis juhtub ...
(oli jah vähe vale video)
Posted: Fri Jan 22, 2010 19:11
by tarts
Ma arvan siiski, et kopter kaldus ära kuna ratas jäi piirdesse kinni
Muus osas olen Lauriga päri, kuna esimese pilguna tundub, et probleem pole maa efektis vaid langevates õhuvooludes, mis kopteri (mai saa aru miks ainult kopteri? ka lennuki? ) alla poole kisub.