Page 1 of 1
MK-17 ja nitrometaan
Posted: Tue Feb 09, 2010 17:59
by silver
Tere
Juhtus nii , et jupp aega pole millegiga tegelenud ja tegevusettus hakkas lõpuks suisa piinama ja nimelt sellistel aegadel tekkib hästi palju lolle mõteid ja nii jäi riiulil silma MK-17, kuna siin pistikus on kunagi küsitud , et millega see imevidin töötab ja kas kütet on võimalik saada, siis tuli mõte , et miks mitte proovida metanooli.
Sai siis mootor riiulilt alla taritud ja silinder legoks lammutatud, ega muud polnudki , kui et silindri peale ( punn millega reguleerida surve astet) sai puuritud sobiv auk 6mm-se keerme jaoks , kuhu sai keeratud hõõgküünal , samuti tuli minema visata silindri alumiin katte pealt surveaste reg. kruvi , sinna läks auk 10-se puuriga.
Ja oligi kogu pidu, mootor tagasi kokku ja proovima. Meele tegi kohe heaks , kui mootor käima hüppas. Nii et nägemist eeter.
Kindlasti leidub kes küsib, et milleks seda putitamist üldse vaja ,kuid vastus on üsna lihtne, vähemalt on proovitud ja töötab ja kui kellegil on mootor aga pole kütet , siis on lootus ikkagi see vana legend käima saada ja muide , käivitub ja töötab paremini, kui originaal küttega.
Selline lugu siis, ja lugubidamine sellele kes viitsis lugeda:):)
Posted: Tue Feb 09, 2010 18:25
by mart63
Lahe, et tööle said, kui ühe või paar pilti ka viskaks oleks eriti viis!

Posted: Tue Feb 09, 2010 18:37
by silver
Lahe, et tööle said, kui ühe või paar pilti ka viskaks oleks eriti viis!
Tegelikult oli plaanis video ülesse riputada , aga peab paar päeva ootama

Posted: Tue Feb 09, 2010 20:24
by aretaja
muidugi surveastme pead kuidagi täpselt paika ajama, sest too kontrakolb jääb ju kõige ülemisse asendisse ja siis ei pruugi kogu powerit kätte saada.

Posted: Tue Feb 09, 2010 21:54
by silver
Asja hea külg on see , et surveastet saab ka nüüd reguleerida , ainult et peab sutsu rohkem vaeva nägema , nimelt tuleb mängida seibidega , seibid lähevad 9,5*12,5+paras paksus , mis just talle meelejärgi on

,ühesõnaga kõik toimub proovimise teel.
Posted: Tue Feb 09, 2010 22:07
by aretaja
ajaaa, veel et väga töökindel ta ka pole, sest kolvirõngad puuduvad. Üleüldse peaks kasutama kastoor õli mis mootori tihedamaks teeks, nitro sees on minuteada teised õlid. Ega tast erilist töölooma ilmselt ei saa

Posted: Tue Feb 09, 2010 22:18
by mart63
Enamus OS'i mootorid kuni 15cc'ni on samuti rõngasteta(va helikopteri omad), ei ütleks et nad töökindlad pole.

Posted: Tue Feb 09, 2010 22:30
by [J]
aretaja wrote:ajaaa, veel et väga töökindel ta ka pole, sest kolvirõngad puuduvad
Ei maksa asjatundmatut juttu levitada! Mõni alustaja hakkab veel uskuma.
Posted: Tue Feb 09, 2010 22:42
by aretaja
[J] wrote:aretaja wrote:ajaaa, veel et väga töökindel ta ka pole, sest kolvirõngad puuduvad
Ei maksa asjatundmatut juttu levitada! Mõni alustaja hakkab veel uskuma.
lääne mootoritega pole kokku puutund, aga vene nitrokad kasutasid küll palju rõngaid, isegi 5cc mootoril (nimi ei tule hetkel meelde) olid rõngad.
Posted: Tue Feb 09, 2010 22:43
by silver
ajaaa, veel et väga töökindel ta ka pole, sest kolvirõngad puuduvad.
Eks paistab ja ega midagi kaotada ka pole, teen kena rakise ja lasen tublisti töötada

Posted: Tue Feb 09, 2010 23:25
by lauri
Mõõda mõne "levinuma" propiga pöörded ära, saab ligikaudse võimsuse teada

Posted: Tue Feb 09, 2010 23:51
by silver
Pööretelugeja on just see asi mis veel puudub töörista komplektist , kuid eks homme näeb mida see mootor õieti suudab

Posted: Wed Feb 10, 2010 0:52
by Oehh
Katsu siis RC karbuss ka talle pepusse monteerida.

Posted: Wed Feb 10, 2010 1:24
by lauri
Salvesta heli ka, sealt näeb (kuuleb) pöörded ära sageduse järgi

Posted: Wed Feb 10, 2010 10:31
by Ropka
tegelikult pole see miski ime
osadel mootoritel oli olemas mõlema kütusevariandi varustus komplektis:
teine silindri kaan küünlaga ja kontrakolb diisli jaoks survekruviga kaanele
Meteor, MDSid jne.
üldiselt siis sumpsilõõriga mootoritel
Posted: Wed Feb 10, 2010 10:52
by [J]
Mina kunagi forseerisin üht MK-17 mootorit. Kolb kaalub 5,5 grammi ja õõnestasin selle 3,5 grammiseks. Tulemuseks oli diislina 15000 p/min ja päris kena hääl. Häda ainult, et nad on päris logud, laagrid ei püsi pesades, keps kulub ruttu ära, siiber samuti jne. See hea aeg jäi tal päris lühikeseks.
Automehed kasutasid neid võistlustel ja neil olid NSVL ajal head teadmised ühe MK-17 mootori üleslöömiseks.
Posted: Thu Feb 11, 2010 12:23
by seriff
Posted: Thu Feb 11, 2010 14:30
by silver
Siin siis ka pildid sellest mootorist , tänud seriffile kes aitas pildid siia panna.
Posted: Thu Mar 11, 2010 20:37
by Ropka
ega pööretest pole veel sotti saanud?
muide mujal veel mässatakse, et nitromootor diislina tööle saada

ja veel suisa taimeõliga, igasugu hübriide aretatakse
Posted: Sat Mar 13, 2010 0:19
by silver
Sai teda kräunutatud umbes pool tundi ja peale seda hakkas keps ôhtale
minema , see sai asendatud endal voolitud kepsuga ja töötas teine veel
umbes tunni, kuid seda ilusat mootori laulu välja ei vôlunud ja kuna
jälle sutsu kiired ajad siis nii ta sinna kapipeale tagasi rändas , uut päeva
ootama:)