Page 1 of 1

EXTRA 260 26CC

Posted: Fri Feb 12, 2010 10:20
by urmas25
EXTRA260 26CC 70 rc airplane

pilte lennukist
http://www.upload.ee/image/393944/AG135 ... lane-A.jpg
http://www.upload.ee/image/393945/AG135 ... 02_LRG.jpg
http://www.upload.ee/image/393947/AG135 ... 03_LRG.jpg
http://www.upload.ee/image/393948/AG135 ... 04_LRG.jpg
http://www.upload.ee/image/393949/AG135 ... 05_LRG.jpg


SPECIFICATIONS:
Wing Span: 70"(1780mm)
Wing Area: 972sq in(62.7sq dm)
Length: 67"(1700mm)
Flying Weight: 8.6-9.5lbs(3900g-4300g)
Engine: 20-32cc gas
Radio: 4CH/5S

FEATURES:
1,Latest lightweight construction
2,Highest Qulaity
3,Complete accessories
4,Easy installation
5,Low wing loading easy to flying.
6,Excellent aerobatics and 3D performance
7,Powered by electric nitro and gasoline
8,Advanced PU wheels
9.Canopy and cowling with shockproof silicon rubber blanket
10.Two pieces removable wings with fitted nylon bolts
11.C.F. wing tube
sooviks siis teada mida on lisaks veel vaja mootor kütusepaak (suurus)servod millised jne.pole varem lennukitega tegemist teinud abi teretulnud.

Posted: Fri Feb 12, 2010 11:43
by pipercub
Kas lennuk on juba olemas? Kirjelduses antud lennukaal ei ole tõepärane.

26cc mootor kaalub kõige vajalikuga üle 1 kg.
300cc kütust paagiga üle 300g.
5-7 servot üle 250g.
Aku, lüliti jms. üle 150g.

Summas üle 1,7kg

Oletame, et lennuk ise kaalub 3kg, siis tuleks kokku 4,7kg.

Tiivakoormus 4700/63=75g/dm2.

Paak on sellistes komplektides tavaliselt kaasas.

Lisaks vaja (bensiinimootoriga):

mootor
propeller
spinner
kütusevoolik
filter
tankimise kork, kolmik
süüte aku
lüliti
1 või 2 servot mootorile

2 eleroonide servot
2 pikendusjuhet neile

1 või 2 kõrgustüüri servot
1 külgtüüri servo

pardaaku
lüliti
*UBEC

vastuvõtja 4-7 kanalit (soovitav vähemalt 5 kanalit)

*pikendus- ja Y-juhtmed vastavalt vajadusele

Posted: Fri Feb 12, 2010 12:09
by mart63
Esimeseks lennukiks, ilma hea treenerita, on selline küll liiast. :o

Posted: Fri Feb 12, 2010 12:54
by urmas25
lennukit ei ole veel .leidsin sellise pakkuja Cyclone toy & hobby.või on elektrikas kasulikum tuleb odavam.

Posted: Fri Feb 12, 2010 20:05
by tarts
Jäid natuke hiljaks, Lindingeris oli tema sinist värvi sõber mõni aeg tagasi soodus hinnaga 200EUR.
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=66572
Kuid ega praegu ka hinnal väga viga pole.
USA-s on seellel lennukil ka sada nime, tuntum on vist Peakmodel. Juttude järgi pidavat päris hea kvaliteediga olema oma hinna kohta, iseasi jah kas nii kallis lennuk just esimeseks lennukiks sobib.

Pikas perspektiivis on bents kindlasti kõige odavam. Elektrika hind on võrreldav/odavam? metanooli mootorist.

Posted: Sat Feb 13, 2010 0:09
by aretaja
esimeseks lennukiks on 10k maksev mudel natu nadi jh. Minu esimene lennuk kestis 10 sekundit ehk.

Posted: Sat Feb 13, 2010 0:49
by urmas25
ega praegu polegi suurt plaanis seda sorti lennukit soetada lihtsalt oli huvi.mõni väiksemat sorti elektrikas oleks vast mõistlikum ja tuleb odavam.seniks harjutan simulaatoril edasi.

Posted: Sat Feb 13, 2010 12:18
by Ropka
noh tegelikult ei maksa meelt heita
kui see meeldib, hangi omale ja pane tasapisi kokku
õpid mootoriga ümber käima ja käivitamist jne. pühid tolmu ja imetled :)
vahepeal harjutad lennutamist teiste lennukitega

minul oli ka esimene lennuk olemas uhke ja ilus .... ja ma ei julgenud seda pea 2 aastat põllule viia (viisin küll, tegijad lennutasid, mina vesistasin kõrval), tegin kiirelt ühe lihtsa harjutuslennuki ja käisin sellega kätt harjutamas, tekkisid ka teised lennukid/teist tüüpi jne. proovisin palju erinevates oludes ja erinevat tüüpi lennukeid(tõsi küll, plaanerite elu on jäänud minu poolt puutumata), kuni kindlus tuleb tasapisi

Posted: Sun Feb 14, 2010 2:51
by tarts
mõtlesin isegi seda sama osta tegelt. Ainuke asi mis natuke silma riivab on see et tal on plaat saba, profiiliga oleks nagu etem.

Posted: Mon Feb 15, 2010 10:47
by urmas25
mis vahe on siis plaat sabal ja profiilil.

Posted: Mon Feb 15, 2010 11:08
by Kuno
Ainuke asi mis natuke silma riivab on see et tal on plaat saba
ma arva,et nii ongi,et riivab silma.Tegelikult ei ole mina suutnud reaalses elus seda erinevust tunnetada,võibolla Tarmol on mingi elukogemus :?:

Posted: Mon Feb 15, 2010 11:14
by urmas25
kui ma aru sain siis plaatsaba liigub tervestükis ja profiili saab liigutadada eraldi just nagu esimesed.pole enne lennukitega tegelenud.

Posted: Mon Feb 15, 2010 14:58
by tulnuk
See, kas sul on täisliikuv stabilisaator või eraldi kõrgustüür, ei ole tegelikult mitte kuidagi seotud stabilisaatori profiiliga. Täisliikuva stabilisaatori puhul on servol vaja vähem jõudu rakendada, kuid samas 3D lendu teha ei saa, sest mehhaaniliselt ei anna pinda enamasti nii suure käiguga käima panna, kui 3D jaoks vaja on.

Lapiku plaadi ja profiilse stabilisaatori erinevustest lennus ei oska ma aga rääkida.

Posted: Mon Feb 15, 2010 15:40
by [J]
Neutraalasendist väljas kõrgustüür tegelikult muudab stabilisaatori profiili nõgusaks pluss kõik muu sellega kaasnev.
Plaadi ja korraliku profiili vahe paistab hästi välja kui uurida vastavate profiilide polaare ja sealt ka käitumist erinevatel kohtumisnurkadel.
Laua ainus eelis on tegemise lihtsus kuid õhuvool rebeneb väga palju varem.

Posted: Mon Feb 15, 2010 15:50
by Kuno
arvan,et mure õhuvoolude rebenemise pärast sellise mudeli juures on ilmne "overkill" - muud detailid ilmselt mõjutavad 3D mudeli käitumist oluliselt rohkem.
Tundub,et päris vigurlennuki puhul ka ei tehta sellest erilist numbrit
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... cture_1013
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=PICT0072

Posted: Mon Feb 15, 2010 16:01
by [J]
ilmne "overkill"
Algajale kindlasti, minu jutt probleemist üldiselt. Valikud tegija isiklik asi!
Veel, et neutraaasendi vahetus läheduses on laud surnud tsooniga (justkui loks aga aerodunaamiline).
Ei usu, et ükski F3A tõeliselt "kõva mees" kasutaks laudstappi.

Posted: Mon Feb 15, 2010 19:48
by urmas25
jah kõik on tore aga minujaoks läks asi veits keeruliseks.kellele siis extra 260 mõeldud on.videodelt vaadates ja foorumitest lugedes oleks just nagu täitsa normaalse lennukiga tegemist.näiteks Precision Aerobatics Extra 260 ja Precision Aerobatics Extra MX taguminese tiiva labad sama ehitusega nagu extra 260 26cc ja mulle tundub,et tegijad on väga rahul.

Posted: Mon Feb 15, 2010 22:16
by [J]
Esimese etapina tuleb juhtimine selgeks saada ja siis võib lasta igasugusid lennukeid.
Parimad vahendid on juhtimise valutumaks õppimiseks simulaator ja miski selline lennuk:
http://www.youtube.com/watch?v=Az6iyud_xwU

Posted: Mon Feb 15, 2010 23:04
by Kuno
väga mõistlik oleks jätkata peale simulaatorit sellise lennukiga:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P2140071
Kui see igas asendis õhus püsib,mõni surmasõlm ja pööris ka pingevabalt välja tuleb,siis võiks edasi liikuda sellise Extra taltsutamise suunas.
See Extra lendab tõenäoliselt väga hästi,aga ta on 3D lendamise jaoks tehtud ehk eriti võimekas igasuguseid järske manöövreid tegema,seetõttu vajab kindla käega kogenud pilooti.Kogenematu piloodi esmakordne lend ilmselt lõpeks väga ruttu.Eelpool toodud Youtube lendamise näide AcroMasteriga on väga illustreeriv - see Extra võimaldaks samasuguseid manöövreid.Simulaatoris on 3D lennukid täitsa olemas - proovi,kas püsib õhus :lol:
Samas,kui juba on huvi sellise lennuki soetamise vastu ja ta peab kindlasti bensiinimootoriga olema,soovitaks valida järgmine mõõt,ehk tiiva siruulatus 2200-2500 ja mootori töömaht 50ccm ja enam,ehk midagi sellist:
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=80684
elamus on garanteeritum.Esimese hooga võib tunduda,et soetamine on kulukam,kuid selle alla 2000 mm tiiva siruulatusega lennuki probleemiks võib olla ikkagi kaal - mul elukogemus olemas - soetasin samas suuruses ja hinnaklassis Katana ja ma ei saanudki teda korralikult lendama,kuna lennukaal tuli lubatud 4500 g asemel 6500,mis oli ilmselt liiast.Suurema lennuki puhul on kaalu risk väiksem.

Posted: Tue Feb 16, 2010 1:31
by urmas25
olen neid suuremaid ka vaadanud päris lahedad.kunagi kuskil foorumis kirjutas keegi tark,et suurema mõõtmelise lennukiga on algajatel lihtsam lennata kuna asi on tunduvalt suurem ja lihtsam jälgitav aga kui algajad seda ei maininud.
MX-2 50cc leidsin sellise lennuki palju on foorumites kirjutatud ja pilte ehitamisest.sellega seoses sihuke küsimus kas saba tüür peab olema tingimata trossiga või võib kasutada lihtsalt servo koos tõukuri vardaga.ja paluks seletust UBEC töö põhimõte.tänud

Posted: Tue Feb 16, 2010 14:35
by urmas25
kas sellite näitajatega servod sobivad näiteks mx2 50.Model: HD-9110MG
Voltage: 4.5v~6v
Speed: .19sec
Torque: 10.5kg/cm
Bearings: 2BB
Gears: Metal
Weight: 49g
Size: 40x20x38mm
või sellised
Model: HD-5680BB
Voltage: 4.5v~6v
Speed: .12sec
Torque: 5.8kg/cm
Bearings: 2BB
Gears: Plastic
Weight: 42g
Size: 40x20x37mm
kolmas sort on
Model: HD-7150MG
Voltage: 4.5v~6v
Speed: .19sec
Torque: 7.2kg/cm
Bearings: 2BB
Gears: Metal
Weight: 49g
Size: 40x20x37mm
ja milline servo sobiks throttlele.

Posted: Tue Feb 16, 2010 22:11
by tarts
nonii mina tellisin enda oma ära :mrgreen:
peale läheb 10 LiPot ja võimsus võiks jääda kuskil 1900W. 4,5kg lennu kaal(üritan veel igast nurgast kergemaks teha.)
urmas25 wrote:olen neid suuremaid ka vaadanud päris lahedad.kunagi kuskil foorumis kirjutas keegi tark,et suurema mõõtmelise lennukiga on algajatel lihtsam lennata kuna asi on tunduvalt suurem ja lihtsam jälgitav aga kui algajad seda ei maininud.
MX-2 50cc leidsin sellise lennuki palju on foorumites kirjutatud ja pilte ehitamisest.sellega seoses sihuke küsimus kas saba tüür peab olema tingimata trossiga või võib kasutada lihtsalt servo koos tõukuri vardaga.ja paluks seletust UBEC töö põhimõte.tänud
Jah lihtsam on küll lennata, kuid põhimõte on selles et see aparaat on suhteliselt kallis ja sa lihtsalt ei kipu mingeid uusi riskantseid vigureid tegema. Ma küll ei tea kas tahad trikilendu õppida või niisama lennu ilu pärast lennata aga mina olen iga tahes esimest teed läinud vaikselt aina suuremaid lennukeid ostes. Tulevikus võiks olla midagi 100cc bensukas.
Muidugi võib ka midagi kallimat paralleelselt olla aga harjutada võiks ikka millegi muuga (soovitan ise ka Acromasterit, lendab väga sarnaselt suurte mudelitega)

Trossi süsteemi kasutatakse peamiselt selleks, et servo tuua nina poole, et paremini tasakaalu paika saada. Otse vardaga töötab ka väga edukalt.
kas sellite näitajatega servod sobivad näiteks mx2 50.Model: HD-9110MG
50CC lennukile soovitaks ikka üle 10 kg servosid. Sellele Extrale sobiksid umbes 8-10 kg servod

Posted: Tue Feb 16, 2010 22:19
by tarts
Kuno wrote:
Ainuke asi mis natuke silma riivab on see et tal on plaat saba
ma arva,et nii ongi,et riivab silma.Tegelikult ei ole mina suutnud reaalses elus seda erinevust tunnetada,võibolla Tarmol on mingi elukogemus :?:
on küll jah. Rippudes on väga hästi näha kuidas plaat saba võdiseb ja väriseb taga, eriti sisepõlekal ja isegi elektri lennukil, samas kui profiiliga sabal pole mingit erilist liikumist näha. Üldiselt arvan ma et 3D-s pole profiil eriti oluline, kuid vahe võib välja tulla F3A lennus just halva pikipüsivuse näol.
Ma vaatan võibolla saan sellele Extrale ise uue saba teha.

Posted: Wed Feb 17, 2010 18:05
by urmas25
kõige odavam lennuk on algajale paberlennuk.kulud on suhteliselt minimaalsed ja kui peaks midagi viltu minema ei ole lennukist eriti kahju.

Posted: Sun Feb 21, 2010 13:11
by urmas25
kas võib olla juba sihuke kolmik mis on filtri kujul 3 otsaga.kui võimas peaks olema mootori süüte aku ja vastuvõtja servode aku.tänud

Posted: Mon Feb 22, 2010 12:44
by tarts
urmas25 wrote:kas võib olla juba sihuke kolmik mis on filtri kujul 3 otsaga.
Ei tea bensukatest suurt midagi, mis mõttes 3 otsaga?
kui võimas peaks olema mootori süüte aku ja vastuvõtja servode aku.tänud
Eeldan et mõtlesid võimsuse all aku mahtuvust? Oleneb sellest kui kaua tahad lennata ühe laadimisega või on lennuki kergus tähtsam. Eks ta tavaliselt umbes 2500-1500 mAh kanti jääb

http://www.rcuniverse.com/forum/fb.asp?m=6291910

Posted: Mon Feb 22, 2010 12:57
by urmas25
bensakatel läeb kolmik kütusevoolik ja tankimis voolik aga ma vaatasin et on olemas kolmik filtri kujul ka see sobiks

Posted: Mon Feb 22, 2010 14:11
by pipercub
Kõige tähtsam on, et voolik oleks bensiinikindel, nitrovoolikud lähevad laiali. Kolmiku võib ise kokku joota, korgi treida. Akudeks on head väikese isetühjenemisega Eneloop AA-d 4tk või hiina analoogid.
Bensiinikindlad peavad olema ka kütusepaagi kork ja tankimise pump. Pumba asemel võib ajutiselt kasutada suurt plastikpudelit, plastiktoru läbi korgi, voolikujupp otsas.

Need on peensused, kõigepealt lennuk ja mootor.

Posted: Mon Feb 22, 2010 19:47
by tarts
Foorumitest jäi igaljuhul mulje, et see lennuk ei ole eriti rõõmus bensu mootoriga(raske ja suur vibratsioon selle hõreda kere kohta). ideaalne sisepõlekas oleks näiteks OS 120ax.

Posted: Mon Feb 22, 2010 21:58
by urmas25
võibolla jah extra 260 aga kui tegu oleks suurema mudeliga Sbach 342 50cc hind 282.-usd