Page 1 of 2

Helicamp 2010 Estonia - 15.06.2010-20.06.2010

Posted: Sun Feb 21, 2010 1:07
by ints
Aeg: 15.06.2010-20.06.2010
Koht: Viljandi


Reginud:
1. Evaldas Cerniauskas, Lithuania; pilot; LT-594; June 16 - 19 evening; airfield tenting, 0
2. Marius Kuzma, Lithuania; pilot; n/a; June 16 - 19 evening; airfield tenting, 0
3. Indrek Hiie, Estonia; pilot; EST-0339; June 15-20; Männimaja hotel, 1
4. Kaido Kullam, Finland; pilot; n/a; June 18-20; Männimaja hotel, 0
5. Tiit Kariste, Estonia; pilot; n/a; June 15-20; not needed, 2
6. Kalle Pent, Estonia; pilot; n/a; June 15-20; ??, 0
7. Mihkel Pupart, Estonia; pilot; EST-0489; June 15-20; ??, 0
8. Laur Kaasik, Estonia; pilot, EST-0308, June 17-20, not needed, 1
9. Ville Vellend, Estonia; pilot; n/a: June 16-20; ??; 1..2
10. Sami Virtanen, Finland, pilot; FI-??; June 17-20; Männimaja, 4
11. Iivo Kiisk, Estonia; pilot; n/a; June 18?-19; ??; 2
12. Aimar Antson, Estonia; pilot; n/a; ??-??; ??; ?
13. Mika Tuupola, Estonia; pilot; n/a; June 18-20; ??, 0-1
14. Jari Hyppönen, Finland; pilot; n/a; June 17-20; ??, ?
15. Maksim Keks, Estonia; pilot, n/a, June 19;?;?;?
16. <Sinu nimi siia!>

Total: 28 osalejat, 15 pilooti


Kuupäevad: 15...20 juuni 2009, kuid kohal võib minu pärast olla juba varem (endal on plaan minna juba esmaspäeva õhtuks, loodetavasti see ka realiseerub).

- Piloodi lennutasu: 150..200 kr (platsi korrasoleku eest kohalikele)
- Ööbimine/telkimine majas(betoonpõrand!)/platsil: 100 kr/inimene (-""-)
- Ööbimine hotellis: soovitaks www.mannimaja.ee , aga mina midagi reserveerinud seekord pole.

Paluks registreeruda siin või heli (at) heli-web.com listi vahendusel.

Regimiseks palun teada anda:
Jrk; nimi; piloot? ; FAI nr (kui on?..); saabumise päev; lahkumise päev; majutus [hotell/telk/mingi muu koht/ei tea veel]; kaaslaste arv

Registreerunute täisnimekiri saab olema kohe kui mahti saan kättesaadav ka aadressil http://www.helicamp.eu#registered

Edasine info siin või helilistis. NB! Soovijatel tuleb hotell bronneerida OMAL KÄEL, mina Männimaja osas vahendajaks ei hakka...

Lisaks,
Helicamp raames on plaanis teha ka (vähemalt) üks etapp F3C Popular võistlust, millele kehtivad siis võistlusjuhendis kirja pandud reeglid. Sh., eraldi võistlejate stardimaks: 200 EEK´i täiskasvanutele ja 100 EEK`i noortele (k.a. kuni 18 aastat vana) etapi kohta. Paluks regimisel võistlemise soov eraldi ära märkida.

Indrek
www.helicamp.eu

Esialgne HeliCampi kava võiks olla:
T - saabumine, platsi maha märkimine jms.
K,N - funfly kopteritele, kopterikliinik algajatele
R - F3C Popular kopterivõistlused (huvi korral võib ka teisi kavasid proovida)
L - "mängulised jõukatsumised", sh. kiirusvistlus, kiirendusvõistlus, hõljutamine ringides, labavise... Õhtul otsiks mingi kõrtsi...?
P - hommikul veel veidi kopterite funflyd, seejärel kojusõit...

Vajadusel või näiteks halva ilma korral reedel võib reedese kava siis "tagavaraplaanina" laupäevaks liigutada...

KOHTUNIKUD?!
=========
Vabatahtlike on? Koolitust on vaja teha?

MÄNGUDE KORRALDAJAD?!
=================
Kui me tahame teha kiirus ja või kiirendusvõistlust ja/või hõljutamist ringides, peab keegi olema kohtunik-organisaator. Näiteks pyloni postid oleks vaja kuidagi tekitada (maandumisrada kahjustamata!). Palun antagu endast teada, kes mille enda peale võtab Wink

Ilmselt on vaja kaasa võtta ka abivahendeid:
1. stopper?
2. mõõdulint!
3. labaviske jaoks laba
4. veel midagi? Stardijoone märkimiseks mingi ere lint?
5....

FAI litsentside taotlemine?!
================
Kas palume mõne klubi esindajal blanketid kaasa võtta? On keegi huvitatud?

Muud ideed?!
=======
Ideid on? Kasvõi õhtute sisustamise osas? Voi kuidas rahvast õhtul ühes (millises?Wink kohas koos hoida, kui ööbimiskohad erinevad?

I.

Posted: Sun Feb 21, 2010 10:43
by titan
Et sel aastal asi eelmisest paremini laabuks, tuleks ehk foorumiväliselt kõik koos kohtuda ja asja arutada :wink:
Meil siin mõned hakkajad kopterimehed ikka olemas ka juba.
Siiani oleme minu juures kogunenud, aga väikeste asjaolude muutuste tõttu ei saa ma seda enam teha, nii et tuleb leida uus paik.

Posted: Tue Feb 23, 2010 16:08
by ints
Oleneb, milline asi Sinu arvates piisavalt hästi ei laabunud.. Need kes kohal käisid teavad, et eelmisel aastal õnnestus Helicamp tõsiselt hästi.

Kaks murekohta võib siiski välja tuua:
- mul polnud eelmine aasta mahti piisavalt varakult aega paika panna ega seejärel ka teada anda (see on ka põhjus, miks seekord sai aeg paika sisuliselt juba eelmise aasta detsembris;) ja seetõttu ei saanud kõik soovijad oma aega vabaks planeerida - aga palju neid oleks aidanud kuupäevade varem etteteadmine on muidugi ka küsitav - erilisi alternatiive toimimisaja osas kahjuks ei olnud ei eelmisel ega ole ka sellel aastal. Elu on ka näidanud, et hiljem (juuli - august) on paljude (sh. minu) ajagraafik nii täis, et see tekitaks olulisemalt tõsisema suurusjärgu probleeme kui korraldamine juunis.
- kõik ettevalmistustööd tuli üksi ära teha (suur tänu Mihklile, kes kohapeal palju aitas!).

Seega, konkreetselt oleks siis seekord abi vaja järgnevates valdkondades:
- võimalik heina/muru max. madalaks niitmine (enamus on loodetavasti/tavaliselt kohalike poolt ära tehtud) kohaliku murutraktoriga esmaspäeva lõunal/õhtupoolikul (et jõuaks platsi teisipäeva hommikuks maha märkida);
- mänguliste "võistluste" korraldamine (ideid ja reegleid on piisavalt palju, et mitte vaevata ennast uute väljamõtlemisega - kuigi muidugi võiks);
- kohtunikuks olemine (!!!)
- aktiivne osalemine üritusel ;-)

Platsi ülesmärkimise, regimise ja veebi suudan ma teiste asjade kõrvalt ikka vast ära katta.

Ka ülejäänud asjadega saab vast hakkama - tõsi, mõnede maht sõltub eelkõige laekuvast rahvaarvust. Kuna see aasta sai üle mitme aasta oluliselt tòhustatud välismaist kommunikatsiooni, siis on lootust, et ehk saabub peale kuut aastat erineval tasemel pungestamist seekord aeg, kus peale soomlaste on veel teisigi riike esindatud (Leedukad on juba nimed kirja pannud!).

Kui nii peaks juhtuma, siis muidugi võib tekkida/tekib paar lisavajadust:
- helitehnika tekitamine kohapeale - st. konkreetsemalt vihmakindlad kõlarid ja võim;
- lisa-katusealused hankida ja püstitada;
- võimalik etteplaneeritud õhtuprogramm (ideed ja realisatsioon);
- võimalike sponsorite hankimine (ja seeläbi tekkivad auhinnad mängulistele "võistlustele" ja päris võistlustele).
jne..

Samas ma hästi ei julgeks loota/oodata, et meid nii massiline osalejate rünnak tabab, et väga palju sellest väga aktuaalseks muutub. Siiski - mingi välistingimustes kasutatav helitehnika oleks abiks päris kindlasti sõltumata isegi osalejate arvust.

Kokkusaamise osas: mul oleks mahti selle nädala reede õhtul. Või siis millalgi alates märtsi lõpust. Aga kohaga on ka hetkel veidi sandisti. Põhimòtteliselt võib ju ka mõne vaiksema söögikoha valida - palju hakkajaid tulemas oleks?

Muide, on laekunud ka üks idee. Et võtaks ikkagi Euroopa Meistrivõistluste korraldamise ette? Hetkel on reaalne võimalus koostöös soomlastega saada EM kas Eestisse või Soome - näiteks aastaks 2014. Sõltub see eelkõige aga meist enestest -> kas soovime pühenduda ja oma isiklikku aega sinna kulutada - sest kohustuse võtmisel tuleb asi ära teha. Mingit kasu peale hea enesetunde see kindlasti ei too, pigem võib asi kujuneda vastupidiseks. Aga samas oleks see suur asi kogu ala propageerimisele nii kohalike potensiaalsete harrastajate kui välsimaiste juba-harrastajate seas. Mina oleks käsi küll, aga isegi kui toimetada üliefektiivselt vaja oleks mingit 5 pühendunud inimest plus umbes kaks korda samapalju abilisi kaheks nädalaks üritusele. Eeldusel, et osa koormast võtavad sommid -> kas meil on huvi ja suutlikkust?

Terv,
Ints

Posted: Tue Feb 23, 2010 18:10
by titan
ints wrote:Oleneb, milline asi Sinu arvates piisavalt hästi ei laabunud...
Pidasin kesist osavõttu silmas, aga põhjendasid selle juba ülal pool ka ära.

Muide EM korraldamise osas võib ka Prosperiga rääkida. Vennal on suured projektid Hiiumaale tehtud ja pidi ka rahastamine peale tulema suht suure tõenäosusega. Aga laskmata karunahka pole veel mõtet jagada.
Kui asi kõik nii läheb, nagu ta plaanib, siis on varst Hiiumaal korralik mudellennu ja offroadi kompleks selliste ürituste tarbeks.

Paari vennaga siin suhtlesin ja nad oleks nõus abiks olema oma oskuste ja võimaluste piires ja kokku võiks saada märtsi lõpus vast. Loodan, et tuleb kogu meie kopteristide salk kohale, kellega siin lennutamas käime.
Paku mõni omale sobiv aeg välja ja küll siis paiga ka leiame. Kas või vallutame Trexi mõisa Hüürus tormijooksuga 8) ja kui see ei õnnestu siis taandume Hüüru veskisse jõudu koguma. :D
Või siis 13-14 märts Ida-virumaal, kui see üritus toimuma saab :wink:

nänn

Posted: Wed Feb 24, 2010 0:12
by ints
Jah. Tegelikult on vähemalt 1 asi veel, mida võiks arutada/teha. Nimelt, ma ei mäletagi mitu aastat pole Helicampi rekvisiitidega ehk siis EESTI kopterivanade atribuutikaga särke/fliise/veste/sokke;-)/myze/tasse teinud. Minu Tsärgid igastahes juba auklikud. Ok, sokke ei tee, aga muud asjad kuluks ära küll. Või mingi valik.

Seekord võiks SUUREMALT kirjutada seljale ka ESTONIA, sest elu on näidanud, et rahvusvahelistel üritustel just see seljapealne kiri kõige paremini välja paistab. Näiteks eelmised fliisid kahjuks seljakirja ei omanud ja see tähendas, et suur osa potensiaalset promo jäi tegemata...

Teine õppetund on veel: tahaks KVALITEETSET kraami saada. Eesti reklaaminänni tootmisfirmad kipuvad enamasti välja pakkuma aga ülimalt madalakvaliteetset "alusmaterjali" melletult kalli hinnaga. Näiteks keskmise "Made in USA" T-särgi kvaliteet on kordades kõrgem ja nood peavad ka kordades aastaid kauem vastu. Seega, kui kellelgil on hea idee, kust selliseid kõrgekvaliteetseid "toorikuid" saada, antagu teada. Ilmselt Soomes võiks olla potensiaalne koht - ja ilmselt saaks neid ka sealt odavamalt kui siit...?

KUI selline huvi oleks, võiks teha samatmoodi ettetellimisega ühistellimise nagu vanasti oli kombeks. Omal ajal sai valitud ka mingi baasvärv iga aasta jaoks - kuna sinisest on 6 aastat möödas võiks äkki seda isegi korrata - sobib ka hästi Helicampi logoga.

Ahjah - logo enda tikandi programm peaks meil olemas olema. Loodetavasti leiab teise ikka veel ülesse kah...

I.

Posted: Wed Feb 24, 2010 3:12
by prosper
Mulle see EM i idee meeldib. Ahvatlev. :) Ja kui 2014 siis on ju paras aeg organiseerimisega alustada ning meeskond kokku ajada. Aeg lendab. See sama nagu pärast jaanipäeva tuleb kohe jõulukinkidele mõelda.
Ning tõsi ta on et kirjutasime projekti raha taotluseks . Projekt sisaldab võistluste korraldamiseks vajaminevat varustust.Sealhulgas ka suurt 6x12 tehnilist telki ning turvaala loomiseks mõeldud mobiil turvatarasid. samuti helivõimendust välistingimusteks. Selle programmi käigus laekus enneolematult palju projekte aga loodame et meie projekt ikka läbi läheb. Kui selline suurvõistlus juba nurgatagant paistma hakkab siis on võimalus ka mujale projekte kirjutada.
Kas Helicampile ka rootslasi on tulemas? Ise ostan seda ajakirja http://www.hobby.se/index.php ning siin on ka võimalus kirjutada ning kõiki kutsuda kes huvi tunnevad. Ja hea oleks siin juttu teha Eestis toimuvast Helicampist.

Posted: Thu Feb 25, 2010 0:30
by ints
Rootslasi on otsekontaktide abil koduvalt kutsutud, aga vedu pole nad võtnud. Antud ajakirja ma tean hästi, aga pole sinna kirjutanud. Model Helicopter World-is ja sakslaste ROTORis on kirjas olnud küll, aga ainuke saavutus on olnud seni see, et sakslased võtsid veidi malli (luba küsimata). Üldiselt ainuke asi mida võib veel proovida on see, et teeks PEALE ÜRITUST sinna ühe korraliku artikli.

EM-iga on see värk, et ilma soomlasteta me seda ei tee (ei saa luba ega ka reaalselt ei suuda korraldada). Ja vähemalt esialgu on soomlaste väga pragmaatiline seisukoht see, et kuna lennujaam ja sadam asuvad Tallinnas, siis Eestis korraldamise ainuke mõistlik koht on Tallinna lähiümbrus. Vajalik on see kasvõi osalejate kulutuste minimeerimiseks.
Seda muidugi ka, et soome poolsed korraldajad ennast vaeseks ei peaks sõitma - korraldamise ajal.

Aga kui me siin korra oleme suutnud ära korraldada avab see tee järgnevateks kordadeks, sh. ka MMiks ;-) - sh. ka muudes lokatsioonides - tee lahti.

Asukohaga on veel see värk, et EMi jaoks on vaja platsi 400x600m minimaalselt (MM korral oleks see vajadus ilmselt 2..3 korda suurem), lisaks kaks..kolm (MM korral pigem 5) võistlusplatsiga ca samasuurt harjutusväljakut - mitte vähem kui 10 km üksteisest, aga mitte ka palju kaugemal. Võimalik, et seoses 2.4GHz tehnoloogia levikuga võib eeldada, et raadiohäireid kartma ei pea ja saaks hakkama ka väiksemate vahemaadega. Lennurada peab olema kella päikese 12:00-ga (lõuna) täpselt risti ja selle otstes ega taga ei tohi olla autoteid, elektriliine, maju jms. (300 m mõlemas suunas peab olema paarisaja meetri sügavuselt heinamaa, kus pole puid, põõsaid jms.).

Kõik need platsid peaksid kusagil ca 2 nädalat vähemalt stardialade läheduses väga madalalt niidetud (muruniitja madalaim kõrgus on ok) ja suvalisel ajal võistlejate/tiimide käsutuses olema.

Harjutusväljakud erilist mehitamist ei vaja, lihtsalt tuleb leida hea ja ohutu asukoht. Võistluskohaga on aga selline värk, et sisuliselt on seal vaja orgunnida:
- transmitter inbound (kusagil 06:00 hommikust kuni 20:00 õhtuni keskeltläbi 2 nädalat) - 2..3 inimest korraga saab hakkama ka tipptunnil. Võimalik, et 2.4GHz saabumisega on kord lihtsustunud 2014-daks aastaks;
- kohtunike transa (paar mikrobussi juhtidega) ja käehoidmine
- staap ja sekretäriaat (3..4 inimest) platsil majas/vagunis, kus on elekter ja arvutid;
- alade eest vastutajad (kohapeal 10h probleeme lahendamas, enne ette valmistamas): majutus (bronneerimine, tiimide vastuvõtt lennujaamas, võtmete jagamine jms.), nimekaardid/nänn jms. (mingi 5 inimest?);
- plats (mingi 5 inimest ja paar käruga ATVd/traktorit) - osalejate telgid, turvapiirded, kohtunike ala, võistlejate ala jne.jne.;
Lisaks siis on vaja tegeleda:
- potensiaalsete sponsorite ja kohaliku omavalitsusega raha välja ajamiseks (kohtunikud ja FAI paksud on vaja kohale lennutada ja majutada - osad tulevad ka EMile USAst). Hetkel on minu jaoks veel segane, kuipalju siin FAI ise aitab. Ilmselt käib asi nii, et kohalik klubi (see vaja ka leida) võitab kohustuse asi korraldada ja finantseerida, ja FAI aitab mõned sponsorid leida, kes mingi osa kulutustest aitavad katta.
Lohutuseks: MMil on vaja 2 lennurada, st. mingi 15+ kohtunikku + zürii ja FAI vanad, kes tulevad üle maailma, osad lendavad põhimõtteliselt ainult äriklassis... EM-i on korraldada ikka tunduvalt odavam ;-)
- Toitlustuse tekitamisega (võistlejate/kohtumine lõunad, lõpubankett jms. - ilmselt tuleb eri pakkujate vahel teha vähempakkumine/võistlus);
- "Vaba päeva" (varupäev võistluste vahel) sisutamisega - tavaliselt mingid ekskursioonid vaatamisväärtuseid jms. vaatama. Kus on viidud veinimõisa, kus kardirajale paariks tunniks.

Nagu ütlesin, finantspool on minu jaoks suhteliselt segane veel. Selge on, et osavõtutasud katavad ilmselt kohtunike kohalesõidutamise ja majutuse - vähemalt suures osas. Meeskond on võimalik leida kohalike harrastajate seast (ilmselt enamuse ajast on nad kohal tasuta!), kohal viibima pidava kiirabitiimi, kardiraja omanike jms. kulud katab ilmselt maailmas kohalik omavalitsus (meil ilmselt küll mitte?) või see, kellele külla minnakse - kuna üritus toob piirkonda/atraktsiooni juurde ka tulevikus välismaalasi ja promob kohalikku linna/valda/maakonda turismiobjektina. Ilmselt sõltub maaomanikele ja tiimile mingi kompensatsiooni maksmine sellest, kuipalju sponsoreid taha saadakse jms.

Spetsinvesteeringutest oleks hea ajatabloo (maatriks, kuhu mahub peale stopper ja veel parem kui ka veidi lisainfot) - aga EMil saab ehk ka ilma hakkama.

Ehk siis, suhteliselt peadpööritav trikk tundub olema see siin korraldada, aga just seepärast tundub asi väärt proovimist ;-)

Aga nagu mainisin: selleks et asja saaks, peaks olema min. mingi 5 üsnagi pühendunud vana, kes mingi aasta sellesse olulisel määral panustama nõus on. Ja siis hea hunnik pereliikmeid ja hobikaaslaseid ja muidu tuttavaid ürituse ajaks vabatahtlikeks...

PS. Meie eelis on selles, et ntx. veebi viskan ma vajalikul tasemel mingi kuu või kahe nädalavahetustega valmis, soomlased tunnevad suht hästi FAI bürokraatiat ja otsustajaid. Ilmselt saab ka osa vabatahtlikest soomest importida, samuti 2..3 pühendunud vana oleks neil seal ilmselt olemas küll ;-)

Kõige suuremaks miinuyseks on meil puuduv klubikultuur, väike harrastajate hulk (ja klubide/omavalitsuste õhuke rahakott).

Terv,
I.

Posted: Thu Feb 25, 2010 0:37
by motokrosser
Ma tean, et autodele on olemas soovitav juhend kus on öeldud kuidas peaks olema ja kuidas on hea.
Ehk on kopteritele ka kui juba selline huvi on :twisted:

Posted: Thu Feb 25, 2010 0:41
by ints
Muidugi on. Selleks on FAI igavene paks bulla, mis räägib nõuetest.

Aga see on ainult reeglid, sh. ka "nõuded võistluse läbiviimiseks", mitte praktiliste nõuannete kogumik. See, et osalejatele on vaja varjualuseid, on sealt välja loetav näiteks vaid ühe A4 katvalt jooniselt ;-) See, et keskjoone taha on vaja tsentrilauda, on isegi jooniselt raske välja lugeda.

I.

Posted: Thu Feb 25, 2010 19:57
by prosper
Tegelikult oleks ma ikka huvitatud et EM tuleks Eestisse ja oleks nõus jõu ja nõuga aitama, olgugi et Ints manas siia üsna okkalise tee :) .Eks Teadjad mehed räägi .Miskit ei tule elus päriselt sõrmenipsu peale, loomulikult peab vaeva nägema. Loome meeskonna ,teeme tööd.
Arbeta och du blir stark; sitt stilla och du kommer att lukta illa.
Meil erineva valdkonna inimesi siin ja kõik on väga asjalikud ju. Kas on reaalne? :roll:

Posted: Thu Mar 11, 2010 19:55
by ints
prosper wrote:Tegelikult oleks ma ikka huvitatud et EM tuleks Eestisse ja oleks nõus jõu ja nõuga aitama, olgugi et Ints manas siia üsna okkalise tee :)......Meil erineva valdkonna inimesi siin ja kõik on väga asjalikud ju. Kas on reaalne? :roll:
On küll reaalne. Muidu ma ei räägiks ;-)
On küll hullumeelne väljakutse. Muidu ma ka ei räägiks, vaid oleks juba ära teinud ;-)

Okkalisusest: Pigem hirmutaks veidi rohkem kui asi väärt on - nagu mainisin, kui me sellise tõsise väljakutse võtame, siis peame arvestama, et poolel teel seisma jääda ei saa. Seega, asja teeme ära vaid tiimiga, kellel pole võltsettekujutust, et "mis see ka ära pole, ennegi suvepäevi/kokkutulekuid/võistluseid/messe/vastuvõtte vms. korraldanud". Ja kes väga tahab seda asja ära teha.

Ühesõnaga, nagu ma aru saan, on kaks hullu olemas. Tore. Aga kaks on vähe :-(

Muide, mis puutub NÕUSSE, siis selles osas peale rahastamise/sponsorite teema ma arvan, et meil on vajalikud teadmised juba ka suures osas olemas. Pigem on puudu JÕUST ja teatud (konkreetsetest) spetsiifilistest oskustest. Oleme siin aga eriolukorras pigem seoses sellega, et Eestis kahjuks ükski mudelismiklubi väga suurt inimpotensiaali ja traditsiooni ei oma. St., kas mõni mudeliklubi võiks rusikas rinnal vanduda, et saab 20 klubiliiget ja/või nende täiskasvanu pereliiget päeva otsa vabatahtlikuks, asja läbi viima/aitama ja sedasi nädal otsa ühtejärge - ja meenutagem siinkohal Kollase kivikoristust ;-(? Kardan, et ei - vähemalt enamus meie klubidest on veidi liiga formaalsed moodustised. Seega, just siin on suurim riskifaktor -> meil pole läbiproovitud üksteisega ka stressiolukorras hästi läbisaavat vastutust võtma harjunud meeskonda. Kõik muu on pasta. Mis seal salata, ka siin loodaks ma mingi 25% soome vanade peale, aga see 75% on enne endal vaja "leida". Samas on siin mõningaid reaalseid asendusvariante - aga eelduseks on TUGEV orgunnitiim.

Seetõttu ma jääks enda juurde: 5..7 tõsist ja teotahtelist vana teeb põhilise asja ära - ja puudujääva osa JÕUDU/MASSI orgunnib juurde ;-)

Ja miks meil seda vaja on?
1) esiteks saaks mudellendu populariseerida. St., kaasmaalasi/harrastajaid juurde. Mis looks eelduse rahvusmeeskonna loomiseks kunagi... Poolas oli riiklik televisioon mitu päeva ühtejärge platsil filmimas. Kuipalju peale uudiste eraldi näidati ei tea, aga ka paar päeva järjest uudistes olemine on kõva sõna ala polulariseerimise aspektist...
2) teiseks saaks maa kaardile. Et piloote/harrastajaid rohkem tuleks siia - üritustele nagu Helicamp või Minimaailm või mõni võistlus. Et oleks huvitavam harrastada.
3) kogemus FAI organisatsioonilises perspektiivis. Keegi äkki tahab tulevikus (miks mitte ka pensionipõlves) aega veeta külmas vihmasajus kodust tuhandete kilomeetrite kaugusel olles mõne lennumudelismiürituse (EM, MM...) kohtunik? 5 tärni hotell ja äriklassi lennureis ju meelitab ;0-) PS. Mõnikord on ilm ka ilus...
4) kogemus võistluste korraldamisel
5) hea korraldus minevikus (näiteks F3C alal) teeb oluliselt lihtsamaks näiteks F3A sarnase võistluse siia saamise... A la nagu CV-s olev referents ;)

Soomlastega koos korraldamine annaks kindlasti lisaks veidi kogemust ka mudelismiharrastuse klubilise korraldamise koha pealt ja loodetavasti võimaldab seda süvendada ka siinmaal. Sina-tutvus, st. võimalus mõnele maailmaklassiga piloodile või tootjale isikliku kontakti najal helistada on Eesti kunagi kindlasti tekkivale rahvuskoondisele rohkem kui kulda väärt. Ja päris mitu kohta esindusvõistlustel, kui me kunagi sinna peaks jõudma.

Kindlasti on aspekte veel, miks asi tasub tegemist. Kõik ei karga lihtsalt korraga pähe. Või oleks liiga üldsõnaline a la et iga väliskülaline toob Eestise pappi ja iga lisaharrastaja/klubiliige suurendab võimalust, et ühel päeval on meil FAI litsentsiga koos kindlustus või lisandub kohalik/hea kaubavalikuga mudelismipood, heakorrastatud lennutusplats, sponsorid lennutusüritustel vms.

I.

Posted: Sun Mar 14, 2010 22:55
by titan
Kui nüüd Helicamp`i teema juurde tagasi tulla, siis praegused ja tulevased kopteriomanikud võiksid oma nime julgelt kirja panna ja sellega ta väljendaks oma huvi selle ürituse vastu ja soovi osaleda.
Mingit kohustust sellega keegi endale ju ei võta. :wink: Erinevatest võistlustelt osavõtta soovijad pannakse kohapeal kirja alade järgi.
Ootame väliskülalisi, aga listi vaadates mõtlevad nad kohe, et mis me sinna lähme, kui omasigi tulemas pole. :roll:
Aga kaugemalt tulejatel vaja aegsamalt oma aega ette planeerida ja eks nad tahavad kindlustunnet ka, et keegi neid seal kohapeal juba ootaks.
Ints parandab/täiendab, kui millegist valesti aru sain.

Posted: Mon Mar 15, 2010 0:39
by Trex
Julge pealehakk on poolvõitu ,tubli titan :lol:

Posted: Mon Mar 15, 2010 19:51
by ints
Kõik õige, Titan!

Muide, soomlaste kevadlaagrisse on praeguseks nime kirja pannud juba 53 vana...

Niiet, Trex, mis värk on selle regimisega? ;)

Posted: Tue Apr 13, 2010 18:29
by ints
Trex, ahoi? ;)

Posted: Tue Apr 13, 2010 23:54
by Trex
Pane siis kirja :shock: Hirmul on suured silmad... :lol:

Posted: Wed Apr 14, 2010 8:31
by Kpe
Trex wrote:Pane siis kirja :shock: Hirmul on suured silmad... :lol:
Tubli poiss! :D

Posted: Thu May 27, 2010 2:29
by MihkelP
Upitaks seda teemat ka ettepoole.

Kas huvilisi tõesti nii vähe? :(
Aega polegi enam jäänud väga palju. Juuni varsti käes.

Posted: Fri May 28, 2010 0:47
by ints
Jajah... Tuletasin ka soomlastele meelde. Keegi tuleb sealt kindlasti veel ;-)

Yx paras jama on ka: Männimäe hotell on VÕIBOLLA 100% buugitud mingi teise seltskonna poolt - tõsi, vist vaid nädalalõpuks.

Seega, äkki oleks mõistlik oma tuba üritada seal kinni panna, see võib kaalukaussi meie kasuks kallutada. Või kui on alternatiivkohti / ideid, laske tulla...


JA PALUN: *** NIMED KIRJA ***

Terv,
I.

Posted: Tue Jun 01, 2010 21:04
by ints
Uuendasin nimekirja ära. Kes veel tuleb?

I.

Posted: Wed Jun 02, 2010 13:49
by tuupola
13. Mika Tuupola, Estonia; pilot; n/a; June 18-20; ??, 0-1

Posted: Wed Jun 09, 2010 20:40
by -Ilmar-
Hei!

Kuna kopterid tulevad nii lähedale, ma tulen ka, ehk keegi tahab tricopterit näha :P

-Ilmar-

Posted: Wed Jun 09, 2010 22:51
by ints
Kui lennutad (ja see oleks tore), pane ikka nimi ka kirja ;-)

I.

Posted: Thu Jun 10, 2010 7:51
by -Ilmar-
Hei!

Ikka lennutan. Mul on ka HK450 mis vajab veidi expert hinnangut...

16. Ilmar Roosmaa; Estonia; pilot; n/a; June ?-19; magan kodus; 0
Kuna nädala sees tööl siis need päevad vast olen õhtusel ajal...

-Ilmar-

Posted: Sat Jun 12, 2010 10:46
by -Ilmar-
Hei!

Ma ei osanud seda muret mujale panna, kuna veidi seotud selle teemaga. Osalejad loevad seda.
Nimelt kui keegi loeb seda teemat ja Tal on eraldada mulle hinnakirja järgi üks 12T pinion 3.17mm. Või saab selle Tallinnast mudelipoest kaasa haarata,
annaks teada kes selle kaasa saab võtta.
Mul on olemas 11T ja 13T.

Parimat soovides,
-Ilmar-

Posted: Sat Jun 12, 2010 18:08
by titan
On sul mudelipoodidega kodutöö tehtud, kui kusagil see letis, võin läbi minna ja kaasa tuua. Liigun esmaspäeval ringi linnas nagu nii.
Ise tulen teisipäeval Viljandi.

Posted: Sat Jun 12, 2010 23:05
by titan
Ilmaennustus järgmisel nädalal suht heitlik, on kellegil äkki ideid, kust saaks mõistliku hinnaga suurema telgi rentida tehnika ja vahest ka enda varjamiseks.
Vihmasabina ajal oleks tarbekas aega ehk tehniliste probleemide ja nõksude ning kogemuste jagamiseks ära kasutada :wink:
Muidu on igaüks oma koti peal küliti ja igavleb kasutult :?

Posted: Sun Jun 13, 2010 8:24
by -Ilmar-
Hei!

Ma väga vabandan aga ma leidsin oma põhjatust varujuppide kastist
täpselt selle õige hammaka... Paanika lõpp.

Vaadake siit, asuvad Viljandis:
http://www.lavadjatelgid.ee/
hindasid ma muidugi ei julgend vaadata...

Platsil näeme!
-Ilmar-
titan wrote:On sul mudelipoodidega kodutöö tehtud, kui kusagil see letis, võin läbi minna ja kaasa tuua. Liigun esmaspäeval ringi linnas nagu nii.
Ise tulen teisipäeval Viljandi.

Posted: Sun Jun 13, 2010 10:53
by prosper
Oi hinnad on ilusad. Kahjuks pole meil veel telk käes muidu oleksime saanud aidata. Selline telk on ikka vajalik nii päikse kui vihma eest.

Posted: Sun Jun 13, 2010 16:31
by titan
Kohapeal olemas 4x8m telk ja kaks lauda 220 x 80 cm koos pinkidega tehniliseks teenindamiseks ja vajadusel kopterite vihmavarjuks. 8)
Viljandi lennurada asub siin:
http://kaart.otsing.delfi.ee/index.php? ... 3d16f0#tc3