Page 1 of 2
lennukile suusad
Posted: Sun Mar 07, 2010 20:36
by Aredx
Kuidas/millest teha ise lennukile suuski?
Posted: Mon Mar 08, 2010 10:49
by hommiku kohvi
kasuta veneaegseid "tillu" suuski.
Posted: Mon Mar 08, 2010 10:58
by imm
laste väikesed plastsuusad, väiksemale lennukile väiksemad, suuremale suuremad, neid ju kaks suurust. kunagi tegin ühele 1,5m treenerile ühe suusa pikki pooleks, sai väga hea kõvemal lumel tegutsemiseks.
Posted: Mon Mar 08, 2010 13:35
by pipercub
Posted: Mon Mar 08, 2010 14:50
by hommiku kohvi
proovisin ka enda depronist Extra 300-le ka teha depron suuski ... pole veel külge monteerida jõudnud ... ei teagi, kas üldse ära veabki
Posted: Mon Mar 08, 2010 16:47
by imm
pipercub sa kohe pidid selle extra pildi üles panema, mul tuli kohe isu uue extra järele.
kas sa minult suuski kaasa ei saanud?
Posted: Mon Mar 08, 2010 19:58
by pipercub
kas sa minult suuski kaasa ei saanud?
Esimesed suusad lagunesid kuu ajaga ära. Lennutasin põhiliselt jää pealt, iga külmaga, mõned järsud maandumised ka ja kulusid-murdusid need lastesuusad ära.
Kuumliimiga reklaamiplastist tehtud eriti laiad suusad tuhklumele:
Posted: Mon Mar 08, 2010 20:26
by Ervin2
A kuidas arodünaamikat mõjutab?
Posted: Mon Mar 08, 2010 21:39
by tiit
Posted: Mon Mar 08, 2010 23:09
by tarts
Ervin2 wrote:A kuidas arodünaamikat mõjutab?
Mina enda Jakil (nüüdseks omadega õhtal) ei pannud erinevust üldse täele. Kui suusad ei lopenda on kõik korras. Minul olid nad võrreldes tiivaga umbes 10 kraadise nurga all.
Posted: Tue Mar 09, 2010 11:36
by pipercub
A kuidas arodünaamikat mõjutab?
Suurel kiirusel võib asi ebastabiilseks minna. Suusad peavad sirgelt ja küllalt jäigalt paigas olema, ühtemoodi ja ei tohi loperdada.
Minu arusaamist mööda on ideaalsed suusad pontoonikujulised, midagi sinnapoole kui 2-l esimesel pildil.
Nagu need ujukid:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... %28pair%29
Posted: Tue Mar 09, 2010 16:40
by Kuno
A kuidas arodünaamikat mõjutab?
nüüd juba mitmeid kordi Kiili põldudel käidud - pole küll märganud mingeid erinevusi ratastega võrreldes.Muidugi ei lenda ju ka mingi hullu kiirusega - rohkem püüad just aeglasemalt lennata.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=DSC_0082
Posted: Fri Mar 12, 2010 11:04
by mrtn
aga kui cessna tüüpi lennuk millel ees ratas ? kas siis ikka 3 suuska alla kja korras? kuidas reaalsuses toimib sedasi 3 suuska lähestikku? kas üle nina ei taha kukkuda vms?
Posted: Sun Mar 14, 2010 21:19
by mrtn
mul veidi keerulisem variant kuna trike rattad ,ehk siis propi all ka ratas! tegin suusad valmis aga ... kindlasti oskab keeegi nõu anda mis oleks just kõige parem viis neid sinna kinnitada ,et proppi ei läheks.
Ise mõtlen ,et suusa tagaotsast nöör teliku külge mis ei lase lihtsalt propini liikuda ,aga suusk ei tohi propi pärast üldse eriti nurga alla minna aga kas see nurk piisab üldse ,et maanduda?
Posted: Sun Mar 14, 2010 22:01
by imm
mul oli kunagi sama lugu, ühel treeneril tahtis suusanina ka proppi minna, tegin lihtsalt esisuusale kinnituse suusa esiotsa, töötas küll.
Posted: Sun Mar 14, 2010 22:41
by mrtn
see oleks ka lahendus aga niigi pidi trike lanendusega lennukil kogu raskus maandumishetkel ainult esisuusale minema ,et äkki vajub läbi ja jookseb lumme kinni? sellisel juhul võib suusa lihtsalt poole lühemaks teha.
Posted: Mon Mar 15, 2010 7:57
by imm
samas kui lühemaks teha siis väheneb ka kandepind ja nii ta lume alla kaevubki, samas kui ta laiemaks teha...
mina mäletan, et esimesena läksid maha ikka tagarattad
aga äkki mäletan valesti...
Posted: Tue Mar 16, 2010 1:55
by Oehh
Aga kui panna üks pikem suusk kõhualla ja tiiva otstesse pisikesed tugisuusad? Nagu paatlennukil siis.
Posted: Tue Mar 16, 2010 10:31
by hommiku kohvi
siis kaoks ju suusa jõul keeramine ära? nagu ma aru saan, siis hetkel peaks tollel lennukil ju esiratas / suusk keerama
Posted: Tue Mar 16, 2010 10:54
by mrtn
jah esisuusk/ratas keerab! ei proovin ikka seda nüüri süsteemi alguses ,et panen tagant nüüri teliku külge täpselt nii pika et suusaots proppi ei ulatuks!
Posted: Tue Mar 16, 2010 11:09
by imm
ja siis kui oled selle suusaotsa piisavalt alla saanud kaevub ta maandudes lume alla...
Posted: Tue Mar 16, 2010 11:10
by hommiku kohvi
võibolla lasen nüüd lolli küsimuse lendu, aga kas sa nii ei saaks teha, et kui lennukil on rattad alla, on ta "trike" tüüpi lahendus. Kui suusk on all, siis on 2 suuska ees ja 1 taga?
Posted: Tue Mar 16, 2010 11:25
by mrtn
jah seda varianti kasutatakse küll aga mul uus ja nii ilus lennuk ,et ei tahaks üldse hakata lühkuma seda! ja no ega see maandumis konstrui ei ole nii lihtne ka ehitada sinna uut! prooviks pigemm sellega!
kas kellegil on kogemust sellega kui see esisuusk nüüd siis kaevub mul sise ,et kui hull crash sealt tueb siis?
Posted: Tue Mar 16, 2010 15:34
by imm
heal juhul painad esiratta kinnituse kõveraks ,selle jämeda traadi eeldatavasti sellest kohast ,kus ta keerdus on (hiljem kannatab ju jälle sirgeks painata
) ja maandud selili, halvemal juhul aga sellise lumega ebatõenäoline, et küljest pudeneb ära terve esiratta kinnitus, sisepõleka puhul ilmselt mootoriraam, koos mootrori ja esitelikuga.
miks sa suuska ei taha ratta külge kinnitada suusa esiotsast?
Posted: Tue Mar 16, 2010 15:38
by mrtn
aga kui esiotsast siis? nojah pean kohapeal vaatama aag tüesti äkki polegi väga palju vaja tahapoole panna suuska et proppi ei läheks?!
Posted: Tue Mar 16, 2010 15:41
by mrtn
kas testimiseks on sobilik lihtsalt paraja hooga lumel suusatada selle lennukiga enne kui pärismaandumist harjutada? mul puudub igasugune ratastele ja suuskadele maandumiskogemus! lisaks on see lennuk mul täiesti uus ja ei ole kunagi lennanud selle setupiga!
Posted: Tue Mar 16, 2010 15:51
by imm
aga varem raadiomudelit lennutanud oled?
ilmselt on parim aeg harjutamiseks just praegu, kuna pehme lumi annab palju andeks.
mõistlik oleks proovida enne lihtsalt suusatada, kuidas keerab jne.
Posted: Tue Mar 16, 2010 15:52
by hommiku kohvi
sel juhul võta kindlasti keegi äss kaasa!
Posted: Tue Mar 16, 2010 16:02
by mrtn
ei lennutanud olen ikka omajagu aga siiani olen plaaneri käest visand ja kõhule maandanud ja sama 1m tiivaulatusega cessnaga aga sellel uuel on 182cm tiiba ,et seda kõhuli ei taha maandada kuigi teadjad isegi soovitavad! aga balsa lennuk ... äkki lõhun ära midagi ?!
Posted: Tue Mar 16, 2010 17:27
by imm
tavaliselt enamus ongi balsa lennukid, maandutakse kõhule ega juhtugi midagi ainult propp võib elektrika puhul viga saada, sisepõlekal keeratakse lihtsalt nii ette, et tuulega keerab surnud mootori propi horisontaali