Page 1 of 2
Probleem micro kopteriga(keerlemine)
Posted: Sat Mar 13, 2010 0:46
by fireTeam
On jah siuke probleem et kui gaasi põhja panna,hakkab keerlema maa peal.
Posted: Sat Mar 13, 2010 10:33
by Trex
Posted: Sat Mar 13, 2010 11:15
by inimene.
Posted: Sat Mar 13, 2010 16:55
by fireTeam
Tänan,juba valisin välja.
Kuid täna esines probleem kopteril.asi on selles et mootorid käivad erineval kiirusel.kui lasta puldist kiiruse üle poole hakkab kopter maa peal ringi käima.kas keegi oskab aidata? Kui vaja on võin teha video.
Posted: Sat Mar 13, 2010 17:36
by JazZ
Tõenäoliselt on üks mootor küpse või halvemal juhul controller. Kaua siis kopter vastu pidas?
Huvi pärast küsiks, et mis selle kopteri karbile nimeks kirjutatud on?
Kui tegu on mCX'i klooniga, siis originaali varuosasid saab Fast Hobbies mudelipoest.
Posted: Sat Mar 13, 2010 18:19
by fireTeam
Kopter on täiesti hiinakas ja kopteri nimi on HuanQi 851wireless R/C helicopter.Kopteriga olen lennanud ka 1 päeva ja päris mitu korda matsu ka pannud.
Väga nagu ei usu et mootor küps on aga võibolla.üks asi veel et alumised tiivikud hakkavad käima ennem ringi kui üleval pool olevad.
Kas keegi homme wintercupile tuleb et saaksin äkki kaasa võtta ja mõni proff saaks vaadata?
Posted: Sat Mar 13, 2010 23:13
by fireTeam
Panen terveks ööks laadima,vaatan hommikul mis teeb ja annan teada.muidu tegin video ka ja varsti näete milline see kopter siis on.
Posted: Sat Mar 13, 2010 23:41
by JazZ
fireTeam wrote:Panen terveks ööks laadima,vaatan hommikul mis teeb ja annan teada.muidu tegin video ka ja varsti näete milline see kopter siis on.
Ära mängi tulega! LiPo akut ei tohi üle laadida! Ma muidugi loodan, et sellel asjal on mingi normaalne laadija kaasas ja see ei lase akut üle laadida, aga ikkagi, ööseks küll laadima ei tohi jätta.
Posted: Sat Mar 13, 2010 23:59
by inimene.
Ma eeldan ka, et kui see aku nii väike, siis peaks see olema vähemalt mingi 1,5 tunniga täis. Ära ööseks küll jäta
Posted: Sun Mar 14, 2010 0:01
by fireTeam
ok,ma ei pane siis ööseks laadima.
siin siis video,ma loodan et nüüd saab äkki keegi aidata.
link:
http://www.youtube.com/watch?v=53utvwc9uXc
Posted: Sun Mar 14, 2010 0:04
by lauri
Kui käega ringi ajad ülemisi ja alumisi labasid, kas tunned, et üks käib raskemalt? Videost jääb mulje, nagu alumistel labadel oleks mingi mehhaaniline takistus. Kas mingi juuksekarv ei saa kuskile ümber võlli end kerinud olla või midagi muud taolist? Miski poob äkki - mootori pinion liiga tugevalt spurri vastu vms...
Posted: Sun Mar 14, 2010 0:15
by fireTeam
Võtsin küll sealt lahti selle mehanismi kuid ühtegi juuksekarva vms.ei olnud.
Puhastasin isegi suruõhuga ja õlitasin laagrid ära.Kui ajan käega labasid ringi siis tundsin küll et alumised käisid raskemalt.Pakun arvama et asi on mootoris sest ega ühel mootoril nagu jääb jõudu väheks.
Loodan praegu ainult veel ühele asjale,et äkki ta hommikul töötab,kuid niimodi võibki jääda lootma.ehk paistab.
Posted: Sun Mar 14, 2010 3:43
by prosper
Mul oli ühe kopteriga mis remonti toodi siuke lugu ,et hammakas oli võlli küljest lahti.Jutt on Lamast. Rootor küll pöörleb ja mootor korras aga nii kui gaas peal hakkab ümber oma telje tiirlema. Hammakas küll otsast ära ei tule aga libiseb võlli peal.(seal on kaks võlli ja üks nendest on toru ja teine varras. Ning just see mis toru otsas oli,see on siis ülemine hammakas oli lahti) Ehk on sama lugu, sest see kopter oli ka vähemalt tuhat korda kukkunud
ning välimus juba oli selline.Aga kui sa ise pole veel kopteritega tegelenud siis soovitan kedagi juurde võtta kes neid näppinud on ,nii jääb ehk veel miskit alles ka.Hea on ka ise avastada ,kuid siis vaata et jupid ikka tuba mööda rändama ei lähe. Kui miskit "üle" jääb siis leia neile ikka õige koht sest midagi ei tohi üle jääda. Head avastamise rõõmu ja tere tulemast kopteri maailma.
Posted: Sun Mar 14, 2010 9:37
by fireTeam
Tänan vastu võtmast
Proovin lahendada kellegiga selle probleemi ära.
Posted: Sun Mar 14, 2010 9:51
by JazZ
Video järgi otsustades pole sellel asjal küll mingit sarnasust Blade mCX'iga.
Ülal soovitatud akud ka seega tõenäoliselt ei sobi.
Nende hiina junnide mootorid kestavadki umbes täpselt 2 lendu, seega mina panustaks mootorile. Tõenäoliselt Sa sobivat mootorit Eestist ei leia. Kui välismaalt originaali tellid, siis telli kohe karbitäis, neid läheb palju.
Kui tekkis tõsisem huvi asja vastu ja tahad toimivat micro kopterit, siis Blade mCX on toimiv ja vastupidav, usun et seda võivad siin paljud kinnitada.
Posted: Sun Mar 14, 2010 9:55
by fireTeam
Sama jama,kuid nüüd täiesti täis akuga tõusis ta 10-15cm õhku aga siis hakkas tegema ringe ja kukkus alla.äkki on asi akus? Ise küll ei tea ja mõistus kipub juba varsti otsa saama.
Posted: Sun Mar 14, 2010 10:05
by fireTeam
Tahakasin küll tegeleda nende kopteritega aga nagu just ostsin kopteri ja nüüd ei tahaks kohe uut ka osta.
Kas oomipoodi ei tasu otsima minna?seal pidi küll olema midagi head
Posted: Sun Mar 14, 2010 11:13
by prosper
Ma kohe ei tea kuhu see mõte pista aga siin üleskutse kõigile poe pidajatele.ÄRGE PÜÜDKE KASU EESMÄRGIL MÜÜA ALGAJATELE SUVA ET NENDE KÄEST SEE SÜGELEV PAPP KÄTTE SAADA VAID SOOVITAGE ALGUSEKS IKKA ASJU SAMM SAMMULT VÕTTA. Katsuge neile ikka simu maha müüa ja siis juba miskit mis lendab.Jutt ei kehti JaZZi kohta(ja paljude teiste kohta siin keda pole veel kohanud) sest ta on ikka soovitanud ja juhatanud kätte päris õiged rajad.Ma ei saa küll öelda miskit mänguasjade poe pidajatele sest siin foorumis vaevalt nad ringi liiguvad. Ehk peaks televisiooni kaudu mingit lennunurka propageerima et jutt jõuaks rahvamassidesse(Justkui kokasaade).Kas on mõtet lastel ja lastevanematel raha raisata selle peale et laps sellest hobbist võimalikult kiiresti ära tüdineks.Raske on neil alguses aru saada sellest et näe teistel ju lendab aga mul ei lenda ju.
Kellel mõtteid ja ideid siis võiks kuskil ja kuidagi tuumani jõuda.On ka päris mudelipoe pidajaid kes lihtsalt müüa tahavad.(MÜÜJA peab ikka teadja olema või teadja selles osas kuhu ostja võiks pöörduda)No jah küll pole nende ostjatega miskit teha kellel jonn sees et ta peab lihtsalt miskit saama ja muu ei huvita.Aga need pole ka tõsised hobbi inimesed.Arvan et neid on siiski vähem.
Mis te asjast arvate HOBBI INIMESED võiks olla teema pealkiri.
Äkki olekski algaja poest minema saata sellise väikse info prozüüriga kus asja olemus talle selgeks saab.Pidur peale korraks ja siis rõõmsalt poodi tagasi.Oleks ehk harrastajaid rohkem.
Aga see minu arvamus ja ehk hoopis mina arutan siin mõtetu probleemi üle.Poepidajad-müüjad rääkige palun mulle klientidest.
Posted: Sun Mar 14, 2010 12:01
by JazZ
Mina olen Prosperiga 100% nõus.
Oman isiklikku kogemust nende odavamate hiina kopteritega. Sai neid tellitud, aga peale seda kui selgus et nende mootorid kestavadki umbes 5 lendu, korjasin ma need müügilt ära. Seisavad praegugi kasti sees, ei oska nendega midagi peale hakata, kuna minul on häbi neid isegi tasuta ära anda...
Aga teisest otsast vaadatuna on suhteliselt keeruline kliendile selgeks teha miks maksab minu poolt soovitatud ja müüdav kopter rohkem kui 2x rohkem kui mõni analoogne. See et sellel on gyro, 4 kanalitja et ta on vastupidavam ei ole enamus klientide jaoks eriline argument. Vaadatakse AINULT hinda.
Kisub väga off-topicuks, äkki Lauri poolitab selle teema.
Posted: Sun Mar 14, 2010 12:02
by ak
Hei,
prosper: küllalt on neid alustajaid, kes enne lihtsalt head ja natuke kallimat asja ei osta, kui odavat on proovinud. Ma ise olin selline ja need keda ma tean, kah, poepidajaid ei maksa süüdistada siin. Kliendil teadagi on ju alati õigus.
Teemasse: ma oletan, et selle kopteri puldil on mingi reguleerimisvõimalus ka selle jaoks, kui ta ühele poole liiga palju keerleb (trim). Eelnevas tekstis seda ei mainitud - on see olemas ja kas ta on juba vajalikule poole põhja keeratud?
AndrusK
Posted: Sun Mar 14, 2010 13:38
by fireTeam
ak wrote:Teemasse: ma oletan, et selle kopteri puldil on mingi reguleerimisvõimalus ka selle jaoks, kui ta ühele poole liiga palju keerleb (trim). Eelnevas tekstis seda ei mainitud - on see olemas ja kas ta on juba vajalikule poole põhja keeratud?
AndrusK
jah sellel puldil on trim olemas aga kui see nii palju juba vastu keerata keerleb ta litsalt aeglasemalt.
muide,tellisin hobbyking-ist 5 138mAh'ist akut.proovin nendega.ennem võtsin kopteri täiesti molekulideks ja proovisin kas mootorid töötavad.
väga ilusti töötasid ja mõlemad olid korras.pakkun et asi on ikka akus.
teemast välja:olen ka nõus,et poeomanikud ei peaks panema letile sellist asja mis ei tööta(või siis natukene).ma ise arvan et ostan Blade mSR RTF'i.
või siis Blade mCX RTF'i.need nüüd nii hiinakad ei tundu ja kui veel üks inimene soovitab kah siis peab ju hea olema
Posted: Sun Mar 14, 2010 14:11
by prosper
Pean tunnistama et minagi olen olnud niuke ullike kes on heal jutul ennast häirida lasknud.Aga tark õpib teiste vigadest ja loll oma vigadest.
Kui mina alustasin siis selliseid poode veel ei olnud. Aga ikkagi tõmmati mulle pidur peale, kui lennuringi läksin esimest korda ja näpuga lae all ühe uhke lennuki peale näitasin et just sellist ma ehitama hakkangi ,pani juhendaja mulle ikka paberi ette ja vaatas kas ma paberist lennuki voltimisegagi hakkama saan.Sain.Paljud keerasid otsa ümber kui nägid et peab nii alustama ja ägedaid lennukeid kohe kätte ei saagi.
Ja ehk vahest ikka klient pole kuningas ka kui laseb poemüüjal kilo rosinaid ühekaupa sisse pakkida(oli niuke nali kord)
Jah si.em variant on nii et on odav ja kehv ka.On olnud juhuseid kui on odav ja hea.Tegelikult ei määra asja olemust vahest hind.(Naine on mul järelmaksuta aga väga TUBLI)
Teemast:Proovisid kas hammakad olid kinni?
Posted: Sun Mar 14, 2010 14:34
by fireTeam
prosper wrote: Teemast:Proovisid kas hammakad olid kinni?
jah,olid kinni.
Posted: Sun Mar 14, 2010 16:13
by prosper
Ma vaatasin Sinu videot ja ei saanud eriti pihta,kas rootorid ikka pöörlevad eri suundades ?
Posted: Sun Mar 14, 2010 18:48
by fireTeam
Muidugi käisid.
Posted: Mon Mar 15, 2010 23:19
by fireTeam
Ma ei hakkanud kohe sellepärast uut teemat tegema kuid tahtsin küsida mis asi on gyro? Olen kuulnud ja lugenud et see peaks hoidma saba paigal.mul selle kopteriga mis mul on,sellel ongi see väike jama et saba ta ka ei hoia,aga see selleks.mis asi ta siis täpsemalt on?
Aitäh.
Posted: Mon Mar 15, 2010 23:34
by prosper
Posted: Tue Mar 16, 2010 0:38
by titan
Tegelikult raske on asja hinnata, teadmata täpselt, kuidas ta tehtud on.
Aku nüüd süüdi kohe kindlasti ei ole.
Kas on gyro oma tegevuse lõpetanud, või on mõnel mootoril võimsus langenud.
Üldiselt sinu kopteril ongi gyro see, mis peab kahe rootori omavahelised pöörded hoidma sellised, et saba paigal püsiks.
Kui ma ei eksi(igal kopteril võib see süsteem erinev olla), siis sinu kopteri gyro hoides saba reguleerib selleks ühe rootori pöördeid, kas alumisel või ülemisel rootoril. Lamal saab näiteks seda balanssi potekast reguleerida, kas sinu kopteril saab ka, ei tea. Teine potekas Lamal on gyro tundlikuse jaoks, et saba ei liputaks. Aga kopter pidi rõõmus olema, kui saba liputab.
Üldjuhul, kui üks mootor startides hakkab tiba enne teist tööle, ei ole veel katastroof, sest gyro pole veel joudnud rakenduda.
Pole see ka võimalik, et mõlemad võllid oleksid ühesuguse veeretakistusega. Gyro peab rakenduma, kui pöörlema hakkab kopterikere ümber peavõlli telje.
Mina olen testinud mootoreid nii, et olen rudder`i kangi lükanud ühele poole lõppu ja siis tiba throttlest pöördeid suurendanud kuni kopter kohapeal pöörlema kipub, siis sama teisele poole rudder`it põhjani lükates.
Tavaliselt on korras mootoritega kopter üritanud hakata pöörlema nii ühele kui teisele poole enam vähem sama throttlekangi asendiga.
Rudderit liigutades paremale või vasakule võetakse gyrolt juhtimine üle ja kui rudder taas keskele tuuakse, siis peaks gyro üritama seda etteantud saba asendit hoidma, kuni järgmise rudderi poolt antud korralduseni.
Nii lihtne see ongi.
Posted: Tue Mar 16, 2010 1:00
by prosper
Huvitav oleks teada lõpuks kui uuesti lendama hakkab mis siis tegelikult probleemiks oli.Anna teada.
Posted: Tue Mar 16, 2010 8:26
by JazZ
titan wrote:Kas on gyro oma tegevuse lõpetanud, või on mõnel mootoril võimsus langenud.
Kui sellel kopteril gyro on, siis no ma ei tea...
prosper wrote:Huvitav oleks teada lõpuks kui uuesti lendama hakkab mis siis tegelikult probleemiks oli.Anna teada.
Üks mootor on väsinud.